♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Ovis oli eilen klo 18. Ei voinu erehtyä. 4 tuntia melkein meni maaten sohvalla kippurassa. Onneks olin kotona enkä töissä nii en viittiny ottaa särkylääkettä jos onki haitaksi. Ovis tuli siis vasta kp22 eli jostain syystä kierto venyi. Tosin vasta kolmas kierto melkein 12 vuoden pillereiden tauottoman syönnin jälkeen että onko ihmekään. Mut kaikesta huolimatta oon onnellinen että ovis lopulta tuli, joten kroppa toimii. Tähän kiertoon tuhlaantui 46 ovistestiä mut kyllä kannatti :ROFLMAO: tänään siis dpo1 ja illalla aattelin alottaa pienen punkkukuurin, jotta on kaikki keinot kokeiltu :D
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Möörtsi
Hei taas kaikille! Pientä hiljaiseloa ollut työkiireiden takia. YK 5 menossa ja piinaviikot alkakoon.
Tulkaa kaikki halukkaat mukaan meidän Facebookin salaiseen piinailijat/kuumeilijat ryhmään. Laittakaa viestiä jos haluutte mukaan. Tällä hetkellä ryhmässä 18 jäsentä. Se on siitä kiva ryhmä, että siellä saa suht nopeasti vastauksen viivojen tutkiskeluun, lämpöihin jne.. mukaan vaan! (y)
 
Hei taas kaikille! Pientä hiljaiseloa ollut työkiireiden takia. YK 5 menossa ja piinaviikot alkakoon.
Tulkaa kaikki halukkaat mukaan meidän Facebookin salaiseen piinailijat/kuumeilijat ryhmään. Laittakaa viestiä jos haluutte mukaan. Tällä hetkellä ryhmässä 18 jäsentä. Se on siitä kiva ryhmä, että siellä saa suht nopeasti vastauksen viivojen tutkiskeluun, lämpöihin jne.. mukaan vaan! (y)
Mä voisin haluta mukaan! Eihän se näy kellekkään et siinä on?
 
Oon nyt pitkään seuraillut täällä taustalla tätä keskustelua. Täältä saa kyllä uskomattomat tsempit teiltä, kun lähipiirissä ei juuri vertaistukea ole. Ja nyt kun meillä käynnistyi uuden vuoden kunniaksi viides kierto yritystä, päätin vihdoinkin rohkaistua tänne kirjoittelemaan. :)

Oon 26v, mies 25v, yritys aloitettu syyskuussa. Ja aina tää menkkojen ensimmäinen päivä on yhtä musertava. :( No, uutta putkeen!
 
Tervetuloa @sanja_! Täältä tosiaan saa vertaistukea kaikenlaisissa vaiheissa, oireissa ja ihmettelyissä. Onneksi täällä on ollut mukavan aktiivista keskustelua. Harmi, että siellä alkoi uusi kierto, mutta toivottavasti ensi vuosi toisi nyt tullessaan plussan! :)
 
Nyt ollaan niin lähellä miehen suostuttelussa että uskallan taas seurata tätä keskustelua :) Mies täyttää 30 ensi vuonna ja nyt alkaa olla hänen mielestään aika kokeilulle. Kylläkin eilen alkaneet menkat (tuhrumenkat) plus oksennus eilen alkoivat mietityttämään olisiko vahinko jo käynyt viime kierrosta mutta negaa näytti eilen. Toivottavasti ensi kierrosta voitaisiin jo yrittää :)
 
Tänään on tullut googlailtua kaikenlaista vauvantarvikkeista, imetysliiveistä ja muusta, vaikka olin päättänyt, etten mieti mitään tarvikeasioita ennen raskautta.

Nyt meneillään kp 31 ja tekisi mieli tehdä raskaustesti, mutta jos ainakin pari viikkoa odottelisi ellei mitään selviä oireita tule. Toki tässä vaiheessa on nyt taas kaikkea (luultavasti) kuviteltua, olen palellut ja huppari päällä, vaikka meillä on 25 astetta sisällä. Väsyttääkin. Loman ja liiallisen nukkumisen ja laiskottelun ja herkuttelun piikkiin laitan.

