Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

tiuhti ja syysmyräkkä, en tietenkään jää ojaan makaamaan tällaisten uutisten jälkeen. :) Myötätuntosurua sitä toki tuntee ja tulee vaan mieleen ne omat fiilikset mitä kävi läpi ja kuitenkin muistaa sen, että mitä voi tulla vielä.. Että ei pidä asioita itsestäänselvyytenä.. Se, jos joku on tässä elämän aikana iskostunut tonne takaraivoon. Mikään, siis mikään asia ei ole itsestäänselvyys.
..ja syysmyräkkä kyseli, että onko pahaolo jäänyt pois.. noh.. enn osaa oikeen sanoa. Kyl se tuol takaraivossa mylvii. Ja niinko tossa ylempänä sanoin, et ajat muistuu mieleen yms, mut sitte noitten tarinoitten jälkeen sitä miettii, et "Nii-ih, olen onnellinen sitten vasta, kun toinen on sylissä." ..tajusitteko mua olleskas? :p

Mää poksun ny kuitenki tänään :) Khihihi ^_^ ihanaa! Ja kaveri mylvii tuolla ihan hulluna. :heart: JOKA KERTA! Siis aivan ihka jokanen kerta, kun potkasee, niin tulee sellanen "OH!" ja hymy nousee korviin :)

Noista vitamiineista, kun syö raskausvitamiineja JA kalkkia, ni täytyy kattoa, ettei siinä ylity se.. mikä se on.. D3-vitamiini! :) Nih. Sitä 400 IU (10mikrog.) ei sais ylittää päiväannoksessa. :)

Emby^ ja nökö 21+0 :heart: (pokksspokkss)
 
Emby Mä syön sitä calsorin 500mg, nii jos oikeen muistan nii siinä ei oo mitää muuta ku se kalkki.. :) Ja ne liikkeet, ah, ne todella on joka, Joka kerta niin ihania! :heart: Nii, ja mulla on kans sama tos itsestäänselvyys asias.. Mikään ei oo itsestään selvää.
 
Emby Joo kyl mä tajusin,kuulostaa erittäin tutulta. :) olo on juurikin se et sitten kun saa sen oman paketin syliin niin voi huokasta helpotuksesta,että kaikki menikin hyvin. :heart:

tiuhti Jep,niin tiedän mitä säkin tarkoitat. Ja itse kans ollut niin että puhunut ainoastaan pakolliset asiat ja jos joku on jotain kysynyt. Kun sisko omassa raskaudessaan oli kokoaika "aah nyt se potkii yyh ku tuntuu kamalalta" niin ite olin niin valmis sanomaan sille jo et nyt se nokka umpeen. Ja ite oon pyrkinyt välttämään sitä. Mut aina sitä tulee otettua kun isommat hytkyt alkaa omasta mahasta kiinni ku tuntuu et se tippuu :D

Ja noista lapsettomuus asioista vielä. Harmittaa kun sisko tän mun tai siis meidän yhteisen kaverin kuullen puhuu et he tekee toisen nyt heti perään (vaikka eivät viitsi olla ensimmäisenkään kanssa). Ei niitä lapsia oikeesti vaan tehdä!!! Sanoin äidille just tänään et kyl kokis kovan kolauksen jos sitä lasta ei vaan tuliska. Toiset tuhtaa vuosi tolkulla ja itkee joka kuukausi monta päivää sitä negaa ja sen jälkeen kuukautisia. Toisen lohdutuksen sanat on et "siis me ainaki tehdään toinen nyt heti perään ni on sit tiekkö ne lapset hankittuna":kieh: toivottavasti HANKKII sen lapsen heti ens yönä perkele.


Oon vihdoinki saanut tehtyä jotain kotona!! Ehkä mä sittenkin saan tuon vaatevuoren ja kaiken katsottua valmiiksi ennenku lapsi syntyy :heart:
Lisäksi tilasin vähän kankaita netistä. :) Saa tehdä parit pöksyt ja pipot ite pojulle. Ja lisäks teen vanhoista lakanoista jotka oon "diskannu" pois omasta käytöstämme ns tilkkulakanat. :) Mä kans puhun kaiken tekemisestä vaan oon aivan vetelä enkä jaksa tehdä yhtään mitään. :D
 
..jjoo, noista "hankitaan lapsi" jutuista sais kyl kirjotettua niin rumaa tekstiä tänne, et oksat pois :(

