♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Kiitos kaikki ihanat onnitteluista :love::love: Tässä aamun testikuvat:

http://aijaa.com/yab7eX

Ylempi siis Apteekin oma ja alempi PC. Jouduin tuhlaamaan ja uittamaan kaksi PC:tä, kun tärisevin käsin tökkäsin vahingossa ensimmäisen ihan liian syvälle pissa-astiaan :ROFLMAO:

Tässä vielä vertailuun eilinen (http://aijaa.com/IPaaPm), eikös tuo uusi ole tuosta vahvistunut? Että muuten oli hermoja raastavaa odottaa että viiva alkaa piirtyä, olin ihan varma että siihen ei tule enää mitään.

Mutta nyt lopetan tämän omassa plussakuplassa elämisen, toivotaan että tästä käynnistyy kevään plussahyökyaalto täällä! Moni teistä olisi ansainnut tämän plussan enemmän kuin minä.

Suuret pahoittelut @voittamaton :( toivottavasti tehoava hoito löytyy!

Ja mitä @Kinder_Kitty :lle kuuluu, sua ei ole hetkeen näkynyt?

@Eela- ja @Hope- , teilläkin alkaa kohta jo olla jo DPO:t siinä että oireita voisi alkaa bongailla? Tosin mun oire oli lähinnä se kuuluisa oireettomuus, jos en olisi niin aktiivisesti itseäni tutkiskellut niin ei tätä olisi huomannut!
 
@Shara on ihan selvästi vahvistunut! Onnea ihan mahoton :love: ja jokainen täällä on plussansa ansainnut, sinä yhtä paljon kun kaikki muutkin❤

Illalla just havahduin kuuntelemasta tuntojani ja tuossa kohdun kohdilla olin tuntevinani ovistyyppistä kiristystä ja nippailuja, mutta se oli eri puolella kuin oviksen tunsin eli mitä lie.. eihän mun pitänyt tässä kierrossa ylianalysoida:cautious: yritän olla testaamatta sinne hyvin lähelle menkkoja eli oottelen vielä ainakin viikon.
 
@Shara oottelen menkkoja, mamin testit siis on kyl ihan susia.. maanataina rfsu liuska nega ja tiistaina maminkin puikko oli nega ihme kyllä.. ja tänään rfsu nega.. ja valkkari värjäytyi eilen vaalean ruskeaksi eli tänään varmaan alkaa menkat.. nyt siis kp34..
oikein paljon onnea sulle! :) toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti! :) ja kyllä on pc:n testi vahvistunut aika huikeestikkin eilisestä.. tietty jos teit tänään aamupissasta niin sillon tottakai paljon vahvempi :) ja eilen iltapissasta.
 
@Kinder_Kitty Buu, no toivottavasti pääset nyt nopeasti uuteen kiertoon!

Ja kiitokset! :) Suhtaudun tähän alkuvaiheeseen kyllä realistisesti niin, että tiedostan alkuraskauden keskenmenojen olevan aika yleisiä. En kuitenkaan osaa sitä nyt murehtia yhtään, on vaan hyvä ja kevyt olo. Oon sen verran, öö, lääketieteellinen (? en keksi parempaa sanaa :D) ihminen, että jos tämä sattuu menemään kesken, niin vaikka se sitten tottakai kirvelee ja surettaa, niin luulisin osaavani suhtautua siihen niin, että alkio ei ollut elinkelpoinen syystä tai toisesta, joten luonto tiesi mitä on tehtävä. Mutta eihän sitä omaa suhtautumista oikeasti voi tietää, paitsi jos sellainen sattuu omalle kohdalle.

Jos teille sopii niin jään tänne vielä taustailemaan ja pitämään teille kaikille peukkuja pystyssä! Oli niin intensiivinen alkuvuosi täällä palstalla, että tuntuisi tyhjältä jos en enää kävisi täällä teidän juttuja lueskelemassa <3 Enkä oikein osaa/halua vielä mihinkään odottavien ryhmäänkään siirtyä.
 
Paljon onnea @Shara ! Selvät kauniit plussat on, niin tuo eilinen päivälirusta tehty kuin nuo tämänaamuiset. :love:

Voi ei @voittamaton eikö ultrassa ollut mitään? Mikä kp sulle tehtiin ultra? Ootteko muuten kunnallisella vai yksityisellä hoidossa/seurannassa? Tsemppiä kovasti!

