ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!!!! vol. 5

wikipedian mukaan aspartaami voi aiheuttaa aivovaurioita... tai siis jotain kokeita on joskus tehty...
ja:
Aspartaamista n. 10% muuttuu elimistössä metanoliksi.[19] Aspartaamista voi siis saada moninkertaisesti metanolia EPA:n suositukseen verrattuna, vaikka käyttäisikin vähemmän kuin ADI:n verran. Henkilön keskimääräisen metanolitason veressä on mitattu olevan noin 0.6-1.0mg/l.[20] Aspartaamin nauttiminen pienissäkin annoksissa nostaa veren metanolitasoa huomattavasti. Jo annosten 6-8.7mg/kg on havaittu nostavan henkilön veren metanolitason hetkellisesti 2-3 kertaiselle tasolle tähän keskimääräiseen tasoon verrattuna.
Aspartaami valmistetaan synteesillä asparagiinihappo + fenyylialaniini. Se hajoaa elimistössä aminohapoiksi ja metanoliksi, metanoli taas hapettuu edelleen formaldehydiksi ja muurahaishapoksi. Formaldehydi on äärimmäisen myrkyllistä ja hyvin pienetkin annokset ovat vaarallisia
 
oli pakko, olen niin hurjasti aspartaamia vastaan....
en limsoja muutenkaan oikeen juo, ainoostaan makeuttamattomia mehuja...

suvussa kun on diabetesta ja sydän-ja verisuonisairauksia...
tuolla sanottiin vielä, että voi olla osallisena selkäydinvammassa, sydänkohtauksessa traumaattisessa aivovauriossa, keskushermostoon liittyvissä hermostovauriosairauksissa kuten MS-tauti, Alzheimerin tauti, ALS-tauti, Parkinsonin tauti ja Huntingtonin tauti...
 
Jossu tästä on lunkius kaukana :LOL: Ravaan apteekis ostamassa testejä ja hipelöin kohdun napukkaa. Rinnat on turvonnu ainaki yhdellä kuppikoolla ja pisulla juoksen kokoajan. Oireita on vaikka muille jakaa ja ajatukset on kokoajan niissä. Saa tehdä melkoisesti töitä pitääkseen ittensä erossa testeistä :kieh: :kieh:
 
Nyt vaan malttia ja perjantaina testiä PinkC!
Mullakin on tissit turvonneet ja muitakin oireita muille jakaa, mutta jostain syystä olen pystynyt olemaan erossa testistä. Mä en halua lähteä testaamaan liian aikasin.
Viime yönä näin ihanan unen jossa testissä oli kaksi hyvin paksua ja selkeää viivaa. Oli onnellinen olo kun heräsin vaikka se oli vain unta.
 
niin siis mitä siitä kohdun napukasta? :D
missä se on ja millainen sen pitäisi olla?
tai siis tiedän missä se on suurinpiirtein, mutta tarkasti?

meen hetkeksi päikkäreille, kun väsyttää niin pirusti ja paleltaa.
tuun viel kattoon noita napukkajuttuja ennenku meen töihin :)
 
Mä "ronkin" kans eilen sitä napukkaa/ nipukkaa suihkussa ollessa :D Hyvä, et ylsin siihen, mut en kyl osaa kuvailla miltä se tuntu :ashamed: Sama homma tänään, mut kokeilin pöntöllä istuessani, ja desinfioiduin sormin tietty, ja sama homma, hyvä en ylsin siihen :ashamed:
 
Astydameia Tässä "vähän" luettavaa :D

http://kaksplus.fi/keskustelu/t787021

Tässä ote ko. pinosta: Gyne sano ku viime kerralla kävin ja kysyin tosta nipukasta, että kun raskautuu, kohdunsuu, eli toi nipukkajuttu just, menee tiiviisti kiinni ja kovaksi, jotta sieltä ei todellakaan mikään tule pois..Kunnes sit 9kk:n päästä
 
blaah... en jaksaisi mennä töihin.. ja on vielä pitkä iltavuoro.
toisaalta, iltavuorot on helpompia ku aamut... ja torstaina sit aamuun... perseestä toi ilta-aamu systeemi...
teenpäs tähän pienen gallupin...
Mitä teette työksenne vai opiskeletteko ja mitä?

mä opiskelen oppisopimuksella lähihoitajaksi ja oon töissä vanhainkodissa... :)
tykkään hirveesti työstäni, se oli selvä asia heti ensimmäisestä päivästä lähtien.
on palkitsevaa, kun vanhukset kiittävät. nytkin kun palasin päiväkoti-harjottelusta, niin mammat sano että ne oli laskenee päiviä, koska tuun takasin :)
 
