Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

tiuhti :LOL: joopajoo,oonki sanonu miehelle et ei tartte sit enempää noita likasia pyykkejä haistella ja maistella ku ei tiedä mitä sieltä löytyy :D


Mulla on ollut tosiaan tota kylkikipua ja lonkat painaa myös kyljellä ollessa. Ja sit taas jos makaa selällään niin nyö löystymiskivut on aivan tuskaset. Päällään vois olla hyvä :D

oon ollu tänään koko päivän ulkona kun niin ihana ilma. Kyl se on ihan totta et ku aurinko alkaa paistaa niin ihmisetkin piristyy :)
 
nellielli Tosi hyvä, että kävit hakemassa saikkua! Oma vointi ja pieni masuasukki on tärkeintä :heart: Töitä kyllä ehtii tehdä ihan kyllästymiseen asti! Mitä teet työksesi?

lemonade Nyt otat vapaat rennosti ja nautit :D Onko mitä suunnitemia vapaille?

tiuhti_ Oi oi, sulla viikkoja jo noin paljon :heart: Repesin täysin sun lauseelle: "noh, onneksi sinne alapäähän ja persukseen ei nää edes kunnolla vaikka oliski parit kakkaraidat jääny" :LOL:

Omaa napaa Raskauden aikana ei ollut selkävaivoja, niin johan nyt on toi vasen alaselkä lannerangan kohdalta kipeä :kieh: Kävellessä sattuu joka askeleella ja en pysty laittamaan oikeeseen jalkaan sukkaa seisaaltaan ilman tukea, kun en luota siihen, että pysyn pystyssä. Kipu on ikävä kyllä samanlainen kuin mitä oli vuonna 2008, kun lanneranka tulehtui... pitää olla nyt tosi tarkkana, missä tilanteissa nostelen vauvaa, ettei vaan satu vahinkoa ja pudota vauvaa. Ajattelin odottaa jälkitarkastukseen asti, mutta jos yhtään pahenee, pakko käydä lääkärissä, vaikkei ne voikaan tehdä yhtään mitään... korkeintaan määräävät jotakin tulehduskipulääkettä, josta tuskin on mitään apua :(

Alapää alkaa olla aika hyvässä jamassa, ihanaa!! :D Pystyn jo istumaan ja vatsakaan ei oo enää kovana. Helpottaa elämää kummasti. Mut ajelivat siellä synnärillä alapäästä karvoja, niin ne nyt pistelee ikävästi ;)

Mies lähti töihin tiistaina ja ollaan oltu nyt pojun kanssa kahden kotosalla. Hyvin on mennyt. Ainoo mikä saattaa jossakin vaiheessa alkaa tuntua on se, ettei oo aikuista juttuseuraa. Käy aika yksinäiseksi. Mies lähtee ens viikon tiistaina työmatkalle ja tulee kotiin vasta perjantai-iltana. Lähtee heti seuraavalla viikolla maanantaina uudestaan ja on torstaihin asti, KIVA :kieh: Niin, ja lähtee omiin peleihin toiselle paikkakunnalle nyt tulevana lauantaina ja hänen isä tulee sitten sunnuntaina kylään. Että mua ahdistaa, ettei keretä viettää aikaa yhdessä... ja tekee tällä viikolla ylitöitä, kotona vasta kuuden pintaan.

Meillä irtosi eilen napatynkä ja käytiin kylvyssä :heart: Oma terkka tulee tänään kotikäynnille ja täällä olisi markkinat. Tekisi kovasti mieli lähteä käymään torilla, on niin kaunis ilmakin. Mutta en oikein tiedä vauvan kanssa... pitää katsoa miten oltapäivä menee, jos vaikka innostuisin terkan käynnin jälkeen lähtemään. Mutta säälittää jättää koira kotiin, kun sitten ei ehdittäis käydä kävelyllä :ashamed:

Imetys mietityttää, alkaa ahdistaa koko imetys :ashamed: Ei tahdo oikein onnistua, imetysasennot huonoja, kun pojan nenä hukkuu näihin kannuihin ja joudun tukemaan tissiä ja toisella kädellä tuen vauvaa, joten oma niska jumittuu siihen paikkaan. Toinen tissi on jo auki. Imuote vauvalla ihan hyvä rintakumin avulla. Maitoa ei tahdo tulla kunnolla, eilen pumppailin 45min per tissi ja tuloksena yhteensä 40ml maitoa. Pumppailukin ahdistaa, kun haluaisin vauvan unien aikaan itsekin levätä tai tehdä kotihommia / omia juttuja, niin enpäs teekään, kun pitää olla pumpulla ja istua parkissa tässä sohvalla. Tunnen huonoa omaatuntoa... ja tiedän kuulevai tästäkin saarnan mun äidiltä ja arvatkaapa, tunnenko itseni silloin vielä huonommaksi... tekis mieli itkeä ja parkua tän takia :ashamed:

syysmyrsky Kiva kuulla, että sulla on jo parempi mieli :kiss: Varmaan helpottunut olo, kun saat käynnistyksen/sektion 39+4, jos ei ennen sitä tule? Ei ois enää kauaa, hui että aika menee nopsaan. Enää kolmisen viikkoa sun h-hetkeen :heart: Eikö oo mitään merkkejä, et vauveli haluaisi tulla? Mulla oli muuten ihan sama juttu tuon persauksen pyyhkimisen kanssa :LOL: Mut ei kyllä siinä vaiheessa naurattanu yhtään... mähän en voinut edes istua siinä pöntöllä, kun alko supistaa justiisa, ku sai ittesä hilattua pöntölle... saatikka sitten tehdä jotakin sinne pönttöön. Mä itkun kanssa kävin väkisin vessassa ja lopulta en sit kolmeen päivään edes uskaltanut syödä/juoda oikein mitään, ettei tartteis käydä vessassa.

nellielli ja Chiba Tuli mieleen, että ootteko kokeilleet pahoinvointirannekkeita? Entäs oletteko kokeilleet ottaa yöpöydälle aamua varten valmiiksi jotakin pientä suuhun laitettavaa, kuten suolakeksejä? Olen kuullut, että jos ottaa jo pitkällään ollessaan juuri herättyään esim. muutaman suolakeksin / sipsiä tms. mikä vaan alas menee, niin se auttas vähän siihen pahoinvointiin. Mut en sit tiedä, miten hyvin toimii. Mut tuli vaan mieleen :popcorn:

Chiba Monta koiraa teillä on? Tiedän tuon tunteen, kun koiria käy sääliksi, kun itse ei pääse niiden kanssa juuri mihinkään kotiovea kauemmaksi :( Mä pääsin loppuraskaudessa vaan tuohon lähimmälle jääkaukalolle ja sittemmin enää postilaatikolle... olin niin turvonnut jaloista, että teki kipeetä kävellä. Ja nyt kun on vauva, niin käydään kyllä päivittäin vaunuilemassa ja koira on mukana, mutta ei voida mitään himopitkiä lenkkejä kuitenkaan tehdä. Niin, ja ihania vapaita :kiss:
 
Syysmyrsky, onpa kivannäköinen vauvan nurkkaus! Voooi ku itselläki olis ihan hirveä sisustuskuume, sitä isompaa kämppää odottaessa että pääsis laittamaan. :D

Kuumeilija, itsellä ollut kovassa käytössä noi pahoinvointirannekkeet mutta en oikeastaan tiedä auttaako ne olleskaan. Käsiä ainaskin turvottaa jonkin verran jos ei muuta. :D Voihan se olla että henkisellä tasolla auttaa, mutta itsellä kun tuo nälkä aiheuttaa tuota vatsalaukun supistelua niin sehän se laittaa yökityttämään kovasti. Ja itsehän käyn pitkin yötä aina syömässä kun herään nälkään ja pahaan oloon, niin yleensä on valmiina jääkaapissa jotain helppoa syötävää. Pahimpana aikana kylläkin tuohon huonoon oloon autto se, että söin makuuasennossa.
Meillä on täällä ilona kolme pikku koiraa. :) onneksi nyt pystytään sisällä paljon aktivoimaan ja leikityttämään, vaikka eihän se nyt loppupeleissä korvaa pitkiä lenkkejä. Mutta onneksi on sopeutuvaisia kavereita ja tarvittaessa löytyy tuo sohvaperunapuoli, ettei haittaa jos nyt jääkin yksi pitempi lenkki käymättä. :)

