Hey Tosi hienoa kuulla, että on selvitetty, missä asiassa oikein "mättää" ja olet siihen apua saanut! Asiat ovat siis edenneet sitten keväästä
Nykyään on tosi hyvät vehkeet tutkia ja saada erilaista apua, hyvä niin. Mä niin ihailen tuota sun asennetta, jo pelkällä positiivisuudella pääsee pitkälle :heart: Ja todellakaan et periksi anna, sä saat plussan omalla ajallaan, ja nyt kun on noi Clomitkin käytössä ja ovista avustetaan, tärpin on kurkittava jo ihan nurkan takaa
Omalla kohdalla en itsekään meinaa uskoa, että näin pitkällä mennään... ja vasta kamppailin sen plussan kanssa. On tää vaan niin ihmeellistä. Poikaa odotetaan saapuvaksi, eräpäivä olisi 25.2. Eli kolme viikkoa enää. Tiedä vaikka näkisin sut vielä tämän kolmen viikon aikana täällä plussanneiden joukossa ihan
Niin, ja älä anteeksi pyytele, oot kyllä tervetullut puhelemaan tännekin!!!!
tiuhti_ Mä olen kans kuullut hyvin monenlaisia synnytystarinoita ihan läheltä, ja ovatkin todellakin erilaisia kokemuksia olleet! Mun entinen työkaveri kertoi "vain käyneensä sairaalassa synnyttämässä" eikä ole kuulemma yhdenkään kolmen vauvansa syntymän kohdalla tarvinnut mitään puudutuksia, kun ei se hänellä ole koskaan koskenutkaan. Toinen entinen työkaveri taas ei ole omasta tahdostaan halunnut ottaa puudutuksia kolmen lapsensa kohdalla, mutta kertoi kivun olevan pahinta, mitä hän tietää. Yks kaveri synnytti täysin luomuna, kun ei ehditty antamaan epiduraalia, mutta ei hän kokenut synnytystä niin kovin kivuliaana. Hän kertoi, että kyllähän se koski ja etenkin ponnistusvaiheessa pään ulostuleminen vähän sattui, mutta jäi hyvä mieli kaikesta. Sit taas toinen ystävä otti epiduraalin ja hengitti ilokaasua + oli ammeessa lievittämässä kipuja, mutta koki kestävän kaiken ihan hyvin. Omalta kohdalta tiedän, että olen tosi kipuherkkä ja jos toi synnytystapa-arvion sisätutkimus eli kohdun suun kokeilu koski ihan mielettömästi, niin ilman puudutusta mä en anna kenenkään ronklia mun alapäätä sitten sairaalassa. Mä en halua leikkiä sankaria, vaan mä ajattelen, että miksi kärsiä, jos on saatavana apuja? Mun äiti ajattelee, että kipu kuuluu asiaan ja että "ei se ole mitään sankarin leikkimistä", mutta mä ajattelen kyllä toisin. Siis kyllähän se kipu kuuluu asiaan, mutta se, että en ottais kipulääkkeitä vastaan, jos itse koen kivun liian kovana, niin sitä en ymmärtäis. Monessa asiassa tullaan törmäyskurssille tämän naisen kanssa :kieh: Kun se ei osaa kunnioittaa toista ja toisen ihmisen valintoja / päätöksiä, vaan ainoastaan hänen ajatuksensa on ainoa oikea
Mutta niin kuin sanoit, voihan se olla omalla kohdalla hyväkin kokemus ja kipu voi ollakin kestettävissä. Ikinähän sitä ei tiedä ennen kuin kokee sen.
Apina25 Mä muistan kans, että tein useamman testin, kun en meinannut millään uskoa plussaa todeksi! On niitä kahta punaista viivaa vaan kiva katsella
Ihan varmasti kaikki on hyvin alakerrassa pikkuasukilla :heart: Muistat vaan levätä kunnolla ja syödä hyvin, ja koettaa jättää turhat ressit pois! Vaikka varmastikin helpommin sanottu kuin tehty
Ja mä suosittelen lämpimästi sitä varhaisultraa, siinä saa vaan itselleen mielenrauhan ja se vie osan ressistä jo pois. Aiotko varata aikaa jo??
