♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

soittelin polille ja kätilö sanoi et on kyl vielä aikasta et suosittelee tekeen uuden testin vasta torstaina.. no ehkä jaksan oottaa keskiviikkoon.. vuotoa ei vielä näy mut välillä iskee lievä menkkamainen jomotus.. et saas nähdä on kyl semmonen tunne et menkat sieltä alkaa..
 
@Paputoive ja @Sandzell Kiva kun kävitte kertomassa kuulumisia, vaikkei nyt niitä parhaita uutisia ollutkaan kerrottavaksi. Jaksamista ja tsemppiä molemmille, toivotaan että saatte omat plussatikut pian!

@Kinder_Kitty Toivottavasti se viiva siihen vielä vahvemmin ilmaantuisi! Oliko sulla nyt ihan luomukierto, vai jotain lääkkeellisiä apuja?

Täällä mennään alkupiinapäivissä, lämmöt nousi tänä aamuna. Fertility Friend arvioi ovulaation olleen perjantaina, mutta itse kyllä enemmän uskon sen olleen eilen. Varma en ole, mulla oli neljänä - viitenä peräkkäisenä päivänä sellaisia tuntemuksia että sanoin joka päivä miehelle että taitaa olla ovis tänään. Eilen mies jo kommentoi että ei kai ovulaatio nyt ihan viittä päivää sentään kestä :D No, ollaan talleteltu menkkojen jälkeen joka toinen päivä niin ei sillä tarkalla päivällä niin väliä, muuta kuin että tarkkaa DPO:ta ei ole tiedossa. Nyt siis DPO 1 tai 3.
 
Huutelen täältä taustalta, että me käytiin tänään ekalla tutkimuskäynnillä terveyskeskuksessa. Tai no minä kävin, mieheen siellä ei koskettu pitkällä tikullakaan. Otettiin papa ja sain lähetteet verikokeisiin, sitten laittavat lähetteen polille. Eli jatketaan odottelua :ninja:

Oli muuten tosi kiva kun se nuori tklääkäri ei edes löytänyt multa kohdunsuuta papakoetta varten, vaikka kuinka ronklasi :cautious: Piti hakea toinen lääkäri paikalle, joka tiesi mitä teki :D
 
Täällähän on tapahtunut vaikka mitä, kun olin pari päivää lomailemassa! Ainakin @Kinder_Kitty lle miljoona jännityshalia :love: Toivotaan, että nyt on teidän vuoro!

@Paputoive @Sandzell ja @Villisilmä teille kaikille tsempit hoitoihin. Koittakaa jaksaa, vaikkei varmasti helppoa aina olekkaan. Mukava kuulla teidän kuulumisia, toivottavasti kaikkien seuraavat kuulumiset olisikin plussauutisia :barefoot:

Mulla siirrettiin clomipäivät. Ensin piti olla kp3-7, mutta nyt onkin kp5-9, koska gyne on pääsiäislomalla ultran aikaan. Nyt on sitten isompi mahis, että ovis saadaan ultrassa bongattua, jee! Tänne ei muuten mitään ihmeellistä, kp6 siis tänään ja toisen clomin syön illalla :)
 
Tää menkkajomoilu on kyl outoa.. se on niin vähäistä tulee välillä ja lähtee pois.. mulla ei oo koskaan ollut tämmöstä..normisti kun menkat alkaa se menkkajomoilu on melkeen jatkuvaa ja voimakasta..ja vuoto on alkanut n.3-4h kuluessa jomottelusta:confused:
 
@Paputoive @Sandzell @Villisilmä kiva kuulla kuulumisia!

@Kinder_Kitty hurjaa kun taas on piinailut käynnissä. Toivon taas parasta :love:.

Ja tsemppiä kaikille muillekkin. En oo taas jaksanut pahemmin täällä höpistä ja en jaksa nytkään.. kai joku kp 27? Eli varmaan vielä pitkä aika menkkoihin. Mies sai ajan näytteenottoon varattua mut siihenki on vielä parisen viikkoa. Ja ite tosiaan oviksesta haaveilen, että pääsis ees omiin alkukierron tutkimuksiin.

Oon niin harkitsevainen ja pitkään miettivää sorttia, että ehkä on tarkoitettu että tässä menee aikansa. Vaik nyt on helppo taas olla nii järkevää, kun on ehtinyt piinailu fiilikset kadota.
 
