*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Huomenta kaikille!
Sompio Juu,jään yhteiseen kämppään asumaan.:)Ja tosiaan,mies oli kyllä eilen aika sekasin ja sanoi että haluaa vaaville parasta.Uskon,että mies yrittää tehdä edes jotain.Ja miekin haluan olla tukena.Mutta ei tietenkään ole minun asiani vahtia aikuista miestä juoko vai ei.Mutta aina voin keksiä muita tekemisiä juomisen tilalle. :)


ElinaMaria Mies kyllä tietää eilisen jälkeen,että nyt on viimeinen mahdollisuus.Sen verran pitkään sitä mietin ja lopulta sain sanottua aika topakalla äänellä.Ja sanoin vielä,että vauvan parasta minä tahdon.Mutta jos mies ei ymmärtänyt,niin kyllä viimeistään,silloin se tajuaa kun mie pakkaan kamoja.

Haluan elää nyt päivän kerrallaan.

Ja Talvis Tiukkana ollaan ja viimeiseen asti.Tää on vika mahdollisuus! :kieh: Juu ja mies on 21-vuotias.Mie uskon,että kyllä on säikähtänyt ja ollut stressin alla,kun on miettinyt tulevaa perheenjäsentä.Ja kyllähän minuakin pelottaa.Aivan uusi juttuhan tämä on.

Sannya ja Nuppu 12+6 :heart:
 
huomenta! :wave:

Kyllä täälläkin annetaan miehen mennä,koska eipä tuo miehen mötikkä muutenkaa käy ku toooosi harvoin juopottelemassa... :D
Mutta tosin oon sanonu, että joulukuun alussa saa olla nollalinjalla siihen asti ku vaavi syntyy :heart:

Onnea kaikille jotka on menossa ultraan yms... :hug:

Täällä taas olis iltavuoroon meno.... :ashamed:

vauvis neiti 31+1
 
heipppa

meillä ollaan kyllä sellasia kotihiiriä, että jos mies on johonkin baarireissulle pyydetty, niin suorastaan olen työntämässä sitä sinne :D harvoin siis käydään eikä siitä tartte lupia pyydellä. kunhan kertoo missä on.

mä kävin äsken siel verikokeissa ja virtsanäytekin ois pitäny antaa, mutta olikin ujo pissa :ashamed: sain sieltä sitte pienen pussukan mukaani, että tuot sitten huomenna. aikasemmin mun ei ole tarttenu virtsanäytettä antaa/viedä, joten olin vähän hämmästynyt kun tsekkasin sen pussin:
siel on se pissakuppi, ok, mutta ilman kantta? mut vielä parempi yllätys oli kaksi koeputkea :eek: voitteko te kokeneemmat vähän jeesata tällästä tietämätöntä?

nää on taas sarjassamme näitä tyhmiä kysymyksiä, mutta kieltämättä tunnen itseni aika idiootiksi tuol terveyskeskusmaailmassa...
 
Onnea Novelle :flower: :flower: :flower: ( jos en ole muistanut vielä onnitella... ) :D

Meillä mies on käyny viimeksi huhtikuussa baarissa =) Et ei liian usein ramppaa :D :heart:
Marras-joulukuun vaihteessa niil onkin työporukan kans meno mökille kestitsemään asiakkaita, et sinne menee, mut ei aikonu paljoa ryypiskellä, ku raskaus on kuitenki jo aika pitkällä sillon =) Ihana mies :heart:

Sannya, :hug: :hug: :hug: Toivottavasti miehesi nyt jämeröityy :hug:

Onnea ultraan EM :hug: On se NIIN mukava nähdä oma pikkuinen siellä ruudulla :heart: :heart: :heart:

Johanna, kyl siinä pissakupissa pitäisi se kansi olla :eek: Meil on aikankin ollu semmonen, et pissa purkkiin, kansi päälle, ja siinä kannessa on sit sellanen kohta mihin painetaan sitä putkiloa -> pissa suihkuaa putkilon sisälle :/
Sun varmaan kannattaa käydä kysymässä, tai soittaa, koska ethän muuten saa sitä pissaa niihin putkiloihin :/
 
Sannya toivon että saatte asiat kuntoon. :) Hyvä - pysy vaan tomerana. ;) Sano sille että parempi tossun alla kuin taivasalla. :LOL:

johanna jos sulla on vaikka tyhjä pilttipurkki tai lasipurkki niin sä voit keittää sen ja lorauttaa siihen.. jos et saanu kantta mukaan. aika hassua... eihän se pysy puhtaana tai tallessa ilman kantta. :)

(.) nyt alkaa jännittää tuo ultraan meno... :x en aio mennä rakko täynnä kun en sellaisia ohjeita ole saanut. eiköhän ne tee sen alakautta sen ultran. :) KIITOS kaikille tsemppauksista... mä meen nyt pukemaan ja meikkaamaan. Ilman meikkiä en lähde mihinkään. :D

EM ja Dodo 11+6 :heart:
 
kiitos toiveilija. eli pointti ois nyt saada se pissa sinne putkiloihin ja ne viedään labraan?
ehkä mun täytyy opetella tähtäystä suoraan putkiloon :LOL:

Onnea EM ultraan!

