Esikoisesta haaveilevat <3<3<3

täällä tuhruaa jo..helkkari soikoon..
mä kun niin odotin, mutta noh..ei näköjään tullu täysosumaa tässäkään arvonnassa. hemmetin täti, nyt se sit alottaa terrorisoimaan jo näin paljon etuajassa. paitsi joo, kello on jo ton verran, et periaatteessahan mä torstaiks tätiä arvelinkin.. :kieh: :kieh:
*pieksää sen pirulaisen kunhan yllättää itseteossa*

tuhruilusta kärsiville :hug: miukii ärsyttää ko enne muinoin pillereide aikaan vuoto alko aina runsaana mut nykysi eka tuhruttaa pvän pari ja sit alkaa, tosin viimeks sentää onneks vaa yhe pvän tuhrutti eikä mitään hämäämistä eka et tuhrua ja sit ei mitään ja taas tuhrua :p

Ja kyllä se äidin sokerinkulutus suuresti vaikuttaa lapsen kokoon eli muutoinkin ylimääräne ja turha sokeri pitäs saada kuriin. Mie oon aika hyvi ny ollunna et en nii paljoa oo läheskää syönä mitä joskus vähä aika sit. Ja batterynha jätin sillo kokonaa pois ko olin raskaana ja se teki kyl tiukkaa.. onneks ny sua viel sillä herkutella jos tekköö mieli :p

Huomenta ystäväiset :wave:
Kauheesti taas rästi lukemista.

Uusiakin oli tullut mukaan...Tervetuloa uudet :flower:

Plussanneenkin huomasin. Onnea niiskunenä :hug: :heart:

Jos oli muuta mikä oli mennyt ohi niin valaiskaa vähän.
miracle oli laittanut pukumieltymyksiä. Tykästyin tuohon ekaan vaihtoehtoon. Tietenkin kannattaa valita puku missä viihtyy.

Meillä oli miehen kanssa hieman riitaa mut purkautui pupuiluun. Onneks, sillä ovis lähestyy. Eilen tuli haalea viiva joten eiköhän se viikonloppuna oli käsillä.

huomenta yökukkuilijat :D
sokeriholisti olen minäkin. ykskään päivä ei mene suklaatta, ja mulla menee monta isoa lasillista mehua päivässä.mä en voi olla ilman mehua, koska mulla ihan oikeesti tulee hirveet vierotusoireet.

eilen oli taas numeropalveluhommia, ja ihan ok meni vaikka ahdisti ihan itkuun asti edeltävä yö :( mä en tiiä mikä siinä on. varmaanki se että en tautini takia kestä sitä että kuunelen haukkumista 8 tuntia putkeen. mulla ei riitä ymmärrys siihen että joku oikeesti soittaa numeropalveluun ihan vaan ollakseen tympee ja inhottava. varsinkin jos vika on asiakkaassa ittessään.
eilenki yks puhu minuutin putkeen että meidän pitäs päivittää firmojen numeroita, koska kun se soittaa kännykällä ja tulee ilmotus että numero ei oo käytössä.
sitte koitin asiallisesti selittää tälle vanhalle herralle että se ei oo meidän homma. siitäkös riemu ratkes! tasan kaikki mahdolliset haukkumasanat mitä on se lateli. huomasin kysyä sitte että onko se laittanu suuntanumeron siihen eteen, koska kännykällä soittaessa pitää tehä niin.
no eipä se tietenkään ollu sitä tehny! :kieh:

mies yllätti kysymällä tehäänkö me jotain ainoalla kesälomaviikkolla jotakin yhessä.
muistutin siitä ahvenanmaa reissusta johon mä oon jo vuoden mankunu. sen isä asuu siellä ja se on aivan ihana mies.ja en oo koskaan käyny ahvenanmaalla ja se on täällä ruotsinkielisessä suomessa vähän noloo. sama ku himouskovaiset ei oo käyny itkumuurilla.

ja lisää omaa napaa pääaiheeseen liittyen. jotain oireita on kyllä, mutta ei mitään mikä vois merkitä jotakin... jos tää kierto venyy taas niin pitää kp:t vaihtaa... sen näkee sitte.tissit on kainaloon asti kipeet ja alavatsassa myllertää.