@Villisilmä Ai kauheaa, luulis että kohdunsuu olisi aika helposti löydettävissä :ROFLMAO: Noissa alapään räpläyksissä kyllä toivoo aina että kohdalle sattuisi kokenut lääkäri, on ne aina sen verran epämiellyttäviä tilanteita. Mä otin aikanaan hormonikierukan (Mirenan) ns. kandipolilla, mikä tarkoitti sitä että sain sen kierukan ilmaiseksi (kun se normaalisti maksaa jonkun 150 euroa) sillä ehdolla, että suostuin siihen että sen laittaa lääketieteen opiskelija gynen ohjauksessa.

Oli mieleenpainuva tilanne, kun muutenkin jännitti paljon kun olin lukenut kauhukertomuksia miten paljon sellaisen laittaminen synnyttämättömälle naiselle sattuu (niitä ei mun käsittääkseni edes vielä jonkin aikaa sitten edes laitettu synnyttämättömille, ja nykyään markkinoilla on Jaydess-kierukka, joka on pienempi ja sopii paremmin jos ei ole synnyttänyt). Siellä sitten olin haarat levällään huoneessa, jossa oli mun lisäksi sairaanhoitaja, gyne ja muistaakseni 6 lääkisopiskelijaa. Gyne ja yksi opiskelija hääräsi jalkopäässä, gyne selitti tarkasti kaikki toimenpiteen vaiheet ihan kuin jossain luennolla ja muut opiskelijat kurkki sieltä niiden selkien takaa että miten se kierukka laitetaan paikalleen. Oli vähän sellainen olo kuin jollain koe-eläimellä :D
 
@Shara , on se kyllä tilanne kun kymmenkunta ihmistä tuijottaa jalkoväliä :D Mulla on tuosta kierukan laitostakin vähän samankaltainen huono kokemus kuin tämänpäiväinen. Pari vuotta sitten siis laitatin hormonikierukkaa, juurikin tuota Jaydessia. Opiskelijana tietty menin opiskelijaterveydenhuoltoon laitattaan sitä. Siellä (nuori) naislääkäri yrittää ja yrittää laittaa eikä tule mitään. Sanoo että ei mulle pysty tätä laittamaan, kun pysty edes mittaamaan kohtua. Siirsi mut eteenpäin johki ehkäisyneuvolaan, ja siellä lääkäri laittoi tsup vaan, eikä mitään ongelmaa :D

Mutta sitä tämänpäiväisen lääkärin anatomian tuntemusta kyllä vähän epäilen, se kun hinasi sitä spekulaa edestakasin tuolla vaginassa ja yritti sieltä löytää sitä kohdunsuuta, ei ihme ettei löytyny :D:whistle: Onneksi ei tarvi käydä siellä enää, vaan pääsee polille ammattitaitoisten ihmisten käsiin (y)
 
Kiitti tsemppaajille! Ja tsemppiä hoitoihin ja jatkotutkimuksiin kaikille hoitoja aloitteleville/hoidoissa oleville. Meitä alkaa jo tässäkin ketjussa olla muutamia pitkään yrittäneitä, joilla hoidot/tutkimukset käynnissä. Toivottavasti @Sandzell miehen kontrollinäyte olisi parempi, että pysyisitte icsi-hoitoon edes. Oletteko miettineet luovutus-spermaa? @Jennipä oliko teilläkin kyseessä kontrollinäyte kyseessä? Miehellä pulmaa näytteenannon kanssa (jännitys)? Voisiko näytteen antaa kotona rauhassa ja viedä sairaalaan? Meillä ainakin 1h sisällä voi toimittaa. Tosin mies on hoitanut homman näytteenantohuoneessa parissa minuutissa ilman suorituspaineita (uskomatonta, mutta totta :D) @Villisilmä sinulle kans tsemppii hoidonaloitukseen. Ite jännäsin ensikäyntiä polille ihan mielettömästi, mutta ihan turhaan. Ovat kyllä siellä polilla olleet henkilökunta tosi ihanaa ja empaattisia. Mulla oli viimeksi inseminaatiossa ongelmaa gynellä nähdä kohdunsuulle, joka jostain syystä oli tosi korkealla (olisko kun ovis oli jo mennyt). Gyne alkoi höpisemään siinä minun haarojen välissä että ei oo ainakaan laskeumavaivaa ja sanoi että on hankaluutta nähdä. Siinä vaiheessa kun löysi kohdunsuun ja ilmoitti hoitajalle tarvitsevansa "kuulapihdin" tajusin että kohta sattuu (satuin tietämään mistä instrumentista on kyse ja mitä sillä tehdään) "otan nyt tästä kohdunsuusta kiinni, tämä nipistää vähän *srits*" .... Yyh. Onneksi oli nopeasti ohi.

