Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Hyvää maanantaita kaikille!

Unohdin eilen käydä poksumassa. Eli 19+1 olisi tänään.

Jouduin sitten soittamaan fysioterapeutille, kun alkaa selkä olla tooodella kiukkuinen. Ei voi istua pitkiä aikoja, muttei voi seistäkkään. Juuri juttelin pomolle, että sopiiko töiden teko välillä kotona. Helpompi kotona etsiä hyvää työasentoa kuin töissä. Ja välillä voi pistää vaikka pitkäkseen jos oikein pahalta alkaa tuntua. Onneksi pomo on ymmärtäväinen ja sitä mieltä, että pieni on nyt tärkein. Työt voi tehdä muutoinkin kuin toimistolla istuen.

Mutta joo.. Nyt pitää mennä jatkaan töitä.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Taiteilijatar 19+1 :)
 
  • Tykkää
Reactions: lemonade ja tiuhti_
PikkuHötölle paljon tsemppiä että pieni löytäisi nyt pian tiensä ulos ettei tarvitsisi leikkuriin mennä :hug: Tuosta akupainannasta oli huhtikuisten fb ryhmässä tällanen linkki Babyidea - Akupainanta synnytyksess Ite en vielä uskalla kokeilla noita mutta testaapa ja kerro sitten toimiko =)

mynttis Onnea täysiaikaisuudesta, joko aloittelette häätö-yrityksiä :) ? Tänään tuumasivat neuvolassa että nyt rv 34 ei sitten enää estellä jos vauva haluaa tulla, sekin tuntuu jo oudolta että on niin pitkällä että saa tulla jos haluaa =) Ite kyllä tunnen noista liikkeistä missä asennossa vaavi on vaikka on jo kuukauden pysyny rt:ssä ja monottaa aina oikeen puolen kylkiluihin, meinaa olla jo hellänä :D Tuuhan kertoo sit ultrakuulumisia!

pansku Kyllä se hiiva ois hyvä hoitaa mah nop, niinkun muutkin tulehdukset raskausaikana. Mut luulis että valkkari ois ees kokkareista tai jotain oiretta. Suppareita nuo kyllä on kun kohtu menee kovaks, mutta taitaa olla ihan harkkasuppareita tiiä sitten oisko yhteyttä hiivaan? Jos pari päivää seurailee ja jos oireet muuttuu niin sitten soittoa neuvolaan?

Chiba Onnea sydänäänien kuulumisesta :heart: Ihana tunne kun kuulee ihan konkreettisesti että siellä sitä pieni sydän jyskyttää hirveetä vauhtia!! Ja mulla ainakin on ollu hyvä ostos tuo doppleri kun viimeks eilen kuuntelin taas kun oli neiti ollu 6 tuntia liikkumatta mutta taisi vaan ottaa sikeemmät unet :heart: Jokos sulla on tullu nt-ultra aika? Hitsi että aika menee ihan hirmu vauhtia..

tiuhti ja namppis Täällä kans mietitään että onkohan masussa kaikki hyvin kun sf oli pudonnu kahdessa vkossa 2 senttiä? Oli rv32+1 32 cm ja nyt rv 34+0 30cm.. Ollu myöskin yläkäyrän yläpuolella mitta ja nyt tipahti keskikäyrälle :O Terkka ei kommentoinu oikeen tuohon tippumiseen, mutta jos ens kerralla ei oo noussu niin täytyy kyllä keskustella enemmän.

Epalle Jipii, eräpäivä!! Ihan pian on teilläkin nyytin haku edessä ja sitten on enää hötö, mynttis ja myräkkä ja sit vietäs seuraavaks toivottavasti jo tätä naista :heart: Paljon tsemppiä tulevaan koitokseen!! Hengessä mukana =)

