*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Suukkis: Ooksä muuttamassa? :D Kiva juttu, jos teille hyvä koti löytyisi. Muakin mietityttää toi et kehtaako vaihtaa, ku kuitenki näkee sitä toistakin tätiä, mut jos mieskin tahtoo vaihtaa (niinkun luulen et haluaa), niin kyl meinataan. Ihan turhaan sitä sietää ikävää ihmistä, jos on mahdollista saada joku toinen. *muoks* vastasitkin, ettei ihan viel oo asuntoo tiedossa. Eiköhän sielt ajan kanssa löytyisi juuri sopiva!

Kukkis:
Yritän aina kyllä lukee mahdollisimman hyvin, vaikka ehdinkin käymään tääl vaan harvoin. :ashamed: Vauvakirja kuulostaa kivalta idealta, pidä hauskaa =) Ja oo tosissaan tyytyväinen mitä pidemmän aikaa pahoinvoinnilta säästyt! :D

Talvis: Oon ihan samaa mieltä, mun mielestä se ei ole neuvolatädin asia kommentoida omilla mielipiteillään. Niitä ei kuitenkaan olla kysytty. Tuo täti ei muutenkaan osaa englantia, et siksi olisikin hyvä vaihtaa ajatellen lapsen kanssa siellä käymistä. Sun isyyspakkaus ideat kuulostaa hyviltä, niiden perusjuttujen lisäksi kannattaa nimenomaan huomioida sitä omaa miestä, mistä juuri hän pitää ja miettiä millainen isä hän on. =)
 
Chamorphis
Talvis :hug: kamalaa kun noin nuorella tollasta!
Suukkis kivasti kasvaa massu! :D
DD kiitos jälleen kerran lohdutuksesta! Sä se jaksat aina kommentoida kaikkia! Sä oot vähän niinku meidän "kanaemo" täällä! :LOL:
Toivis ihana ultrakuva! =) Mulla kans viimeksi ultras oli vaavi perätilas et toivottavasti kääntyy oikein päin. Tosin oon muutamia kertoja tuntenu potkuja kylkiluiden seudussa et ainakin välillä on oikein päin siellä! :D
EM toi närästys on kyllä karseeta. Mulla kans aina sillon tällöin tulee sitä. Mulla auttaa lasillinen maitoa. Kannattaa kokeilla.
Galluppiin et miten muistaa tulevaa isää niin mä aion antaa sen isyyspakkauksen huomenna! :D

Chamorphis ja Nasu 29+4 *hui muutama päivä ja 30 viikko lähtee käyntiin!!!* :eek:
 
Mä aattelin isyyspakkaukseen hankkia kaikkee sit ku isänpvä on likellä ja saa kaikenmoista keksittyä ku menee kauppooihi vaa kahtelee. Mut olin jo hankkinu nimikoidut pyyhkeet, ja sukat jotka on isä aiheiset ja isä kirjan ni eiköhä ne saa riittää tost isä aiheesta :D :saint: Sit ostan kaikkee kahvia, Ediä sun muuta =) Sisua toki kans B)
 
Cham ja Suukkis kiitosta sympatiasta. Onneks närästystä kesti vaan hetken aikaa... :D en tiiä auttoko vissy vai loppuko se vaan omia aikojaan. Mut voi olla että mulle sitä tulee vielä jatkossakin... täynynee ostaa Rennietä kaappiin.

Kohta tulee vieraita ja sit pitääkin jo lähtee teatteriin. :)

EM ja dodo
 
EM mitä kävit teatteris katsoo? myö mennään äidin ja siskon kans ens lauantaina katsoo sitä prinsessa rosa ruususta.. vietetään samal mun ja äidin synttäreitä:) vitsi nyt kyl vähä jännittää tuo huominen kun kerrotaan raskaudesta.. eniten jänskättää se miten mun isä suhtautuu asiaan..
 