Mulla oli eilen folliultra (kp12). Vasemmalla oli 12,5mm folli (kirkassisältöinen) ja vieressä samaa kokoluokkaa oleva sameampisisältöinen?? muutos. Myös oikealla näkyi edelleen noin 1cm samea pyörylä. Toi oikeanpuolen samea voi olla endon alku, tai sitten leikkausarpea? Mutta toi vasemman oli ihan uusi juttu.... Sekin voi olla endon alkua, tai sitten se on folli, joka vaan sameampana näkyi. No en tiedä. Pääasia että follikin siellä oli. Inseminaatio tehdään sitten kun ovistestistä tulee plussa. Eli ensi viikolla? Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn että testi lähtee tummumaan. Ihan puhdas nega on vielä. Hailuraa viivaa antaa, joka ei ole sen kummemmin tummunut. Unohdin pyytää pregnylin tähän kiertoon, mutta jospa se folli itsestään irtoaisi. :)
 
@Shara vaikuttaa hyvältä :love: Meinaatko tehdä vielä jossain kohtaa viikkonäytöllistä testiä? Tietysti saat täällä vielä kirjoitella (y)

@Paputoive söin clomit tässä kierrossa vasta kp5-9 ja ultra tehtiin kp16 (gyne oli pääsiäislomalla). Tikutin kuitenkin ovista jo kp10 eteenpäin, ei mitään tikuissa eikä ultrassa. Kohdun limakalvo sentään oli ihan hyvä 6,5 milliä. Yksityisellä olen vielä toistaiseksi, mutta matka jatkuu kunnallisella, ellei nämä tuplaclomitkaan tehoa. Osaatko sanoa, kannattaisiko mun jo nyt soitella johonkin (terveyskeskus?) ja sitä kautta saada hoitoa ripeämmin, jos pidemmälle joudutaan? Tää kaikki on mulle vähän uutta (n)

Mukavaa, että sä sait ultrasta parempia uutisia! En oo ikinä kuullutkaan, että follikkeleja on sameita ja kirkkaita? Onko toiset parempia kuin toiset? Toivottavasti viiva lähtee pian tummumaan ja pääsette inssiin :love:
 
Ihanaa!! Onnittelut @Shara :love: Tsemppiä odotukseen ja toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin :love: Katoitko jo mihin osuu laskettu aika? :p ja ymmärsinkö oikein et sul ei ollut mitään kiinnittymisvuotoa?

@Paputoive :en puolesta pidetään peukkuja että testit lähtis tummumaan (y)

Dpo6, ei ainakaan vielä mitään oireita .. Väsynyt olo mut niin on aina työpäivän jälkeen :ROFLMAO:
 
@Hope- Kiitos paljon :love: Laskettu aika menee ihan loppuvuoteen, laskurit arvioi että 29. - 31.12.2017! Ehkä jos oikein pinnistää voisi venyttää tammikuulle 2018 :D

Ei ollut kiinnittymisvuotoa eikä -kipuja, eikä ole vielä ollut mitään klassisia raskausoireitakaan (pahoinvointia, haju-/makuoireita tai mielitekoja, rintaoireita. Tosin en oireile rinnoilla menkkakierroissakaan), ja eihän mulla ole nyt kuin vasta 3+6. Kännykän raskaus-app kyllä tietää kertoa, että raskaudesta on kulunut 10%. Nopeasti menee, kun eilen sain itsekin tietää :ROFLMAO:

Lämpökäyrässä näkyy kyllä oletettuna DPO 7:nä aika selvä kiinnittymisdippi! Tosin joku dippi siinä on jo paria päivää aiemminkin... Tässä mun tämän kierron käyrä kuitenkin ihmeteltäväksi, jos jotakuta kiinnostaa: http://aijaa.com/G6G0VA
 
  • Tykkää
Reactions: Tuimatar
@voittamaton niin siis follin pitäisi olla kirkassisältöinen. Mutta nyt ultratessa tuntui olevan muutenkin hankaluutta saada näkyvyyttä vasempaan munasarjaan ja tuo toinen samankokoinen pallero oli sitten kuvassa sameampi kuin tuo toinen. Sen kirkkaan lääkäri varmuudella tulkitsi follikkeliksi. Se toinen jäi nyt epäselväksi juurikin tuon sameuden vuoksi että onko endoa:eek: vai oliko vain jotain näkyvyyspulmaa. Selvinnee seuraavassa ultrassa vieläkö on ja mitä. Mutta siis follikkelien pitäisi olla kirkassisältöisiä. :)

Tarvitset lähetteen julkiselle lapsettomuuspolille. Voit saada sen joko yksityiseltä tai sitten terveyskeskuksesta. Sinuna varmaan pyytäisin sieltä yksityiseltä sitten jos tuplaclomeilla ei vaikutusta.