Mun sisko ei voi saada lapsia. Ollenkaan. Sillä on myoomeja munasarjat täynnä. On kokeiltu keinohedelmöitystä ja akupunktiota ynnämuuta kaikkee, mut ei vaan tärppää. Kerran on lapsonen saanu alun, mut meni aika nopeesti kesken :(
Kyllä mua vituttaa, suoraan sanottuna, kaikenmaailman sikiävät, kun istuvat samassa saunassa miehen kanssa ja tulevat paksuks tai narkomaanit, jotka saa lapsia tosta noin vaan ja kehtaavat vielä narkata raskaana!! Tai ihmiset ketkä kehtaavat.. niinko.. punnita asian kanssa taisiis.. Et niinko, miten sen sanois. Siis ajattelevat, et: "Kai tän nyt voi sit pitää, ainahan sen voi antaa mummolaan, kun lähtee jakaa persettä" RUMASTI sanottuna. Anteeks suorasanaisuuteni, mutsiis, en osaa pukee sanoiks sitä mitä ny ajattelen.. Ei saa suuttua, en tarkota pahaa. :ashamed:
Siis aivan.. hyi hitto, että tuun kiukkuseks!! :( :kieh:
 
Pikkumyy Noita raskausvitamiineja oon popsinu yhtä kauan kuin ollaan yritetty vauvaa, mut nyt joudun varmaan hakee niitä kalsiumeja koska tosiaan ei tuu joka päivä nyt tarve täyteen. Kalsiumia ei varmaan voi saada haitallisesti liikaa :)
 
Emby No älä viitti :D Mulla on niin rumia ajatuksia päässäni et en kehtaa ees kirjottaa niitä tähän!!

Meen äiti varmaan tulee hulluksi kun sisko poikansa ja kolmen koiransa kanssa punkkaa vaan sen tykönä (äitillä on itelläki 2koiraa ja nartulla nyt vielä viisi pentuakin) ja tänään se oli sanonu et "voidaan ihan hyvin olla tässä toukokuuhun asti jos omaa kotia ei löydy". Kuka niin sanoo?! :D äiti on ihan hermo riekaleina ku sisko on sellanen juurakon hulda ettei toista oo ku sen paskasii alushousui roikkuu suunnillee verhotankoista ja kattokristalleista ku se heittää kaiken vaan olkansa yli!!!! :D Ja yks ihminen koittaa siivota siel sen koko revohkan jälkiä. Ja sit siellä on vielä meen 11vuotias velikin :D Tuun hulluks pelkästään ku kuuntelen meen äitiä. Oon niin hormoonihöyryissä et hyvä etten oo heittäny niitä hankeen sieltä omin luvin!
 
Tää poksuu taas! :D

Taiteilijatar: Tiiän hyvin sen tunteen, kun oireet häviää ja sitten vaan miettii, että onkohan siellä enää elämää : / Nyt on kyllä taas ihan tasaseen ollu kaikenlaisia nippailuja ym, ja kun tuo vatta tuntuu vaan paisuvan vaikka itessään kohtu ei ole vielä työntynyt varmaan ollenkaan ulospäin, ni kyllä sitä uskoo olevansa raskaana edelleen ja kovaa vauhtia porskutetaan eteenpäin! Kyllä se siitä :)

-pansku- ja bubu 14+0!
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Noniin, eihän eilisestä ajatuksesta kirjottaa kuulumisia tullutkaan sitten mitään, syynä postiluukusta tupsahtanut ilmoitus saapuneesta äitiyspakkauksesta :heart: Vihdoin ja viimein!! Laput kun on lähetetty jo joulukuun puolella mutta posti vain sattui hukkaamaan sen kirjeen ja jouduin laittaa kaikki uusiks pari viikkoo sitten :kieh:

Aika ulkopuolelle oon jo tupsahtanu teidän keskusteluista kun ootte viime aikoina heittäytyny ihan villiks ja tekstiä tulee sivukaupalla koko ajan :D

Emby Tiedän täsmälleen mitä tarkoitat tuolla kun sanoit että aina hymy nousee korviin kun potkasee ja niin tekee myös täällä :heart: Välillä pitää myös ääneen naurahtaa kun kutittaa ja tuntuuhan ne niin ihanilta. Välillä tosin tuntuu että potkii mahalaukkua ja meinaa oksennus tulla ylös :D Oon vähän herkkämahanen niin tuntuu kun ois vuoristoradassa kun pieni mennä myllertää :D
Niin ja taisit myös siitä tukkivyöstä kysellä?? vai muistanko väärin? Kyllä välinevuokraamosta saa lainaan niitä tukivöitä, ilman mitään lähetteitä!! Eikä tarvii olla ees kunnan työntekijä ;) Niin mäkin vaan kävelin sinne ja ilmotin asiani ja sitten soviteltiin ja lainaussopimus tehtiin. Palautus on sit toukokuussa sovittu. Näin mä oon myös kävelysauvoja sieltä hakenu ilman lähetteitä kun nilkka on nyrjähtäny eikä kukaan oo koskaan ihmetelly.

tiuhtille isot halit työkavereiden käytöksestä :hug: Ja oot kyllä rohkee kun uskallat ottaa asian puheeks! Toivottavasti kiusanteko hellittää ja saat tehdä työt loppuun asti niinkuin kuuluukin. Ja aika järkyltä kuulostaa että sun tilalle palkataan kaks uutta, eikös sillon olis reilua että myös sulle tulis jatkossa työkaveri joka jakaisi taakan? Eihän se oo reilua että teet yksin kahden työt :O

Puhuitte siitä uudesta laista joka kieltäisi sukupuolen kertomisen ultrassa. Tässä linkki ko artikkeliin Suositus: Siki

Mulla on muuten tuohon sukupuoleen tullut välillä sellainen olo (kun talo alkaa täyttyä vaaleanpunaisesta :heart: ) että niin, mitäs jos se onkin poika?? :O Meillehän sanottiin silloin että näyttäisi tytöltä mutta ei siis varmaksi sanonut. Nyt yrittänyt sitten varmuuden vuoksi vähän kerätä neutraalinpaakin vaatetta jos tuleekin ylläri poika :D Toisaalta oon niin "varma" ollu tytöstä koko ajan että aika järkytys olisi jos laitoksella pojaksi toteavat :)

Niin ja talo tosiaan alkaa täyttyä vauva-aiheella... Nyt on vaunut ja kaukalot hankittuna, pinnasänky ja aika satsi jo vaatteitakin :) Silti tuntuu että hankittavien lista on iiiiiso ja pitkä enkä millään ehdi kaikkee hommata ja saati sitten kaivaa rahoja niihin. Oonkin ostanu kaiken mitä pystyy niin käytettynä :ashamed: Kaikki vaatteetkin lukuunottamatta äidin paria ostamaa ja äitiyspakkauksesta saatuja on siis kirpparilta. Yritin kyllä katsoa vain hyvä kuntoista ja tahratonta mutta silti vähän harmittaa ettei oo varaa esikoiselle ostaa mitään uutta. Ainoastaan tuo turvakaukalo on uusi.

Mutta ehkä maailman ihanin ylläri oli kun veljeni halusi tilata mulle vauva-lehden jossa tilaajalahjana tulee Manduca!!! :heart: Vink vink muillekin ja siinä oli muitakin hyviä lahjoja! ;) Mulle tuo kantoreppu on tärkee että pääsen koirien kanssa metsään polkuja tallaamaan. Ja onneksi kaveri opasti mulle minkälainen on hyvä ja tukeva ja jos aikoo paljon käyttää niin ehdottomasti pitää olla kunnollinen! Muuten käy selkään ja olkapäihin.

Niin ja siis se neuvolalääkäri eilen... Olikin siis ensimmäinen ja viimeinen!!??!! En voi käsittää ettei täällä ole lääkäri-käyntejä kuin se YKSI!! :O Ja sekin ohi 5min. Kysyi vain että onko raskausmyrkytys-oireita (mitähän ne nyt olikaan) "ai-ei-no-sit-housut-pois" ja joo kaikki ok ja hei hei nähdään jälkitarkastuksessa :| Tällä pohjalla sitten synnyttään... Mikä pettymys!

Noh, tässä kuitenkin tietoja mitkä sitten luin kortista jälkikäteen kun ei edes ehtiny sanoo niitä mulle.

sf 27 (23)
pissa puhdas
rr 119/81
hb ??? (ei oo mitattu kahteen kuukauteen!!!)
lapsivesi normaali
painoarvio normaali (miks kaikki muut on saanu sen ARVION???)
syke 145
liikkeet ++
kohdunkaulaa jäljellä 3cm (3,5cm) (4cm)
kohdunsuu kiinni

Noh, näillä mennään ja nyt alkas sit tihennetyt käynnit ja seuraava jo kahden vkon päästä. Pahoittelut omanapaisesta kirjoittelusta! :ashamed:

viida ja eskimo prinsessa 28+1
 
Laretzki
viida Miten on siellä onkin vaan yksi lääkäri? Täällä niitä kuuluu kolme odotukseen ja viimenen tehään äitipolilla jotta samalla katsotaan vähän lantiota ja vauvan kokoarviota plus napavirtauksia...Kun kuitenkin ensimmäistä odotat sinäkin. Uudelleensynnyttäjiltähän noita käyntejä on karsittu mut silti. Ja tosi aikasinkin vielä toi viimenen lääkäri. Mulla tehtiin 36+6 vasta...

