*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Me mennää miniristeilylle huomen het iha aamusta.. Lähetää puol viide mais ajaa hesaan ja sielt turkuun (liia aikasi pitäs herätä jos ei tekis noin). Eli oikee mukavaa tiistaita kaikille ja palaillaan sit ke pvällä/ illalla B)

Voikaahan paksusti!! :saint:
 
Töissähän minä olin. Flunssa on selätetty tältä erää ja töissä taas. Oli aika masentava päivä, kun mä en tykkää yhtään mun työkaverista. Sitten se oli mun sairasloman aikana sössinyt asioita, mitkä näyttää nyt mun mokilta. Ja vaikee mennä kerholaisten vanhemmille ja pomolle enään jälkeenpäin selittelemään :(
 
Moikkelis kaikille :wave: Ompas kyllä tosiaan ollu hiljaiseloa täällä :/ =)
Täs on kyl itelläki ollu kaikenlaista tekemistä/ menoa tai sit ei vain yksinkertaisesti oo jaksanu kirjotella =) :D :ashamed:
Tänään pitää viel pakkailla ja huomenna lähetään sit sinne Lahteen =)
Mut eka on ULTRA :heart: :heart: :heart: En varmaan kerkee koneelle kertoon kuulumisia sieltä, ku vasta huom. illalla tai sit to aamuna =)
Oih, kumpa siel ois kaikki niin hyvin ku vaan voi olla :heart: :ashamed: :heart:

Mukavaa reissua Suukkikselle =) :wave:
 
joo siellä kuumeilupuolellahan on oikein plussa-aalto käynyt! :D ihanaa!

suukkis hauskaa matkaa! :flower:

toivis onnea ultraan! :heart: ja tervetuloa mun nurkille kylään. ;)

sompio voi ku inhottavaa... no sun pitää vaan paikkailla sen mokat parhaasi mukaan.

(.) tänne ei mitään erikoista... tänään jos nyt saisin aikaseks niitten sämpylöitten teon... :p

EM ja Dodo 13+0 (POKS!!) :heart:
 
Kävin myös kurkkaamassa kuumis puolelle, ja ihana aalto siellä on käynyt :D :D Tervetuloa kaikki vaan tänne :flower:
Tänne ei erikoisempaa, muutto puuhat senku jatkuu ja töissäki pitäs välillä malttaa käyä |O ..Olis pitäny aloittaa se äippäloma varhennettuna, nii täällä oltais jo lomalla :D
Eilen tuli uudet huonekalut, vaikka tilattiin ne vasta keskiviikoksi...ihana ylläri. Sai jo istuskella uusilla sohvilla =)
Töihin tässä pitäs taas alkaa valmistautuun...iltavuoroon... :ashamed:

vauvis neiti 32+2
 
Huomenta!Voi että onnea toivova :heart:
Tänne ei ihmeellistä,viikot poksahti tänään.Pitää ottaa masukuva jossain vaiheessa :) Seuraava ultra olisi KYS:llä joulukuussa.Jippii pääsee ajelee kuopioon.Oon varmaan maininnut asiasta.Mut en ole varma.
Hyvää päivän jatkoa kaikille :flower:
Sannya ja Nuppu 14+0 :heart:
 
Zoe itse asias joo jonki verran harrastan naapurikyttäystä. :LOL: mut asutaan rivariyhtiös ni ei tartte kiikareita :p :LOL:

hämmentyneenä äitiysloman aloituksesta kysyisin nyt et koska se siis oikee alkaa? jos vauviksellaki on kouralline työpäivii jäljel ni sehä alkaa iha hirveen aikasin??? kun siis mä oon ollu iha siin uskos et ku la on 14.6 ni oon koulus viel toukokuun puolväliin... :eek: vai oonko nyt hölmö... :ashamed:

Talvis ja Pallero 8+0 :heart: hui kuinka vanha hän on =)
 
Talvis äippäloma alkaa normaalisti pidettynä 30 arkipäivää ennen laskettuaikaa..mutta mä pidän siinä viikon talviloman ennen äitiyslomaa (joka virallisesti alkaa vasta 20.11) ja joulukuussa on paljon pyhiä(normi sunnuntait, joulu,tapani, itsenäisyyspäivä) Nämä pidentää äippälomaa jonkun verran ku niitä ei lasketa koska on pyhäpäiviä :D ....kirjotinko liian epäselvästi :whistle:
 
Chamorphis
Helou naiset! :wave:
Vauvis oi sulla alkaa pian loma! voi ku kivaa. =)
Toivova tervetuloa munkin puolesta tänne puolelle ja paljon vauvaliimaa mukaan!!! =) :flower:
toivis tsemppiä ultraan!

Sitten neuvolakuulumisia tältä päivältä...
RR 107/70
virtsa ennallaan
HB 111
painoa tullu +428 g/vko yhteensä 6,1 kg
SF-mitta 26,5 cm eli keskikäyrällä edelleen...
:heart: + 144, Nasulla oli hikka samalla! :D
Liikkeet ++
Kaikki siis niinku pitääkin! :heart: :heart: :heart:
Meillä alkaakin valmennus nyt torstaina... Kivaa! Sit neuvolatäti oli varannu meille tutustumiskäynnin synnärille, joka olis 15.12...

Chamorphis ja Nasu 29+0 *poks*
 
Zoe-F
Suukkikselle kivaa risteilyä :wave:
Sompiolle iso hali ikävästä päivästä :hug: Toivottavasti kaikki selviää ja sun työ"kaveri" saa ansaitusti syyt niskoilleen. :)
Toiveilijalle Onnea ultraan =)
vauvahaaveita Missäs vaiheessa muutto nyt sitten on? Muutitte ilmeisemmin isompaan asuntoon?
(.) Selkäsärkyä vähän ja välillä koskee mahaan, kaikkeen tottuu.
Tänään olin koko päivän huolissani, kun ei eilen iltana tuntunutkaan totuttuun aikaan liikkeitä, eikä päivälläkään. Äsken sitten räjähdin aivan totaalisesti miehelleni, ja nyt on kyllä sirkus tuolla mahan puolellakin.
Zoe ja Öttiäinen 20+4 :heart:
 
Chamorphis
Zoe ah tiedän tunteen! On ihan vainoharhainen olo heti kun menee pitempi aika niin ettei oo tuntenu liikkeitä! :ashamed: Ja sitten kun ne tuntee niin on niin helpottunu olo... Hyvä kun ei itkua rupee vääntään! :D Ootko muuten kokeillu hommata sitä tukivyötä?! Nii ja onnittelut puolivälin ylityksestä!! :flower:
 
vauvis: tsemppiä muuttoon; toisaalta ärsyttäävää puuhaa, mutta on ihana päästä uuteen kotiin ja saada kaikki tavarat paikoilleen :)

Muuten, onko kukaan käynyt/ajatellut käydä Bebesin infoissa raskauteen tai imetykseen liittyen? Ajattelin, että voisi uteliaisuudesta käydä, saisi suomalaisten sairaaloiden käytäntöihin jotain muutakin näkökulmaa..
 
Cham hienoa että neuvolassa kaikki oli hyvin! :heart:

emiliana siis mihin infoon? :x mä en oo kuullutkaan mistään tuollaisista... :D

ootteko te kattellu paljon niitä nelosen vauva tulossa-, ja vauva tuli taloon -ohjelmia? Mä oon... ehkä mä koitan turruttaa itseni synnyttämiseen. :D Mä en vaan voi ymmärtää niitä kotisynnytyksiä missä koko perhe katsoo kun äiti pukertaa lasta kotisängyllä maailmaan... mä en ainakaan antais mun lasten nähdä sitä!!! :eek:

EM ja Dodo 13+0

(mistä aletaan laskemaan että alkaa toinen kolmannes? tästäkö vai vasta viikon päästä?)
 
Zoe-F: Mä aattelin käydä ainakin tossa, etenkin kun asutaan täällä ja matka on olemattoman lyhyt. Harmi vain, etten taida mitenkään päästä vielä tuohon 16.11. olevaan infoon.