Itse varasin yksityiselle kun oli yli vuosi yritystä takana. Siellä todettiin se muutos oikealla munasarjassa (kysta/endoepäily), jonka vuoksi sain lähetteen naistentautien polille seurantaan ja lopulta leikkaukseen, jossa varmistui endoksi. Leikkauksen jälkeen kysyin lääkäriltä miten jatkuu lapsettomuushoidot. Tarvitsenko lähetettä, niin sovittiin että voin soittaa ja varata aikaa kun itse haluan, haluttiin loppuvuosi vielä yrittää omin avuin kun tuo endo oli poissa. Mut eipä tärpännyt niin nyt ollaan polilla hoidossa.

@Edith_87 mietti täällä että kun puolen vuoden rajapyykki on täyttynyt että pitäisikö tarkastuttaa tilanne. Niin siihen voin spekuloida sen verran, että jos itse olisin käynyt jo silloin ja jos endo olisi ollut näkyvissä jo silloin, niin olisiko se leikattu aiemmin ja oltaisko oltu hoidoissakin aiemmin? Nyt kuitenkin yritystä takana ehti olla jo 1v 9kk ennenkuin ensikäynnillä istuttiin. Mutta osa tuosta ajankulusta oli toki omaakin syytä kun haluttiin leikkauksen jälkeen vielä kokeilla yritystä ennen hoitoja. Kyllähän gynellä saa jonkun tilannearvion ja voi vaikka huokaista jos kaikki on ok. Ja sekin on totta että on täysin normaalia odottaa vuosi sitä plussaa.
 
Onnea @Shara !! :love: Nyt vain positiivisin mielin eteenpäin (y)

@Paputoive en siis miettinyt pitäisikö tarkistuttaa. Kunhan vain huokailin turhautunutta oloa :) Tuossa joulukuussa ja helmikuussa tuli sen verran käytyä gynellä, että kumpikaan ei ainakaan heti huomanneet mitään ihmeellistä. Olen ajatellut jos syys-lokakuussa jolloin tulee noin vuosi yritystä täyteen ei plussaa näy niin suuntaan parempiin tutkimuksiin.
Siihen asti otan lungisti (ainakin yritän..:ROFLMAO:)

Uutta lungia elämänasennettani juhlistaakseni nautiskelen tässä lasillista punaviiniä, löhjötän sohvalla ja aattelin kohta ottaan nokoset rankan päivän päätteeksi :giggle:

Rentoa viikonloppua kaikille :love:
 
@Paputoive kiitos infosta! En oo ikinä ajatellut sen enempää, että millaisia ne follikkelit on, kunhan olisivat isoja :whistle:

Kiitos myös vinkeistä, miten tästä kannattaisi jatkaa. Pyydän lähetettä yksityiseltä, jos nuo tuplaclomit eivät tehoa. Menee harmittavasti varmaan just kesään ja loma-aikoihin, toivottavasti ei jouduta ihan superkauaa odottamaan. Osaatko sanoa, jatkaakohan kunnallinen puoli periaatteessa siitä, mihin yksityinen jäi vai alkaako toi rumba kokonaan alusta? Mulla on ekat ultrakuvatkin tallessa, jos niistä mitään hyötyä on :ROFLMAO:

@Edith_87 sun viikonlopun aloitus kuulostaa ihanalta! Ite oon just lähdössä iltavuoroon, koita nauttia munkin puolesta :giggle:
 
@voittamaton voisin kuvitella et ainakin tutkimukset hoidetaan heti alkuun. Mut kai niitä clomeja voi jatkas kun ovat jo käytössä? En tiiä siis, kuhan näpyttelen :LOL:

@Paputoive toivottavasti olis jotain ohimenevää se sameempi juttu ultrassa. Mut onnea inssiin :giggle:

Mä oon taas ihan pihal oman kropan toiminnasta. Oon tikutellut täs nyt päivittäin ja toivonut ovisplussaa mut ei oo näkyny. Jos nyt vielä jonku aikaa jaksas tikutella, tikkuja ainakin on ihan reilusti. Nännit hieman herkät ja lämmöt seilaa 35,9-36,7 välillä, tosin mittailutkin on miten sattuu. Ei varmaan ees pitäs mittailla. Nyt kp 38.
 
