*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

SuukkoSuulle hih! kiitos sinulle, sain pestyä meidän uunin. :D
On sinulla onnea ollut kun ei pahoinvointeja juurikaan, no onneksi
minäkään en ole kertaakaan oksentanut, mutta kyllä tää kuvotus
vois jo pikku hiljaa poistua. Ihanaa, että se on jo rajusti vähentynyt...

Sannya ompas ikävä tilanne. En kyllä oikein osaa neuvoa ketään,
varsinkaan jos en tunne henkilökohtaisesti, mutta kuullostaa oikealta ratkaisulta.Pääasia että ratkaisu tuntuu sinusta oikealta.Jos juominen
tosiaankin on jatkuvaa en minä ainakaan jaksaisi semmoista katsella.
Tsemppiä sinne päin. :hug:
 
Kiitos lohdutuksista.Nyt odottelen miestä kotiin,jos saataisiin vaikka jotain puhumista aikaiseksi.päätäkin särkee ja on huono olo.Ja väsyttää myös.Mulla ois huomenna eka työpäivä,mutta kokoaan on lopahtanyt ilo sitäkin kohtaa tämän päivän aikana. :(
 
Chamorphis
DD toivottavasti sulla on jo parempi olo! :hug:
Sannya toivottavasti sä kans saisit asias kuntoon! Mut totta turiset siinä, että pikkuisen parasta sun pitää ajatella. Mä voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä miltä tuntuu elää alkoholistin kans. Mun isä oli alkoholisti ja siihen ei auttanut hyvä eikä paha. Loppujen lopuksi se juominen meni niin mahottomaksi että pari vuotta sitten isä kuoli alkoholimyrkytykseen. En itietenkään tarkoita sitä, että sun mies olis alkoholisti, mutta siihen suuntaan on varmasti olemassa riski jos juo liikaa jo nyt. :hug: Mut koita jaksaa siellä! Tiedät varmasti, että täältä saat tukea jos sitä tarvitset! :)

Chamorphis ja Nasu 27+5
 
kiitos Chamorphis :heart:
Huoh,eipä miestä kuulu vieläkään kotiin.Tuossa just laskeskelin asumistukia ym.Tällä hetkellä ei saada asumistukea.
Olen täällä siivoillut ja pessyt pyykkiä.Väsyttää kauheasti. :/

Sannya ja Nuppu 12+5 :heart:
 
TA no mut hyvä et mu energisyyvest ol apua ja siekii sait uunin pestyä :D Mullaha ol kans kuvotusoloja ollu, mut niit oli nii harvoin ni en ossaa niit sillai mainita ennee vaa aina sanon et oireetonta o ollu :p

Sannya :hug: Onhan se paljon parempi asuu vauveliinin kans kaksisten jos mies juo. Voittehan kahtoa muutenkin asiaa myöhemmin jos mies vaikka sillä välin vähentäis juomista rutkasti ko oisitte asumuserossa. Tosin se kummastuttaa kyllä, et mies itsekin halus yrittää lasta ja ny sit tartteekin aikaa... Outoa käytöstä mun mielestä.

Vähänkö minnuu nukutti!! Voi jehna! Heräsin vasta ja menin yhe mais unelle. Ko käytii äänestämäs ja herättii muuteski tunti liia aikasi (joo, mies unohti siirtää kännyn kellonsa ja mun se autom. päivitys ei toiminu :D). Käytii kummiskii kahtoo yhtä omistusasuntokolmioo :heart: Ko vähä ois ollu jo pidemmä aikaa suunnitteilla muuttaa isompaan. Se ois ollu NIIN hyvä! mutta se sauna! Se ol hirmu pieni eikä siin pystys istumaan.. Koko kylppäri ol hituse liian pieni.. Mut pittää viel kahtoo jos silti siihe muuttais. Ko meinataa eka muuttaa kolmioon, sit 5-10v päästä omakotitaloon ku on eka saanu lainaa vähä pienemmäks.
 
Suukko Jooh,miulla kävi sama homma mielessä,että asumusero saattais olla ok.Ku tavallaan mä haluaisin,että niko ois minun kanssa ja lapsen lähellä.
Se tuli nyt kotiin ja jutellaan kohta.Mie ilmoittelen :)
 
Sannya juu. Kannattaa ehk muutenkin oikeesti muuttaa jos se ny lupais muuttua ja tekis viel kerranki uudestaan. Vaavin ei oo hyvä olla semmoses perhees missä toinen juo alinomaan. Sit mies ehk huomais mitä menetti ja ryhdistäytyis, ellei sit ryhdistäytyis jo nyt. Toivotaan parasta, et tuo ois ollu pohjanoteeraus ja tajuais, et sen tulis kasvaa jo pikkuhiljaa eikä käyttäytyä kuin mikäkin pahainen teini.
 
