*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

G: mites muuten vietätte isänpäivää?

me käydään perinteisesti molempien vanhemmilla kakkukaffeilla. miehen vanhemmat ei vielä tiedä mun raskaudesta, joten ajateltiin ostaa lahjaksi "vaari"-muki.. kiva katella sitten ilmeitä, että hoksaako ne...
 
Me ei isänpvänä varmaan mitää erityisiä. Oma isä asuu 220 kilsan päässä niin sille varmaan vaa soitan/lähetän viestin ja sit jos käy siel joku toinen kerta. Apen ja anopin luona vois käydä ko miehen työt alkaa vast illalla=)
 
Chamorphis
Tjaa mitä isänpäivänä?! Juu ajattelin antaa miehelle sen isyyspakkauksen sillon. :D
Sit mennään miehen vanhempien luo viettään isänpäivää päivällä ja kun sieltä tullaan niin hautausmaan kautta... Käydään viemäs mun isän ja paapan haudoille kynttilät. Harmittaa niin vietävästi, ettei kumpikaan niistä oo näkemäs tulevan vauvan syntymää. Varsinkin isä toivo mulle aina, että löytäisin onnen sillon ku eli... :'(
Chamorphis ja Nasu 29+1
 
Heippa taas!

Kiva kuulla että Talvis selvisi säikähdyksellä, normaaleilta kasvukivuilta kuulostavat nimittäin minunkin korvaan :hug: Yritä nauttia, kaikki vaikuttaisi olevan kuitenkin mallillaan :) Kyselit muuten tuolla aiemmin siitä, että mitä lääkärit ovat meille sanoneet seksistä. Minkäänlaista kieltoa ei ole tullut missään vaiheessa, mitä ollaan ihmeteltykin. Mut mulla ainakaan ei se supistuksia ole saanut aikaan, et varmaankin ihan vaaratonta avautumisesta huolimatta. Ja onhan tämä pieni jo 2 vkon päästä täysiaikainen, joten pahin vaara on kai ohi, ja siksi ei multa erityisemmin mitään ole kielletty =)

Chamille haleja, varmasti tuntuu ikävältä. Vauvalle he ovat kuitenkin aina olemassa, vaikkakin sitten suojelusenkeleinä :heart: :hug:

Isänpäivänä hemmottelen oman mieheni piloille :) Isoisää minulla ei koskaan ole ollut, ja oma isäni on tietysti kaukana (ja isänpäivä on muutenkin eripäivänä kuin Suomessa).

Raikuvat onnittelut haamusta kukkaiskeijulle, ilmoittelehan kun haluat listoille :) :flower:

Lupasin päivittää masukuvaa, tässä olisi otos paidalla ja ilman :D :



Tänään viimeksi kommentoitu ettei ikinä kuulemma uskoisi että mulla on LA ens kuussa :LOL: Olen kuulemma edelleen niin hehkeä ja hoikka! Hoikaksi en oloani tunne, mutta pakko se on kai uskoa kun anoppikin kommentoi mahani kokoa viime vkonloppuna. Hänenkin mielestään olen kovin siro. Mä ite vaan töllään sitä lukemaa vaa'alla, mikä tuntuu ihan tuhottoman suurelta omaan korvaan, ja unohdan sen et miltä näytän. Pitäisi kuitenkin olla tyytyväinen siihen, et omat tyköistuvat farkut tuntuu vielä mukavilta, ei ole turvotuksia, jopa XS-koon normitunikat mahtuvat, ym ym ym. Tätä mantraa mä itelleni rupeen hokemaan. Ihan tyhmää multa miettiä sitä miten laihdun takaisin omiin mittoihini, ku järjellä ajateltuna tiedän kyllä että jokainen gramma mitä mulle on tullut on tullut vauvasta, ei mistään omasta mässäilystä tai liikunnanpuutteesta. Joten nyt lupaan teille käsi massulla, että alan olemaan tyytyväinen omiin mittoihini! Lupaan myös parhaimpani mukaan nauttia näistä jäljellä olevista viikoista, sillä enää ei tarvitse pelätä ennenaikaisuutta tai muutakaan ikävää. Mitä todennäköisemmin saan ihanan terveen tytön, ja haluan nauttia viimeisistä hetkistä kun neiti vielä kasvaa mun sisälläni :heart: Mut tää lupaus pitää vasta yliaikaan asti! Sen jälkeen en ota vastuuta niistä ärräpäistä :LOL:

DD ja potkurineiti 34+0 *POKS* :heart:
 
Zoe Öö... tota... mä muistin, että te muutitte viime viikonloppuna :snotty: Se olikin joku muu. Laho pää, ei oikein pysy perässä.

