♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Siis ihan oikeesti nyt alkaa mennä käpy.. joko noi mamin testit on jotenkin surkeita.. mut siis mitä hittoa mun kehossa on nyt meneillään.. testiajalla näkyi viivanpaikka ja testiajan jälkeen n.25 min jälkeen niin selkee viiva.. laitan kuvaa.. mut siis ihan samanlaiselta näyttää kun sillo viime la ja ma tuo viiva.. nekin tuli testiajan jälkeen.. tänään täytyy hakea muita testejä pc:n liuskoja vaikkapa.. tiistaina tai ke tulee lisää mamin testejä..
http://aijaa.com/qbCEly tuossa kuvaa.. ja siis tuo testi on vahvistunu siitä torstain testistä.. siihen ei noinkaan selkeetä viivaa tullut edes 25min jälkeen.. mun on varmaan kohta mentävä verikokeeseen..hullukshan tässä tulee
 
@Jennipä tein tiistaina pc:n siinä siis ei mitään.. ehkä nuo mamin testit sit vaan tekee tommosta testiajan jälkeen.. mut aiemmin ei oo ainakaan tehnyt tommosta noi mamin testit.. viime kuussa et sillo kun se oli nega niin se kans oli..ei sinne mitään toista viivaa ilmestynyt millonkaan..
 
@Jennipä Tän kierron ovispäivästä ei oikeasti ota selvää ennen menkkoja, jossain välillä kp14-17 se tapahtui. Mulla nousee lämmöt hiukan hitaasti aikaisempien kiertojen perusteella (ainakin yks semi-matala lämpö ennen tiukempaa nousua), minkä takia FF laittoi heikon arvauksen kp14. Mutta kp17 just ennen isointa hyppäystä lämmöissä puuttuu mittaus, joka voisi muuttaa olennaisesti käyrää. Joka tapauksessa tallettelut meni siis aivan pieleen, oli ovis aikaisin tai aikaisemmin - odotin sitä vasta tälle tai huomiselle! Melkein huvittavaa miten paljon ärsyttää kun kiertopituus heittelee edes tän 3-4 päivää, kontrollifriikkiys nostaa päätään :confused:

Ainut lohtu lienee, että joka tapauksessa on tulossa lyhyt kierto, menkat odotuksessa välille ensi viikon sunnuntai - keskiviikko. Eipähän tarvii niin kauan kiehua tän epäonnistumisen kanssa. Ja mitä hittoa, tänään saattaa oikeasti olla jo dpo5!

@Kinder_Kitty Tää on kyllä uskomatonta mitä sun kroppas puuhaa, toivottavasti pian saat selvyyden!
 
@Tuimatar tää kierto on todellakin uskomaton :D jotenkin kyllä vaikee uskoo et oisin raskaana kun kyllähän niitten viivojen pitäis vahvistua.. mut jotain siellä on kyllä yrittänyt tapahtua se kp22 viiva oli niin vahvistunu ja selkee värillinen viiva.. kp23 hailu viiva enää mut selkee kuitenkin.. .. mää kyl sekoon ihan kohta.. kp26 mamissa taas viivanpaikka testiajalla ja nyt kp29 se on vahvistunut se viivanpaikka testiajan jälkeen.. ja sen kyl näkee melko selkeesti.. kaikki viivat tullut siis reilusti testiajan jälkeen..
 
Mitenkäs kuumeilijoiden pääsiäinen on mennyt? Mulla on mahdollisesti DPO 10, ja täysin oireeton olo. Ei niin mitään mainitsemisen arvoista. Parina päivänä oli vatsakipuja, mutta luulen niiden johtuneen enemmän ylensyömisestä ja olleen ruuansulatusperäisiä, kun tuntuivat niin ylhäällä vatsalla :D Ja lasillinen kuivaa kuoharia maistui taas pahalle, vaikka yleensä se(kin) on mun herkkua, mutta jostain syystä kaikki alkoholi on tympinyt jo pidemmän aikaa.

En oikein tiedä mille päivälle mun pitäisi menkkoja odottaa. Jos kierto on normaali 29 päivää, niin sitten menkkojen pitäisi alkaa lauantaina. Jos on samanlainen kummallinen pitkä kierto kuin tätä edeltävä, niin sitten ensi viikon keskiviikkona. Kännykkä-app pistää arvion siihen välille, eli maanantaille. Toisaalta jos ovulaatio oli silloin kuin Fertily Friend väittää, niin ovulaatiosta olisi 14 päivää tulevana perjantaina.