Täs on sunnuntailta mahani. Alkaa oleen naurut lopussa tän raskauden suhteen vaikka kaikki sanoo, et mahaa tulee ikävä. Voi olla että jossain vaiheessa, mutta ei nyt. Mä haluan jo vauvan!



Lare ja Spyro 37+3
 
Lare Mahaa tosiaan tulee ikävä, mulla ei oo mahaa ollu enään kohta 5 viikkoon ja nyt on ollu vähän aikaa jo ikävä sitä ja niitä potkuja jne. Vaikka mä vannoin etten uutta vauvaa enään halua, ni mieli muuttuu. Jos sitä pikkusiskon tai -veljen sais muutaman vuoden päästä tolle meidän prinsessalle. :D

Anteeksi oli pakko tulla kommentoimaan tota juttua :D

- Sokruli ja pikku neiti 1kk 1pvä -
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja iseeyou
Sokruli Miten niin anteeksi?? Tottakai tää käyt kommentoimas vaikka ootki jo saanu rinsessan.. Teillä on se kokemus jo takana, mikä meillä on edes ja ehdottomasti Mä ainaki haluun kuulla kuinka teillä menee! :D Niinku, miten rinsessan kans on sujunu, kuinka nukutte ym ym? Kerro Kerro Kerro!! :D
 
Emby Mä niin komppaan sua, ärsyttää kun toiset niin välinpitämättömästi hankkiutuu vahingossa raskaaks tms..argh!! Nyt huvittuneena mietin sitä aikaa ennen kuin jätettiin ehkäisy pois, ensin puhuin että "kun tuun raskaaks" tai "tehään vauva" yms, mutta sitten noin ½-vuotta ennen yrityksen alottamista alko yhtäkkiä tulla sellanen tunne, että mitä jos en tuukkaan raskaaks! Aikasemmin olin pitänyt asiaa jotenkin itsestään selvänä kun ei suvussa oo mitään ongelmia, mut alko tulla jännä tunne. Ja vierähtihän siinä tovi ennen kuin nyt ollaan tässä.

syysmyrsky Mies sano aika hyvin, että jos nyt ihan aikusten oikeesti saadaan onnellisesti tämä vauva maailmaan niin seuraava yritys alotetaan heti kun mä koen olevani siihen valmis koska ei tiedä kuinka kauan siinä sitten taas kestää. Ja näinhän se nimenomaan on! Ei voi tietää! Ei todellakaan voi vaan sanoa että hankitaanpa toinen, naps! Tadaa ja on raskaana.. Miks se ei vois olla niin helppoa?? Kuka perskuta on keksiny lapsettomuusongelmat?? :stick:

Laretzki Ihana maha!! :heart: Tahtoo myös!! Mä vaan yritän täällä iloita mun pienestä turvotus-masusta :D Eiköhän se sieltä pikku hiljaa sit ala puskee :LOL:

Nyt on kalsiumit haettu, pitää vaan muistaa ottaa vähän eri aikaa noiden vitamiinien kans niin imeytyy paremmin. Tänään pikkasen parempi olo MUTTA eiköhän taas jonkin sortin pissavaivaa taas.. :stick: Onneks valmiina lähete että voin aamulla heittää labraan näytteen, mutta veikkaan ettei siinä oo mitään kuten ei viimeksikään. Miks ihmeessä VTI-oireita, jos ei oo tulehdusta??? Aamulla ei tullu kuin tippa pissaa vaikka eilen illalla join ihan hyvin vettä. Eikä edelleenkään oo hirveesti tullu. Täytyy nyt vaan juoda paljon.. Inhottava tunne alapäässä.. Eikö nyt voi sen verran armahtaa että jos ois helpompi päivä pahoinvoinnin suhteen niin ei sit tarvis tällasesta kärsiä sit?? Ei näköjään.. No, näkeepä sit huomenna onko tulehdus vai ei.. Jos nyt sais vähän siivottua enimpiä, ihan kauheessa kunnossa kämppä kun ei pysty tekeen mitään..!
 
