♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Eela- mulla siis jo 2015 oli tsh 3,7.. kilpparit katottiin ekan kerran siis tuolloin kun menin yksityiselle gynelle hakemaan apua pitkiin kiertoihin..gynen mukaan arvo oli ok.. sitten seuraavan kerran katottiin arvot 2016 syksyllä yksityisellä lapsettomuus klinikalla.. ja arvo oli 3,6 ja tv4 joku 15.6 sillon sit diagnosoitiin subkliininen vajaatoiminta eli ei varsinaista vajaatoimintaa.. kun arvot viitearvoissa vielä.. mut alotettiin sit lääkitys just näitä hoitoja varten. omakannassa siis luki vaan et selvitellään et nostetaanko annosta.. :confused: voiko se vaikuttaa kilppari arvoihin vääristävästi jos on nukkunut sinä yönä huonosti kun on otettu se koe muistaakseni en nukkunut varmaan yhtään :D ja muutenki unirytmi vähän päälaellaan
 
Mulla on kans alunperin alotettu lääkitys oireiden takia vaikkei arvot ollut kovasti koholla. Juoksin ensin lääkäreillä monta vuotta. Opiskelijaterkka kehotti menemään elokuviin kun se kuulemma piristää:mad: onneks löyty vihdoin sitten lääkäri joka otti oireet tosissaan. Ilmeisesti tosi pienikin nousu vaikeuttaa lasten saantia, mitä oon viime aikoina asiasta lukenut(n) hyvä että sullakin asiaan on puututtu ja sitä seurataan. Enkä usko, että unettomuus vaikuttaa tuloksiin, mutta otettiinhan näyte aamulla ennen klo 10 ja ilman lääkkeenottoa? Tuo on tärkeää, mutta kaikille ei sitä jostain syystä mainita.
 
@Eela- juu ennen klo 10aina otettu ja lääkkeen olen ottanut vasta verikokeen jälkeen..Mulla ei oo siis muuta oiretta ollut muutakun lievä ummetus mut sitäkään ei enää ole.. Tai ainakaan en oo huomannut muuta. Enkä koe olevani niin väsynyt et päikkäreitä tarviin yms. Voihan olla et nuo pitkät kierrot johtunu tuosta kilpparista mut sitäkään ei voi varmaksi sanoa kun pillerien lopetuksen jälkeen keholla meni aikansa käynnistyäkseen.. Mut teroja kyl tarvittiin.. Kehon herättelyyn..Nykyään onneks kierrot viimeaikoina ei oo ollu kauheen pitkiä..viimedimmät oli 34 ja 31pvää.
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin on vajaatoiminta ja oon tyytyväinen, jos on viitearvoissa:D Ei oo mitään tavoitteita asetettu, meni vuosia päästä edes hetkeksi viitearvoihin:rolleyes:

@Eela- mulla on välillä pakkomielteisiä ajatuksia laohuudesta ja luulen, et ne tuli just siitä kun vajaatoiminta oli hoitamatta. Oli huono olo enkä syöny juurikaan ja silti tuli hieman painoa ja ihmettelin voiko syödä mitään:ROFLMAO: Tuloksena olen kävelevä kalorilaskuri.. Nyt sitte oon laihtunu reippaasti ja näytän ihan samalta, ennen ajattelin, että sitä ois jotenki paremman näköinen, mutta ei ole oikeasti eroa. Mut tunnustan etten haluais kerryttää omaan painoon takas, yritän kyllä pakottaa itteeni siihen aina välillä, koska oon nyt vähän alipainoinen taas ja se ei edistä mun hormonitoimintaa jne.. En tiedä mistä se ajatus tulee, ettei sais lihoa. Varsinkin kun tietää, ettei tää ole hyvä näin. diippiä settiä:D:ROFLMAO: Kai sekin on hyvä, että itse tiedostaa, että jokin ajatus on epäterve(y)
 
apua naiset!! se mun keskiviikkonen ei tainnutkaan olla ovis :D laitan kuvaa! mut livenä näkyy selvästi... ja menkkoihin on vielä se 5pvää aikaa...mulle iski siis eilen mielenhäiriö ja uitin mamin r-puikon no viivanpaikka selkeä mut väritön päiväpissasta.. ja no tänään se viiva on selkeempi ja siinä on väriä ja sen näkee tihrustamatta.. tässä kuvaa http://aijaa.com/VLtT1N voiko tää olla totta??:love::love: kuhan nyt menkat pysyy poissa ja viiva vahvistuu:love:
 