ON: Täällä on tosiaan alkanut jo elämä pikkuhiljaa voittamaan. Tokihan kun jostain olen repinyt tämän pelon että onko kaikki hyvin massussa, niin pahoinvoinnin laantuminen ei auta yhtään asiaa vaikka ihan normaalia, että alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. :D
Huomenna neuvola ja en yhtään tiedä miten täällä on tapana sydänäänten kuuntelun yrittäminen, mutta ajattelin kyllä kysyä jos voitaisiin kokeilla. Voi hyvin mahdollista olla ettei kuulu mitään kun kotidopplerillakaan en ole löytänyt ääniä, mutta josko neuvolatäti olis sen verran kokeneempi että osais etsiä paremmin. :D Eikait se auta kun odottaa seuraavaa ultraa... eli kolme viikkoa, ugh.

Chiba & Mysteeri 9+2 :heart:
 
"kuumeilija" Niin nautin näistä vapaista täysillä! Eli en aio tehä juuri mitään :D Lähetään hiihtoreissulle mökkeilemään, mutta taitaa hiihtäminen jäädä vaan yhteen kertaan kun sen verran on taas vuosia edellisestä kerrasta niin rasittuu varmaan ankarasti.. Muuten vaan saunotaan, herkutellaan ja vaan ollaan :heart:

Kaikille erittäin hyvää tulevaa viikonloppua!! Lähetään mangustin kanssa nauttimaan hangesta, saunasta ja herkuista :heart:

lemonade & mangusti 14+5
(ja lauantaina taas poksutaan!)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja mynttis
"kuumeilija" Mä oon ihan sihteeri vaan.. :) päivät pitkät istun koneella siis, mutta ei se silti auta asiaa, että on kauhee olo ihan koko ajan.. Ja en oo tollasesta pahoinvointirannekkeesta ees kuullu? Ihan uusi juttu mulle.. Kuulin kyllä kaverilta, että b-vitamiini myös auttaisi pahoinvointiin..täytyisi kokeilla..ja mulla on suolakeksejä kyllä! :) Ei heti sängyn vieressä, mutta kyllä ne nopeesti tosta keittiöstö aina aamulla saa.. :) se vaan kun mulla tosiaan ei oo väliä onko maha tyhjä vai täynnä..aina on paha olo!
 
Höh, täältäkin hävinny miun kirjottelema juttu :confused:

Syysmyräkällä hieno nurkkaus :heart: jotkut ne vaan osaa!

Lemonadelle hyvää reissua, toivottavasti säät jatkuu yhtä nättinä =)

Mietiskelin eilen, että onpa ees jotain iloa että näin vanhempana lapsia puuhailee, kaikilla kavereilla on jo sen verta isot lapset että niiltä tulee paljon tavaraa lahjotuksena =) eilen hain pinnasängyn (joo onhan vähän aikasessa....), ja tiedossa kahdet vaunut, toiset yhdistelmävaunut ja toiset matkarattaat. Ja kunhan tästä kasvavasta mahasta jossain vaiheessa enempi uskaltaa julkistaa, nii luulen että lisää on kaikkee hyödyllistä tiedossa =)

Muuta iloa en ookkaan vielä keksiny tästä näin vanhempana perhettä perustamisesta :LOL: mutta parempi vähän myöhempään kun ei milloinkaan :heart:

Noista koirien ulkoiluttamisesta, mie jo miehekettä varottelin että saapi ruveta loppuajasta ainakin niitä enempi liikuttamaan, nyt mie oon aika pitkälti sen homman hoitanu. Kyllä varmaan jonkin aikaa vielä hoidankin, vähemmän hihnassa kävelyttelenkää, irti rymyävät nii enköhän mie pysty aika pitkälle lyllertämään että saavat juosta sielusa kyllyydestä =)
 
Huomenia :wave: se olis taas viikonlopun aika, viikot menee hurjaa vauhtia =) nyt kun ajattelee.. toisinaan tuntuu ettei aika kulu millään!

täällä ollaan tehty pienimuotosta remppaa kotona koko viikko :) nyt on uudet keittiönovet asennettu vetimineen, vanhat rungot hiottu ja maalattu, paitsi yksi taso jonka teen tänään, ovia ja ikkunoita maalattu valkoiseksi yms. maalikin loppu kesken :D pitäs hakea lisää jotta saa vielä yhden oven entisöityy :D ja joo, pesänrakennusvietti siis iskenyt :D

mies lähtee tänään humputtamaan työkavereiden kanssa ja mulla olis suunnitelmissa mennä saunomaan vanhemmille ja siitä sitten pikkusisko tuleekin yöksi meille seuraksi, en tiiä monelta ukko tulee kotio mutta jotenkaa en halua nyt olla yksin kotosalla yhtään!

Emby , ei se rasitus paha ole minusta :) juot yhden mukillisen litkua ja siinä se on, toki otetaa verinäytteitä! minusta se litku maistuu ihan väljälle coca-colalle :D ei sen pahempaa! tsemppiä :)

myräkkä, ihana :heart: meilläkin on tuollanen nurkkaus makkarissa, tai yksi seinämä jossa on pinnasänky ja hoitopöytä! hoitopöytään pitäis vielä taso tehdä niin avot =)

Sanja, minä taas aina mietin että toisaalta ei oo koskaan liian aikasta, koska kyllä se lapsi sieltä kumminki tulee =) ja hyvin kaikki menee!

Chiba, se on jatkuvaa huolehtimista, onko kaikki hyvin masussa :) sitten kun liikkeetkin alkaa tuntumunaan ja ei nekään joka päivä oo kellontarkkoja ja toisina ollaan hiljaisempia niin silloinkaan (lue, ei ainakaan mulla) ole helppoa :D mä mietin joka päivä jotain.. hölmöä tää jo on :D mutta mä syyllistän hiukan palstaa, jos tätä en ois koskaan alkanu seuraamaan, tuskin olis tällasia pelkoja! mutta koita nauttia siitä kun ei oo paha olo :) ja se helpottaa todellakin jo noilla viikoilla! ja toisilla ei edes ole pahaa oloa :D

"kuumeilija", kyllä sie pojan kanssa pärjäät :) ja jos tulee olo ettet jaksa, muista aina tukeutua vaikkapa isovanhempiin, kyllä joku varmasti tulee mielellään pikkumiestä hoitaman jotta saat levättyä :) ja muista nukkua kun pikkumies nukkuu jos olo on sellainen, älä hössötä kotihommista liikaa!!! ne kyllä odottaa ;)

(.), eilen oli neuvola, sf mitta ei ollut noussut kuin 1cm ja putosi siis yläkäyrälle.. mulla oli aikasempi yläkäyrän yläpuolella ja mua alkaa vähä pelottaa.. en tiiä, johtuskohan namppiksen kokemuksesta? täti kyllä sanoi että se riippuu ihan siitäkin kuinka turvottaa yms.. mulla turvotus laskenut ja näytän muutenki hoikemmalta, painoakaan ei ollut tullut yhtään lisää!!!!! kaikki siis ihan okei :) sykkeet 133+ ja liikkeet ++ :)

pakko kuitenkin kysyä, Namppis, missä vaiheessa sulla alkoi sf-mitta laskemaan käyrillä alaspäin?

tiuhti ja pikkumies :heart: 32+1
 
Nnoooh, eipä toiny.. Kamalaa litkua oli. Pariin kertaa tuli oksu refleksi, mut menipä tuo alas. 2 dl sitä oli. Hyi helvetti.
Kauhia väsy iski tunnin / puolentoista tunnin päästä.. Mut ny on kaik loistavasti. Toivottavasti on sokeritki kunnossa..

Isyyspakkaus annettu miehelle :) Tykkäs :heart:
 
Hei kaikille!

Syysmyrsky Ihana sisustus. :) Meillä pieni tulee nukkumaan äitiyspakkauksen laatikossa alkuajat. On niin vähän tilaa, ettei nyt ainekaan toistaiseksi sänkyä hankita.

”kuumeilija” Hyvä että oot parantunut synnytyksestä hyvin. Mukavaa kun jaksat käydä juttelemassa kuulumisia. Kiva lukea elämästä raskauden jälkeen. Sitä on aika keskittynyt tuohon laskettuun aikaan, niin on vaikea ajatella arkea synnytyksen jälkeen.

Chiba Meillä neuvolatäti suositteli olemaan hankkimatta kotidoppleria, koska ovat kuulemma aika epäluotettavia. Tulee turhia mielipahoja, kun kotona ei äänet kuulukaan. Itse olen sitä mieltä, että ei kai dopplerista haittaa ole niin kauan kun käyttö on järkevällä tasolla. Me ei varmaan doppleria hankita, vaikka sydänäänien kuuleminen kivaa onkin. Tulee aina hyvälle mielelle. :)

Sanja Mie oon sitä mieltä, että nyt pystyn toimimaan vanhempana todennäköisesti kypsemmin kuin esimerkiksi 5 vuotta sitten. Oon ollu aikamoinen teini vielä parikymppisenä… :ashamed:

Emby^ Sokerirasitukseen mennään täälläkin keväämmällä. Eipä sitä karkuuun pääse kun BMI on yli 25… : / Ei paljoa, mutta riittää, että menee yli. Ikävä, että litku aiheutti pahaa oloa. Mutta hyvä että pysyi sisällä. Pidetään peukkuja hyville arvoille.

tiuhti_ Hauskaa pesänrakennusta! Ja pyykkäystä!

(.) Tänään oli toinen neuvolakäynti. Ihan ok meni.

Painonmuutos/vko +219 (raskauden aikana kokonaisuutena tullut 3 kg)
Prot/Gluk -/-
Hb 130
Vauvan syke +145

Ens kerralla aletaan kuulemma sitten mahaa mittailemaan. Nyt oli kuulemma kohtu navan korkeudella niin kuin pitääkin. Seuraava käynti onkin jo kuukauden päästä. :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Taiteilijatar 18+5
 
Tiuhti, sf-mitta alkoi taittamaan eli ei kasvanu enää käyrän mukaan viikolta 30, kokonaan kasvu pysähtyi eli viiva alkoi kulkea vaakasuoraan joskus 34 viikolla tai sinne päin. En muista nyt ihan varmasti ja siinä oli niin monta eri mittaajaakin että tarkkaan en edes tiedä. Saitko mun yksärin viime viikol?
 
Taiteilijatar, me hankittiin toi doppleri ihan mielenkiinnolla. :D Ollaan aina välillä koitettu kuunnella että kuuluisko mitään ja aina joku 5 minuuttia kerrallaan. Jos ei ole kuulunut niin sitte ei oo voinu mitään, mitään ressiä mie en tuosta ala ottamaan. :)

tiuhti, niinhän se taitaa olla. :) tiedä sitten miten hysteerinen sitä on kun alkaa liikkeet tuntumaan. :D Sitä vaan niin toivoo että kaikki menis nyt hyvin kun viimeinkin tää raskaus on totta.... Ilman hoitojakaan en luultavasti paksuna olis ja pelottaahan tuo, että mitä jos kaikki menee mönkään ja kohta ollaan taas samalla rumbassa. :D Noh, täytyy ny vaan koittaa olla positiivari ja nokka kohti tulevaisuutta!

Emby, :hug:

ON: Eilen tosiaan oli eka neuvola ja aikamoinen höpötäti oli meidän neuvolahoitaja. :D Ruuasta se jaksas paasata vaikka kuinka paljon, kuinka tärkeää se on. Mitä miehen kanssa pohdiskeltiin että jos oikeasti sen kertomien suosituksien mukaan pitäis syödä, niin siinähän alkais lihoa aika nopeasti jos aktiivista liikuntaa ei harrasta. Mutta muuten oikein mukava tätsy. :D ja paljon tuli iltalukemista.

Me saatiin aamulla ihan ekaa kertaa dopplerilla sydänäänet kuuluville <3 Voi vitsi miten ihana tunne oli, kyllä siellä elämää edelleen siis on. Tuli ihan tippa linssiin ja kyllä hymyilytti koko päivän. Olis kyllä muuten ollu tooodella kökkö päivä ilman tota pikku jumputusta. Aamulla vielä sanoin miehelle että "Kokeillaanpa ihan äkkiä vasiten kun ei nyt turvota että kuuluuko" ja mies oli ensin että viitsiikö ku sun pitää lähteä töihin, mutta onneksi kuunneltiin. :) Nyt on hyyyyyvin poikki olo mutta sitäkin onnellisempi. :heart:
 
syysmyrsky Ihana tuo pöllökuosi :heart: Aika hurjaa, että sulla on jo käynnistysaika tiedossa, taidat saada nyytin syliin ennen mua :)

(.) Kävin perjantaina viimeisessä lääkärineuvolassa, paikat vielä täysin kiinni ja kaulaa reilusti jäljellä eli ei ole Papulla kiirusta ulos ;) Lääkäri ei saanut varmuutta vaavin asennosta, epäili ekaks tunnustelemalla perätilaa mutta sydänäänten paikka taas viittas rt:hen... Eli pääsen nyt sitten ensi viikolla äitipolille ultrattavaksi sen takia. Itellä mulla on sellainen olo että vaavi vielä kääntyilisi ainakin jonkin verran, vaikka tuntuu omituiselta että näillä viikoilla se olisi vielä mahdollista. Mites muut pidemmällä olevat, pystyttekö tunnustelemalla/liikkeiden perusteella päättelemään vauvan asennon ja tuntuuko että vaavi vielä pyörii masussa?

mynttis & papu 37+1 (täällä ollaan jo täysiaikaisia!!)
 
Täällä aivan järkyttävän tuskanen yö takana. Oon niin kyllästynyt tähän lehmän ruhoon,siihen et mua sattuu koko aika ja siihen etten pysty kunnolla liikkumaan! :kieh: Yli kaksi tuntia ollut taas jo hereillä ja nyt odotan vaan että tk aukeis jotta saisin lähetteen nielunviljelyyn. Eilen alkoi kurkkukipu ja tänään koskee jo korvissa asti.
Mut tosiaan torstain neuvolassa kaulaa jäljellä 1,5cm,suu pehmeä ja kiinni. Ja voisin niin jo lähteä laitokselle. Miehelläki olis loma viikko, kun pomo ei kuitenkaan tykkäis jos se lähtis kesken työpäivän synnytykseen,kun sehän ei tykännyt päästää tuota rakenneultraanka ku "nytton vähä kiirus.".. murrmurr oon niin äkänen kokoaika et rupee ihmiset mun ympärilläkin väsähtää tähän odotukseen :D
 
Heissan kaikille...

onpas vierähtänyt aikaa kun viimeeksi tälle palstalle olen "eksynyt". On ollut mukamasniin paljon muuta touhua, ettei ole ehtinyt tänne kirjoitteleen. Kovasti ollaan miehen kanssa rakennettu pesää pikkuiselle ja oikeataan kaikki on nyt valmiina vauvan tuloon:heart:

Pikainen tilannekatsaus missä nyt sitten ollaan menossa:
Eli nyt ollaan viikoilla 39+2 ja ei oireita minkäänlaisia. Vauva ei ole laskeutunut, vaikka terkka hehkuttanut jo kauan, että pitäisi olla jo!! :eek::kieh: No sitten viime viikolla neuvolassa kyselin mahdollisuutta kokoarvioultraan, koska vauva ei ole laskeutunut ja meikäläisen SF-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella (37-38cm) eikä meinaakaan lähteä laskuun:| Käväisin sitten loppuviikosta arvioissa ja vauvan painoarvio ei ollut kuin 3kg, mutta koska olen niin pieni ja lääkärin tunnustellessa sisätutkimuksen aikana luita, hän määräsi minut sitten magneettikuvaukseen eli pelvimetriaan. Se kuvaus sitten paljasti, että yksi mitta on alarajalla, mutta alatiesynnytys olisi kuitenkin mahdollista, mikäli vauva pääsee nyt siitä kriittisestä kohdasta laskeutumaan läpi. Nyt sitten odotellaan, että vauva lähtisi tulemaan itsestään tai sitten reilun viikon päästä eteen tulee sitten luultavasti sektio :O eli mun lantio on liian ahdas synnytykseen:'(
Kovasti olen yrittänyt tehdä kaikkeni, että vauva lähtis tulemaan normaalisti, mutta tein mitä tahansa, niin ei mitään vaikutusta.. olen yrittänyt kovasti siivota ja saunoja ja nyt mietiskelinkin, että pitääkö hakea jotain muuta apua.. esim. akupainantaa tai vyöhyketerapiaa.. onko kukaan ajatellut kokeilla tai onko jo kokeillut? Lisäksi mietiskelin niin homeopaattiasia juttujakin, kun kuulin, että niillä olis joillekin ollut apua.. tiedä sitten..

Mutta hyvää maanantaita vaan kaikille ja josko nyt ehtis paremmin kirjoitella tänne kuulumisia kun kaikki on jo valmiina..

Hötö ja Mini 39+2 :heart:

myräkkä täälläkin ollaan jo hieman kyllästyneitä tähän "paksuun" oloon.. nukkumisesta ei tahdo tulla mitään ku tarvii trukin, jotta vois kääntyä kyljeltä kyljelle. Meikäläinen kun on yhtä mahaa vain :|
 
Heippa!

Sois sitten 20 viikkoa täynnä!

Vielä toista viikkoa rakenneultraan. Onneksi on töitä siihen asti, ni aika kyllä menee nopiaan ja sitten päästään katsomaan, kumpi siellä lymyää :D Toivottavasti.

Kysymys: voiko hiiva olla kuinka pitkälle oireeton? En tiedä onko mulla ollu niitä supistuksiakaan, joita monilla on sillon. Edelleenkään en tunnista, jos vaikka ois olluki. Meinaako se jos on kohtu hetken ihan kova ja tuntuu jotenkin kiristävältä, sitä supistusta?? ei mulla nuita tunteita ole ko ihan sillon tällön, eli en osaa yhdistää hiivan oireeksi...
Ainut oire, että alapäästä tulee paksua limaa ja se haiskahtaa ehkä vähän.. Ei kutia tahi kirvele millään tavalla.

Mietin, että onko siitä hirveästi vahinkoa, jos ei ihan heti ala hoitaan? Kun ois neuvola taas 4.4. vai pitäskö vaan reilusti soittaa terkalle tahi suoraan tk:een?

-pansku- ja bubu 20+0:heart:
 
Heippa kaikille!!

Ihana viikonloppu takana. Eipä tehty paljoa mitään :heart: Mutta kumma kun tuo maha on ollu silti kipeä, kiristää niin penteleesti.. Onneks huomenna neuvola.. Kerrankin jotain kysyttävää.. Vähän huono olokin meinaa olla, oli viikonloppunakin parina päivänä. No.. Pitäis vaan jaksaa olla tänään töissä..saa nähä miten jaksaa ja miten jaksan masua..
 

Yhteistyössä