Kiitos kannustuksesta työjuttujen kanssa :heart: Mä olen itsekin itsestäni ylpeä, että osasin asian hoitaa rakentavasti ja hyvin. Sitä on tosi herkkä olo, että kaikki vastoinkäymiset ottaa tosi isoina asioina. Nyt pari yötä nukuttua ja töissä taas oltua, niin asia ei ole enään niin isossa mittakaavassa. Elämä jatkuu!

Ja maha kasvaa... Mä en kohta pysty enään peittelemään millään paidoilla tota mahaa.

G Mun isä on matkoilla ja juhlitaan parin viikon päästä isänpäivää ja äidin syntymäpäivää. Vaarit on molemmat kuollut jo ennen mun syntymää. Miehen isä on kuollut 10-vuotta sitten. Mutta miehen poika edellisestä liitosta toivottavasti muistaa isäänsä jotenkin ja ehkä peräti mummolassa nähdään. Tai me ollaan menossa viikonlopuksi miehen äidille ja toivottavasti hänen poikansakin sinne tulisi. Se on vähän niinkuin puolessa välissä molemmille, että siellä usein nähdään häntäkin.

DD:llä ihana masu. Näytät kyllä tosiaan sirolta kuvissakin :heart:
 
Zoe-F
Sompio :LOL: Oon huomannu samaa ongelmaa täällä päin. Mulla tosiaan oli se rakenneultra tänään. En vain itse saapunut paikalle. :ashamed: No huomenna käskivät tulla jos kerkiäisivät ultraamaan.
 
Pikaisesti kuulumisia... :wave:
Mut ekana; tervetuloa uusille odottajille ja onnea :flower: :flower: :flower: :hug: :heart:
Cham, :hug: :hug: :hug:
Siis, ultra oli aamulla. Kaikki oli ok, mut niinku ajateltiin miehen kans vkonloppuna, vauva oli kääntynyt perätilaan :eek: Pikkunen piti la tai su sellasta meteliä, et varmaan käänty toisinpäin, ja niin oli tehnyt ryökäle :D No, nyt sit seurataan, et kääntyykö itekseen raivotarjontaan :/
Ja, ja, poikaolo vahvistu sit entisestään... :D :heart: Täytyy olla TODELLA isot häpyhuulet jos onkin tyttö :D :heart: Kätilökin sanoi, et poika hänen mielestään, mut et ei kannata ostaa pelkästään sinistä =)
Painoa oli n. 1500 g ja vastasi edelleen vkoja :heart: Saatiin sulonen sivuprofiilikuva, jossa on joko käsi poskella tai sormi suussa :heart: :heart: :heart:
Kovasti siellä vilkutteli meille :heart: :heart:
Mut nyt ollaan sit täällä Lahdessa; matka meni hyvin, muutamalla pysähdyksellä =)
 
Ihanaa että oli hyviä ultrakuulumisia toivis :heart:

Isänpäivänä käydään kummanki vanhemmilla kyläilemässä... :wave:

Nyt kyllä alkaa olemaan sen verta väsy töitten jälkeen, että odotan jo tosissaan että pääsen lomalle vähän hengähtään :ashamed: ...Jos nyt menis sänkyyn, nii varmasti ei tarttis kauaa unta houkutella, mutta jos sitä yrittäis pinnistää, ja kattoo BB:n :D

vauvis neiti 32+3 :heart:
 
Terve! Nyt mä haluan ilmottautua listoille! Hih, enhän mä mihinkään aamuun malttanut odottaa vaan töistä tullessa hain clear bluen ja selvä plussa tuli!!! Ei mikään haamu! Ja kyllä nämä oireetkin niin vahvasti jo täsmää, että enköhän mä lennätä itseni tänne plussanneiden puolelle! Ja laskettu aika olis mun laskujen mukaan joskus ~14.7. Neuvolasta tulevat varmaan antamaan eri ajan, kun menkoista laskien olis jo heinäkuun alussa, mutta bongasin oviksen niin paljon myöhemmin että varmaan olen itse oikeassa :D

Mä oon kyllä aivan innoissani!

Johanna: Tulin aika pian perässä :D Milläs viikolla sä jo meet? Mulla kai olis jotain 4+1-3 nyt... :D
 
Iltaa/yötä kaikille neidoille =) Mie en saa taaskaan unta,päivällä olin ihan väsy ja otin puolen toista tunnin päiväunet.Viime yönäkään en saanut unta kun mahaa nipisteli.Nytkin nipistelee ja jalkoihin alkoi koskeemaan.Huoh :| Muutenkin on tosi pullea olo koko ajan,kävin äsken vaa`alla ja vaaka sit näytti 64,2kg.Ihan alussa painoin 62 ja risat.Hmm,oonko mulle tullut painoa liian nopeasti? Mä kyllä syön,ku hevonen nykyään.Pitäis syödä pieniä määriä useasti päivässä.Mutta jalat ja kädet menee jääkaapille.No sit oon kyllä ihan koukussa banaaniin.Ummettaa entistä enemmän ku banskua vetää :LOL:
Pitäis lenkillekkin innostua päivittäin,tossa parina päivänä kävin lenkillä,kun kiviä keräsin akvaarioon,mut siihen se sit jäikin :ashamed:
Pelottaa koko ajan,että saan liikaa kiloja raskausaikana ja sen jälkeen.Ja sitten en saa niitä pois! :'( Pitäis yrittää ottaa niskasta kiinni itteeni ja työntää lenkille tää perse.
Ja sanoo miehelle,ettei tee niin hyviä ruokia :LOL:

Tervetuloa uusille ja onnea paljon:heart: :heart:

Kaikille hyvää yötä ja ihanaa odotusta :flower:




Tässä ilta massu 14+0 :heart:


On kyllä taas sellaset mummo alkkarit jalassa :D

Sannya ja Nuppu 14+1
 
Mies men unelle ko sil on aikanen aamu (puol kolmet herätys) ja mie valvon ku ei vaa nukuta.. Aamul herään sit vähä aiemmin ko yleensä (yleensähä nukun jotai yhteentoist tai kahteentoist :D) ja laitan broisku koivet uuniin :heart: Siel ne sit muhii 2-3h savipadassa ja voi vitja tulee kyl hyvää! B)
 
heippa hei ja tervetuloa uusille :) juuri sain luettua 5sivua tekstiä huh.. nyt oon taas ajan tasalla teidän kuulumisista.. joku oli työkkäriin ilmoittautunut. mäkin ilmoittauduin tosin vaan netin välityksel kun en jaksanut lahteen asti lähteä. eipä oo sieltä kuulunu mitään.. hyvä vaan ei oikeen työt nyt kiinnosta hirveemmin.. :( hitsi mäkin tahtoisin muuttaa isompaan mut ei voi vielä ainakin vuosi asuttava tässä 49neliön kaksiossa.. ahdasta tulee ja se stressaa jo nyt. me ajateltiin isänpäivänä kertoa koko lähisuvulle kun mennään ensin mummolaan ja sinne tulee iskän perhe myös niin annan hänelle kortin missä lukee hyvää isänpäivää tulevalle ukille.. ja sieltä mennään äidille ja annann isäpuolelleni samantapaisen kortin ja sieltä taas mennään miehen vanhemmille ja hekin saavat omat korttinsa..
hitsi taaskaan ei väsytä yhtään. ja ärsyttää kun vähänväliä joutuu vessassa ravaamaan..
nanakuu ja möhkylä 10+0 POKS!
 
Sannya Mulla on jo ennestään ylipainoa ja mä pelkään, että kiloja tulee hirrmuisesti lisää. Tosin vielä ei ole paino noussut =) . Syön yleensä aika paljon makeaa ja nyt makea ei maistu ollenkaan. Voi johtua siitäkin, että paino ei nouse, kun syön terveellisemmin nyt. Viimeksi neuvolassa sanoi, että on ihan normaalia, että tässä vaiheessa ei paino vielä ole noussut.

Kävin eilen miehen vaatekaapilla, kun omat paidat jo aika moni kiristää massun kohdalta. Kauheesti maha kasvanut! Kohta kyllä kaikki arvaa.

Uusia tulee niin, että kaikkia ei enään muista toivottaa tervetulleeksi :snotty: Tässäpä siis kaikille uusille tasapuolisesti onnea ja tervetuloa :heart:
 
Isänpäivänä meillä on melkoista härdelliä. yhdeltä mennään meidän isovanhempien luokse syömään, josta jatketaan miehen kummipojan syntymäpäiville kahville. lauantaina käydään ehkä miehen toisten isovanhempien luona, kun toiset tulevat sinne syntymäpäiville. minä olen lauantaina menossa mukana riippuen ihan siitä heruuko perjantaina sairaslomaa viikonlopulle. siis mä en kertakaikkiaan jaksa mitään. täl viikol oon selvinny jopa maanantaina kouluun. :/ hemppaki oli viime viikol 140 et siitä ei oo hommat onneks kiinni.

isänpäivästä muuten vinkkiä niille, ketkä isyyspakkausta vielä väsää.. kävin eilen kaupoilla pikaisesti ja löysin "maailman paras isä" tyynyliinan jonka laitan isyyspakkaukseen.vielä saa siis teemaan sopivaa tavaraa jos on nopia.. ;)