@ToukkaHaave87 pidän ajantasalla :) huomenna pakko testata uusiks.. on kyl jännät päivät tiedossa nyt.. maanantaina voisin ehkä jo tehdä digin.. :love: mies on aika ihana, hänen mukaan vaan väritön viivanpaikka :LOL: ja et ei oo ees violettia kunnolla :LOL: miehet :D no kyllä mää sen ymmärrän et hän toppuuttelee mua kun kuitenki kova paikka oli se km..
 
Miehet on :ROFLMAO: Täällä meilläkin, aina kun minä oon muka tuntevani jotain raskausoireita, ni mies toteaa, että ne on vaan kuvitelmaa. Ja nyt kun itsellä varmuus, että oon jotenkin epäkunnossa ja odotellaan vaan nyt sitä lääkäri aikaa, ni sillon se taputtelee mahaa ja kyselee, että voisko siellä olla jotakin :LOL: Ehkä ne meidän miehet tuntee meitä sen verran, että yrittävät "vähättelemällä" suojella meitä, ettei sitten tulisi niin suuri suru mahdollisesta negasta.
 
Mitä ihmettä @Kinder_Kitty ?? Aivan mahtavaa!:love: en malta oottaa aamuun sun uutta testiä! (Miten niin tylsä elämä?:D)

@eevas mullakaan ei oo paljoa kertyny paljoa, mutta just nuo ajatukset kun luulee syövänsä hyvin ja silti kaikki näkyy puntarilla niin tekis mieli jättää syöminen kokonaan:cautious: onneks on liian hyvä ruokahalu sellaseen. Tiedän myös turhan paljon ruokien kalorimääriä, mikä on välillä raivostuttavaa. Ei välillä pysty nauttimaan ruuasta kun päällimmäisenä on kalorit mielessä. Plaah.. jospa tämä tästä taas. Aika ailahdellen menee tämäkin, niinkun vähän kaikki naisten elämässä:ROFLMAO:
 
Voi kuin jännät paikat @Kinder_Kitty llä on. Oon seuraillut koko ajan teidän juttuja. Hirveesti ei oo ollu motivaatiota osallistua keskusteluun. Nyt tulin ilmoittelemaan itsestäni.

Noista Kinder_Kittyn testeistä pakko sanoa että viime kierron kuvista en juuri nähnyt viivaa, mutta nyt näkyy :eek::love: ihan mahtavaa. Ja näyttää tuossa yhdessä kuvassa että vahvistunut on. Peukkuja pidetään pystyssä et jatkuu vahvistumiset (y)

Täällä eka hoitokierto takana, eli yk20 vaihtui (listalle voi päivittää että hoidot aloitettu 3/17) :unsure: ei tule vauvaa meille vieläkään. :( meillä siis oli ovulaation induktio, lääkkeenä letrozole 5mg kp 2-6, pregnyl irroituspiikkinä ja luteaalivaiheessa lugesteron keltarauhastuki. Seurantaultrissa oli aluksi kaksi johtofollia, samankokoiset. Ovisplussan sain ja pregnylinkin pistin varmistaakeen että irtoaa munasolu. Seuraavana päivänä plussasta ja pregnylistä oli inseminaatio, jossa ultrassa nähtiin että toinen folli oli irronnut ja toinen muuttunut kystaksi :eek: no joka tapauksessa tuo inssi tehtiin. Testi jäi negatiiviseksi ja vuoto alkoi tänään (17 päivää inseminaatiosta). Lugesteron piti vuodon poissa hyvin. Normaalisti nimittäin luteaalivaihe on ollut 9-10pvää. Nythän tuosta tuli 16pvä :). Huomenna soitan polille että menkat alkoi, haluavat viikolla tarkastaa kystakontrollin. Letrozole kuitenkin ohjeistettiin aloittamaan tähänkin kiertoon. Toivotaan et kysta olisi hävinnyt nyt ja uus hoito päästäisiin tekee tässäkin kierrossa.