hyvät huomenet muuten kaikille :D

Miracle: Totta turiset. Sokerista eivät tykkää munasarjat, mutta ei masu-vauvakaan. Lapsettomuustutkimuksiin jos menette niin kuulette. Sokeri siis pois, niin raskautuisi paremmin. Ja nykyajan ylisuuret vauvat ovat alinomaan sokerin syytä.
Vielä 10 vuotta sitten vauvojen keskim. syntymäpaina oli sen 3.5, nyt yli 4. Ja Lisäksi diabetes on jo kansansairaus. Äidin sokerinkäyttö vaikuttaa oikeasti ihan hirveästi vauvaan, joten vaikka niille suosituksille kannattaa suurimmaksi osaksi vähän pyöritellä silmiään, niin muistakaa kuitenkin että sokeri ei ole millään muotoa terveellistä kenellekään. Pieninä määrinä ei myöskään haitallista. Mulla on myös mehut se pahe, ja satunnainen jätski/suklaa... :ashamed: Muta sekä jätskillä että tummalla suklaalla on myös hyödyllisiä vaikutuksia raskautumiseen, kuten myös tuolla juomallani mehulla (greippimehu). *puolustelee*

Pienuudesta... minäkin juuri alle 160 senttiä olen ja tosi siro.
Raskautuminen vaikutta apienempiin enemmän ergonomisesti ainakin. Vauvamaha on suhteessa suurempi rasite keholle. Selkä voi pettää, voi siis mennä loppuviikot sängyn pohjalla. Ja mulle on veikattu, että vikat kuukaudet. Ja synnytystapaa arvioidaan myös meillä siroilla sitä mukaan, mitä vauveli sit kasvaa. :heart:

ON: vieläkin hiukan etova olo, mut sain jo nukuttua hiukan yöllä. Hikoilupuuskia edelleen, ja kamalasti inhottavia hajuja, jotka nostaa sen suolasen "esiyrjön" heti suuhun. En kuitenkaan oo latannut, ja hyvä niin.

Pahoittelut täti-vierailusta kaikille kutsumattoman vieraan saaneille. :hug: Ei muuta kun kahta kovempana uuteen kiertoon!

-B

mä olen kerran lopettanu sokerin lähes kokonaan ja menetin siinä 5 kiloa melko pitkällä ajalla ja en oo niitä saanu takasi. mulla ei myöskään ole enää varaa laihtua grammaakaan koska oon jo alle 50 kg. legendan mukaan tätini oli saanut kaikki lapsensa mun painosena ja kaikki meni ok.
tosin siltikin yritän nostaa painoani lähinnä lihaksena ja lihan avulla ennemmin kuin sokerin. silti se sokeri vaikuttaa siltä helpoimmalta tavalta.

rouvab:ltä tuli asiaa varsinkin tuo kohta että raskauden aikana syöty sokeri vaikuttaa ylipainoon lapsella. just tästä jossain dokkarista kuulin ja siihen oli joku järkevä selityskin.

huomenta =)

nibbler: asiakaspalvelu on välil niin :headwall: joten ymmärrän sua erittäin hyvin! :hug: ja koita unohtaa koko äijä/episodi!

rouva b antoi kyllä hyvin elävän esimerkin olostaan, melkein voin kuvitella tuon 'esiyrjön' :x koska muuten meinaat testata??

omaa napaa: nippailuja satunnaisesti. ovistesti näyttää paljonkin mutta sitä on kyl viel vaikea tulkita :/ mutta aina kun linssillä näkyy ovikseen viittavia syheröitä niin petiin vaan! -ja kyllä limatkin on suotuisat :D

Huomenia :wave:

Olipas hupaisa kommentti eilen mieheltä, kun oltiin pupuiltu niin mies alko pähkäilee että eikös niitten simppojen pitäis nyt alkaa itää :LOL: :LOL: Sinänsä mukava huomata et on yllättävän hyvin perillä mun oletetusta kierrosta ku en näistä 'ovulaatio-ajankohdista' oo suuremmin hössöttäny.. :D

Nibbler: Toi on niiiiiin tuttua!!! Itsekin olen ollut puhelinpalvelussa töissä ja kyllä numeropalvelu oli niistä pahin. Varinkin öisin. Millon sinne soitti joku pervo ja millon joku itsemurhan tekijä :headwall: Ja Öisin kaikki (paitsi ne jotka on menossa lentoasemalle) oli kännissä ja auko päätään...

Tuhruilijoille voimia :hug:

Johanna: Sepä se, kun vasta juhannuksen jälkeen testailisin. Pisimmän kierron mukaan jos mennään, kun on ollu tänä vuonna kierto 24 pvää ja 39 päivää... Niin ei oikein tiedä että miten päin tässä olla.
Uusi oire tuli! Jee, kipeä tissi, kainaloon saakka :LOL:
Mutta vaan oikea puoli. Kertokaas plussanneet, voiko tissikipu olla ihan aluksi vaan toisipuolista?
Tai sitten tää on joku pilates-revähtymä. :ashamed:

Nibbler - mulla sama juttu, mulle kättärin lekurit laitto syksyyn mennessä rajaksi 50 kg. Siis punnituksia on, ja syksyllä pitäs painaa ton verran (lähtökilot oli 43 ja ei yhtään hormonitoimintaa just siks). Nyt ollaan jo lähempänä.
Kermajäätelö on hyvä! Ja auttaa hedelmällisyyttä. Mutta muistuttivat kyllä että munasarjat ja -solut eivät oo kavereita sokerin kanssa. Kohtuudella siis, ja mieluummin jätskiä kun karkkia ja mieluummin tuoremehua kun limpparia. :heart:

-Rva B, joka ei tiedä tekeekö tuota kahvia mieli vai oksettaako se.... :eek:

nibbler tiedän toi on niin perseestä... ootko kauan tehny noita hommia? mul ainaki ku tarpeeks kauan oli kuunnellu asiakkaiden motkotusta ni jotenki sitä repis tiettyä itsevarmuutta ettei ollu iha tossun alla ku toine oli läksyttävinään. mut kasvotusten on hiukan eri kyl ku pelkän kuulon varassa, ku ei näe toisen reaktioita... oma asenne siihen joka tapaukses vaaditaan...

mulla ainaski nykyään se periaate et kun mä kerran teen hommani hyvin/oikein, ni kenelläkään ei oo aihetta tulla mulle mäkisee. tietty jos jotain kysytään/ihmetellään puuttuvaa tavaraa ni mä kerron miks puuttuu tai yritän korjata asian, mut jos pään aukominen johtuu asiakkaan omasta huonosta päivästä/ääliömäisestä perusluonteesta ni mä kyllä puolustan itseäni ihan ammattimaisesti ja asiallisesti tai annan toisen päkistä itekseen... mulla kun ei tunnetusti hermo riitä kuitenkaan ihan ikuisuuksiin asti :D

nyt on meitsillä vissiin kp 4 ja vuoto alkaa loppuu?? woot? yleensä ainaki viis päivää tulee vuotoo, mut oon kuullu tätien sanovan et heillä menkat kestää loristen 3pv ja sitte loppuu ku seinään...

ai niin, ja eilen salilla oli megahuonot vibat.. :( en tie mitä tein normaalista väärin, no tietty hiukan enemmä painoja ku olisin ehkä jaksanu, mut ei nekään pahoja ollu loppujen lopuks.. mulla vaan veti silmien reunoist koko aika mustaks eikä ollu kivaa.. :( no tänään tai huomen uusiks, jos johtu vaan menkoist/verenpuutteest...

miula täti teki lähtöään jo eilen et jospa vois jo pikkuhiljaa ottaa siteen pois :)

Miula aina tosi hyvät hermot asiakkaiden (ravintolatyössä tarjoilijana ku oon ollu) ja lasten kans mut miehen kans ei niinkään :p sille sit kiukkuankin enempi :D

KESKIVIIKKO 11.6.2008

Laala...................... kp 125/??..................................yk 1

Ouska......................kp 85/35...................................yk 3

susanna85..............kp 70/28...................................yk 2

Stella82...................kp 58/30-32.............................yk 9
apsu.........................kp 56/35...................................yk 2

Duffy.......................kp 49/?? .................................yk 2

JJ-t.......................... kp 32/30-33................................yk4
mami-ehdokas.........kp 31/28-30................................yk 5
Kat...........................kp 30/35......................................yk1

tiger75.....................kp 28/27-29................................yk 11
Jouskari-82............. kp 27/28......................................yk9
Veiled87..................kp 26/28-29.................................yk 4
Rva B.......................kp 24/33......................................yk14
Tuulia85.................. kp 24/33......................................yk 6
mulmul.................... kp 24/27-30...............yk 10(palstatauolla)
nibbler.................... kp 23/28.........................................?
outsa5.....................kp 22/33........................................yk 4
Emiliana.................. kp 22/28-33..................................yk 3
Kride........................kp 21/20-30..................................yk 3
TinyAngel.................kp 21/29-30..................................yk 3

Suunnistaja.............kp 19/26-28..................................yk 3
Mersey.....................kp 19/30.......................................yk 4
Minnie-.....................kp 18/31-33..................................yk 2
tyty86......................kp 17/30-35..................................yk 4
Kauris-82.................kp 15/28-35..................................yk 3
Veena......................kp 15/24-28..................................yk 13
johanna83...............kp 15/32-40..................................yk 3
Nanniina..................kp 15/32-36..................................yk 9
HaLPe......................kp 14/24-25..................................yk 4
Lumikeiju.................kp 13/28- ....................................yk 2
Santtuli....................kp 13/27......................................yk 3
Kuumeilija............... kp 13/26-35.................................yk 5
xAnnax....................kp 12/ 28-31 ...............................yk 7
Daadeli...................kp 11/27-31..................................yk 3

Humu82..................kp 9/27-33..................................yk 3
della....................... kp 7/ ??......................yk 8(palstatauolla)
ElinaMaria..............kp 6/28.......................................yk 5
miracle....................kp 5/32-36.........................yk 3 (km04/08)
Talvis.......................kp 4/30-31(-46).......................yk 3
kiharapää............... kp 4/32-35(-43).......................yk 10
Arabel......................kp 4/25....................................yk 14
Citilda......................kp 4/27-28................................yk 4
Siniviuhka............... kp 1/26-29.................................yk 5
EllaMaaria...............kp?/??.......................................yk1
Zoe-F......................kp?/??.......................................yk1

keskiarvo:
[color]
HAAMUJENGI:
[color]

Diodium
vinka.......................Kuumeilee!!
Alisa84....................Kuumeilee, yritys alkaa piakkoin
Emppa.....................Odotamme pikaista paluuta!
mimmukka81..........Palailee kesällä!
Pantalaimon............Taustailee ja toivottavasti palaa asiaan kesän jälkeen
Piglet...................... Taustailee, käy silloin tällöin kp 23/27-
Miragle88...............Yritys alkaa piakkoin
Linna
Louvre.....................Palstatauolla
Simppu82.................Palstatauolla, tjoittailee
[color]

miisa84........................yk 2
Marimint81...................yk 1
mouku80......................yk 4
Jonsku83.....................yk 1
Sunshine......................yk 6
Puliina..........................yk 5
Sydänkäpynen.............yk 3
ronja78........................yk 3
EAK ..............................yk 2
salamanteri85 ............yk 1
syksyinen haave .........yk 3
henni82 .......................yk ?
Fairytale84..................yk 4
Tinii..............................yk n 1v.
koiramamma................yk 1
Nauruprinsessa...........yk 1
Mayah..........................yk 1
Cora85.........................yk 2
Cristiina.......................yk 7
Novelle78....................yk 14
siniapila ......................yk 3
sanni30........................yk 4
memmy........................yk 3
LEP...............................yk 3
DaylightDancer............yk 2.......35/27
vauvahaaveita.............yk 5......28/27-30
jive-.............................yk?
Juli05...........................yk 9
kaisukka81..................yk 6.......44/38
toiveilija82....................yk 9.....36/34-42
Sirpula..........................yk 9.....32/34-71
inkaliina-83..................yk 3..... 48/28-31
Haidi84.........................yk 7.... 34/28-29
Charmophis................yk 2.........39/35-38
Niiskunena-78........... yk2......... 30/28

kesk.arvo =

[/quote]

miracle toivottavasti niin..
pitää varmaan koittaa juoda sitä greippimehua nyt ihan säännöllisesti tästä päivästä alkaen..
mä en jaksa mitään tikutuksia, en oikeasti viitsi kun en oo kerran ikinään saanu niihinkään plussaa, nii se paha mieli vaan tuplaantuu..

Kat, syön multitabsin raskausmonivitamiinei ja koht ne loppuu ni syön noit lady vita plussia ko niit o paljo tuol kaapis, en oo enne tykänny syyvä ko niit pitäs syyvä muka 3 tabuu pväs.. mie syön vaa pari sit ja syön myös foolihappolisää eli folirenia jos oikee muistan sen merkin :)

Sain muuten eilen Huuhaaharjoittelijalta tämmösen:

Rouva B,

Sinussa on runsaasti kauniin keltaista energiaa, joka sinut verhoaa. Keveyttä, ilmavuutta, sellaista vahvaa, mutta lempeää voimaa. Sinussa virtaa hyvin tasapainoisesti elämänenergia, ainoastaan pientä tukosta tuntuu peruschakran kohdalla jonka ehkä itsekin tiedostat. Tämä ei ole pysyvää, eikä vakavaa, vaan korjaantuu kyllä tässä lähiaikoina.
Alkutalvi, heti siinä vuoden vaihteen jälkeen on sinulle jotenkin merkityksellistä aikaa lapsiasioiden suhteen. Tulisitkohan siinä kohden raskaaksi, kun tämä näin korostuu. Näen sinut kauniin vauvavatsan kera tulevassa. Poikana hänet näkisin, mutta tähän älä sitten luota yhtään

Kaiken kaikkiaan näen hyvin tasapainoisena ja rakkauden täyteisenä tulevasi, jotain pientä harmia aiheuttaa työasiat mutta eipä nämäkään yöuniasi tule viemään.

Enkeleitä sinne teille

Mietin, josko ensi vuoden voisin olla jo synnyttämässä? taikka sitten raskaana, käy sekin. Hienoa kuitenkin, että näki mulle vauvan. :heart:

Yhteistyössä