Lare En kyllä ymmärrä. Täälä siis lasketaan tuo nt ja r-ultrat Gravidassa mukaan noihin lääkäreihin vaikka siellä ultraa kätilö, eikä se mitään sisätutkimuksia tee. En siis missään vaiheessa tule saamaan mitään koko arviota vauvasta vaikka on tuo rd-kin tässä riesana. Pitäsköhän alkaa riskaamaan asiasta neuvolassa että pääsis polille :D Kyllä sen verran ehdin lääkäriltä kysyä että pitäskö mun pystyä synnyttää alakautta niin kysy että onko mun suvussa synnytetty yleensä alakautta? Sanoin joo ja sit se katto mun vartaloo että ja sano että kyllä tolla ruumiinmuodolla pitäs pystyä :O Taisi viitata ei-niin-solakkaan varteeni :D

Ja sokrulille myös sanon että ilman muuta tuut tänne höpöttelee!! Mäkin haluaisin tietää kuulumisia miten neidin kanssa on sujunu!! =)

Ja Laren kuvasta inspiroituneena tässä myöski sunnuntailta möhis-kuva rv 27+6. Hieman on kyllä tullu muhkua muuallekin kun vaan etureppuun.. :ashamed:

 
Viimeksi muokattu:
viida, juu! Minä se kyselin siitä tukivyöstä. Ai siis voi vaan marssia sinne? o_O Höh. No, jos pitäs sit näin tehdä :) Mä sain yhdeltä tuttavalta tollasen Anita Maternity vyön, se on vaan aika ohut, eikä toi Nökö oikee tykkää mistään mikä vähääkään painaa mahaa, kauhia myllerrys alkaa :D

Mää kävin kampaajalla!! :) Hieno tuga tuli :) Liilan ruskee ja ihan nätti leikkaus.
Ootteko te uskaltaneet värjätä tukkaa tms, ootteko uskaltaneet käyttää kemikaaleja? :)

Emby^ ja nökö 21+1 :heart:
 
Hui!! Vähänkö pelästyin äsken! Hain puita pihalta, nii kaaduin sen puukopan kans.. Sellanen laatikko jota kannoin tos edes. Pidin vaa kädet lujasti laatikos kii etten lentäs sen päälle. Polvilleni lensin, Mutta En onneks lyöny mahaa siihen koppaan!! Mutta polveen tuli kipiää, näytti jo mustuneenki.. : / Muistetaanhan olla naiset varovaisia nyt ku on liukasta ja isot vattat ja kaikkee!! :)
 
Huomenta :)

Myy, itte kans kaaduin eilen, ja mullakin oli puukoppa sylissä :D polvilleni minäki lensin ja vasemmassa polvessa on kauhee mustelma ja kuhmu kun osui just sopivasti johonki jääkönttään :kieh: ai saakeli että sattui mut ekana oli mielessä juuri sama että ei kai mahaan osunut!! isäntä oli vielä eilen ylitöissä..

eli sanon samaa, olkaa ihan helkkarin varovaisia nyt ulkona liikkuessanne! varsinki isomasuset, meinaan musta ainaki on tullut tosi kömpelö ja hipsuttelen jo hiljalleen menemään :D

Lare oi mikä muheka ihana massu :heart: ei olis sulla enää kauaa, koita jaksaa sen masun kanssa vielä! =)

viida voi ihanuus mikä masu :heart: painoarvion mä oon saanut ultrista :) en muuten.. kai ne sitten loppuvaiheessa masunpäältä alkaa kokeilee ja antaa painoarviota, nyt kun pientä ei vielä välttämättä tunne miten päin on yms. niin hankala antaakkaan arviota :) muutakuin "normaali" jonka ne pystyy sanomaan jos sf-mitta on okei! ja sepäs se.. mä teen oikeesti kahden ihmisen duunit, plus jos joku on poissa, pomo tai jompi kumpi työkavereista, niin teen heidänkin työt :( oon sellanen jokapaikan höylä.. mä kyllä onneks koen sen vaan hyötynä, koska osaan sitten kaikkea ja helpottaa mun työnhakua jos meinaan duunia vaihtaa ;)

ja meillä kans alkaa olemaan aika sinistä ja ruskeaa kotona :D mulla on yksi liila body.. ja mä kans toisinaan mietin et jos sieltä tuleeki tyttö :D onneks on sentään edes muutama neutraalin värinen vaate.. valkoisia ja kyllähän se ruskeakin menee tytölle :)

mäkin oon ostanu suurimman osan kirpputorilta ja vaunut, pinniksen, kaukalot yms. käytettynä :) miksi ostaa uutta jos vanha on hyvää?
on meillä muutama ihan uusi body, anoppi osti ja itse ostin 5 uutta bodya :) tuskinpa kovin paljoa uutta edes ostan, koska nopsaan ne menee pieniksi, isompia kokoja ehkä sitten!