Nyt ei oo kyllä mitään hinkua testata, ehkä teen ensimmäisen testin vaikka viikon päästä jos menkkoja ei näy.
 
@Kinder_Kitty alkaa saada mielenkiintoisia juonenkäänteitä nää sun kierrot:LOL: mutta toivottavasti siis viiva edelleen vahvistuu! Raskastahan tuo on arvuutella koko aika mitähän kehossa mahtaa tapahtua.

Täällä sama kuin @Shara lla, ostin lempikuoharia ja aioin pitkästä aikaa nautiskella sitä oikein huolella. Nippanappa sain kaks lasillista juotua ja loput tuputin vieraille:p ei ole yhtään minunlaista tämä tämmönen..

Muuten ollut oikein munarikas pääsiäinen, ovis tekee tuloaan:D oiskohan huomenna se THE päivä kun tänään alkanut vähän kipuilla.

Kivaa alkanutta viikkoa! Täällä pohjoisessa ainakin on ihanat kevätilmat(y)
 
Täälläkin meni pääsiäinen niin vauhdikkaasti etten ehtinyt palstoille ollenkaan:D Takana "ihanat" viikon menkat, oon varmaan ihan aneeminen tän super vuodon jälkeeno_O Nooh oon kuitenkin onnellinen, että tulivat ajallaan:)

@Tuimatar harmi, jos meni ovis ohi:( Mutta voihan sitä aina varalta talletella vai..?;)

@Jennipä sori en muista, joko sait ovisplussan tikkuun? Kumpi on luotettavampi tikut vai lämmöt? Mulla ei ole mitään käsitystä mitä meinaa, jos ne antaa ristiriitaista tietoao_O

@Shara jännäillään sun oireita, jos aiot noin kovaa itsehillintää testien kans:)

@voittamaton aloitko testaileen ovista?

@Kinder_Kitty mistähän nuo sun viivat johtuu, on kyllä ihan ihmeellistä:confused:
 
Jo on kummallista noi @Kinder_Kitty n viivat. Ite oon päättäny että ennemmin testaan vasta ku menkkojen alkupäivä lähellä ja oon ottanu sen linjan että en tihrustele liikoja ja viivan on tultava ajallaan. Noista viivanpaikoista, "roskishaamuista" ym ei menetä kuin järkensä, joskus niitäkin tihrustellut ja sihrustellut. Toivottavasti sulla olis jotain yritystä ollut kun tuommoisia tulee. Tsemppiä joka tapauksessa. Oliko teillä ens kiertoon sovittu/mietitty mitä?

@Shara ja @Tuimatar tsemppiä piinapäiviin!

@Eela- tsempit ovikseen ja tuleviin piinapäiviin! ;)

@eevas sulle tsempit oviksen metsästykseen!

ON: täällä odotellaan ovista, kp10 nyt menossa ja ohjeistuksenmukainen ovistestailu aloitettu. Kp12 eli ylihuomenna on folliultra, sitten nähdään kuinka letrot on vaikuttaneet. Viime kierrossa oviplussa oli kp15 tai 16. Toivon tässä kierrossa plussaa kp15 koska silloin voitaisiin tehdä inseminaatio kp16 eli maanantaina. Jos plussa tulee jo vkl aikana, niin sitten menee kotihommiksi ja mies on pelireissussa 130km päässä, mutta lupautui plussan tullessa tulla kotona käymään. On tää kyllä aikamoista (väkinäistä) hommaa. Mutta kun tähän on laitettu jo rahaa ja hormoneitakin peliin niin ei tee mieli yhtään pitkittää, vaan jokainen tsänssi on hyödynnettävä. Onneksi mies on samoilla linjoilla ja aikoo tulla kesken reissun vaikka kotiin. Toki toivon että päästäisiin maanantain inssiin, koska kyllä siinä vaan mahdollisuudet paranee. Viimeksi siittiöistä a-liikkuvia ei ollut yhtään ennen pesua, pesun jälkeen 96%. Vaikka toki meillä miehen sperma on ihan hyvälaatuista ja riittävää kotihommailuunkin.
 