( . )
Neuvolassa siis kaikki ok, paitsi tuo laskenut sf huolestuttaa... :/ RT:ssä neitokainen majailee edelleen ja aika alhaalla ois jo :) Yöt oon alkanu nukkua paremmin??? Mitä ihmettä? Erittäin onnellinen siitä asiasta kylläkin, ei haittaa yhtään että saa nukkua vaikka toki käyn sen vähintään 4krt veskissä yöllä mut muuten nukun kun tukki. Hyvillä fiiliksillä mennään eteenpäin ja perjantaina alkais sit virallisesti äippälomakin :xmas:

viida ja prinsessa 34+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja tiuhti_
viida, nt-ultra varattiin samalla kun ekaa neuvolakäyntiä soittelin, joten ultra olis 10.4. ja seuraavana päivänä sitten olisi neuvolalääkäri. On kyllä ihana kuulla pienen sykkeet, kun ollut vähän pelkoa että onko tyyppi enää hengissä mutta hyvissä voimissa kuuluu olevan! Nyt sitten jännätään että nt-ultrassa olis kaikki hyvin. :) Voisko SF-mitan laskuun vaikuttaa se, että vauva laskeutuu alemmas?

Epalle onnea eräpäivästä, mynttikselle täysiaikaisuudesta ja panskulle puolivälistä! Niin se aika menee hurjaa vauhtia. :)

Täytyykin huomenna ottaa kuva mahasta poksumisen kunniaksi. :D Kivasti turvottaa ja kun itsellä eteenpäin kallistunut kohtu, niin odotan kyllä mielenkiinnolla kuinka toi pötsi tuosta pullahtaa ulos. :heart:

Kuinka moni muutes kävi 3D-ultrassa? Vähän pohdiskelen jo etukäteen tässä että pitäisikö sitä sitten uhrata lantteja ja käydä katselemassa tyyppiä uudesta kuvakulmasta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
viida Kiitos kovasti tsempeistä.. kovasti toivon, ettei menis leikkaukseen, mutta ei auta jos siihen se menee.. ja kiitos kovasti tuosta linkistä. Pitää käydä katsomassa ja lukemassa, jos sais vaikka miehen tekemään mulle tuota akupainantaa.. kerron kyllä sitten onko apua!
 
Nyt huolettaa :( onko kokemusta /kuulopuheita alkuraskauden vuotelusta? Tänään hyyvin hyvin vähän tullut punaväriä, lähinnä kun vessassa käynyt ja pyyhkinyt, ei juuri muuten, mutta kyllä vetää mieltä apeaksi? Jostain oon lukenut, että pikku vuotelu ei olis vaarallista, varsin jos ei liity kovia kipuja?

Vatsaa on kyllä tän päivän juiminu, mutta ei kouristellu kuitenkaan mitenkään enempi. Mutta kyllä huolettaa...
 
Sanja, itsellä tuli alkuun hieman tuhrua/punaista vuotoa, mutta sekin sitten loppui. Varsinkin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa niin tuli, sitten taas loppui ja taas muutaman päivän päästä tuli. Joten sanoisin että ei huolta, siellä se pieni tekee kovasti pesää mamman sisällä. :)
Ja kunhan ei kivut ylly koviksi ja kokoaikaisiksi, niin nippailut/krampit/juilimiset on ihan normaaleita ainakin oman kokemuksen mukaan. Itsellä saattaa vieläkin välillä koskea alavatsaan, kohtu luultavammin venyy ja paukkuu.
 
Täällä alko töissä sit taas pissatulehdusoireet.. :'( Otin töistä mukaan näytepurkit ja aamulla otan näytteet ja meen neuvolaan niin saavat tehä lähetteen niin voin viedä sit näytteet labraan. Huumorintaju loppu nyt. Päänsärkykin alko.. Ei auta kuin kärvistellä ja toivoo että panadol auttais ettei unet häiriinny..
 
hellurei :)

mie oon käyny joka päivä lukemassa, mutta en vaan oo saanut aikaseksi kirjotella, laiskuus iskenyt :D

Sanja, mulla tuli punaväriä paperiin alkuraskaudessa AINA seksin jälkeen enkä sitä osannu niin säikähtää, mutta mulle löytyi sille syy. mulla on GBS, eli streptokokki bakteeri, jatkuva emätintulehdus ja limakalvot siis ärtyivät seksistä niin ne sitten vuoteli! kannattaa mainita asiasta sitten neuvolaan ja pyytää heitä ottamaan näytteet, koska silloin tarvitaan synnytyksessä antibioottitippaa jottei vauva saa tartuntaa.

olikos täällä muita kellä GBS todettu?

lemonade, voi kökkö tota sun pissakierrettäs :( sun pitäis päästä nyt kunnon lääkäriin jotta saavat sen loppumaan!