SuukkoPakko myöntää,oikeassa olet :LOL: Itse tässä nyt kovasti pähkäilen sitä,ja mietin miten juttelisin sen miehelle selväksi.Haluan oikeasti,että miehestäni tulisi hyvä ja reipas isä.Mutta se näköjään tarvitsee aikaa sille ja mie kans.Ja haluan nähdä sen,että pystyykö mieheni siihen.Ja eihän se minua siinä tavallaan menetä,ellei lähde sille linjalle,että nyt nopeesti toinen eukko.Tai ellen mä löydä jotain miehekkäämpää tapausta :D No ei vainiskaan,toi oli vitsi.
 
kiitokset kaikille onnitelleille ultrakuulumisista :heart: oltiin viikonloppu reissussa tuolla porin suunnalla, siskon synttäreitä juhlistamassa sukulaisissa. =) ja taas oli vaikeeta ihan pokkana kieltäytyy alkoholista, tai siis säilyttää ne peruslukemat naamalla ja tehdä se niin ettei kenellekään jää taka-ajatuksia. ja sit viel serkun kans juteltiin mein kihlajaisist missä oli kastemalja-lahjasta saatu aikaseks "ei teiän vielä tartte lapsia hankkia sentään..." keskustelu... ja olla ihan pokkana =)

Sannya onpas teillä kinkkinen tilanne :/ toivon tosiaan että saisitte puhuttua asiat selviksi. onhan se molemmille pelottava tilanne kun tulee perheenlisäystä, mut yhdessä niist asioist pitäis pystyä puhumaan. sun miehes varmaan kokee et nyt sit tarttee vielä mennä kun kerkiää. mut keskustelu on paikallaan. toivon kovin ettette joutuis eroamaan :hug:

DD voi jos mä vaan voisin ni ottaisin sulta osan sun vaivoista. :hug: tuntuu niin kurjalta, et yhdellä odottajalla on ties mitä ongelmia ja toisella ei mitään. toivottavasti mehujäistä oli apua :heart:

Suukkis on ollu oikee tehokas... B)

ElinaMaria ystäviä on aina ihana nähdä, varsinkin kun on pidemmän aikaa kulunut ja huomaa että he ovat edelleen samoja ihania itsejään :heart: kerroitteks siel pileis raskaudest? =)

johanna juu on ne jo tottunu ajatukseen... tuleva ukki on ainaki ihan innoissaan... :heart:
 
Suukkis Mun kännykkä on ainakin sellainen, että se automaattinen kellonvaihto tulee päälle vasta kun sammuttaa puhelin ja laittaa sen sitten uudestaan päälle.

Ei kannata tehdä sen asunnon oston kanssa hätiköityä päätöstä. Jos kuitenkin asutte siinä 5-10-vuotta, niin se on pitkä aika, jos ei miellytäkään. Pienille pesutiloille kun ei voi mitään remonttiakaan tehdä, että tulisi kivempi. Me muutettiin kaksi vuotta sitten ja ostettiin 4 h + keittiö. Mahtuu tähän sitten asumaan. Ja ollaankin tähän muutettu vähän sillä periaatteella, että loppuelämä tässä asutaan. Me ollaan rivitalotyyppiä, ei haaveilla omakotitalosta. Saatiin rauhalliselta paikalta päätyasunto. Eli kukaan ei kulje meidän ohi ja tästä alkaa metsä. Kyllä sieltä valoja näkyy muista taloista, mutta ihan vieressä ei ole ketään. Mies suunnitteli tohon pihaan jo leikkimökkiäkin :)

Sannya Kovasti voimia ja :hug:
 
Iltoja kaikille!Me tuossa juteltiin miehen kanssa melkein 2tuntia.Ja tulin siihen lopputulokseen,että mies saa luvan näyttää että pystyy olemaan ihmisiksi.Ja lapselle mie kuitenkin haluan kummatkin vanhemmat ja tietty sitä parasta.Mutta parisuhteen eteen täytyy joskus tehdä paljon asioita ja varsinkin sen tulevan pienokaisen eteen :heart: Vielä on kyllä vähän mieli maassa,ja mietin että mitenkä tästä tämä lähtee käyntiin.Mutta no päivä kerrallaan sanoi mummo lumessa! Vai mitenkä se meni? :LOL:
 
Täällä olikin jo huomattu lokakuisten pinoa vakoilemalla, että meidän pikkuinen on saatu maailmaan. Kiitos vaan onnitteluista!