Sokruli , mä ainakin mielelläni kuulisin ihan teidän vauva-arjestakin :) ja olet aina tervetullut tänne kommentoimaan!!!! :) en mä ainakaa osaa olla sitten poissa täältä kun sen aika koittaa :ashamed:

Emby, en minäkää osaa pitää mitään enää itsestäänselvänä, EN MITÄÄN! sen jälkeen varsinkaan kun hiukset ja kulmat ja ripsikarvat lähti.. ja nyt edelleen mä oon jotenki pelko perseessä että jos tulee kohtukuolema yms.. :( joo, kauhiaa ajateltavaa, mutta siksi mä yritän koko ajan ajatella positiivisesti et loppuun mennään! meinaan välillä musta tuntuu että niin tapahtuu kuinka asiat ajattelen, HYI :'(

hohhoijaa, mä en millään jaksa tätä työtä :( jos saisin palkkaa siitä työstä mitä teen öisin (joo, tulee jo uniin ja pyörittelen laskelmia koko yön päässä) niin olisin kyllä rikas :D

äippäpakkauksen ilmoitus tuli että on kahden viikon sisällä noudettavissa postista :) myöskin ä-rahan päätös tuli :) tää tuntuu jotenki ihan uskomattomalta, musta tulee ihan oikeesti äiti :heart: noiden myötä se alkoi vasta ihan tosissaan iskostumaan mun päähäni :ashamed:

huomenna taas poksutaan =)

tiuhti ja pikkumies :heart: 26+6
 
Tiuhti Ääneen nauroin ku luin sun juttuu.. En siis tokikaa sille, että kaaduit, mutta se meni ihan niin ku mullaki! Sama polviki viä! :LOL: Ja isäntä tietty töis myöhään..!

Emby Todellaki lupaan olla varovaisempi, mutta lupaa säki!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
huomenta :wave:

Olkaas nyt mammat varovaisia sielä ulkona! Mua neuvolassakin varoteltiin että on vauvallekin vaarallista ja paras hoito on ennaltaehkäsy =) Hipsuttelua ja töpöttämistä siis tiedossa :D

Emby Juu näin mä oon tehny, sinne vain :) Ja siis kokemusta nyt kahden kunnan välinevuokraamosta ja molemmissa näin. Mut sano ne mulle tosin neuvolassakin että käy sielät hakee, eli voithan vielä sieltäkin kysästä?

Hiusten värjäämisestä Kyllä värjään ja aika usein kun tuo punanen tuppaa haalistumaan niin hurjaa kyytiä. Sain siis inspiraation räväyttää ja vaihdoin kuukausi sitten yli 10v olleen blondin tulipunaiseen :heart:

tiuhti Tekeeköhän terkkari sit niitä painoarvioita? Kun jos ei tee niin sithän mulle ei sitä koskaan tulla tekemään ellen jostain syystä joudu polilla käymään... Jos tuo oli siis ainut virallinen lääkärikäynti :( Ei mua muuten mutta rd-n takia jos vauva kasvaakin liian isoks niin kauhistuttaa jo valmiiks yrittää sit jättimäistä mötkälettä pukata ulos :O
Kuulostaa kyllä aika huolestuttavalta tuo sun työtilanne!! Taitaa olla jo kohta aika päästä huilaamaan jos yötkin pitää töiden kanssa (vaikkakin unissa) viettää :) ?

Mutta ihanaa sullekin tulee pian äippäpakkaus ja pääset hiplaamaan niitä kaikkia :) Siinä onkin mun mielestä enemmän pojalle sopivia vaatteita plus tietty kaikkee muuta ihanaa :heart: Ja mulle tulee kans välillä niitä järkytyksen hetkiä että apua musta ihan oikeesti kohta tulee äiti :heart: Esim kun pinnasänky ilmestyi koottuna mun ouolen sänkyä viereen...