Joo tein tänään rfsu:n liuskan niin tyylikäs nega.. ehkä joku pieni viivanpaikka mut aika vaikee sitäkin nähdä.. eli nuo mamin testit taitaa olla aika perseestä.. ja arvaa tilasinko niitä just viimeviikolla lisää ison kasan :D taidan siis uskoa nyt siihen että en ole raskaana.. mut silti kyllä uskon et jotain yritystä oli.. mutta joo missähän ne mun menkat.. torstaina teen vielä toisen rfsu:n liuskan ja jos menkkoja ei näy eikä kuulu niin kai se on sitte alotettava primolutit.. kyllähän se vaan on fakta juttu että raskaushormoni tuplaantuu kahden päivän välein.. ja kyllähän niiden viivojen täytyy tulla testiajalla.. mutta joo eipä oo ennen mamin testeihin tullut tommosta niin sai pikkasen innostumaan mut nykyään taitaa vaan kuulua noihin mamin testeihin tuommoset selkeät viivanpaikat jotka näkee aika hyvin..

@Paputoive mää en nyt tarkalleen tiedä et alotetaanko nyt jo pistokset.. mut ainaki mun pitää soittaa heti polille kun menkat alkaa et pääsen ultraan ennen kp5.. koska halutaan nähdä sen kystan tilanne..ja sitte ilmeisesti katotaan et siirrytäänkö jo pistoksiin kun aiemmin oli tarkotus et kaks kiertoa letroilla..eli toukokuussa siirryttäs pistoksiin..mut sit kun kävin kp11 siä ultrassa niin lekuri vaan sanoi et suosittelee jo pistoksia seuraavaan kiertoon..kun hänen mielestään olen jo letroja syönyt paljon. ja oon kyl aikaa samaa mieltä..oon nyt siis syönyt letroja vasta kyllä 3kiertoa..en putkeen.
 
Kiva @eevas että menkat tuli ajallaan. Minkä mittainen kierto nyt oli? Sori en muista, jos oot sanonut.

Ihanan uhrautuvainen mies sulla @Paputoive :love: toivotaan että menis ovisplussa sunnuntaille niin pääsisitte inssiin.

Täällä kyllä tulee oleen sellaiset piinapäivät että oksat pois. Tallettelut meni niin nappiin kun voi ja nyt voi taas huokaista ja levätä pari viikkoa:D
 
  • Tykkää
Reactions: Paputoive
@Paputoive toivottavasti tosiaan ovis osuu niin et pääsette maanantaina inssiin! pidetään peukkuja (y) ja on kyllä hienoa et miehesi on täysillä mukana :). onkos tämä nyt siis toinen inssi? ja joo on kyllä priimaa tavaraa miehelläsi.. mun miehellä pesun jälkeen oli niitä a-siittiöitä vaan 4%.. mut tietty määrä oli hyvä..ja sit on enempi vaan niitä hitaasti liikkuvia.
 
  • Tykkää
Reactions: Paputoive
@Paputoive toivon kans et ovis ilmestys sopivaa aikaan :). Onneks kuitenkin mies on valmis kulkemaan, niin ei tartte pelätä että menee ihan ohi.

@Eela- onnea piinailuun :giggle:.

@eevas sain joo plussan tikkuun viikko sitten, mut lämmöt on pysyneet alhaalla ja ovisoireetkin puuttuu, eli tuskin ovista tapahtu plussasta huolimatta. Mä nyt toivon et se oli joku ihan huijausplussa ja kroppa yrittäis vielä. Oon nyt pari viimeistä ovista saanut kp 39, joka olis tässä kierrossa viikonloppuna, joten laitan nyt toiveet sinne.
 
  • Tykkää
Reactions: Paputoive
@Kinder_Kitty joo toinen inssi olisi ja toinen kierto missä letrot käytössä. 3-4 inssiä haluaisivat tehdä ennen kuin ivf-hoitoa suosittelisivat. Toivottavasti ehdittäisi ennen kesätaukoa nuo inssit hoitaa alta pois ja syksyllä ivf, jos ei tärppää. Menisi samalle vuodelle käyntimaksut ja lääkeet (vaikka lääkkeistä kaikki ei taida olla korvattavia...). Oliko sulle tehty inssejä? Tarkoittaako noi pistoshoidot ihan ovulaation induktioa, jolla yks folli koitettais saada, vai ivfää?

@Jennipä se oviplussa oli tikussa niin hieno, miten ei lämmöt nouse eikä muutakaan ovistuntemusta tullu, kummallista kyllä!
 