Huh.. Työvuoro takana. Sain yhen extratunninkin ja oikeen viel pyhätunti!! B) Vähänkö olin tos vaivanen ku tulin. Onneks mies hiero jalkoja ja alaselkää. Selkä oli nii kipee tos, et en sängyltä ois päässy muuten ees veskii ellei ois hieronu :D Sitä se on, ku tottuu juoksemaan ja vähä seisomaanki ja sit ku tulee kotiin ja lepää sängyllä ni menee iha jumiin:D

Mut ny unelle, joha töide jälkee ramaseekin mukavasti..

SS & mytty 18+2
 
Huomenta!

jopas ootte pulisseet :D yritän täs ny jotain kommentoida...

EM: kiitos linkeistä ( myös kiitos Zoe ) siinä vissiin oli kaikki vanhan kansan mietteet pojan tulosta? mulla niistä osui 6 oikeaan ja 16 kohtaahan siin oli. meinaisko sitten tyttöä? ;)

Suukkiksella on ihanainen massu!!! :heart: mäkään en enää iltasin pysty masuani salaamaan, on se semmoin pömppö :D

Sitten joku uusi oli ilmottautunut joukkoon, en muista nikkiä... mutta onnea ja tervetuloa!

Toiviksella olikin suloinen ultrakuva!

Talvikselle kans lohtuhalit ikävistä uutisista perhepiirissä :hug: aihe on yllättävän tuttu, koska itse elin 2 vuotta ms-taudin epäilyksen alla. sain kuitenkin terveen paperit. kamalaa, kun asia koskettaa niin herkässä iässä olevaa :'(

oma napuli: tänään kerrotaan raskausuutiset miehen vanhemmille! jännää! oma olotila on kohentunut, vaikken vieläkään tunne oloani omaksi itsekseni ja töissä käyminen jännittää aina olon puolesta. huomenna ois vihdoin viimein eka neuvola!

jossu 9+1

ps. niin, en varmaan muista tuota ukkoani tän päivän puitteissa vielä. sen isyyspakkauksen vois kyllä kyhätä herran syntymäpäiville, joita vietetään tammikuussa.
 
huomenia tännekki :wave:

Se olis tänään sitte kyläilypäivä...Ja ens vuonna tämäkin päivä koskee myös meitä :D

Huomena olis taas aamusella neuvola, ja kohta oliski viimenen lääkäri-neuvola (joskus rv 36+)

vauvis neiti 33+0 POKSSSSS!!!! :D :heart:
 
nanakuu kävin kattomassa sellaista harrastajateatteriesitystä kuin JUMALA. Oli tosi hauska, Woody Allenin teksti. Sen esitti Lahden Lauantainäyttämö Pikkuteatterilla. Onnea uutistenpaljastushetkeen!

Zoe :hug: riitely on inhottavaa... varsinkin isänpäivän kynnyksellä. :ashamed: toivottavasti saitte sovittua riidan.

Johanna onnea myös sulle uutisten julkistamiseen! :D

(.) Keitin tulevalle isille kahvit ja paistoin lettuja aamupalaksi. :) Nousi vaan liian aikaisin kun en ehtinyt aloittaa paistamista edes! :D Sanoin että ensi vuonna on makoiltava sängyssä kiltisti niin kauan kunnes tullaan herättämään.... :heart:

EM ja Dodo 13+4 :heart:
 
zoe voisitteko te sopia vaikka että kerran kuussa olis sellanen ilta että mies vois mennä saunomaan kavereilleen? Ja sulla vois olla joku oma meno kans sinä viikonloppuna? Sit toi kaljanjuonti... jos sä oot sanonu sille että se haisee liian pahalta juotuaan kaljaa ja silloin on turha pusutella niin sen kyllä luulis ukonkin ymmärtävän. Siis ihan oikein, en mäkään pusuttele tuota siippaa kun se on tullut tupakalta. YÖK. Ja mun mielestä se että on polttanut ei ole niin paha juttu kuin se että on valehdellut siitä...