Chiba, mie olisin halunnut, mutta täällä meidän paikkakunnalla ei edes taida sellasta olla enkä viitsi pääkaupunkiin lähteä. ja maksaa kyllä ruhtinaallisesti rahoja :D olishan se ollut ihanaa, mutta päätettiin säästää vähän :) mene ihmeessä! onhan se kokemus ja varsinkin ku on esikoinen kyseessä :heart: sen kokee vain kerran!

viida, onko sulla ollut aina sama mittaaja? jos ens kerralla ei ole mitta noussut, kannatta atodellakin alkaa hiukan kyselemään asiasta! mutta se riippuu aina mittajasta, turvottaako maha yms. ja mie tajusin että mulla saattaa olla ihan siitä, että mua ei turvota masun kohtaan melkein yhtää enää vaan se on aito iso pallo :D mutta kyllä minäkin huolestuisin jos se jo nyt alkaa laskemaan ihan! sehän merkkais oikeaoppisesti sitä että vauva alkaa olemaan jo lähtöasemissa! onneksi sulla on jo viikkojakin hyvin :) mutta en kuitenkaan usko että hätää olis!

PikkuHötö, ihana kuulla susta :kiss: toivotaan nyt parasta, että pikkunen löytää oikean paikan ja laskeutuu ennen määräpäivää! mutta muista, et ole mitenkään huonompi jos et alakautta pääse synnyttämään :) toki se on iso operaatio ja parantuminen kestää, mutta siitäkin selviää! kovasti tsemppiä :hug:

taiteilijatar, onneksi sulla on etätyömahdollisuus :) itsellänikin oli! teinkin muutaman kerran kotona työt kun en vaan jaksanu töihin mennä! mutta jouduin senki sitte lopettamaan ku stressasin töistä liikaa :D eli älä sit stressaa liikaa!

Emby, pystytkö kertomaan miehelles että susta tuntuu pahalle? ei ole mukavaa että sulla on paha mieli koko ajan miehesi takia :( itse en jaksais moista! yrittäisin jutella ja jos ei ala puhe tehoamaan, mie heittäisin pihalle, mutta oonki aika raaka näissä asioissa! koitahan jaksaa retaletta :hug:

(.), vihdoin ja viimein sain tänään inspiraation, ja alan pesemään loppuja pikkumiehen pyykkejä, kiirehän mulla muute tulee :O oikein aamulla tomerana heräsin ja ensimmäisenä hain korin johon lappasin pikkumiehen tummat pyykit ja heitin koneeseen :D sitten olisi vielä pari koneellista lisää vaaleaa pyykkiä, mutta nyt on edes jotain saatu tehtyä! oon mä jo aikasemmin pessy lakanat yms. ja yhdenkoneellisen vaaleata pyykkiä :) mutta nyt pitäs alkaa loppujakin laittelemaan! ja aloin kovasti miettimään järjestystä.. nyt tuntuu ihan hyvälle, mutta onkohan se sittenkään :D mies saa alkaa mun kanssa illalla kyllä kattelemaan uudestaan josko jotain tarvis muuttaa.. esim. haluaisin toisen ns. hoitopisteen kylppäriin niin on vesi lähellä pyllypesuja varten :)

täällä kans on nyt alkanu kamalat liitoskivut ja iltasin supistelee, nyt on 3 iltana peräkkäin tullut ihan kunnollisia, 10 min välein! :O eilenki säikähin, mutta meni panadolilla ohi.. onneksi!

huh huh :) tulihan romaani nyt sitten! joskohan menis aamupalalle ja pukis päälle ja alkas touhottamaan ihan urakalla!

tiuhti ja pikkumies :heart: 32+5
 
Aurinkoista tiistaita naikkoset! :cool:

tiuhti_, :) Kyllä mä sain miehelle sit jotain sanottua, että kun on sellanen olo, ettei hän yhtään arvosta ja kunnioita mun panosta mihinkään, ja kun mä joudun kaiken tekemään tässä huushollissa vaikka käyn töissä ja hän on kotona.. Sit sain sen itkemisen lomasta sanottua, että mulla on välillä sellanen olo, ettei hän halua tätä lasta ja kun mä olisin valmis antamaan vaikka kuun taivaalta ymsyms ^_^ oikee kunnon itku avautuminen.. Mut kyl hää sen tais tajuta, oli ainakin yhdelle ystävälleen sanonu, et jäi paska maku suuhun, kun jouduin töihin sit vielä lähtemään..
..entiiä sitte.. vaadinko liikoja vai mikä on.. Ihana mies hää on, en sitä sano. Ja onhan tässä koettu vaikka ja mitä..