Toivon kaikille plussatuulia ja onnea raskautumiseen. Meillä tulee toukokuussa 2v tätä lapsettomuutta ja vauvahaavetta täyteen. Toivottavasti raskaudutte nopeammin, tää syö sisältä aika lailla. Mutta tää on meidän kivinen tie joka on kuljettava. Ei auta itku (vaikka sillon tällöin itkettääkin). :(
 
@Shara mä olen miettinyt tota ihan samaa! Harmi kun ei ole kristallipalloa kertomassa koska raskaus tapahtuu ja onnistuuko luomuna tai ylipäätään (n) Oliskin helppoa! :LOL:

Hei mä oon tilannut tuolta raskauskeijusta kaikki o- ja r-testit. Katoin et siellä on myös hedelmällisyystestejä ja spermatestejä. Ootteko kokeillu noita tai vastaavia? Onko mistään kotosin? :sneaky:

Kivaa jännätä muiden kiertoja kun oma alkukiertokin tuntuu nyt menevän ennätyshitaasti :LOL: @Kinder_Kitty ihanaa! Toivottavasti viiva jatkaa vahvistumista :love:

Ja @Paputoive kauheasti tsemppiä teille <3 Uskon ettei helppoa ole.. Toivottavasti teidän vuoronne tulee pian <3
 
Mahtavaa @Kinder_Kitty !! Toihan on ihan selkeästi nähtävissä ja mun mielestä tossa kuvassa missä testit oli vierekkäin, näyttäisi vahvistuneen! Paljon tarrasukkia matkaan, olisitte niin ansainnu oman pienen :love:

Kaikille muillekin tosi paljon tsemppiä ja jaksamista!

Meillä oli maaliskuun lopulla ensimmäinen käynti naistenklinikalla ja nyt odotellaan miehen kontrollinäyteaikaa. Toukokuun lopulla sitten lisää. Tuon käynnin jälkeen kävin kyllä todella aallon pohjalla, niin lohduton oli se miehen näytteen tulos :( täytyy vaan toivoa, että kontrollissa olisi kaikki ok. Tuohon näytteen tulokseen voi syy löytyä lapsuudesta, niin en nyt ihan hirveästi viitti toiveita siihen kontrolliin laittaa :unsure: lisäksi oma kierto on ollut pitkä, 47-49 pv viimeiset 3 kiertoa. Normaalisti myös toki pitkähkö, n 33 pv, mutta silloin saanut sentään plussan ovistestiin.. nyt sitten oudosti alkoikin yk 15 jo kp 23. Ota tästäkin nyt taas selvää...

Ton aallonpohjan takia en oo täällä kovin paljoa viimeaikoina käynyt, on tuntunut että on tarvinnut aikaa siihen että saa oman henkisen jaksamisen taas kuntoon :(
 
reippaasti testiajan jälkeen vasta rupee näkyy selkeempi viiva mut ei kyl niin selkee kun eilen mut kyl sen näkee hyvin kun kannen laittaa päälle..lieviä vatsakipuja on :cry: en tiiä pitäskö soitella polille vai ei..kuitenki kertoa et viivoja on tullut.. ei ne aiemmat viivatkaan tullu kyl testiajalla vaan vasta sen jälkeen.. johtuen varmaan siitä et herkkyys 25 ja jos nyt on vasta 3+5..tai ois
 

Yhteistyössä