Tässä kierrossa ei pitäisi olla ajoituksesta kiinni, sen verran tiheästi ollaan sänkypuuhissa oltu. Mies ei vaan oikein jaksaisi (heh, silloin kun e-pillereitä söin niin ei tarvinnut kovin usein jaksaa ja sanoi kuinka voisi vaikka joka päivä, mutta nyt joka toinen päivä tekee tiukkaa). Saa nähdä, miten käy kun/jos on seuraavan kierron aika.
 
Heippa vaan ja parempaa uuttavuotta kaikille!

Oon seuraillut tässä @Möörtsi sun kirjoitteluja, ja pistää kyllä miettimään, että kuinkahan pitkään se hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa kropassa ehkäisyn lopettamisen jälkeen.. (n)

Itse siis otin viimeisen pillerin tossa lokakuun lopulla, monta vuotta tuli käytettyä pillereitä putkeen. Siitä meni pari viikkoa jolloin ekat "luomumenkat". Siitä aloin laskea yk1. Kierto 23 päivää, nyt siis yk2. Jos kierto ois saman pitunen eli ton 23 päivää, pitäisi tänään alkaa menkat. Ei näy, ei kuulu, ei ees mitään tuttuja ennustelevia oireita. Jos tuo ehkäisy vielä sekottaa kroppaa, mulla ei oo mitään käryä mun kierron pituudesta:confused: Pitää vaan kuunnella ja katsella mitä tapahtuu.. Tein yhden digitestin tossa viime viikon lopulla, negatiivinen. Olin tosin niin varma siitä, että itkin jo edellisiltana pettymyksen pois niin otin sen ihan ok. :p

Tuli kyllä eilen juhlittua vuodenvaihdetta ja otettua pitkästä aikaa reippaammalla kädellä alkoholia. Nyt kun niitä menkkoja ei kuulukaan, vaikka tänään odotin alkavaksi, on ehkä vähän semmonen katuva olo. Oisin pärjännyt ilmankin, mutta toisaalta pari päivää sitten tehty testi oli negatiivinen, niin ajattelin että miksen joisi..:(
 
Itselläni meni vähän yli vuosi että menkat käytännössä vakiintuivat yli 10 vuoden hormoniehkäisyn jälkeen. Nyt yli puoli vuotta menty 28 päivän kierrolla ja vihdoin olen alkanut tunnistaa valkovuodosta selkeästi ovulaation. Kylläkin ovulaatio on myös kipuna tuntuva ja menkat kun alkaa menee muutama tunti kivuista pyöriessä. Mutta lopputuloksena kierto oli hyvinkin eripituinen (25-40 päivää) ensimmäisen vuoden joten kyllä se hormoniehkäisy sekoittaa kropan. Nyt 2 vuotta ehkäisynä ollut Daisy niminen laite joka on toiminut super hyvin ja samalla oppinut oman kropan toiminnan. Nyt en malta odottaa ovista ja pupuilua :love:
 
@Nemi_K Kyllähän se vähän epäreilulta tuntuu kun aina sanotaan että heti pillerien lopetuksen jälkeen on mahdollisuus tulla raskaaksi :/ Itse ehdin onneksi vain n. 2 vuotta syödä pillereitä, sitä ennen oli kuparikierukka. Kannattaisko sun kokeilla gelee royale-valmistetta? Sen sanotaan tasaavan kiertoa :) Itse juuri tilasin sitä hunajan muodossa.
 
Käytin e-pillereitä n. 10 vuotta ennen kuin aloitettiin yritys, ja mun kierrot oli pillerien lopettamisen jälkeen tällaset:
yk 1: 30 pv
yk 2: 18 pv
yk 3: 35 pv
yk 4: 26 pv
yk 5: 33 pv
ja yk 6 sitten tärppäsi (mutta olikin kohdunulkoinen). Eli vaihtelua on ollut - en tosin tiiä, voiko tuota 18 päivän kiertoa edes laskea yrityskierroksi, kun siinä tuskin ovista oli ollenkaan. Ihan normaalin oloiset kuukautiset tuli siinä kohti, mut outo kierron pituus kyllä.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille kuumeilijoille! Toivottavasti tämä vuosi toisi tullessaan plussan kaikille sitä toivoville :)

Tervetuloa takaisin @VauvaHaaveilija89!