@Shara Kiitos tosta lämpökäyrästä, tuli luottavaisempi mieli kun näkee että jonkun muunkin omat vetelee välillä vuoristorataa ja silti voi plussata! Tosin oma käyrä on ollut tässä kuussa hämäävän tasainen, huomisaamu (dpo11) kertookin että miten käy, joka kierrossa tippunut selkeästi jo päivää ennen menkkoja.

Follikkeleiden ultratulokset oli mullekin ihan hepreaa, kiva kun jaksoitte @Paputoive ja @Kinder_Kitty valaista meitä!

@Jennipä, toi lämpöjen mittaus on niin kaksipiippuinen juttu - toisaalta helppo tapa todentaa jos ovis tapahtuu, toisaalta ymmärrän hyvin ton stressin etenkin jos mittailut on vähän epäsäännöllisiä. Mua alkaa myös joka kerta ärsyttää ja turhauttaa kun käyrää on vaikea lukea kun on ihan ite päättänyt jättää aamuherätyksen ja siten luotettavan lämmön väliin esim. viikonloppuna. Tässäkin kuussa jäi puuttumaan oikeasti kriittinen luku, joka olisi tarkentanut ovispäivän varmaksi, nyt edes sovellus ei voi olla ihan varma. Jos se stressaa sua niin ota ainakin välikierto? Eihän se edes auta varautumaan ovikseen, eli plussaa ei lämpöjä seuraamalla voi avittaa, vaan ainoastaan saa sen (mahdollisen) mielenrauhan että onko ovis jo tapahtunut vai ei.
 
Täältäkin paljon onnea @Shara :love:

@voittamaton harmi, että ei nyt ollut vielä apua clomeista:( (sori jos meni lääke väärin, menee mulla aina sekaisin ne, onneksi en oo hoitoalalla töissä..) Toivottavasti seuraavassa kierrossa parempi onni! (y) En aio tikutella ovista, nyt mulla kp10. Viime kierrossa oli yllättävän voimakkaat kivut oletetun oviksen aikoihin niin odottelen tuleeko sellaista taas, just nyt ei mitään:) Ja mies reissussa vielä piitkään niin sinänsä ei niin väliä tapahtuuko mitään vai ei.

@Jennipä onnea oviksen bongailuun! Kyllä se sieltä vielä löytyy:) Mulla on sellainen käsitys, että ainakin vuorotyö voi sotkea niitä lämpöjä..o_O

@Paputoive :lle kovasti toivon tummuvaa testiä:)
 
@Edith_87 aivan juu! Toi on hyvä että on joku lähtötilanne selvillä. Itehän en tiiä yhtään kuinka kauan se endo ehti mölliä munasarjassa, munasarjoja ei nimittäin ultrailtu silloinkaan kun ehkäisykapseli otettiin pois. Tk:n ultra oli nimittäin jossain sillon muualla kuin lääkärin vastaanottohuoneessa. Papan ja sisätutkimuksen lääkäri teki samalla, mutta tosisan ultrausta ei tehty. Mutta eipä tuolla tietysti ole niin väliä. Pääasia että silloin viime kesänä gynelle menin ja asiat lähti rullaamaan. Nautinnollista ja lungia viikonloppua sinulle, viinilasi ja löhöily kuulostaa ihanalta.

@voittamaton luulen että tekevät tarvittavat tutkimukset (verikokeita, simppatestiä, ensikäynnin haastattelua ja molempien tutkimiset), mutta toki jos noita on otettu ja tehty niin ei me kaikkee uudelleen varmaan tee. Aukiolotutkimus on kyllä eka mikä useimmissa paikoissa tehdään. Sekin jos on vasta tehty niin eivät tee. Toki saattavat haluta jotain kirjallista tietoa tutkimuksista. Voithan kysyä kirjalliset tiedot yksityiseltä ja antaa ne sitten ensimmäisellä käynnillä julkiselle puolelle niin näkevät mitä on tehty. Toki lääkäri yleensä lähetteeseenkin kirjaa mitä tehty ja mitä hoitoja kokeiltu. Jos clomit ei toimi, niin varmaan miettivät muita hormoneja, esim pistettäviä hormoneja ovulaation aikaansaamiseksi?