Välillä kyllä tuntuu että ei kukaan oikeen ymmärrä mitä kaikkee sitä mielessään pyörittelee ja täälläkin aistittavissa sisäänpäinkääntyisyyttä ja pesän rakentamis- työnnän kaikki pois läheltä- juttua. Kaikki sanoo (ainakin mulle) että ei se elämän muutu mihinkään jne. Ai mitenniin? Sehän muuttuu aivan täysin! En tän isompaa elämänmuutosta voi kuvitellakaan, vaikkakin muuttuu hyvällä ja toivotulla tavalla. Ja jotenkin mulla on sellainen ajatus että synnytyksen jälkeen haluaisin tutustua rauhassa vauvaan ja äitiyteen.
Noh, miehen pikkusisko on kuitenkin muuttamassa meille asumaan epämääräiseksi ajaksi parin viikon päästä ja on siis myös täällä todennäköisesti silloin synnytyksen jälkeenkin. Mies ei ymmärrä yhtään mun ajatusta että jos sisko olisi voinut mennä vähäksi aikaa, esim pari vkoa edes, jollekin toiselle sukulaiselle että saadaan rauhottua hetki sitten kun vauva syntyy. On siis täysi-ikäinen sisko kyseessä ja maailman ihanin ihminen ja tykkään siitä aivan valtavasti.
Plus ei ole mikään riesa vaan oikeesti myös auttaa ja touhuaa täälä meillä, ei siis mitään ihmistä vastaan vaan lähinnä nuo omat tunteet siitä että haluaisin opetella "äitiyttä" ilman ketään ulkopuolista.
Ymmärtääkö kukaan mitä ajan takaa? Ja mielipiteitä, olenko kohtuuton jos vaadin omaa rauhaa? Oon aika pulassa tän asian kanssa...
 
Viida Mä oon ihan samaa mieltä, meidän elämä tulee muuttumaan ihan täysin. Hyvällä tavalla niinku säki sanoit, mutta ihan täysin. Ja olisin ihan samoilla linjoilla ku puhuit tosta miehen siskon tulosta teille. En itte vois edes kuvitella, että meille muuttais joku "ulkopuolinen". Haluisin itte rauhas isännän kans löytää meidän tyylin ja keinot "selvitä" vauva-arjesta.. Ei sillai, että joku on koko ajan vieres.. Kyse on kuitenki ensimmäisestä lapsesta. Mua häiritti jo meidän muuton yhteydes ku oli ihmisiä auttamas, Mun koti Mun tavarat.. Oli outoo, että niitä katteli, pakkas ja tyhjäs muut ihmiset. Vaikka hyväähän ne tarkotti, mutta mun takaraivos oli outo tunne. En tie sainko tuotua mun pointin ymmärrettävästi.. :ashamed: :D
 
Myy, kyllä itteäniki alko nyt naurattaa aika paljonki :D sulla sama polvikin vielä!!!! aika paha sattuma kyllä :D meillä vaan on sellanen puinen kori mihin laitetaan puita... ja siitä pidin kahdella kädellä kiinni kun paino niin pirusti :D ei sais nauraa.. mut kyllä mua naurattaa! toivottavasti ei kopahda vielä toiseen nilkkaan :D

tässäpä kuva mun ihanasta mustasta turvonneesta ja helvetin kipeestä polvesta:


*muoksm onpa härskin näköinen :D
:D eli olkaa varovaisia!!!! se jääkönttä osui suoraan siihen keskelle polvea :kieh:

viida, joo, mä en kans oikeesti ymmärrä et miten niin lapsi ei tuo muutosta elämään? KYLLÄ TUO! ja sitä mä mietinkin päivittäin että minkälaista se on :) ei se varmasti oo joka päivä ruusuilla tanssimista mutta kuitenkin ihanaa elämää jota odottaa :heart: toki vielähän sitä ei tiedä mitä se on, mutta opettelemme siihen jokainen tavallamme! ja siinä mä oon samaa mieltä, mä tarviin oman rauhan tutustua uuteen elämään ja vauvaa, meillä onneksi mieskin on sitä mieltä, tai nyökköilee vaan päätään kun raukka ei ihan oikeesti taida tietää mihin on joutumassa :D kyllä se välillä tokasee että "mihin sitä on oikein ryhdytty", toki leikkimielisesti.. mutta en halua että meillä ravataan alituiseen tai jos joku jäis yöksi niin en sulattais! eli koita vielä puhua miehelles ja hänen siskollensa! et todellakaan ole kohtuuton!!!!!!!! miehesi tarvitsee nyt vaan aikaa miettiä, meinaan sitten kun lapsi syntyy, on hänellä varmasti eri ääni kellossa ;) mutta sanot vaan kauniisti että tarvitset omaa tilaa kun lapsi syntyy, etkä tahdo ketään ulkopuolisia elelemään teidän kodissanne.. ja kuitenkin kyse on parista viikosta!!!!! mielestäni yksityisyyttä ja vaimon tahtoa pitäis kunnioittaa enemmän kuin ajatella siskon olinpaikkaa 2 viikoksi, ellei pidemmäksi aikaa! kuulostaa raadolliselta, mutta näin mä ajattelen :) koska oikeesti se lapsi tuo ihan kauheen muutoksen elämään!!!