Täälläkin on tullut pohdittua tuota ehkäisyn lopettamista ja kierron normalisoitumista. Kun lopetan pillerit nyt ensi kuussa (hui! :D), tulee pikkasen vajaa 10 vuotta niiden aloituksesta. Toisaalta näitä tarinoita siitä, että kierron tasaantuminen on kestänyt, kuulee paljon, mutta toisaalta näyttää keskustelupalstat olevan täynnä myös niitä tarinoita, että heti on tärpännyt ja olisi jopa otollis(in)ta aikaa tärpille heti pillereiden lopetuksen jälkeen.

Me ollaan oikeastaan henkisesti varauduttu siihen, että yritys kestää ainakin jokusen kuukauden, koska ollaan periaatteessa ajateltu, että meillä olisi vauva joskus keväällä 2019. Tämähän tarkoittaisi tärppiä aikasintaan huhti-toukokuussa (?), että menisi varmasti ensi vuodelle ja viimeinen pilleriliuska mulla loppuu nyt helmikuun puolivälin tienoilla. Jos sattuisi käymään uskomaton tuuri ja tulisin heti raskaaksi, ei se haittaisi, mutta jos kaikki menisi niin kuin on alustavasti ajatellut, niin todennäköisempää olisi, että meillä olisi esikoinen vasta joskus helmi-huhti (?) 2019-->. Ikinä ei tietysti voi tietää, kuinka käy. Voihan olla, että käy tuuri ja raskautuu heti, jolloin ollaan vanhempia jo tänä vuonna tai sitten voi olla, että odotellaan ja odotellaan vuosia eikä välttämättä sittenkään onnistu. Tässä vaiheessa on kuitenkin vielä intoa ja toivoa täynnä, niin on hyvä elää tässä kuplassa ainakin, kun vielä pystyy :D
 
Hyvää uutta vuotta ja tervetuloa uusille vauvahaaveilijoille :)

@Möörtsi , @Önnö ja @Nemi_K vähän samaa aihetta sivuatte kaikki, pillereiden lopettamisesta kierron tasaantumiseen ja raskautumiseen. Minä olin syöny melkein 10v pillereitä ja alokuun lopussa jätin sitten minipillerit poikkeen. Eka kierto oli 35pv ennenku tuli menkat, (mullahan oli pillereiden kanssa viimeinen reilu puol vuotta lähes jatkuvaa vuotoa, niin edellisistä oikeista menkoista ei ollu mitään tietoa), toinen kierto yllättäin 25pv ja kolmannesta plussa.. Eli yllättävänkin nopeaa toimintaa.. Ja voin kyllä kertoo, että ekassa 35pv kierrossa, mulla oli varmaan kaikki raskausoireet, mitä kuvitella saattaa.. Oli pahoinvointia, migreeniä, maku- ja hajuyliherkkyyksiä, turvotusta, kauhee akne ja vielä flunssaa siihen päälle ja mitähän kaikkee muuta.. Ne johtui ihan varmasti vaan hormonien heittelystä ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Toisessa kierrossa, ei ollut mitään oireita ja raskauteen päätyneessä kierrossa raskausoireet olivat kyllä aika selviä, mutta ei ehkä niin voimakkaita heti alusta alkaen kuin siinä 35pv kierrossa oli. Tsemppiä teille, tää on kyllä tosi piinaavaa touhua! (y):LOL:

ON: Tänään mulla oli se keskenmenon jälkeinen lääkärintarkastus. Lääkäri oli tosi ihana ja kannustava. Kaikki oli kohdussa ja munasarjoissa niinkuin pitääkin. Molemmissa munasarjoissa useita follikkeleita ja lääkäri totesikin maaperän näyttävän hedelmälliseltä :p Limakalvo oli n 1cm paksuinen ja vähän varovaisesti kysäisin, että onkohan haittaa, kun joulun aikaan harrasteltiin puolihuolimattomasti ilman ehkäisyä peittojen heiluttelua ja sitten tunnistin oviksen pari pv sen jälkeen. Ei kuulemma ole mitään haittaa ja sanoi, että olisi hieno asia jos raskautuisin jo tästä kierrosta ilman, että yksiäkään menkkoja tulee km jälkeen. No nähtäväksi jää, miten käy. Ei ole mitään odotuksia nyt tästä kierrosta ja ehkä aloitetaan taas yritys seuraavasta "oikeasta" kierrosta. Nyt odotellaan menkkoja reilun viikon päästä. tänään olis ehkä suunnilleen dpo 5-6.

Plussarikasta uutta vuotta meille kaikille! :love::love:
 
Ihanaa uutta vuotta teille kaikille ja toivotaan plussaa jokaiselle! <3

Mä oon täällä palstalla lähinnä lukemassa muiden kirjoituksia, sillä meillä ei yritys ole vielä alkanut. Mä olen kuumeillut enemmän tai vähemmän koko viime vuoden ja miehen mielen liikkeistä en oo ihan ottanut selvää, jotain vauvakuumeen tapaista oon kuitenkin ollut havaitsevinani. Nyt sitten mies sai vakituisen työpaikan, ja uutena vuotena paljasti olevansa vauvaan valmis vaikka heti :rolleyes: Se tuli kyllä jopa melkoisena yllätyksenä mutta oikein iloisena sellaisena <3 Mun olis kuitenkin tarkoitus saada yksi työasia hoidettua ennen yrittämistä, mutten tiedä miten tässä malttaisi kesään asti..

Toisaalta mulla on ihan hirmuinen vauvakuume ja haluaisin alkaa yrittää vaikka heti, mutta toisaalta taas heti iskee sellaisia ajatuksia, että pitäiskö odottaa että saan vakituisen työsuhteen, tai että ollaan muutettu isompaan asuntoon, tai että sitä ja tätä..

Myötäelän teidän kaikkien mukana näitä lukiessa, ja koittakaahan myös nauttia tosta yrittämisen ajasta, se on niin jännittävää! Kp1 on aika pettymys, mutta toisaalta se tarkoittaa aina uutta kiertoa ja uutta mahdollisuutta, koskaan ei tiedä kuka plussaa seuraavaksi (y)
 
@marrrsipaani ja @Mimpsu93 Onnea plussista :)

Tänään oli soittoaika lääkärille. Huomenna teen r-testin aamusta ja jos nega (niinkuin oletan) niin 10 pv terolut kuuri ja letrot kp 3-7.
Nyt siis menossa kp31.
Eka letro kuuri siis edessä. Jännittää aina kun aloittaa jotain lääkettä käyttämään :eek: Onko kenellekkään tullut pahoja sivuvaikutuksia?

Niin ja verikokeet oli kuulemma normaalit, paitsi testosteroni hieman koholla 2,6 (viitearvo 2,3) ja miehen siemennestenäyte oli hyvä.
Verikokeista olisin haunnut paremman selvityksen tuloksista, niin monta arvoa siinä mitattiin, mutta kysyn varmaan niistä sitten kun menen seuraavan kerran käymään.
Mietin myös että onkohan terolut kuuri vaikuttanut noihin verikokeiden tuloksiin kun ekan terolut kuurin söin ennen niitä. Kokemuksia?
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
@Hiutale89 Onpa hienoa, että kaikki oli tarkastuksessa hyvin ja pääsette jo uuteen yritykseen. Tsemppiä ja plussatuulia!

