♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Onnea @sucrine ! ❤ Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Mä kävin eilen runsaiden hyytymien takia päivystyksessä, istukan pala löytyi vielä kohdusta kun ultrassa näkyi jotain ja tehtiin uus imutyhjennys. Nyt pitäis kohdun olla kokonaan tyhjä ja toipuminen voi alkaa. Toivon ettei kohtutulehdusta nyt enää tulisi. Mulla on ollut masentunut ja ahdistunut olo tämän vauvahaaveen kanssa. Ahdistaa, tulenko enää uudestaan raskaaksi ja jos tulen, kuinka pian se menee taas kesken. Näiden ajatusten myötä siirryn tästä ketjusta takaisin takavasemmalle, en halua ketjun henkeä pilata näillä ajatuksillani. Palailen sitten kun uusi yritys voidaan kunnolla aloittaa. Onnea ja tsemppiä kaikille muillekin ahdistujille sekä positiivisille yrittäjille ja tietysti myös plussanneille ❤
 
@sucrine Onnea! :love:

@Apustaja Voimia tosi paljon, palailet sitten kun siltä tuntuu :love: Olen kyllä sitä mieltä että kaikenlaiset tunteet on täällä sallittu ja niitä saa jakaa, mutta tottakai ymmärrän että taustaileminen saa paremmin ajatukset muualle.

Vielä viikon verran ovikseen, kivaa päästä ens viikolla tikuttamaan sitä :) Pikkuhiljaa alkaa olla yhä vaikeampi uskoa siihen että plussa tulis, kun ei se oo kuutena aikaisempanakaan kertana tullut (jäädäkseen). Toisaalta toivoa on aina, ja voimaa tuo myös muiden pidempään yrittäneiden plussat.
 
@Apustaja Kiitos! Ja jaksamista rankassa tilanteessa! Tosi kurjaa. Minulle teki ainakin hyvää olla poissa palstalta. Alkoi ahdistaa liikaa se, kun muut vain plussasivat ja oma kroppa oli sekaisin. Toivottavasti teillekin suodaan vielä oma pikkuinen

Kiitos @topis ja @peanut_butter!

Clearblue antoi viikoiksi jo 2-3, joten ehkä ovis oli jo aiemminkin kuin arvelin. Siirryn pikkuhiljaa plussanneisiin. Isosti plussaonnea kaikille! :love:
 

Attachments

@Nep3 tervetuloa joukkoon! Toivottavasti saatte tekin jo pian plussan! :love:

Täällä edelleen odotellaan menkkoja alkavaksi. Mulla on tosin nyt menossa hyvin hektinen jakso opintojen suhteen, ensi kuussa tulossa muuttoa ja uuteen työhön liittyviä koulutuksia (SAIN SEN PAIKAN!), joten voi johtua myös siitä. :rolleyes: Miehen höppänä ihastui tänään kaupungilla sellaiseen Pentikin superpehmeään pupuun ja sanoi, että se sopisi hyvin siihen makuuhuoneen viereiseen huoneeseen (eli tulevaan lastenhuoneeseen). Salaa vähän herkistelin miten on niin ihana mies. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Onnea @sucrine !

Mä en tiedä vainoharhailenko, vai mitä tässä on meneillään :LOL: tein eilen 10mlu herkkyydellä olevan testin ja iiihan haalea viivanpaikka/haamu tuli. Nyt tein aamulla uuden ja näyttäis että tää viivanpaikka on vahvistumaan päin, jotain punertavaakin jo erottui..(ylempi on tänään otettu) voi olla että vainoharhailen, oon kuvitellut itselleni jo esim. yököttävän olon. :p Tää nimittäin tarkoittais sitä, että olisin raskautunut ensimmäisestä yrityksestä ehkäisyn pois jättämisen jälkeen, todennäköisyys ei oo kauheen suuri..
 

Attachments

@Hipposka Onneksi olkoon sinnekin uudesta työpaikasta! Mullakin on ollut stressiä just työpaikalta, koulutukselta jne. Mutta nyt jotenkin se tuntuu vain siirtyvän parempaan suuntaan!
@Nep3 Toivotaan että sulla olisi hirmuinen tuuri! Tsänssi ei ole suuri, mutta on niitäkin jotka heti tulevat raskaaksi.