No tuosta tupakoinnista noin muuten... siks mä en painostakkaan miestä lopettamaan, koska se pitää tulla ihmisen omasta halusta. Itse aktiivisena polttajana vielä vuosi sitten olleena tiedän sen. Ei se auta jos seisoo vieressä paasaamassa että lopeta lopeta lopeta.... sitten meillä saattaisi käydä juuri noin että polttaa mutta valehtelee että ei polta. Mielummin otan tupakoivan miehen joka on rehellinen siitä mitä tekee, kuin että kokisi tarvetta valehdella siitä... en tiedä ymmärrättekö mitä haen takaa. Jokaisella meistä on paheita ja kukaan ei ole täydellinen. On annettava anteeksi toiselle ihmiselle ja otettava vastaan sellaisena kuin hän on. Nyt pompsahti ihan mun oman tilanteen puolelle, eli en tod. tarkota että teillä zoe olisi näin! :hug:
 
Mulla samat mietteet ku EMllä...vaikkakin mun mies on sellainen seuratupakoitsija...ei polta jokapäivä, eikä edes välttämättä joka viikkokaan, eikä myöskään ole riippuvainen...Et ainoastaan polttaa jos on jossain kyläilemässä yms... Ja oon sanonutki, että ei se mua haittaa. En minäkää ala ketään pakottaan lopettaan,koska se ei auta mitään. Itsekkin entisenä tupakoitsijana tiedän, ettei ketään voi pakottaa...Mutta tämäkin oli vain minun mielipide, joka ei koske ketään, eikä mitään :D
 
en mäkää tota valehtelua ymmärrä. Ja en kyllä jaksais katsella jos mies menee ja rellestää miten tykkää ja haluaa. Itse kuitenki sellaisessa tilanteessa, ettei voi lähtee, eikä jaksa yms...Mies saa kyl siinä suhteessa elää raskauden myötäelämistä sitten ja nökättää kotona :D ...Tietty nyt voi ja saa käydä, muttei mielellää joka viikko kylläkään =) ...
 
samaa määki joskus mietin, että on se miehillä helppoo...niiden elämä ei muutu mitenkää odotuksen myötä, eikä niiden tartte mitää muuttaa elämässä, ja itse joutuu/täytyy muutta paljonki...kroppa muuttuu, mieli muuttuu, kunto muuttuu, ruokavalio muuttuu, viihdejuoksut jää pois(alkoholi,tupakki), ja joutuu viel kestämään synnytyksen, ja sen tuomat kivut ja vaivat(myös jälkeen päinkin) synntyksen jälkee jää ylimääräiset kilot, istut monta viikkoa neljän seinänä sisällä maitolaitoksena, samoten yöt menee valvoessa. Olikohan tossa kaikki mitä oon miettiny :D MUTTA ON SE KAIKKI SEN ARVOISTA...OMA PIENI VAUVA! :heart:
 
Hienoa zoe että saitte nyt sovittua... Onhan se teidän molempien lapsi ja molemmat olette raskaana. Eli odotatte yhdessä sitä lasta! En mäkään kestäisi jos mies olisi koko ajan menossa saunomaan ja rilluttelemaan kavereitten kanssa. Kyllä mä odotan että kun mun elämä muuttui niin ettei enää voi/halua/jaksa lähteä usein istumaan iltaa, niin että puoliso kunnioittaa sitä myös. Meillä siippa joskus käy jossakin olusilla, nyt sillä on tulossa poikien ilta mitä sillä ei ookkaan aikoihin ollut... Eilen istuttiin yhdessä ystävien kanssa baarissa pari tuntia, minä hörpin teetä ja muut olutta. :) Ihan kivaa oli! Kun odotus on kuitenkin yhteinen ja paras alkaa totuttelemaan siihen että kotoa ei voi aina lähteä kun siltä tuntuu. ;) Mutta nyt annat sille mahdollisuuden sen kuukauden ajan ja sitten jos ei ala ymmärtämään tätä jutun juonta niin sun pitää miettiä että mitä seuraavaksi? :/ Toivotaan että kaikki menee nyt hyvin. :hug:

vauvis, oon täysin samaa mieltä. :D Mutta toisaalta mies ei koskaan pääse kokemaan odotusta ja raskautta kuten nainen pääsee. Ja naisella on aina erilainen läheisyys sen pienen vauvan kanssa kuin miehellä... tai useimmiten ainakin. Mieshän tässä menettää!! Tämähän on mahtavaa olla raskaana! (sanoo hän joka ei vielä kärsi liitoskivuista, suppareista, liian isosta mahasta... hih.)