Lämpökeskusteluun osallistun sen verran että itse en epäsäännöllisten työaikojen ja elämän vuoksi ole lähtenyt lämpöjen mittailuun. Olen kyllä huomannut olosta että oviksen jälkeen lämmöt nousee ja alkukierron on matalammat lämmöt.

@Shara älä huolestu. Käsittääkseni kahden päivän välein pitäisi tummentuminen tapahtua (tai siis hcg nousun). Varmasti vaikuttaa virtsan laimeus viivan väriin. Itse huomaan sen nimittäin ovistesteistä. Mitä vähemmän juonut ja tummempi pissa, niin kontrolli ja testiviiva on tummempi. Täällä kaikki peukut pystyssä että viiva siitä vahvistuu. Hienolta se näyttää sitä paitsi. :)
 
Ooookei, nyt tämä kierto meni oikeasti mielenkiintoiseksi. Tänään on oletettu dpo11, jolloin olen jokaisessa aikaisemmin mittaamassani kierrossa huomannut jo selkeän laskun aamulämmöissä. Tänään hyppäys tuli toiseen suuntaan. Testi oli tietty pakko tehdä, mutta se oli niin puhdas blanko kuin olla ja voi, ei tilaa edes mielikuvitusviivanpaikoille. (Eihän mulla pitänyt olla huonohkon ajoituksen takia mitään testattavaa tässä kuussa?!?!) Ok, jos nyt on dpo11 niin ei se mahdotonta ole että muuttuisi vielä plussaksi, mutta myöskin olis voinut odottaa jo jotain haamulaista. Eihän tässä muu auta kuin odottaa ja katsoa, yksittäiset lämmöt ei totuutta kerro. Ai että kirveltää jos huomenna sit kuitenkin lämmöt romahtaa ja alkaa menkat, kyllä tää sen verran toiveita herätti että jotain olis tapahtunut!
 
@eevas oikein muistit lääkkeen, kiitos tsempeistä :ROFLMAO: Ai teillä on mies reissussa! Varmaan ihan kivaakin, että saa olla yhden kuukauden välillä piinailematta ja nauttia työelämästä ja muista tavallisista jutuista? :)

@Paputoive okei, meiltä puuttuu vielä muutama noista perustutkimuksistakin. Verikokeet ja ultra on tosiaan vasta otettu, aukiolotutkimus ja simppatestit puuttuu.. Nyt sitten aloinkin jännittää sitä, että vaaditaankohan tässä meidänkin tapauksessa vuosi yrittämistä ennen kuin päästään julkiselle hoitoihin? Mulla ei ole tosiaan yhtään ainutta ovulaatiota vielä takana, yrittäminen aloitettiin joulukuussa. Tuntuisi aika kohtuuttomalta odottaa joulukuuhun, kun mahdollisuudet luomuna raskautumiseen on samat ku eurojackpot voittoon. Nostan kyllä sulle hattua, että saat pidettyä itsesi kasassa kaiken tämän keskellä. Valat uskoa muhunkin, kun tuntuu, ettei tästä tule mitään. Kiitos siitä (y)
 
@Shara älä nyt vielä huolestu, kyllä se siitä vielä ehtii tummentumaan:) Mutta ymmärrän kyllä huolen ja menettämisen pelon. Itse sitten varmaan kiipeilen 9kk (tai 20 vuotta:ROFLMAO:) seinille huolestuksissani...

@Jennipä höh, onpa turhauttavaa kun ei tiedä mitä on tekeilläo_O

@Tuimatar kuulostaa jännittävältä! Harmi, että ainakin vielä nega, mutta plussaa toivottelen kuitenkin:love: Ja toivon ettet joudu pettymään, ikävää aina jos ehtii jo toiveet kovasti nousta:unsure:

@voittamaton on kivaa joo:) On tää uus mahtava työ niin mukavasti on tasoittunut vauvahaaveet. Mies on reissussa työn takia tosi usein niin ihan hyvä, että itsellä vauvakuume laskenut:D

Täällä jännitän tuleeko välivuotoja tässä kierrossa, viimeeksi oli ihan sekaisin kaikki näillä kiertopäivillä:confused: Toistaiseksi kaikki hyvin:cautious:
 

Yhteistyössä