Omanapa: Taas on tulossa flunssa, suoraan oviksen jälkeen. Taas on aivan kaamea nuha, ja pääkipu. En ehdi tai jaksa edes uskotella itselleni että tämä johtuisi mistään muusta kuin huono tuuri. Kuumaa/kylmää vuorotellen! Ei jaksa miettiä näitä asioita edes... Mutta ehkä tämä vaihtuu paremmaksi huomenna ja sitten olen taas innoissaan mukana keskusteluissa!
 
@StellaMom kiitos! Uskon, että tässä kesää kohti mennään jo väljemmillä vesillä. Kovasti olen innoissani uudesta työstä, vaikka se vaatiikin aika paljon nyt aluksi, kun koulutuksia on joka puolella Suomea ja niissä täytyy käydä. :D Toivottavasti säästyt kuitenkin lenssulta!

Menkat alkoivat viimeinkin eilen! En tiedä, koska olisin ollut näin onnellinen menkoista. Ensinnäkin ne viiväsytyivät vain 4 päivää, alkoivat heti ihan rehellisesti ja pääsen viimeinkin laskemaan oikeaa päivää aloittaa terolutit. :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Karvakorvat ompas pitkän sitkeää vuotoa ollut, mutta hienoa, että pääsette nyt yrittämään taas(y)

@sucrine Onnea paljon sinne!:love:

@Bambinen tympeetä, pahoittelut uudesta kierrosta! Tulevalle kierrolle isot peukut ja tsempit:)

@Hipposka ja @sucrine kiitos tiedosta, että tuosta macasta pitää taukoa olla! Ei oo tullut missään ennemmin vastaan.

@Hipposka sulla on monta rautaa tulessa, jospa se plussa tulisikin sieltä yllättäen, kun sitä vähiten oottaa;) Onnea työpaikasta ja tsemppiä kiertoon!

@MonaLisa33 toi on kyllä ärsyttävää, että oireet ovat vähän niin ja näin, toisaalta antavat toivoa ja toisaalta perusmenkkajomot. Samaa oli myös täällä tuossa ed.kierrossa ja nostatti toiveet, kunnes eilen alkoi menkat.. Toivon sulle kovasti plussaa!:):)

@Nep3 Tervetuloa palstalle:)

@Apustaja sulle paljon tsemppiä asioiden työstämiseen ja tänne saa aina tulla purkamaan, kun siltä tuntuu:)


ON: saa päivittää Marjusk yk 4 km jälkeen. Luteaalivaihe oli 13 päivää, josta oon tyytyväinen, kierto 37 päivää, kun viime kierto 27 päivää.. En siis ymmärrä yhtään tätä oman kropan toimintaa, kun nää kierrot näin heittelee ja vaikea on ovistakin laskennallisesti saavuttaa..(n):poop: Yritän kääntää asiat positiiviseksi, nyt saa taas keskittyä täysin työhön ja opiskeluihin. Aattelin tän kierron olla testaamatta ovista, taitaa olla edellisestä satsista 3 liuskaa kaapissa, enkä osta nyt lisää.
 
  • Tykkää
Reactions: sucrine ja Hipposka
Mulla tais olla sitä viivanpaikkaa, koska pc:ssä ei tänäänkään näkynyt mitään. (n) Mutta kuten just toiseen ketjuun kommentoin, kerkesin onneks asennoitua tähän, kun oon noista viivan paikoista lueskellut. Aikaa tässä vielä on, kun kaks viikkoo sitten vasta jäi pillerit pois :LOL:
 