EM: katso http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_57&products_id=1972 Mä en oo saanut niitä videoita toimimaan :kieh:
 
Zoe-F
EM Siis 1.-3.kk on eka kolmannes ja 4.-6.kk on toinen ja 7.-9.kk on kolmas kolmannes.

emiliana kiinnostais juu, mut miä oon katton kaikkii asioit aina netistä, siis ihan faktasivuja, aiheesta ku aiheesta, tässä vararikossa täytyy noilla eväillä selvitä.
 
Mie oon taas vähän ollut poissa: sama vanha syy, tuo opiskelu pitää kiireisenä :) Pikaselailulla kuitenkin kommentoin nyt hiukan ja sitten huomenna paremmalla ajalla palailen poksuen masukuvapäivityksen kera.

Oikein kasoittain onnea toivovalle! :flower: Millonkas sulla on laskettu ja missä meinaat synnyttää? :) Ja muille plussatsunamin "uhreille" myös toivottelen rohkeutta siirtyä tänne puolelle! Se onkin hauskaa miten tuntuu aina välillä iskevän oikein aalto tuonne kuumeilupuolelle, eihän siitä ole kauaakaan kun eka kunnon plussatsunami iski ja aloitti minun, vauviksen, Jiven ja Juli05:sen masunakasvatuksen :heart: Ensi kuussa jo synnytellään! Yritetään ainakin kovasti saada joulutontut pihalle joulukuun aikana :LOL:

EM: Kyselit noista kolmanneksista. Molempia rajoja käytetään, jotkut sanovat että eka kolmannes on ekat 12 vkoa, mutta "oikeammin" (tieteellisessä kirjallisuudessa useimmin) se on kyllä ekat 14. Makuasia oikeastaan =) Me myös ollaan miehen kans katottu paljon noita ohjelmia, tuo se aina hieman todentuntuisemmaksi sitä muutosta mikä on edessä.
:heart:

Synnytykseen turtumisesta tulikin mieleeni, että nyt kun ekaa kertaa kunnolla asiaa mietin, tajusin etten mitenkään voi synnyttää letkuissa (tippa kädessä, epiduraalikanyyliselässä ym)! Hirvittää ja ällöttää se että ois just joku tippa kii :| En oo ikinä ollut mikään piikkien ystävä, varsinkin kun multa on perinteisesti otettu 20 tuubia verta parin viikon välein (ei onneksi enää!) ja kaikki selkäydinpunkiot sun muut tehty moneen kertaan. Luulempa siis että yritän pärjätä synnytyksen kokonaan ilokaasulla, koska ilmeisesti tippaa ei yleensä laiteta ellei halua epiduraalia? Sit tietty jos verta vuotaa liikaa ja on pakko jtn laittaa, niin otan itseäni niskasta kiinni. Mut muuten en usko et sellasta kipua on, mikä sais mun pääni tässä asiassa kääntymään. Mies sanoi hulluksi kun kerroin et pyrin synnyttämään pelkällä ilokaasulla :D Oma äiti taas sanoi että kunhan sitä hyvin hengittää, riittää vallan mainiosti. On synnyttänyt pelkällä ilokaasulla kahdesti ja täysin luomusti kerran. No, saa nähdä miten selviän :p En mä sitä ilokaasuakaan ajatellut optiona ottaa, vasta sit kun tuntuu ettei mitenkään muuten pysty Tiedän kuitenkin et haluan tuntea kipua, et muuten en saa sitä vauvaa pihalle, mut en mä halua kokea halkeavani kahtia tuskasta.. Muita ketkä ei halua epiduraalia? Muistan kyllä että tästä oli galluppia, mut en muista et kukaan ois puhunut siitä ettei sitä kivunlievitystä tahdo :ashamed:

Chamille onnittelut kivasta neukkakäynnistä ja tsemppiä valmennukseen! :heart:

Suukko on reissussa, toivottavasti rouva nauttii :)

Toiviksen kuulumisia myös odotan, mut oon kyl ihan varma et poika on loistavassa terässä niinkun on ollut tähänkin asti! =) Tuu kuitenki kertoo asap. Tai no, ei niin kiire ole, nauti ajasta hotellissa miehesi kanssa ;) Se kun ei vauvan syntymän myötä olekaan enää itsestääselvyys, se kahdenkeskeinen aika. :heart:

DD ja potkurineiti 33+6 :heart: (17 päivää matkaan!)
 

Yhteistyössä