Kukkis onnea... :flower:
 
kukkis tervetuloa!! Siis miten sun LA voi olla heinäkuun puolessa välissä... tai siis voi mut tuntuu niin hassulta et mulla on jo toukokuussa!! Siis onks meijän LA:n välillä kaks kuukautta? :eek: Oonks mä jo niin pitkällä?! hämmentävää. :LOL: ONNEA vielä kerran!! :D

nanakuu joo mä oon työkkärin listoilla ollut jo vähän aikaa.. :whistle: nyt siis saan vaan odotella sinne huhtikuulle asti jolloin alkaa äippäloma... :D

isänpäivänä mennään mun vanhempien luo syömään. :) Siipan isä on kuollut viisi vuotta sitten, harmittaa ettei hän näe ensimmäistä lapsenlastaan. :( Muuten ei mitään sen kummempia suunnitelmia.

painosta .. mulle oli tullut 500 g painoa viime neuvolakäynnillä lisää ekasta punnituksesta... et ei siis oikeestaan. toivottavasti pysyykin kohtuudessa, mulle kun maistuu kaikki makeat nykyään. :snotty: ennen raskautta en syönyt mitään herkkuja, ja nyt tekee mieli koko ajan. :D taitaa olla tyttö tulossa? ;)

Sannya simpsakka maha sulla on!

EM ja Dodo 13+1
 
Chamorphis
Uusille tervetuloa mukaan ja paljon vauvaliimaa mukaan! :flower:
Kiitos kaikille lohtuhaleista! Ne tuli tarpeeseen. Isän kuolemasta on reilu 1,5 vuotta ja siitä on aikalailla hyvin toipunut, mutta sitten on nää tälläset juhlapyhät, jotka vetää mielen vähä matalaksi... :(
DD voi ku ihana maha! :D
Sannya sulla kans söpösti pömpöttää! =)
Sompio lohdutuksen sana... Mä oon kans ollu aika reilusti ylipainoinen ennen raskautta. Mun paino ei oo noussu ku kuutisen kiloa tähän mennessä ja kuulemma kirjojen mukaan nousee! :LOL: Ylipainoisilla ei välttämättä tarkoita sitä että lihoo muidenkin edestä vaan päinvastoin. Ainakin alkuvaiheessa voi paino jopa laskea...

Jee tänään alkaa valmennus!! :D Saa opiskella oikeaoppista hengitystä!! :LOL: :whistle:

Chamorphis ja Nasu 29+2
 
ElinaMaria: Hih, no niin se mun mukaan on, sä oot jo niin pitkällä!!! :D Mun ohjaaja innostui ja antoi mulle heti omalle vastaanotolleen ultra-ajan 1.12! Sillon oli kai tasan 8 rvk... Kai se jo sillon näkyy...? Kun seitsemällä ei kuulemma vielä oikein saa näkyviin.

Huonoa oloa siis ollut, ja verenmaku suussa aamuin illoin...on kuulemma raskausoire, en ollut koskaan kuullut tuollaisesta oireesta :D Mutta, Ultraa odotellen!

Sannya: Söpö masu!

 
kukkis Kyllä se verenmaku on oire, mulla maistu veri myös suussa parisen kertaa kun plussasin. ja nyt onki ikenet sen verta herkät ja pehmentyneet (mikä kuuluu raskauteen), että verta tulee melkeen joka kerta kun pesee hampaita.

vauvis neiti 32+4 :heart:
 
Chamorphis
Sompio taktiikkana olis kans et imetykses lähtis ylimääräistä! :D Muutenkin pitäs sit saada synnytyksen jälkeen kiloja pois et näyttäs kesäkuus ees vähän siedettävältä kun pitäs naimisiin mennä! :p
 
valittamisen aiheita tälle päivälle (Talviksella on nyt huono hetki):

- mua ärsyttää niin suunnattomasti toi "pieni alkoholinkulutus ei vaaraksi" -ketju. :kieh: :kieh: :kieh:

- meiän kuukausipino on ihan tyhmä. siel on liikaa ihmisiä mikä johtaa siihen ettei siel keskustella.

:D
 
Chamorphis
Talvis en oo käyny lukees tota alkoholipinoa, mutta joo ymmärrän tuntees hyvin! Mulle ei ainakaan tulis pieneen mieleen juoda piskoakaan raskausaikana alkoholia! :/ Joo ei ehkä oo vaaraksi jos joskus otat, mutta kannattaako ehdoin tahdoin riskeerata mitään?! Jos ei pysty oleen juomatta niin kannattaako hankkia lapsia?! Ehkä oon vähän tiukkapipoinen täs asias, mutta se on mun mielipide. :D
 
Cham turhaan vaan verenpaine nousee jos sitä lukee. mä en myöskään uskaltais riskeerata, koska jos jotain menis pieleen, niin syyttäisin itteeni koko loppuelämän. ja sitte ku ne naiset jotka puolustelee siitä viinilasiaan joillain tutkimuksil, ei oikeesti korvaansa hetkauta puheille missä pinotaan alkoholin haittoja sikiölle. :ashamed:
 

Yhteistyössä