Pikkumyy87 Mulla on vähän lösähtänyt nyt viime päivinä tää tatsi kaikkiin hommiin :ashamed: On pitänyt tehdä vielä muutamia hääjärjestelyjä, mutta jotenkin tuntuvat nyt jäävän viime tippaan. On ollut ihan pakko kuunnella välillä myös itseään ja oikeesti ottaa rennosti. Todella noloa vaan mennä sohvalle nukkumaan / katsomaan boxilta tallennuksia, kun tietää, että vois suunnitella hääjuttujakin, häät kuitenkin lauantaina. Mutta oon ajatellut, että en enää yksinkertaisesti jaksa ottaa ressiä ja kuitenkin kaikki on jo hallinnassa. Loput menee, ja saa luvan mennä nyt omalla painollaan. Mä odotan kans ihan innosta soikeena, että pääsen sunnuntaina laittamaan hoitopöydän ja pinniksen valmiiksi odottamaan käyttäjäänsä :heart: Ei oo voinu tehdä mitään, kun ei ollut lattia paikoillaan. Mutta nyt on!
syysmyrsky Hyvä juttu, nyt jätät ihan omaan arvoonsa tuollaiset kommntit keneltä tahansa ja keskityt vaan omaan hyvinvointiis! Dermosilista vielä sen verran, että mä tilaan kansa nimen omaan kasvo- ja ihorasvat sieltä, kun sopivat mun iholle. Joskus pari vuotta takaperin en voinut edes kuvitella laittavani vartalorasvaa, etenkään koko vartalolle, kun jäi limainen olo, rasva ei siis imeytynyt kunnolla tai jätti ihmeellisen "pinnan/kelmun" iholle lillumaan. En silloin tehnyt mitään vartalon kuorintojakaan yms. Mutta nyt, kaikkea teen, kun on aivan loistavat tuotteet käytössä! Hiustenhoitotuotteisiin en oo ollut kovin tyytyväinen Dermosililta... jouluksi otin sen appelsiini-hiusshampoon ja hoitoaineen (joulupakkaus), ihana tuoksu siinä on ja pesee kyllä puhtaaksi, mutta hiukset rasvoittuvat tosi nopeesti. Ja kampaamon tuotteita mäkin suurimmaksi osaksi olen käyttänyt ja käytän jatkossakin, ne on ihan parhaita kyllä
Meikkejä olen kokeillut Dermosililta ja tyytyväinen olen kyllä ollut. Nyt valitsin bonustuotteena huulipunan ja ripsivärin, niin katsotaan jäänkö niihinkin koukkuun! Niin, ja se huulibalsami on ihan paras mitä ikinä olen kokeillut. Mulla kun on ollut ongelmana, että noi kaupan huulirasvat tuntuu olevan liian vetisiä/liukkaita tai jotain, niin tulee huulia koko ajan vaistomaisesti hinkattua yhteen ja silloin pitää olla koko ajan lisäämässä huulirasvaa ja tällöin huulet on entistäkin rohtuneemmat. Mutta Dermosilin huulibalsami on semmoinen vahamainen (aluksi oli kyllä totuttelu), ja pääsin eroon siitä jatkuvasta huulten hinkkauksesta, ja hoitaa huulet hyvin yön aikana, ei tartte muulloin edes käyttää
Se vartalonkuorinta on ihan huippu, kun siinä on pienen pieniä rakeita, eikä mitään kaupan meininkiä, joissa on ISOJA rakeita muutama jossakin aineen keskellä, mutta Dermosililla on ihana koostumus ja ei muuten riko ihoa, ei jätä kirvelemään, ei kuivata tai jätä läiskille. Tekee ihosta sametinpehmeän!
Emby^ Mä kuvailisin Dermosilin tuotteita parhaiksi
Huomasin vasta nyt nökön kuvan :heart:
lemonade Se voi hyvinkin olla sitä turvotusta, joka vaivaa. Tai sitten jos sulla on kohtu jotenkin eteenpäin kallellaan tai jotain, jolloin se alkaa näkyä ennemmin? Toivottavasti sulla olo helpottuu, mutta jos ei, ihan rohkeesti vaan tohtorin juttusille ja lepoa vaan! Ja tosiaankin alussa kaikki tuntuu kovin epätodelliselta, ainakin itselläni tuntui siihen saakka, kunnes vasta kuudennella kuulla alkoi vatsa oikeasti näkyä! Nyt se on jo tiellä, niin ei voi hetkeksikään "unohtaa" olevansa raskaana
-pansku- Tuut kyllä heti kertomaan tänne, miten kävi sen veriryhmän tuloksen kanssa!! Kiinnostaa tietää. Mutta miten ihmeessä aikaisemmin verestä on löydetty O-veriryhmä??? Löytyyköhän sille mitään selitystä?