@Paputoive ihan siis ovulaation induktiota.. ja inssejä ei ole vielä tehty.. onkohan noita inssejä pakko kokeilla ennen kun voi päästä ivf jonoon onko sulla tietoa? kun mun ongelma on se et se munasolu jää irtoamatta..ja musta olisi kyllä niin hölmöä lähteä kokeilemaan inssejä..ihan turhaa mun mielestäni maksaa siitä kun ei ole ees taetta siitä et irtoaako se munasolu.. halvemmalla pääsee kun kotona hoitaa puuhat ihan perinteisellä tyylillä.. mielummin meen suoraan ivf jonoon kun kokeilen inssejä..eri asia tietty jos multa se munasolu irtoais joka kierto niin sitten voisinkin kokeilla inssejä..
 
@Kinder_Kitty Mä en edelleenkään tajua miks inssejä tehtäs jos solu ei irtoo. Varmaan riippuu kans lääkäristäkin, kuinka orjallisesti ne menee ohjenuorien mukaan ja kuinka paljon ne osaa kattoo yksilöllistä tilannetta.

Kerros kinder ootko huomannut mitenkään niitä kiertoi kun on tullut kystia? Viimeks nyt et vissiin ainakaan huomannut kun oli se tosi outo kierto (kuten nytkin) mutta entä aikasemmin?
 
@Kinder_Kitty joo aika turhauttavaahan noita inssejä on tehdä, jos munasolu ei irtoo. :/ Meillä täällä missä asun ei oo erikseen ivf-jonoa, protokollan mukaan vaan ensin hoitavat insseillä ja jos ei tärppää niin sitten ivf:llä jatkuu. Toki osa menee suoraan ivfään, jos jotain ongelmaa on inseminaation kans (esim miehellä sperman laatu kehno, tai jos tuubat tukossa tai muuta hämminkiä). Mutta käsittääkseni täällä erillistä jonotusta ivfään ei ole, sama 1v lapsettomuutta ja noi mahdolliset inssiyritykset vaan...

@Jennipä mulla kasvoi viime kierrossa molemmilla puolin follit. Mutta toinen muuttui kystaksi, eli ei irronnut. Mulla oli oviksen aikaan/ennen ovista jäätävät kivut oikealla alamahalla. Tuolloin kysta keräsi itseensä nestettä todennäköisesti sillä seuraavana päivänä inssiä tehdessä siellä oikealla oli 3,5cm kysta. Jotain pientä paineentunnetta tuolla oikealla oli aika-ajoin. Kuukautisten aikaan kysta oli sitten hävinnyt seuraavassa ultrassa.

Mulla oli siis kans letrot ja pregnyl ja toinen folli ei irronnut. Toinen kyllä oli hävinnyt silloin inssiultrassa ja tilalla oli keltarauhanen ainakin kantatekstien mukaan. Ultratessa kyllä lääkäri puhui vaan nestetilkasta kadonneen follin kohdilla.

Jänskättää jo ylihuominen ultra että onko tuolla munasarjoissa kasvamassa johtofollia. Jänskättää myös että irtoaahan, ja eihän vaan tuu kystaa.
 
@Paputoive täällä pirkanmaalla on käsittääkseni ivf jono erikseen ellen väärässä ole.. täytyy kysellä polilta seuraavalla kerralla :). ja joo voin niin samaistua siihen et jännittää onko kystaa.. mäkin aina pelkään et kun se ongelma on sen munasolun irtoamisen kanssa niin et kysta sitten tulee.. ja aika useimmiten tuleekin kysta jos se munarakkula ei puhkea tai puhkeaa huonosti.. mut mää osaan jo aika selvästi tunnistaa et onko kysta vai ei niin monta kertaa jo niitä ollut.. mulla kans juts semmosta kiristyksen tunnetta ja painon tunnetta..hengittäessä tuntuu alavatsa raskaalta.. mähän sillon kp11 ultrassa sanoin lekurille ennen jo kun rupesi ultraamaan et vasemalla on aika varmasti kysta..niin sitten kun hän sen laitteen sinne tunkee niin ensimmäisenä et täällähän on järkyttävän kokonen kysta..:D
 
@Jennipä siis kyllä mää olen tässä oppinut huomaamaan et onko kystaa vai ei.. just semmosen kiristävän tunteen takia.. joka kerta kun on kysta ollut mitkä on todettu ultrassa on ollut semmosta tuntemusta et bussissa kun menee niin se tuntuu jännältä alavatsassa.. ja sit välillä saattaa vihlasta.. siinä kierrossa missä oli molemmilla puolilla kystat niin niitä vihloi sillon tällöin.. tässä kierrossa varsinkin on ollut ihan hirveet kiristykset vasemmalla puolella et ei missään kierrossa ihan näin pahasti oo kiristänyt.... nyt ei oo ollu muutamaan päivään mitään tuntemuksia.. mut pääsääntösesti kystat on ollu kyl aika vähäoireisia.. et ei kuitenkaan koko ajan vatsaa vihlo.. mut se kiristyksen tunne ei oo kauheen mukava kuiteskaan..
 
ja kystista vielä et yleensä niitä kiristyksen tunnetta rupee tulemaan siinä vaiheessa kun se kysta on tietyn kokonen eli mulla kystat ovat aina olleet sen 5-6cm kokoa.. eli ei ihme jos kiristää näin se lekuri viimeks sano.. ja ne kystat aina tulee siitä edellisestä kierrosta.. se on jännä et ne ei heti rupee pieneneen vaikka menkat tulee vaan ne pienentyy sitten vasta kun seuraavassa kierrossa alkaa menkat..eli siis siinä kierrossa missä kysta tuli niin menkat alkoivat 17.2.. 2.3 ultrassa oli 18mm folli no ovista ei tapahtunut.. eli folli jatkaa kasvuaan ja siitä tulee kysta.. 19.3 alkaa menkat ja 29.3 ultrassa nähdään edellisen kierron puhkeamoton folli eli iso kysta..
 
@Kinder_Kitty @Paputoive kiitti kokemuksista. Mä tässä just mietin tätä omaa tilannetta. Viime perjantaina, eli pari päivää ovisplussan jälkee oli vasen alavatsa jännästi kipeä ja tuli vähän öklö olokin. Mutta siellä kohdillla yleensä tuntuu kaikki suolistotuntemuksetkin, et vaikea sanoa.. en kyl juuri muuten oo huomannut, ehkä mahallaan maatessa tuntuu kireämmältä mutta nää kaikki on niin semmosta et kuvittelenko vaiko en. Tiedän vaan että ovis tuskin tapahtui.

Nyt kyllä alkaa mulla nännit tulee jo lievästi kosketusherkäksi, kuten yleensä ennen ovista. Jos sitä sais loppuviikosta uuden ovisplussan :rolleyes:. Jos se nyt on ton edellisen plussan jälkeen mahdollista?

Ja mainitaan nyt täälläkin, et on täs parin kuukauden sisällä pari ulkomaan matkaa tiedossa, vähän vaihtelua arkeen :giggle:. Pääsiäisenä tuli suunniteltua ja varailtua.
 
Mulla taas kp14 ultrassa näkyi molemmin puolin 15-16mm follit (eli ei vielä mitkään isot...). Kp15 testi oli aamupvällä lähes plussa ja illalla ihan ne ihan järkyttävät kivut, kp16 tulkitsin sitten ovisplussaksi testin ja pistin pregnylin ja kp17 oli inseminaatiossa vasemmalta jo irronnut ja oikealla se kysta. Mulla kasvoi varmaan sillon kp15 illalla räjähdysmäisesti follit ja muuttuiko jo silloin kystaksi se toinen kerryttäen nestettä itseensä..? Mistä järkky kipukin tuli. En tiedä pystyikö folli irtoamaan silloin jo vasemmaltakin?

Nää kystajutut on varmaan tosi yksilöllisiä. Mulla nimittäin seuraavn kierron alussa kp3 kysta oli jo hävinnyt, toisinkuin taas kinder_kittyllä.
 
Miksi testit ei voi toimia niin, että tulee selkeä viiva tai ei viivaa lainkaan. Itsekin tuli ekaa kertaa koskaan testailla ovistestejä, kun erehdyin ostamaan Rfsun ovistestejä. Pari haileaa viivaa olen tässä kahtena päivänä saanut. Tänään sitten kesken koulupäivän iski vessassa ylläri, kun tuli sellaiset ovislimat että huhuhuh. En edes muista koska viimeksi olisi sellaista limaa tullut :LOL: Heti kun pääsin kotiin käskin saikulla olevaa miestä ryhdistäytymään talletteluihin ja hyvinhän saatiin talteen ;)

Miesparka kun joutuu flunssasenakin uhrautumaan perheen puolesta :ROFLMAO:

Selkeästi vehnänalkioöljy ja macajauhe on laittanut hormoonit takaisin paikalleen (y):p
 

Yhteistyössä