Poika syntyi tosiaan sunnuntaina 19.10. klo16.29, 3570 g ja 55 cm. Hän syntyi perätilassa, ja sen vuoksi oli aluksi yhden päivän teholla tarkkailtavana. Sitten sain pojan vierihoitoon ja alkoi vauvanhoidon opettelu sairaalassa. Nyt on oltu kotona torstaista lähtien opettelemassa lisää. Kyllä välillä väsyttää, yöunet kun jää katkonaisiksi. Mutta ihan hyvin jaksaa, kun muistaa päivälläkin käydä tilaisuuden tullen lepäämään. Mies on onneksi nyt hoitanut ruuanlaiton ja myös monet vaipanvaihdot. Ihanasti on kyllä mukana tässä vauva-arjessa siis alusta alkaen. On tässä vaan paljon uutta ja ihmeellistä, mutta eiköhän vauvan kanssa elämiseen ala vähitellen rutinoitua. Imetys onneksi on lähtenyt kivasti käyntiin tuosta teho-osastolla olosta huolimatta (siellä annettiin tietty tuttipullosta maitoa). Huomenna tulee nevolan täti meitä kotiin katsomaan. Toivottavasti pojan paino on hyvin lähtenyt nousuun.

t.Novelle+ pikkumies 7 vrk
 
TA ja Talvis kerrottiin raskaudesta siellä juhlissa, onnentoivotuksiahan sieltä tuli kovasti. Sanoivat että eiköhän tällä kertaa kaikki menee hyvin, ja ettei salama iske kahta kertaa samaan paikkaan jne. :| Teki mieli sanoa vaan että ei sitä kuulkaa koskaan tiedä... mutta hyvin meni juhlat ja tuleva isomummu oli iloinen uutisesta. :)

Sannya :hug: Hienoa että saitte puhuttua asiat. Mutta muista että se raja on vedetävä johonkin. Mielestäni voisit sanoa että kun tuleva äiti ei voi juoda niin on korrektia ja kohteliasta ettei tuleva isäkään juo. :| Meillä siippa on pari kertaa jossain käynyt, mutta nyt ei ole pitkään aikaan ollut missään juopottelemassa. Enkä siitä pitäisikään. Mutta ainahan sitä voi sanoa että no nyt mä lopetan ja aina vaan jatkaa samaa... Sun pitää sanoa että tämä on nyt viimeinen mahdollisuus ja sitten minä ja masuvauva lähdetään. Ihan oikeasti. Ja sitten sinun on lähdettävä ihan oikeasti. Mutta jospa se nyt siitä ryhdistäytyisi? Vastuu pitää kantaa. Olisi pitänyt aiemmin sanoa jos ei ole valmis isäksi, ennen kuin alkaa lasta suunnittelemaan. :( Mutta toivon todella että teillä asiat menee hyvin. :) Enhän minä teitä tunne, tämä on vain tällaista ulkopuolisen neuvontaa... :ashamed: Mutta muista pitää huoli itsestäsi ja vauvasta. :) :hug:

Olikohan mulla muuta.... :p eipä kai. :) Ainiin!!!

Huomenna np-ultra!!! :eek:

EM ja Dodo 11+5 :heart:
 
Onnea ultraan EM! :heart: :hug: :hug: Mul o neuvola huomen..

Mu mielestä taasen on turhan jyrkästi pyydetty, et mieskään ei jois. Toki jos mies on itse sitä mieltä, et ei haluakaan juoda ni mikäs siinä. Mut kyl mä annan mieheni mennä ny ko viel voi. Ja lapsenki synnyttyä annan iha niinko senki tulee antaa mun mennä. Mut se meinaa siis ihan vaa muutamaa kertaa vuodessa. Mies ku ei muutenkaa juo ku sen kolme-neljä kertaa vuodes ni ei oo kyl paljon mun mielestä. Enkä sen vuoks sitä aio rajoittaakaan, varsinkaa ku se ei tääl kotosalla paljoa juo. Kotona juo ainoastaan saunakaljan tai sit jos on tämmönen kolme kertaa vuodes oleva isompiki juomismeininki, esim. saunailta miesten kans, ni saa kyllä juoda. Kunhan sit menee muualle jos aikoo enempikin juoda (et alkais hänestä se näkymään eli alkais humaltua). Mut jokaisella parilla oma hyvä ratkaisunsa :heart: Mut siltikää mu mielest miestä ei pidä kahlita liikaa eikä menemisiä estellä, kunha ne pysyy aisoissa eikä liiaksi mene.