ja eikö sulla muka ole ylimääräisiä ultria jos kerta RD???? :O kyllä silloin minusta pitäis seuraa vauvan painoa, erityisesti vauvan vatsan seudun kasvua, jotta nähdään vaikuttaako sokerit vauvaan!!!! nyt oon kyllä ymmälläni!!! meillä ainakin on kaksi lääkärineuvolaa, 26vkolla ja 36vkolla, silloin viimisellä kerralla mulla on lääkärineuvola äippäpolilla, ultraavat taas vauvan, koska seuraavat vauvan painoa mun perussairaiden takia.. samalla on siis synnytystapa-arvio jossa arvioidaan samalla vauvan paino ja sen pystyy tekemään terkka myös käsin, jos on kokenut! mutta eihän se luotettava ole.. eli minusta sulla kuuluis olla, tai olis kuulunu olla np ja takenne-ultran lisäksi 26-28 vkolla ja sitten 34-36 viikolla ultrat, ja vielä ennen synnytystä yksi!!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Tiuhti Sulla kyllä polvi on paljo pahemman näkönen ku mulla.. :O Mulla on mustelma polvilumpion alapuolella. Hei oliko sulla muuten mahas mitää tuntemuksia sen jälkeen, vaikka siis et mahaa lyönykkää.. Mulla oli alavatta kipee, vihlo ja kivisteli jännästi. Kaippa sitä jotenki jännitti mahaa niin lujaa.. Ja toi pikkuapina ainaki heräs siinä rytäkäs, Kauhee mylläys alkas ku pääsin sisälle. :D
 
Tiuhti Sulla kyllä polvi on paljo pahemman näkönen ku mulla.. :O Mulla on mustelma polvilumpion alapuolella. Hei oliko sulla muuten mahas mitää tuntemuksia sen jälkeen, vaikka siis et mahaa lyönykkää.. Mulla oli alavatta kipee, vihlo ja kivisteli jännästi. Kaippa sitä jotenki jännitti mahaa niin lujaa.. Ja toi pikkuapina ainaki heräs siinä rytäkäs, Kauhee mylläys alkas ku pääsin sisälle. :D
mulla koski illan nivusiin aikalailla! en sit tiiä johtuko siitä vai siitä kun kävin aika pitkällä kävelyllä koiran kanssa?? jompi kumpi :) mut kyllä mua supisteli sen jälkeen jonki verran ja illalla kans, onneks ei ollut kipeitä silleen, ja meillä vauva alko kans möykkää kun kaaduin :D säikähti varmaan seki!

se on kyllä aika turvonnu ja annas olla kun se vääntyy jompaan kumpaan suuntaan, tekee kyllä kipiää :kieh: mut mitäs menin tonttuilemaan :xmas:
 
atl
Heippa kanssa-odottajat!

Olen täällä käynyt joka päivä kyllä lueskelemassa teidän kuulumisia, mutten ole toimeentunut kirjoittelemaan. Uusiakin odottajia on saatu mukaan, ja me vanhemmat ollaan jo kauheen pitkällä! Larekin poksahtaa ihan just :) Millai tää aika näin nopeasti menee?!

Omaanapaa: Olen ollut joulusta saakka kotona, enkä olekaan menossa enää töihin. Oon ollut viimeaikoina TODELLA kipeä, välillä pystyn kävelemään vain just ja just. Vauvoilla on edelleen iso kokoero, ja sen takia joudutaan käymään kontrolleissa aika usein. Huomenna olis edessä sokerirasitus, ja näin herkkusuuna ja pullukkana pelkään että narahdan siitä sitten.. Mutta sen näkee sitten. Tässäpä vielä tuplakuplaa:

Aijaa.com - 9526135.jpg
25+4 :D

-atl + maha-apinat 25+6
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja Epa_88

Yhteistyössä