@peanut_butter Meillä kävi aika samalla lailla, että mies hieman vauvakuumeili mutta pitkään "ei ollut valmis" tai "elämäntilanne ei ollut vielä sellainen", ja sitten kun sai vakituisen työpaikan niin ilmoitti että vauva saa tulla vaikka heti :p

ON: Meillä on nyt tammikuu taukoa yrityksestä sen metotreksaattipistoksen jälkeen. Pitää odotella, että sais raskaushormonit nollaan - nyt kuitenkin heti ekasta lääkepistoksesta lähtenyt lupaavasti laskuun, joten jospa helmikuussa pääsisi taas yrittämään :) Ärsyttävää kyllä odotella yrityksen alottamista taas! Ja sais vuoto loppua, tän kohdunulkoisen seurauksena enemmän tai vähemmän 4 viikkoa vuotanu o_O Mutta kuulemma normaalia.
 
Mulla kans kierrot yli 10v pillereiden syönnin jälkeen 28pv, 31pv ja oviksen mukaan tästä kierrosta tulisi 35pv. Mä en usko että se kierron heittely muuten haittaisi, mutta vaatii kyllä oviksen tikuttelua tai mieletöntä seksikuntoa. Meillä meni viime kierto ohi kun ovis tuliki paljon myöhemmin (kp18) ja en edes ottanu kipuja tosissani ku luulin sen jo olleen. Tässä kierrossa jo luovutin melkein mut jatkoin kuitenkin varuiks tikuttelua ja sieltähän se ovis tuli kp22. Olishan se helppoo jos kierto olis säännöllinen ja lyhyehkö, mut toisaalta ei nuo ovistestit nii iso vaiva oo jos vaan saa ne toimimaan ja plussan kii.
 
Tänään 37/30, alkaa jo kyllästyttää pikkareihin tuijottelu kuin ei siellä punaista näy :LOL: Ensi viikolla yhteyttä terveydenhoitajaan perhesuunnitteluun josko osaisi jotain neuvoja antaa. Ovista tikuttelen jos LH-arvioissa jotain tapahtuu. Välivuotoa kun oli sen 6pvää niin ei tosiaan tiedä oliko ne menkat vai ei :cautious: Kumpa tästä kropasta saisi tulostettua lapun joka kertoisi missä mennään.
 
Aattelin uskaltautua itsekin tänne kirjoittamaan. :) Eli 25vee nainen jolla pitkä ja hankala sairaustausta ja virtsarakko poistettu kesäkuussa 2017 nyt saatiin lupa aloittaa yritys!!(Vihdoin ollaa jo monta vuotta haaveiltu) eli nyt yk1 ja kp 28 tuskin raskaana oon, mutta oon iloinen jo siitä et saa yrittää. kiva liittyä teidän muiden seuraan ja toivotaan kaikille plussatuulia! :) ainiin ja mies on 26 vee:)
 
@lovecoco Mulla ei ollut letroja, vaan clomit, mutta ajanee saman asian. Ekalla kierrolla tuli kauheat hikoilut ja jonkin verran päänsärkyjä. Sitten oikeastaan joka toinen aina vähän jotain ja joka toinen ei taas juuri mitään. Tsemppiä! Ai niin, ja kurkkaa oma kannasta sun verikoe tulokset ja katso viitearvot ja sitten googleta niiden merkitys, sieltä löytyy :D

on: Meillä tänään vihdoin terveen paperit ja huomenna saadaan varailla aikaa siemennestenäytteeseen ja pariskunta käynnille. Tänään menossa kp16 ja luulen, että ovulaatio on vielä edessä jos luonnollisesti tässäkin kierrossa tulisi, joten vielä olisi mahdollisuus ennen testejä ja muita :whistle:

Olin uusimassa reseptiä, niin huomasin, että olivat kirjoittaneet polilta mulle thyroxinin subkliiniseen kilpirauhasen vajaatoimintaan, vaikka arvot ovatkin siis normaalin rajoissa. Täytynee siitä myös kysyä.. Onko muilla ollut käytössä tätä lääkettä?

Joku kyseli tuossa myös e-pillereiden lopettamisesta, niin mulla taisi mennä niin, että 10v jälkeen tosiaan lopetin ja ekan tyhjennyksen jälkeiset menkat tuli noin kahen viikon päästä ja sen jälkeen ei sitten näkynyt enää ennen kun teroluttien avulla saatiin tulemaan ja voi sitä testien määrää, mitä sillon vuosi sitten teinkään.. :ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Yhteistyössä