Mä oon kyllä jotenkin niin iloinen siitä että pääsen kokemaan tämän raskauden. Et en mä halua pelkkää vauvaa vaan mä haluan sen KOKO paketin! :D Raskauden vaivoineen kaikkineen, synnytyksen kipuineen (varmasti ihan mahtava kokemus!) , maailman suloisimman vauvan ja tietenkin sen ihmisen joka siitä kehkeytyy. (eihän se aina pysy vauvana!) :LOL: :heart: Siis se että on mahdollista olla raskaana on NIIN hieno asia! Niin ihmeellistä! :)

 
Totta turiset EM...mikäs sen ihanampaa ku tuntee pikkuisen myllerrys masussa, ja kun masu kasvaa nii tietää että vaavikin vahvistuu päivä päivältä :heart: ...Kyllä ne kaikki maailman kolotukset ja vitutukset unohtuu kun saa lopputuloksen syliin :heart: :heart:

Sitä kun rakastaa niin paljon tuota pientä jo, vaikkei sitä ole ikinä nähnyt, ja tuottaa aika paljon "tuskaa" :D
 
hyvää sunnuntaita ja isänpäivää!
ollaankin tänään menossa ensin mun vanhemmille ja sitten anoppilaan kahvittelemaan.
Ostettiin kummatkin isänpäivälahjaksi kännykät. Kummankin isällä meinaan toosi vanhat puhelimet joihin kun soittaa vastaus on aina, "akku loppuu"

Muuten täällä päässä voidaan oikein hyvin. paitsi päänsärky on vaivannut liian monena iltana. En oo sitten joka kerta viitsinyt lääkkeitäkään popsia joten ilta on sitten mennyt vain nukkuessa. Tänään kyllä olo on mahtava. :heart:


TinyAngel & Pikku Pirpana 15+3
 
Kiitos masun kommenteista ja huomioinnista =) :heart:

Zoe miks sen tulee olla niin mustavalkoista? Eiks mies voi polttaa parvekkeella jos siltä tuntuu (eihä se lapselle pahaks ole jos sit kuitenki tekee selväks, et se mitä isä tekee on typerää ja väärin)? Siis sillain mie en tota ymmärrä ko ootte ottana tupakoivan miehen. Tehä ootta jo sillo sen valinnan tehny et ok, tupakoiva mies on jees. Olkoonkin niin, et ootte iteki sillo tupakoinu.

Tosin tuo on kyl törkeää, et sit valehtelee siitä. Mut ootko sit paasannu tupakasta niin paljon sille, et se ei uskaltanu kertoo repsahduksestaan? Ku mun mielestä se ei kyl motivoi oikein muuttumaan, jos uhkaillaan erolla. Eli et niin vähän toista rakastais, et tuon vuoks ois valmis koko suhteen ja tulevaisuuden heittämään hukkaan. Mä itse oon niin typerä, et uhkailen erolla ja sit ku oon leppyny ni huomaan kuin typerä ja lapsellinen oon ollu. Sen kummiski pitää aika iso juttu olla, et mä ton miehen mäkeen heittäsin. Just et pettää tai muuta. Toki tuokin on luottamuksen pettämistä, eikä sekään kovin pieni asia ole. Ja näitä ei pidä nyt niin mielettömän tuohduksissa ottaa, heitin vain ilmoille asioita joita ois hyvä miettiä. Toki tuo ainainen juominen on outoa. Jos siis muutenkin on vähäisesti yhteistä aikaa :(
 
Zoe juu kyl mie ny ymmärsin jo paremmin. Tosi kurjaa kyl tollane :ashamed: Olitteks kui kauan ollu yhes? Se varmaa kosi ja näin? Onko se sit missä vaiheessa muuttuna ko ei kai se alus tommone ollu, et ei huomioi yhtää jos naimisiinki sen kans menit? Kurjalta kyllä kuulostaa.. Eihä suhde kyl oikein voi toimia jos sen eteen ei tee työtä, ja se nimenomaan tarkoittaa sitä, et kumpainenkin tekis siitä työstä osansa :|
 