Omanapailua: Tuli sitten flunssa, aika rajua kun se vain iski yhtäkkiä. Pari päivää olin poissa töistä. Ei mulla muutenkaan ole kovin paljon tekemistä täällä enää, kun kaikki tehtävätkin laitan eteenpäin kokoajan. Enää 1,5vkoa niin lähden uusiin hommiin.
Ovulaatiosta on about viikko, jos lasketaan himoista eikä limoista :) limoista on varmaan tänä vklna jo 2 vkoa, eikä oireita ole. En tiedä pitäisikö sitä tietää että on raskaana mutta juuru nyt on erittäin normaalikierto ja odotan mielelläni menkkoja tässä kierrossa. Plussa toisi meille iloa mutta minulle myös päänvaivaa :D Joku sanoi että aurinkoisena pakkasaamuna vaunun kanssa kävelyllä on idyllinen kuva heille. En muuta toivoisikaan itselleni. Sillä tavalla raskauskilot ja tavallisetkin läskit lähtisivät nopeasti :)
Toinen asia mitä olen miettinyt: Kenen kanssa kaveeraan sitten kun olen kotona vauvan kanssa, en todellakaan haluaisi jäädä kotiäidiksi vuodeksi ja olla eristyksissä, mutta en myöskään halua olla ärsyttävä kauppakeskusäiti joka shoppailee vaan. :D Tyhmiä ajatuksia, I know! Kunhan se raskaus ensin alkaisi...
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka
@StellaMom ja @topis , mullakin on ollut pientä kuristusta äitiyden suhteen juuri tuon sosiaalisen puolen vuoksi. Muutan ensi kuun lopussa kokonaan tänne meidän yhteiseen remonttipesäämme ja en tunne ketään miehen vanhempia lukuunottamatta n. 500 km säteellä. :confused: Tosin olen kyllä sen verran aktiivinen, että neuvolasta varmaankin kysyisin tietoja tukiryhmistä - sekoaisin, jos joutuisin olemaan vauvan kanssa vain kahden ja odottelemaan miestä töistä joka päivä. Siksi tuo uusi työ on myös suuri siunaus, tiimissä on lisäkseni viisi muuta ihmistä + henkilö joka palkataan kanssani. Jostakin se verkoston rakentaminen on taas aloitettava. :)
 
Hei vaan kaikille:)
Hetken aikaa lueskellut tätä keskustelua ja nyt kun lähdettiin uudelleen kierrolle, niin päätin tulla kirjoittelemaan.
Eli esikoista toivotaan, nyt kun mies on viimein saatu innostettua asiasta:D. Itse olen 33 ja mies 36. Tänään siis kp1/25-30 ja yk 7 alkoi. Varsinainen yritys (ja ovulaation bongaus) alkoi tosiaan viime syyskuussa, mutta sitä ennen ollaan menty melkein kaksi vuotta ilman ehkäisyä tjot-ajatuksella. Viime vuoden puolella aloittelin jo raskausajan Multivitan. Viime kierrossa mukaan tuli rautatabletit, kun luin raudanpuutteen vaikutuksesta raskaaksi tuloon o_O minulla on aikaisemmin todettu matalaa hb ja ferritiini tasoa. Että näillä mennään eteenpäin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka
@Adalmina30 tervetuloa ja toivotaan, että teille pian plussa tulisi :)

Ehdin jo iloita yrityksen aloituksesta, niin eiköhän vuoto taas alkanut. Nyt kaksi viikkoa kaavinnasta. Periaatteessa vois olla jo menkatkin, mutta on kovin niukkaa. Keskeytyksestä nyt 4.5vko. Alkaa jo masentaa :poop:
 
@topis Toivon että saan joku mamma ryhmä jonne päästään kerran pari viikossa käymään vaikka! Sieltä ehkä saisi uusia kavereita, mutta ku emmä haluaisi vain pakosti kaveerata ihmisten kanssa koska tilanne on about sama, mutta toisaalta kaikki mun ystävät sinkkuelämältäni ovat jo saaneet vauvoja yms. ja he ovat eristäneet itseensä pois mun elämältä jo! En haluaisi tehdä samaa!
@Hipposka Toivottavasti niistä uusista työkavereista löytyy joku hyvä ystävä sitten! Mä ainakin toivon että löydän uusia kivoja ystäviä :)
 
@Adalmina30 tervetuloa! Toivottavasti saisitte pian plussan testiin. :love:

@Karvakorvat toivottavasti kyseessä olisi kuitenkin menkat, vaikkakin niukempina. "Turha" vuotaminen käy kyllä hermoon.