Lähihoitaja, lapsiin ja nuoriin suuntautunut :heart: :heart: :heart:
Toiselta ammatiltani olen "keittiöapulainen", ku sillon aikoinaan sai 2v:n opiskelusta, jo nimikkeen... Ei yhtään mun juttu. Nyt sit ollu slomalla jo reilun vuoden tän käden takia |O
Ihanaa ois, jos sais päivät pitkät hoidella omaa pienokaista :heart: :heart: :heart:
 
mä lähden nyt sinne töihin kirkkoherranviraston kautta. Täytyy liittyä kirkkoon, kun kummiksi pikku-Nellalle pyysivät :)
ei mulla kirkkoa vastaan mitään ole, on vaan turhan kovat verot :D
nyt sit voi olla kirkon jäsen kunnes omat mukelot täyttää 15 :)
 
Huomenia..ny on nukuttu ja aamukajvia litkin :p
ovistestiin tuli vielä haamu,mut ei haittaa.Miula ylensä on petollisii noi testiti..tänään näyttää haamua ja yleesä seuravana päivänä pärähtää jo melkei plussa :whistle: ovisplussaa ootellessa..
Mie oon varmaa huono odottaja sit joskus ku en meinaa oikeestaa kahtoo et mitä suuhuni työnnän..maksasta en tykkää mut aijon kyl syyä fetaa jne.Kasvikset oon ennekii hyvi pessy yms.Joten jos meijän vanhemmat ja isovanhemmat on saanu terveitä lapsia eikä oo ollu mitää ruoka rajoitteita ni uskon et omaki pentu olis siltä osin sit terve.Kukin tavallaa,jos joku haluu välttää joitain ruoka aineita ni ei se oo miulta pois =) mie vaan oon tämmönen.

Joo ja siis mie olen lähihoitaja myös,erikoistunu mielenterveytee ja päihteisii. Toiselta ammatiltani olen maskeeraaja.
 
Minä olen opettaja peruskoulussa. Mulla on sekä luokanopettajan että aineenopettajan pätevyys. Alakoulu kyllä kiinnostaa enemmän. Tykkään lapsista! :heart: Vaikka onhan ne yläkoulussakin vielä lapsia ja toisaalta aika ihanassa iässä (siis ihan oikeesti, mulla on ihania yläkoululaisia).

Muuten, jos muilla on oireena röyhtäily, niin keksin sattumalta hyvän konstin sen helpottamiseen. Join aika nopeaan colaa (ei light :) ) pienen pullon. Röyhtäytti ihan hirveästi aluksi, mutta sitten hävisi. Sori ällöjutut.. :D
 
Galluppiin;
Meikä on käynyt parturi-kampaaja koulun+lukio yhdistettynä. Lukion lopetin kesken ja kampaajaksi valmistuin, mutten ole päivääkään tehnyt niitä töitä. Paitsi sukulaisten karvoja joskus siistinyt. Tällä hetkellä olen huollon asistenttina, asiakaspalvelussa.

Apsu ja PC testailee kans perjantaina. Jee lisää jännättävä, hyvä homma! Meitähän alkaa olee jo mukava poppoo :D Linna ottaa varaslähdön ja testaa torsatina! :saint: Tsemppiä b :D d
 
Galluppiin vastailen minäkin. Valmistun filosofian maisteriksi, toisinsanoen aineenopettajaksi nyt kevään/kesän aikana. Olen koulutustani vastaavassa unelmatyössä yläkoulussa.

Linna, mikä yhteensattuma, ihanaa että täällä on muitakin "kansankynttilöitä" =)
 
Linna mua vaivaa joku lukihäiriö varmaan kun luin että "minä olen ihan peruskoulussa"..aattelin jo mielessäni et hyvänen aika sentään :LOL: :LOL: Piti lukea sit uudelleen,että mitenkä oli :D :D

Mä oon jotenkin kade siitä, että te testailette jo... :) Voi kun itsekin olis siinä vaiheessa, että tarvitseis testailla, mut eipä taida olla syytä, ellei sit oo tapahtunu jotakin maailman ihmettä..Noh,jos enskierrosta sit vois alkaa jännäilee enemmän kun se vauvantekohomma alkaa ihan "oikeasti" :) :)
 
Oli tullu postia mammaksilta... :D Ettehän yhtään arvaa mitä sieltä tuli... :D :D :D
Aika nopeaa palvelua; eilen tilasin puolen päivän aikoihin, ja tänään jo tuli =)
Ei voi antaa muuta kuin positiivista palautetta =) Toivottavasti niitä plussia alkaa vihdoin ja viimein pärähtelemään tähän meidänkin pinoon ++++++++++++++++ :whistle: :whistle:
 

Yhteistyössä