Ja Sannyalle tsemppiä kinkkiseen tilanteeseen. varmasti tosi inhottavaa pohtia tämmöisiä. ei voi muuta kuin toivoa parempaa yhteistä tulevaisuutta ja sitten tehdä niitä ratkaisuja, jollei mies tokene. :hug:
 
Voi kun liikuttavaa miten paljon täältä sain tukea tämän uusimman raskausongelmani kanssa, ihania ootte möhikset :hug:

Talvis kyl mä tän mieluummin ite kärsin, kun antaisin sun :p Mä toivon et nyt tällä kertaa saat nauttia raskaudesta alusta loppuun ja vihdoin saatte syliinne sen kauan kaipaamanne pienokaisen :heart: Mukava että nyt tiedätte vkot ja tarkemman lasketun ajan, että on sitten selvyyttä missä vaiheessa se vauva ulkoistaa toimintansa :)

Johanna83: kyselit mun raskauspahoinvoinnista. JA kyllä, sitä kesti 4kk :eek: Jo ennen plussa testiä ja jatkui sitten melkein rakenneultraan asti. Joinain päivinä olin onnekas ja oksensin vain kerran, kun taas oli päiviä jolloin pönttöä tuli halailtua lähemmäs kymmenen kertaa. Ihmettelit että miten sitä pysyy pystyssä ja jaksaa, ja totuus taitaa olla että sitä ei jaksa. Olin suurimman osan ajasta sairaslomalla töistä, sinnittelin yliopistollakin vain vikat kevään tentit (oli sekin näky, kun tenttisalissa naiskokelas yrjöää kaaressa käytävälle..). Tuosta ajasta selvisin oikeastaan sillä, että yritin syödä mitä vain milloinkin teki mieli - tässä toki auttoi se, että mies lähti aina heti metsästämään tätä siltä istumalta. Perinteiset mehujäät, mehukeitot, kiiwit, satsumat ja kaikki tämmöiset vaiheet oli. Eli pari päivää en saanut muuta alas kun esim just kiiwejä :D Sit oli joku ihan ihmeellinen kinuskivanukas -jakso, eli kaikenlaista. Täysin normaaliin ruokaan en pystynyt ennen kuin vasta rv 20. Ja nyt taas pahoinvointiruokavaliolla, mitä nyt milloinkin mieli tekee. Sitä en rupea kaunistelemaan, raskauspahoinvointi on ainakin mun kohdalla ollut aivan kamalaa, mutta vaikka se olisi näinkin paha, siitä selviää. Syöminen kuitenkin auttaa aina hieman, ja itse pakotin itseni syömään jotten joutuisi tiputukseen sairaalaan. Tahdonvoima siis auttaa paljon. Sinä tahdot selvitä tästä, ja syöt jotta vauvallasi olisi parempi olla. Täytyy pitää vaan se maali, nyytti sylissä, mielessä, niin oikeestaan jaksaa mitä vaan. Toivotaan kuitenkin että pääset hivenen helpommalla :) Jaksuja! :hug:

Sannya
: Olen tällä palstalla aiemminkin maininnut, että kokemusta on vastaavanlaisesta miehestä. Ja hän ei kyllä kykene muuttumaan, saatika myöntämään että hän "niin nuorella" iällä voisi olla alkoholisti. Muista että pysyt tiukkana, et tingi tippaakaan siitä turvallisuudesta mitä lapsesi ansaitsee. Heti seuraavasta kerrasta kun hän rikkoo yhteisiä pelisääntöjänne, kannattaa lähteä ja näyttää miehellesi että olet todella tosissasi. Jos hän taas oppii, että voi tehdä mitä vain, ja aina jäät, niin sinulle käy pikkuhiljaa niinkuin minullekin kävi.. siitä nyt ei sen tarkemmin, mutta ei hyvin. Eli seuraavasta kerrasta se kissa pöydälle, kyllä luulis että asumisero muuttaisi miestä jos on muuttuakseen. Jos taas ei, niin lapselle on todellakin paljon parempi ilman moista isää. Jaksuja siis sinullekin vaativaan tilanteeseen, sun täytyy pysyä lujana ja jaksaa taistella sen pienen puolesta, jolla ei vielä ole ääntä. :hug:

EM:llä on tänään np-ultra! Voi kun jännää! :) Tule heti kertomaan kuulumiset, ne on varmasti vihdoin ne hyvät uutiset mitä olette kauan odottaneet :heart: :hug:

Novellekin
tuli pistäytymään, kiva juttu =) Hienoa että on imetys lähtenyt noin hyvin käyntiin, ja poika kasvaa hyvään tahtiin. Isäkin on kivasti touhussa mukana, se onkin tärkeää että antaa sun nyt levätä noin rankan synnytyksen jälkeen :hug:

Mulla on ihan ok olo, ei enää okseta niin paljoa, lähinnä heikottaa. Täytyy kyllä mainita siellä ä-polilla torstaina ihan varmuuden vuoksi. Lueskelen nyt huolellisemmin nää sivut mitä on tullut, niin joillekin saattaa tippua kommentteja jälkijunassa :) Sori!

DD ja potkurineiti 32+5 :heart:
 
Aijuu, alkoholista oli taas puhetta. Mun mies on Suukkiksen sanoin vähän nössö :D Ei siis juo sen enempää kuin minäkään, eli joskus juhla-illallisella hyvää vuosikertaviiniä lasillisen tai kaksi, mut ei sen kummemmin. Kysyin hältä et haluaako varpajaiset kun neiti syntyy, ja sanoi ettei mikään maailmassa silloin saisi häntä minun ja tyttärensä viereltä :) Kumpikaan ei siis juokse baareissa, eikä kyllä käydä ees ulkona ilman toisiamme iltaisin. Ollaan niin hyviä kavereita toistemme kavereiden kanssa, et joko mennään sillä porukalla tai kaksin jonnekin =) Vauviksen kanssa ollaan ehdottomasti samalla linjalla, että lapsi ansaitsee täysin alkoholittoman kodin, ja semmoisen haluamme tyttärellemme tarjota.
 
DD: no kyllä sua on koeteltu! -ja sulla on ihana mies kun on jaksanu aina hakea sitä "eloonjäämismurkinaa".
täällä mennään kanssa -ei millään ruokavaliolla-. mä veikkaan, että töissä se alituinen skarppaaminen lisää etovaa oloa :/ kotona on vähän helpompaa, kun saa sentään rauhassa voida pahoin eikä tartte väkisin hymyillä.
kovasti sulle tsemppiä loppuun asti, toivotaan, että tuo pahoinvointi oli ohimenevää.
 
Johanna83: Ihana on mies kyllä, kun on jaksanut myötäelää tässä vaikeassa raskaudessa. Muista säkin ihan rohkeasti pyytää mieheltäsi apua, ei välttämättä tajua ihan itse mitä se hormonihirviö milloinkin kaipaa :D Hän on kuitenkin korvaamaton apu, kun tuntuu et meinaa voimat loppua.

Se työssäolo ei tosissaan helpota, ihan hirveetä väkisin esittää että olo on ok, kun tuntuu et tarvii juosta hetkenä minä hyvänsä laattaamaan. Hae vaan rohkeasti sairaslomaa jos siltä tuntuu, se on täysin hyväksyttävää. Jos ei pysty syömään ja senkin mitä just ja just saa alas oksentaa, ei todellakaan ole työkunnossa. Raskaus ei itsessään ole sairaus, mut meille joillekin osuu kohdalle sellaisia komplikaatioita, ettei kertakaikkiaan ole mitään syytä kiduttaa itseään (ja samalla sitä vauvaa) töissä jos ei jaksa. Lepo on kuitenkin myös erittäin hyvä lääke tuohon pahoinvointiin. Kiitos tsempityksiä, samoin sulle :hug:
 
Meillä kanssa on sellaiset pissapurkit, missä kannessa on se neulajuttu, jolla sen saa putkiloihin. En ole ikinä sellaisia käyttänyt, joten olin kanssa neuvolassa, että häh. Mukana tuli kyllä tosi hyvät ohjeet ja se tätikin neuvoi.

Tulin just lääkäristä ja antoi tähän flunssaan 3 pv sairaslomaa. Nyt menee ohi kerhon naamiaiset :( Mutta en kyllä jaksaisi tässä kunnossa töihin mennä.
 
DD ehä mie oo nössöks sanona :LOL: Sanoin vain, et JOS mies haluaa mennä ni sit ei pitäis estelläkään liiaksi. Ja jos ei kerran halua ni eihä siin sit mittään ole. Ja jos taasen haluaa liiaksikin mennä, ni sit kyl pitää toppuutella tai lähteä jos ei itse tajua juovansa liikaa.

johanna eli tosiaankin, ne putkilot toimii siten, et niissä on se jonkinmoinen venttiili, joka aukeaa ku sinne työntää sen piikin, jonka pitäis kannessa olla. Sillon siis pissa suihkuaa putkiloon sen verran kun on tarkoituskin ja kun otat ne erilleen toisistaan, venttiili sulkeutuu ettei roiski pissaa ympärille :D Et ERITTÄIN outoa jos ei kantta ollut... mee hakee se niiltä :LOL:

Nla ois tunnin päästä :saint: Wish me luck et ne sydänäänet kuuluis!!