Mutta, tänään käytiin neuvolalääkärissä :)
..sain tulokset siitä sokerirasituksesta:
Paasto 5,2
Tunti sen jälkeen 7,8
2h sen jälkeen 7,1 :)

Jeejeee!! \\o \o/ o//

Kohdunsuu on kiinni ja 3cm pitkä jaja painoa kertyny koko raskaudessa n. 6kg.
Paineet on hyvät ja HB onn nyt 123 <-- hiukan laskenu, alussa ollu 138

Et sellasta. Viikon päästä ma olis sit tosiaan se ultra :) Jännää..

Emby^ ja nökö 27+1 :heart:
 
chiba kun nuo menkat olis pitäny alkaa sillon 3 tai 4 viikkoa sitten jo...

Tiuhti en tiiä liityskö seksiin, sitä touhua sunnuntaina, eikä sillon mitään tullu. Eilen aamusta tää alko. Eikä muutenkaan seksin jälkeen oo ollu mitään.

Tosiaan koko eilisen päivän aina pyyhkiessä pikkasen punaväriä, ihan hitunen alkkareihinkii oli kerenny. Ja tänäänkin vielä aina pyyhkiessä pikkasen punaväriä, laitoin varulta siteen mut siihe asti ei mitään.

Tähän astihan ei oo tullunna ollenkaa punaväriä missään vaiheessa, eilisen koko päivän tasane jomotus vatsassa, tänään ei oo ollu juurikaan mitään tuntemuksia vatsassa.

Mutta, poksis 7+0, ainakin toivottavasti. Toivotaan parasta, pelätään pahinta
 
Tiuhti & Chiba: Onneks vähän helpotti kun töissä join ihan kauheesti ja vielä sellasta oikein tiukkaa karpalomehua, että suu oli ihan virneellä loppu illan :LOL: Mutta näytteen annoin varmuuden vuoks tänään.

Neuvolassa taas käyty, paineet priimat ja hb noussu 137. Sydänääniä ei kuunneltu koska sain tälle päivälle lääkäriajan! Jes, saan lisää kysellä masukivuista samalla ja pissatulehdusjutuista.
 
Sanja, mä en usko että sulla on hätää :) onko veri ihan punaista vai tuhrua eli rusehtavaa? mulla siis ei koskaan tullut suoraan seksin jälkeen, vaan seuraavana päivänä juurikin aamusta alkoi! jä välillä oli jopa ihan punaista ja muuttui rusehtavaksi! mutta jos alkaa kovat kivut, ja verta tulee paljon, mene suoraan päivystykseen! oliko niin että et ole käynyt vielä ultrassa? mie en muista :ashamed:

Emby, josko hän nyt tajusi tilanteen kun kerroit? kuulostaa ainakin siltä, jos kaverilleen oli siitä puhunut! miehet on välillä törppöjä! voisko olla että hänkii on vähä allapäin siitä kun on vaan kotona eikä saa töitä? hyvä että sokerirasituksen tulokset oli ok :) ja sullakin ollu niin maltillista painonnousua, kateeksi käy :D

täällä meni meinaan 80kg puntarissa rikki :D lähtöpaino 62kg! :ashamed:
 
Täällä sitten sairaslomaa paukahti, kun koko aamun töiden jälkeen supistellut aika tiuhaan : / Huomisesta ainakin loppu viikko saikkua ja huomenna viä pissanäyte labraan, että oisko siellä syytä supisteluille. Supistuksista ei nyt tosiaan ole enää epäilystäkään, kun niin pirusti kiristää ja sattuukin hieman :O Harmi vain, kun juuri olen päässyt taas työnteon makuun pimeän ja masentavan talven jäljiltä. Ja tuntuis jopa nousseen hemoklobiinikin tuolla nestemäisellä Floradixilla. Tilasin sitäkin lisää, kun äkkiä semmoinen 250ml pullo menee.. No ei auta itku markkinoilla! Ei kait siinä, kun nuilta sovituilta työpäiviltä maksetaan kuitenkin palkka. :D
Ilta pitäs kuiten vielä kävästä töissä, ettei mee turhan helpoksi mulle ja vaikeaksi esimiehelle...

-pansku- ja bubu 20+1
 
Viimeksi muokattu:
Mä en kauheesti oo käyny kirjoittelemassa ja kommentoimassa, mut oon lukenu kyl teidän jutut..en jaksa vaan kauaa olla koneella..on koko ajan veto ihan pois..edelleen pahoinvointi on ihan koko ajan! oksentanu en vieläkään oo kertaakaan, vaikka pöntöllä oon käyny kakomassa moneen kertaan..ihan hirvee olo koko ajan..koskakohan tää vois mahdollisesti loppua? Onko kokemuksia, miten teillä on se pahoinvointi vähentynyt?

Nellielli ja pötkö 7+2
 
Tiuhti kyllä se on niin tuhrua ku vaan tuhru voi olla :LOL: eli rusehtavaa, ja hyyyvin vähän sitä pyyhkiessä paperiin tulee, just sen verta et huomaa pikku värin. Varmaan ihan turhaan nyt huolehin. Ja ultrassahan kävin viime viikolla, sillon tarkistettiin ihan vaan että oikeessa paikassa on, sekä jotain on lähteny ituamaan. Ainut mikä ihmetytti kun laskujen mukaan ois pitäny jo 7 viikko poksua, mutta lääkärin mielestä vasta just ja just 6 viikko alkaa. Mutta tiiä sitten millon se hedelmöittymine on käyny.

Tänään ei oo tosiaan enää vatsaa koskenu, vois sanoo että ei ollenkaan mitenkään. Luulis että jos siellä km olis tulollaan niin koskishan tuo vaan enempi ja enempi. Eikä tuota tuhruakaan ehkä niin paljoo oo tullu mitä eilen.

Jospa se oli seksin syy, sitä kuitenkin tuli puuhailtua sekä lauantaina että sunnuntaina :ashamed: pitänee vähän varoa jatkossa ettei liikoja hurvittele....

Noh päivä kerrallaan, josko tuo itu kyydissä pysyis kuitenkin :)
 
Sanja, mulla tuli ensimmäisellä kolmanneksella useampaan otteeseen vuotoa, useimmiten tuhrua, mutta ainakin kerran muistan ihan kirkkaanpunaistakin holahtaneen. Toivottavasti se on sullakin vaan vaaratonta vuotelua! :hug:

nellielli, mulla alkoi kokopäiväinen pahoinvointi rv 6 ja loppui rv 12+. Se on tosi rankkaa, voimia :hug: yritä syödä koko ajan jotain pientä, se voi helpottaa oloa ainakin vähän.

embylle onnea hyvistä neuvolakuulumisista! :)

(.) Eilen oli neuvola. Ei mitään uutta ja ihmeellistä:

rv 33+6
rr 120/68
paino +108g/vko (jee!), yhteensä tullut 10kg.
sf 30cm
syke 145
liikkeet ++
raivotarjonta
pissa puhdas

On vissiin pikkuisen kiire noilla neuvolalääkäreillä, ensimmäinen vapaa aika olisi ollut rv 38+ tarjolla :O th teki sitten tuplabuukkauksen, että pääsen rv 36 edes pikaseen näytille lääkärille. Ja jeeee jeeee! Th varmisti TAYSista, että isän lisäksi mukaan synnytykseen saa tulla ystävämme, joka on kätilö. TAYSin sääntöjen mukaan kun tukihenkilön lisäksi paikalla voi olla vaan doulakoulutuksen saanut doula, mutta kuten maalaisjärjellä ajattelimmekin, kätilön koulutus kelpaa yllättäen ihan yhtä lailla ;) Valtava huoli putosi varsinkin mieheni harteilta, sillä hän jännittää synnytystä kauheasti sairaalapelkonsa takia. Nyt minä voin keskittyä synnyttämiseen, kun joku pitää miehestä huolta :D