tiuhti_ Jos on tarvetta tilata Dermosililta enemmänkin eli vähintään 50 eurolla (joka tulee muuten täyteen tosi helposti), niin ei kannata työpaikan kautta ostaa!!!!! Kannattaa käydä netissä tekemässä omat tunnukset ja tehdä tilaus sitä kautta. Tosi helppoa ja kätevää tehdä tilaus ja sieltä pystyy lukemaan myös tuotteista annettuja kommentteja ja näkee tuoteselosteet sun muut tosi tarkkaan. Sieltä vaan ostoskoriin ja se laskee hintaa sitä mukaa, kun tavaraa tulee koriin. Maksu suoritetaan samantien ja saa itse valita, miten haluaa tuotteiden haun; hakeeko postista itse vai tuodaanko kotiovelle! Jos tilaus on siis vähintään 50e, ei tule postikuluja ja saa vielä kotiovelleen tuotuna. Ja mikä parasta, toimitusajat on tosi lyhyet, ja kun paketti on valmis kuljetusta varten, saat siitä ilmoituksen s-postiin ja pystyt vielä seuraamaan pakettisi kulkua! Mä tein tilauksen viime viikon keskiviikkona joskus puolen yön aikaan ja maanantaina tuli s-postiin ilmoitus, että tuotteet on valmiina kuljetusta varten (ilmoitus oli tullut hieman ennen viittä päivällä!) ja postimies toi tavarat kotiin jo tiistaina. Niin, ja saat aina valita myös bonuspisteillä kertyneitä bonustuotteita ilmaiseksi! Mä otin tällä kertaa huulipunan ja ripsivärin bonuksina. Suosittelen lämpimästi keräämään sen 50e ja tilaamaan netistä itse
tiuhti_ Onpas todella törkeää toimintaa sun työpaikalla, ihan kuin raskaana oleva olisi jotenkin eriarvoisempi kuin ei-raskaana oleva. Oletko ottanut asian puheeksi? Todella ikävää, jos sulla on koko ajan vaan paha mieli ja jätetään ulkopuolelle. Ei siinä varmaan paljoa kiinnosta töitäänkään tehdä, ainakaan laadukasta työnjälkeä
Ja että sun tilalle otetaan kaksi sijaista, siis mitä ihmettä??? :O Ja sä olet kuitenkin hoitanut samat tehtävät yksin? Ei oo totta! Jos alkaa tuntua siltä, niin ota ihmeessä yhteyttä liittoon, eihän tuollainen käytös työpaikalla voi jatkua, tee siitä loppu tässä ja nyt! Mua alko nyt suututtaa sun puolesta
Itse olen ollut yöpaikalla, jossa on ollut jatkuvasti paha mieli, ja mulla se vaikutti ainakin kokonaisvaltaisesti, ettei enää ollut kiva herätä aamulla, kun tiesi, että pitää pakottaa itsensä töihin... voi muru, miten voisin viedä sun pahan mielen pois??? Ja miten saadaan jokin tolkku tähän tilanteeseen työpaikalla, tehdään yhdessä kunnon sotasuunnitelma! Muista muru se, että sulla on paha mieli myös palata takaisin töihin äippälomien jälkeen, jos tää tilanne saa jatkua tällä erää.
lemonade Mulla ihan sama homma tuon mahan kanssa, että aikasemmin sitä vaan peitteli, mutta nyt vatsaa voi näyttää jo ylpeänä :heart: Ei oo läskiä enää, vaan ihanan pinkeä vauvamaha! Mutta mullepa sattui aika koominen tilanne eräässä työpalaverissa, kun yhteistyökumppani totesi mulle, että luuli mun vaan lihoneen
Kun siis kuuli, et oonki raskaana! VÄÄRIN!!! Niin, ja kaikille 25v täyttäneille tehdään sokerirasitus, joskus ennen tehtiin vain painoindeksin mukaan.
Vanilja 87 Mä muistan sun tapauksen tosi hyvin. Otitko sä yhteyttä liittoon??? Todellakin on LAITON irtisanominen
Ihan selvä tapaushan tuo on. Mitä ne sanoi potkujen syyksi? Ota nopsaan yhteyttä sinne liittoon, mikäli et oo ollu vielä yhteydessä, ne selvittää asian perinpohjin. Olikos sulla siis vakkaripaikka? Jos vakkari, niin ehdottomasti älä alistu tollaseen törkeyteen!!! Varmasti ei oo paljoa motivaatiota nostaa äläkkää, etenkään raskaana ollessa ja kun voi tulla muutenkin tosi rankka taistelu, mutta mä suosittelen lämpimästi viemään asiaa eteenpäin, sulla ei oo mitään velvollisuutta menettää sun työpaikkaa raskauden takia! MUOKS: Mulle on käynyt vähän vastaava juttu työpaikan suhteen... liitosta asianajaja suositteli riitauttamista, koska hänen mielestään mulla oli laiton irtisanominen, mutta mä olin silloin niin kipeä, etten kyennyt taistelemaan... mutta jos olisin ollut yhtään paremmassa jamassa, niin oisin vienyt asian niin pitkälle kuin olisi vain ollut mahdollista! Kadun sitä nyt, etten taistellut...