@StellaMom eiköhän me uusista työkavereista saada vähitellen ystäviäkin. Mulla on ainakin kova luotto siihen. :LOL:(y)

Kp 5 menossa nyt, vähitellen vuoto hiipumaan päin. Toivotaan, että loppuu kokonaan tässä muutaman päivän sisällä. :rolleyes: Tämä ja seuraava kuu mennään ihan kierron tasoitteluilla ja aletaan aktiivisemmin miettimään vauvajuttuja taas huhtikuussa. Mielenkiintoista nähdä tekeekö keltarauhaskuuri jotakin seuraavassa kolmessa kierrossa!
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@Adalmina30 Tervetuloa mukaan ja plussaonnea! (y)

@Karvakorvat No voi höh, toivottavasti kierto tasaantuu pian ja turhat vuodot jää pois.

@StellaMom @topis @Hipposka Mullakin on vain vähän äitiystäviä, enemmän niitä joille perheenlisäys ei tulisi vielä mieleenkään. Luotan kuitenkin siihen, että kyllä niitä uusia tuttavuuksia sitten löytyy joilla on samanlainen elämäntilanne (y)

Täällä kp13, innolla jo ovista odotellaan. :)
 
@Hipposka Toivon että joku äiti joka asuisi lähellä tulisi sellainen ikiystävä. Mulla ei ole koskaan ollut paras ystävä joka jäisi rinnalleni. Edellinen hyvä ystävä jäi kokonaan pois kun kuulin millaisia asioita se tekee. Oikea noita. Ja kaksijakoinen sekä empaattiakyvytön ihan psykologin mukaan. Anyways, se ei ikinä hyväksynyt sitä että olin äitipuoli. "eihän se ole sun oma!" Se taisi olla viimeinen tippa myrkylliseen suhteeseen. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo.
@peanut_butter Se on ihme miten sinkut/ei-äideiksi-vielä tyypit lopettavat yhteydenotot kun lapsia tulee elämään. Ihan kuin me henkilöinä ollaan ihan erilaisia. Se voi olla että priorisointi on eritavalla, mutta eiköhän se olekin aika aikuistua haha :)
 
Raskaustesti näytti eilen kp 17 jo negaa, ehkä vielä joku häivähdyksenomainen varjo näkyi hyvällä mielikuvituksella. Ovistestissä oli haalean haalea viiva. Pari viikkoa varmaan saa vielä menkkoja odotella. Ajattelin huvikseen tikutella menkkojen alkuun että jos sattuisin oviksen bongaamaan, mutta en oikein usko että vielä tässä vaiheessa ovuloisin. Tänään on ollut jo vähän parempi fiilis. Toivottavasti raskautuisin jossain vaiheessa uudelleen ja saatais vauva syliin. ❤
 
Viimeksi muokattu:
Hetkonen, ovuloinko mä?? Ne vuodot mitkä alko ke, oli tosi niukat ja loppu eilen, tänää ei siis vuotoa. Tänään alko tutut oviskivut ja tein ovistestin ja 10miu/lm raskaustestin... Eikö tää nyt ovikselta näyttät ku ylempi on ovistesti ja siinä testi on tummempi ku kontrolli ja alhaalla r testi jossa niin olematon haamu että saa tihrustaa. Mulla ovis plussa on ainaki ollu ennen just ton vahvunen
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Apustaja
@Karvakorvat Kyllähän tuo ovikselta vaikuttaa, jos sulla aiemminki plussat on ollu ton näkösiä! (y) Mikä kp sulla on? Pääset pian piinailemaan :love:

Mulla ovistestissä oli tänään kp 20 viiva selvästi vahvistunut edellisten päivien testeihin verrattuna. Varovaisen toiveikas olen, että ovisplussa tulisi huomenna. :love: Mulla hyrräilee hormonit siihen malliin, että saatanpa vaikka suuttua, jos mies ei lämpene mulle. :ROFLMAO: En aio ovulaatiosta mainita hänelle.
 

Yhteistyössä