@Kinder_Kitty :( voimia! Viiva näytti jo niin lupaavalta.

Minä kävin tänään siellä kystakontrollissa. Kysta oli hävinnyt ja hoitokierto voidaan tässä kierrossa tehdä. Syön taas letrozolet kp2-6, folliuä sovittiin kp12 ja jos ovis sattuu arkipäivälle niin tehdään toinen inseminaatio tässä kierrossa. Jos viikonlopulle,niin kotona ajoitettu yhdyntä. Miehen simppojen laatu riittää kyllä kotona hommailuunkin, toki pesu ja suoraan kohtuonteloon sperman ruiskutus lisää hieman tsänssejä, sillä esim liikkuvuus paranee huomattavasti pesun avulla.

Tilasin muuten ebaysta (fertilityplan myyjä) Clearbluen hymynaama-ovistestejä. 10kpl maksoi 19,99€. Vähän halvempi kuin apteekista tai raskauskeijunkin kautta. Tilasin myös tikkutestejä 50kpl hintaan 4,48€ posteineen. Nyt on testivarastot taas hetkeksi täynnä :D ajattelin testata ovista ensin perustikuilla ja sitten käyttää hymynaaman kun alan miettimään onko jo plussa. Koska olen huomannut että mulla on ongelma tulkita plussaa, kun testi lähtee tummumaan, on lähes tasavahva/tasavahva ja joskus jopa tummempi. Nyt kun pitää tasan tuolla hoidoissa tietää milloin on plussa niin hymynaamalla voin tarkastaa joko on plussa. Pitää tulla kertomaan kokemuksia tännekin kunhan alan taas tikuttelemaan ovista tai oikeastaan kun noi viivat lähtee tummenemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
Täällä alkoi tjot3 kp1. Kierto oli 31 päivää! Olen niin onnellinen, jospa oikeesti ois tasoittumassa jo nyt.(y) Kohtuu kovat alavatsakivut oli 12 päivää sitten, oiskohan ne olleet niitä kuuluisia oviskipuja.. :D

@Paputoive toivotan paljon onnea tähän kiertoon kotiin / inseminaatioon(y) Jospa se nyt onnistaisi<3

@Kinder_Kitty sua nyt kyllä koetellaan kovilla:cry::cry: Todella inhottavaa toiveiden nousu ja sitten pudotus.:(
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
tämmönen pärähti tänään testiin. Ei kyl oo yhtään ovisolo, tuli nollattua oikein huolella toissapäivänä ja eilinen maattua krapulassa :sick:. Ja nyt pitäs talletella :ROFLMAO:. Testin mukaan ovis olis pian, muuten ei yhtään siltä tunnu.. katsotaan jos parin viikon päästä alkas menkat ja pääsis alkukierron verikokeisiin. Eikä nyt oo kuin vasta kp 29, ei oo tullut ovis näin aikaisin sitten viime kevään :eek:.
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
@Jennipä hyvältä näyttää ovistikku!! Jos olis clearblue niin varmasti hymyilis :)kannattaa talletella! (y) voittehan te hoitaa näytteenannon matkalla polille jossain syrjäisellä kadun kulmalla :ROFLMAO::LOL:

Minä en ainakaan oo kohta kahta vuotta ollu juomatta alkoholia, vaikka väittävät että yritysaikana pitäisi elää kuin odotusaikana. Monet bileet olis jäänyt välistä. Yleensä oon testannut jos on ollu loppukierto. Ennen ovista en oo välittänyt. Ei nyt kuitenkaan joka kierrossa oo tullut ryypiskeltyä kuitenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Kinder_Kitty voimia! :(

Mulla on ollu toi sama taktiikka @Paputoive. Ensin ovista etsitään tikkutestien avulla ja jos alkaa näyttää lupaavalta niin varmistus hymynaamalla. Viime kierrossa viimeeksi tuli sellanen hämmentävä viiva, miehellekkin näytin ja se sano et on haaleempi kun kontrolliviiva, mut kappas kun siitä hymynaaman kuitenkin sain! En oo tajunnu et ebaystäkin löytyy testejä. Kiitti vinkistä (y)