Meillä myös kumpikin tupakoi... tai ainakin on tupakoinut...
Itse sanoin aina että lopetan sauhuamisen, siihen kun aletaan harkitsemaan lasta, toisin kävi...
Sain kuulla odottavani, ennen kun lopetin tupakoinnin...
Yhden viikonlopun tarvitsin sulattelua uutisesta, mutta senkin viikonlopun aikana, tupakoin huomattavasti vähemän kuin aijemmin... sen jälkeen en ole varsinaisesti enään polttanut...
kahteen otteeseen olen tupakan sytyttänyt, kun pinna on palanut, ja tupakan kaksien savujen jälkeen tumpannut, ja potetun loppupäivän erityisen huonoa-oloa...

Isäntä tosin polttaa edelleen, ja tuskin tulee luopumaankaan...
Onneksi hän kuitenkin on jättänyt, autossa tupakoimisen, silloin kun itse olen kyydissä (omat autot molemmilla)
eikä hän nyt aivan nenäni edessä muutenkaan tupakoi...

Muuten olen iloinen ja onnellinen raskaudesta, ja tulevasta pikkuisesta...
Mutta vieläkun jaksaisi pysyä oman kehon ja mielen perässä, niin helpottaisi asiaa kummasti...

Äsken sain tuhottoman itkukohtauksen, kun isäntä kysyin olisiko mahdollista että nukkuisimme eripuolilla sänkyä... syynä se että kävelen miehen yli yön aikana noin 7 kertaa vessassa käymään...
Noh jostain syystä en aijo omaa paikkaani hänelle luovuttamaan... ja tunnin itkukohtaus, taisi mennä miehellekin perille...

Missä vaiheessa, teillä on pahoin vointi vähentynyt/loppunut...
Itse tulen hulluksi, kun lähes koko ajan voin pahoin... ruoka onneks pysyy käytännössä nykyään aina sisällä... Yleensä!!!

Mutta on vain ikävää, kun koko ajan jostain kolottaa painaa ja ahdistaa...
 
Zoe no jospa se siittä sit vielä suttaantuis =)

HanTa mut eiks se ois kaikkei järkevintä nukkuu eri puolilla jos kerra ramppaat koko ajan veskissä? Me varmaa vaihetaa sit nukkumajärjestystä jos ja kun alan enempi ramppaa veskis. Viel ei oo tarvinnu =) Tai oikeemmin jo sit vaihetaan ku en pääse masun takia nii helposti miehe yli. Tosin viel ei oo masua eikä sitä ongelmaakaan :saint: Itkukohtaukset ei kyl oo mukavia, mie joskus sain kauheen hysteerisen itkukohtauksen mut sillo meil oli oikeesti riitaa miehen kans. Siit on kyl jo aikaa aika paljon. Nyttemmin onneks ei oo tullu niit itkunpurskahduksiakaan :heart:
 
Kai se ois järkevää... mutta mulla on ongelma, etten osaa nukkua kuin toisella kyljellä, ja mikäli vaihdetaan puolia... en pääse miehen syliin hyvin nukkumaa...
Toisekseen, jos mies laittais vaatekaapit loppuun kuntoon, saisin jätesäkki vuoren siivottua mun nurkasta, jolloin ei tarvitsin könytä ukkelin yli sängyssä...

En jaksa ymmärtää miehiä... se lähti äsken ovet paukkuen pihalle, kun oli sotkenut autoni talomaaliin... syystä ettei voinut hakea mua autotalliin avuksi...
joten taas hänen epäonnistumisensa on mun syytä... tosi kivaa...
En vain jaksain... hyvähän miesten on, kun eivät voi pahoin ja jaksavat...
Jostain kumman syystä mun ei pitäis voida pahoin, ja pitäis jaksaa painaa samalla vauhdillla kuin ennen raskautta...

Tosin eniten ahistaa, ettei mies voi kertoa vanhemmilleen eikä perheelleen, meidän todellista tilaa ja sitä miksi olen jatkuvasti "kipeä" enkä osallistu mihinkään... Aarg, miehet!!!
 

Yhteistyössä