Kestovaippoja oon miettiny tuas kamalasti.. Voi jehna ko niitäki o nii himskatin monenlaisia, et ei yhtää tiiä mikä ois hyvä sit itelle ja ennen kaikkea omalle pikkuselle! Mut kai se on vaa kokeiltava :)

SS & mytty 16+2
 
Suukkis joo siis lähinnä tarkoitankin sitä ettei oo koko ajan menossa.... :) kyllähän tuo eilen joi kaksi lasillista viiniä, joskus käy kaljalla. Mutta siis kun me molemmat tykätään mennä ja vähän juopotella niin se on ihan kohteliasta ettei ravaa bileissä yms. kun tietää että raskaana oleva puoliso ei halua tai jaksa mennä mukana. Mutta jokainen tekee kuten omassa parisuhteessa on parasta tietenkin. :D Meillä näin. :) En kestä katsella humalaisia ihmisiä liikaa. :ashamed: Sitäpaitsi en mä "anna" mun miehen mennä. Itse se tekee valintansa, minä ehkä joskus ehdotan :LOL: ;)
 
:D Meil taasen menee pitkälti niin, et mä annan mieheni mennä. Aina kyselee onko ok ja toki mulle on, jos ei liiaksi mee. Ja tuskimpa se olis mua eukokseen ottanu jos koko ajan oisin rajottamassa sekä kieltämässä menemästä :D Mut on se mun mielest aina kohteliasta kysyä, puolin ja toisin. Itseki siis kysyn aina "luvan" mieheltäni, vaikka tiedän kyl aina luvan saavani koska niin vähän kumpikin on menossa. Et semmosia :)
 
EM juu meil iha sama tapa =) Se o mu mielest iha kohteliasta ja toista kunnioittavaa. Mut toki jos toinen sanoiskin, et no et pääse ni vois jäädä suu ammolleen :LOL: Mut semmosia tuskin on tulossa. Kummiski isommat jutut aina keskustellaan hyvissä ajoin, et onko ok just siinä ja siinä vaiheessa mennä ja esim. sit viimeisillä ku oon ni ei mies mee mihkää humputteleen :D Suapi jäädä kottii jos tullooki äkkilähtö B)
 
tsemppiä ElinaMaria ultraan!! :heart:

hyvä Sannya että saitte puhuttua :hug: ite kans kannatan sitä et kultainen keskitie bilettämisen kanssa. saa mennä, mut ei joka viikonloppu eikä ees joka toinen. on paljon hienompaa olla kotona rakkaan kanssa ja seurata masunkasvua kun arkisin ei välttämättä ehdi yhdessä rauhoittua sohvalle. ja uskon ihan oikeesti et miehes hiukan pelästys kuitenkin et nyt tosiaan ollaan tulossa isäksi. mut yhdessä asiat ratkotaan. :heart: oot vaan tiukkana että tää oli sit oikeesti viim. mahdollisuus, koska vauva aistii jo odotusaikana susta stressin ja varsinkin kun on syntynyt. toki lapsella on oikeus molempiin vanhempiin mut oikeus myös turvalliseen lapsuuteen. eikös mieheskin ole yli 20v? muistan et teillä oli useampi vuos ikäeroa... musta sä ajattelet ihanan kypsästi vaikka oletkin nuori =) :heart:

meillä mies ei kans pahemmin käy viikonloppuisin, kerran kuukaudes tai kahdes innostuu menemään kaverilleen saunomaan jos siellä on enempiki miehii istuskelemassa. harvoin menevät baariin. mut kyl se joka viikonloppu kotona kaljaa maistelee muutaman tölkin, ja siit oonki sanonu kun välillä meinaa viikollakin yhden ottaa, et mä en jaks sitä kaljanhajua haistella. viikonloppuna sitten. ja mä käyn baarissa kolme kertaa vuodes et luvat saadaan aina kun kysytään ellei muuta menoa ole =)

munki tartteis soittaa neuvola tänään kun en perjantaina kerinnyt :heart:

Talvis ja Pallero 6+6
 
Suukkis joo mä luulen ettei se mieskään sit loppuvaiheessa paljoa minnekään hingu :D meil mies on jo nyt puhunu et sit ku on kuukaus laskettuun aikaan ni hän ei enää ota työkeikkoja tonne 200km päähän... B) ajaa katsos kuorma-autoa ja sielt ei sit niin nopiaan tulla takasin... :LOL: mut ihanan suloista kun jo nyt miettii :saint:

*muoks AWW mul on eka neuvola vast 20.11 :( rv 10+2. haluisitteks nyt sit kertoo, mitä siel kysytään? ku mä sanoin miehel et turhaan tuut mukaan, sil on vaan siel tylsää niinku kaikki on sanonu. mut jos ne kyselee jotai miehe suvusta ni emmää tiedä. ni kertokaas naiset mulle vähän, ku ei nla-täti luvannu mitää lippulappusia kotiin lähettää.

ja np-ultran saan varata Turkuun Medisonariin. =) siistii :heart:
 

Yhteistyössä