Eskapismi & Onni poks 34+0!
 
tiuhti, no älä ny. Mieki oon ihan onnessani ku poksahti ensimmäinen tasaluku... Tuntuu että mie ihan pursuan tätä onnellisuutta ja rakkautta. :D Vieläkään kylläkään en oikein osaa uskoa, jumankekka meikä on ihan oikeasti raskaana. Ai että :heart:

Nellielli, mulla alko jossain 5+8 raskausviikon paikkeilla pahoinvointi ja nyt alkaa helpottamaan pikku hiljaa. Nälkä edelleen on ja välillä tulee yökittyä urakalla, mutta olo on kyllä paljon parempi mitä pari viikkoa sitten. Ja väsyttää kyllä ihan sikana. Mutta yleensä kai alkaa helpottamaan kymppi viikon jälkeen, viimeistään 12 viikon paikkeilla. Tsemppiä, lepäät vaan niin paljon kun kykenet ja pistät miehen kotihommia tekemään, ja hellimään sinua niin paljon kun vaan jaksaa. :) Ja muistat syödä, ihan mitä vaan mikä uppoaa!

Mie otin aamulla ihan ekan tasaluvun kunniaksi kuvan mahasta, tässäpä saatte pällistellä meikäläisen läskejä jos kiinnostaa :D Ja tosiaan aamusta ilman turvotusta, nyt onkin sitten turvonnut päivän mittaan vieläkin isommaksi.
Aijaa.com - 9822448
 
Äh, pakko valittaa tännekin.
40+2 ja huomenta vaan! Viime yö oli yhtä hirveä kuin edellinenkin...Supisteli epäsäännöllisesti mutta kivuliaasti, jomotteli vatsaa ja selkää...mun tarttis 9.30 jaksaa raahautua neuvolaan. Nyt kahvia koneeseen!

Ei ne voi olettaa et jos jatkuu tämmösenä niin äidit jaksaa sillon 42+ synnyttää. Mähän olisin ihan loppu sillon!!
 
Tiuhti Joo hb oli pompannu takas kun vähän tabuja nappailin, enkä edes joka päivä oo muistanu! Soittelen huomenna pissakokeen vastauksista mutta nyt tuntuu että oireet meni onneks ohi..

Sanja Itteäni ärsyttää kun kaikilla niin erilaiset raskaudet, kaikilla omat oireensa! Toisilla on vuotoa ihan "normisti" alkuraskaudessa, ittellä ei minkäänlaista edes kun menkat ois pitäny alkaa. Mut pahoinvointi alko ja työkyvytön tosiaan olin 5 viikkoa. Minkäänlaisia masutuntemuksiakaan ei ollu ennen kuin pahoinvointi loppui. Ja nyt sit oon ihmetelly kun aivan kipiänä ollu, mut onneks kaikki oli eilen lääkärissä ok ja ilmeisesti oon vaan rasittunu. Pitää vaan yritellä rauhotella itteensä ja olettaa ensi sijaisesti että kaikki ok. Mikäli kovaa kipua (esim. menkkamaista) tai kirkasta veristä vuotoa niin sit lääkäriin! Muuten vaan nautitaan, eikö?? :heart:

Epa_88 :hug:

Eilen neuvolan jälkeen pääsin tosiaan lääkäriin ja katto alakautta ja sit vielä masun päältä ultras. Kaikki ok, pikkunen siellä jumppaili taas urakalla :D Ihmettelinkin aamulla kun alakerta haiskahti ehkä vessassa käydessä vähän (sori..) niin lääkäri huomautti, että oli hiivan oloista valkovuotoa.. Huomenna soittelen pissavastauksen perään niin on varmasti tullu, muuten soittaisin tänään mutta oireet meni onneks ohi. Sain purkkeja neuvolasta kotiin niin saan viedä uuden näytteen vaan aina jos siltä tuntuu.

Nyt yritän saada otettua masusta kuvia ja laitettua näkyville. Miks se on muuten aina niin että muitten masut näyttää jotenkin "aidommalta"? Jos en ois ultrassa käyny niin luulisin vaan että oon lihonnu! :LOL:
 

Yhteistyössä