Kp13 tänään ja o-testi nega. Parin päivän sisään odotan plussaa. Jotenki iski jo pieni ahdistus jostain syystä, et jos tuleeki ovuloimaton kierto (n)

Jes, kiva että @eevas kierrot tasoittumassa! :)
 
@eevas jee, ehkä sun kroppa on alkanut vihdoin oivaltaa, miten tän homman kuuluu toimia. Onnea menkoista ja uudesta tjottailukierrosta :ROFLMAO:

@Jennipä onnea oviksesta! Nyt kärräät itsesi sohvalta ylös ja miehen kimppuun :whistle: Tää on käsky!

Olinko ainut, joka googletti @Paputoive en viestin jälkeen noi "kuulapihdit"? Hyi että, näyttävät joltain kidutusvälineeltä :unsure: Teidän hoitosuunnitelma kuulostaa hyvältä, toivotaan parasta, että vihdoin tärppää.

Mikä meno on @Kinder_Kitty llä tänään? Ootko testaillut vielä?

Ja @Hope- ei sulla oo vielä paniikkia! Ovistestejä vaan kehiin, eiköhän ne ala pian punaisemmiksi muuttua (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@voittamaton en ole testaillut eilisen jälkeen, huomenna testaan mut tuloksen jo tiedän.. mut tää kierto on niin outo.. rupesin nyt pohtimaan et jos mulla onkin ollut kaks ovista.. meinaa viikko siitte ma ja ti oli niitä ovislimoja niin paljon oli sitä limaa oikein venyvää ja vaaleeta.. ja sit viime keskiviikkona tunsin sen kivun ja se oli mun mielestä enempi munasarjan kohdalla kun kohdun.. mun lämmöt on tosi korkeella.. viime tiistaina lämpö oli aamulla 35,8 ja torstai aamuna se oli jo 36,17 jotain tommosta keskiviikko jäi välistä... päivälämmöt on sitä 36,5-36,8 ja ne on pysynyt jo viimeviikon torstaista asti..
 
oon siis siksikin ruvennut epäilemään kahta ovista sen takia et sillä viikolla kun o-testit tummui ei ollu mitään limoja.. mut viimeviikolla oli.. mut noita viivoja raskaustestissä ei kyllä selitä mikään muu kuin se et on ollut raskaushormonia veressä.. jos "toinen ovis" ollut vasta viimeviikon ke niin ei raskaustestiin ois päitänyt tulla mitään viivoja sillo la, su ja ma.. kaikkihan on kai mahdollista..mut tää kierto on kyl niin outo.. ja jos menkat ei ala tällä viikolla niin ehkäpä tää mun teoria voi olla mahdollista.. koska jos ovis on ollut niin kyllä menkkojen pitäis alkaa tällä viikolla.. jos ovis siis ollut sillo 2viikkoa sitten..
 
@Hope- eiköhän se ovis sieltä tule, tsemppii odotteluun. Mekin miehen kanssa yhdessä tulkitaan viivoja. Lähetän sille aina kuvia ovistesteistä töihin. Viimeksi mies sanoi et on vaaleempi viiva, mut luulen et hymynaamalla olis voinuki olla jo plussa, mutta eipä ollu niitä hymynaamatestejä. Mutta nyt ei mee se eka plussa ohi! Mulla kun siis saattaa jäädä näyttää pitkäksi aikaakin plussaa, ja siis testailuthan pitää ensimmäiseen plussaan lopettaa.

@voittamaton kyllä se aika kidutukselta tuntuiki ku kohdunsuusta napataan kiinni tommosilla järkyttävillä piikeillä. o_O onneks tosiaan oli nopeeta ohi. Ja oon ymmärtänyt ettei inseminaatioissa aina tarvitse kyllä tolleen kaivaa sitä kohdunsuuta. Ehkä kun mulla oli ovis jo ollut (ehkä edellisenä päivänä), niin ks nousi jo ylös ja meni "kiinni".

@Kinder_Kitty ultraäänilaite olis kotiin aika jees et vois tutkailla aina noi ovikset ym. :LOL::ROFLMAO: jospa olis ollu toinen ovis, saitteko sen hyödynneyttyä?
 

Yhteistyössä