SS & mytty 16+3
 
On teillä kummallisia pissapurkkeja :D Mä en ole ikinä joutunut antamaan näytettä muualla kuin siellä neuvolassa, tai sit ä-polilla. Purkkeja en ikinä oo saanu mukaan.

Sompiolle haleja, koitas parannella itseäsi. Muista että mitä enemmän lepäät sen nopeammin paranet :hug: Ja tuossa olet täysin oikeassa, raskaana ei pidä mennä sairaana töihin. Tärkeintä on parantua mahdollisimman nopeasti, eikä tautia tosissaan kannata pitkittää ja riskeerata kaikenmaailman jälkitauteja ylirasittamalla itseään. Flunssakin on kehon merkki siitä että nyt täytyy levätä, sitä kannattaa kuunnella =)
 
Suukkis, et sä tääl sitä sanonukkaa, vaa joskus meses :D Jotain ettet ite haluais seurustella sellaisen nössön kanssa.. :LOL: Hyvä vaan, tää nössö on mun enkä irti päästä :heart: Tsemppiä sulle neuvolaan, ihan varmasti kuuluu ne äänet jo noil vkoilla! =)
 
DD no sä oot ymmärtäny vääri :D Enhä miekää ny pahaksein pistäis jos mies ei jois yhtään. Mut muutoin se siu miehes vaa tuntuu just siltä, et sil ei muuta ole ko sie ja sun palveleminen ja on tossun alla ni siks tuntuu nössöltä :p ei se alkoholi siihe liity B) Mut kuten oot sanona, et se haluu olla semmonen eikä oo tossun alla ni mikäs siinä sitten :) Mut vaikee kuvitella, et jaksaisitte 30v toistenne naamoja kahtella alituiseen eikä omaa aikaa ois yhtään. Mut jos ja KUN se teille sopii ni eihä siinä mittää ihmeellistä oo. Mie itse vaa oon semmonen persoona, et sit kyl järki lähtee jos pitää jotain ihmistä kahtoa KOKO ajan (oli se kumppani tai joku muu perheenjäsen, sillä ei väliä ). Eli mie tarviin sitä yksinoloa myös.
 
Suukkis, juu kyl mie muistin et se nössöys oli ihan yleinen kommentti, ettei siihen viinaan pelkästää liittyny :D Onhan tuo erittäin omistautuvainen, mut kuten tiedät ei ole tossun alla :) En mie oo sitä ikinä kieltänyt menemästä tai tekemästä. Eihän sitä kukaan tiedä millainen meidän liittomme on 30v päästä, mutta tähän päivään asti olemme olleet ja tulemme edelleen olemaan toistemme "sielunkumppanit" ja parhaat ystävät. Se yhdessä olo tuntuu luonnolliselta, ja erillään ollessa tulee taas ikävä ja tuntuu jotenkin vajanaiselta. Mut et oo kyl ainoo kuka kummaksuu meitä, just eilen naurettiin asialle yhdessä :LOL: Kyl me sit irrottaudutaan, jos siltä tuntuu ettei halua olla yhdessä. Vielä sellasta hetkee vaan ei oo tullut eikä osais kuvitella et tuliskaa :p Parisuhde on aina kahden kauppa, ja kaikilla on siis väistämättä erilaiset suhteet. Me ollaan tälläisiä takiaisia, onneks teidän ei tarvi olla :D
 
kyllä muaki vieläki pelottaa välillä onko vaavilla kaikki hyvin, varsinki jos sattuu olemaan nukkumiskausi menossa, ja liikkeitä oo tuntunu pitkään aikaan. Ja aina ku neuvolassa aletaa kuunteleen ääniä, nii kyllä siinä vähän "pelottaa", että entä jos ne kuulukkaa....Mutta pakko luottaa siihen, että loppuun asti mennään, ja parin kk päästä on vaavi kainalossa :heart: :heart:
 
johanna, on kyl aika erikoinen juttu :/ Ne putkilot mitä mul oli, niit ei saanu itekseen avata :/
Kyl täälläki on ihan samalla tavalla, et neuvolassa otetaan ne näytteet ja siel pissataan purkkiin :D Toi oliki ihan alkuraskaudessa jotai labroja varten, et kotona piti pissata ja viedä sit ne putkilot.
Me ollaan kans miehen kans takiaisia :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä