Esikoinen vuodelle 2015

Kyllä, oireita löytyy, mutta eri juttu sit ovatko oireita Ovitrellesta vai jostain muusta... Rinnat on turvonneet ja nännien lisäksi herkät sivuiltakin (viime kierrossa irrotuspiikki aiheutti herkkyyttä vain nänneihin). Sen lisäksi paine ja välillä kipuilu vatsassa jatkuu, mutta lääkärikin sanoi, että se johtuu hoidoista ja jos ei ole raskaana, niin sitten kuukautisten alkaessa helpottaa. Alkoholia ei oo tehnyt yhtään mieli vaikka eilenki oli tilaisuus, jossa "oli suotavaa" ottaa pari lasillista (otin yhden ja muuten pepsiä :)). Se mikä kyllä mietityttää on se, että kantaisiko irrotuspiikin vaikutus näin pitkälle (mielestäni viime kierrossa oireet hiipuivat kyllä viikossa piikistä)... No, jää nähtäväksi! Tää hätähousu yrittää malttaa vielä huomisen ja testailee sitten perjantaiaamuna, vaikka silloin onkin vasta dpo 9-11.

Tsemppiä muille piinailijoille!
 
SinSin ja Intopiukka, asun sen kokoisella paikkakunnalla, että täältä löytyy kyllä lääkäreitä joka lähtöön, mutta tämä gyne, jolla kävin (yksityisellä lääkäriasemalla, jossa meillä on myös työterveys) on sattumoisin nimenomaan lapsettomuusasioihin erikoistunut ja toimii myös lapsettomuuslääkärinä lapsettomuusklinikalla, ja senpä takia hän olisi mua sinne ohjaamassa omaksi asiakkaakseen. :D Ja varmaan myös siksi, että siellä voidaan kunnolla selvittää, missä vika ja jos clomeja alkaa syödä niin sehän kai vaatii seurantaultria yms. Muuten tietenkään kierto-ongelmat ei välttämättä lapsettomuusklinikalle menoa vaadi.

SinSin, meillä on sit hyvin samanlainen kierto sekä pituuden että oviksen ajankohdan suhteen, sä vain olet mua edellä, kun itse vasta ovista odottelen (nyt menossa kp 16). Tsemppiä jännäilyyn :)

~SeaWind~ pahoittelut kp 1:sta!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oireet sen kuin pahenee.. Mulla on koko ajan kylmä ja pää kipeä ja flunssainen olo, mut ei lämpöä. Lisäksi tänä aamuna rupesin voimaan pahoin, mutta nämä oireet lasken kyllä ihan jonkin sairastelun piikkiin. Muutama päivä sitten alkoi lantion seudulla hirmuinen jomotus, tooodella epämiellyttävä paineen tunne alavatsalla, joka yltyy välillä kovaksi. Mielelläni toki lukisin nämä raskausoireeksi kaikki, mutta tuo viimeinen oire muistuttaa hälyttävän paljon niitä kipuja, mitä mulla oli toukokuussa, kun menkat jäi pois useammaksi kuukaudeksi. :( Mikähän mussa on vikana! Toivottavasti menkat kuitenkin vielä tulee, nyt kun on vasta kp 27.

Tuli hirveä valitusviesti vain, käyn jossain vaiheessa kommentoimassa muidenkin juttuja, kun vaan joudan! Tervetuloa muuten uudelle jäsennellekin! :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

PERJANTAI 19.9.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Boni3029/35612/2013pco
bumpy298/31181/20131 ku, mfo
Chuislean2110/28-3037/2014
diadora25?/29-3118pco
eläinystävä2729/26-2837/2014
hennaliina268/27-2828/2014
hopess2212/286/2013
Intopiukka2940/30-3689/2013mfo
Jammaillen2442/??52/2014
Kerttujulia247/2828/2014
KultaSieni2848/2754/2014
Mappis_882641/??158/2013
Merope299/28148/2013kilppari
MooiMama2514/2855/2014
niiskuilija2818/28-3019/2014
pipiipa2018/29-336
robusti291/3555/2014
sassa72547/2558/2013
satyjo2520/325/2012
~SeaWind~213/29-314/20141 ku
SinSin2927/28-30156/20131 km
Sonde2721/2828/2014
Syli2721/25-2619/2014
taikakai3317/26-3164/2014
Tweety872722/35-4336/2014pcos
valonkantaja24148/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
MiiSa-80
Kuusama


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi päivittää kp1/35 yk5, odotetusti. Ei harmita, kun ei mitään oireita ollut koko kierrossa.

SinSIn, toivottavasti jää menkat tulematta, mutta parhaasta syystä! Voihan ne samat oireet tarkoittaa eri kierroissa eri asioita.

tähtö73, tervetuloa mukaan jännäilemään!

Ja bumpylle iso kiitos jälleen listan päivittämisestä!

Tulipa monta huutomerkkiä. Nyt kyllä menen noudattamaan muiden esimerkkiä ja syömään suklaata uuden kierron kunniaksi.
 
Heippa kaikille!! Olen palannut elävien kirjoihin, vaikka vieläkin vatsa vähän kiukkuaa. Norovirus on pyllystä...

Tervetuloa Keltainen Puu ja tähtö73!! :flower: :flower: Haluatteko listalle? Jos näin niin laittakaan tulemaan listatietoja :)

Ja kaikille muistattehan jos vain mahdollista niin laittaa päivitykset punaisella!

hennaliina siitä greippimehusta, yhden ystäväni kaveri on biologi ja hän oli suositellut ihan tuoretta greippiä. Onhan mehussa usein kaikkea muuta "sontaa" mukana ja vähemmän greippiä. Eli yksi greippi päivässä siinä kierron alussa ovulaatioon asti. Vaikuttaa jotenkin suotuisasti siihen kohdun limakalvoon tai jotain.

SinSin mua otti kans ihan vietävästi päähän kun viime kierrossa mies armeliaasti suostui petipuuhiin yhden kerran otollisena ajankohtana. Välillä tuntuu että kaikki tekosyyt käy seksin välttelyyn... onhan siinä miehelläkin paineita toki, mutta eipä niitä lapsia ilman seksiä tuu... Hohhoijjaa.. omituinen otus toi koiraspuolinen lajitoverimme!

ja noista testeistä... mistä tilasit? Itse olen useamman kerran tilannut ebaysta ja tullut siihen tulokseen, että ne kannattaa tilata UK:n alueelta tai Euroopasta. Kiinasta kerran tilasin juuri tuollaisen ylihalvan paketin testejä. Niissä ei ollut eränumeroita, päiväyksiä tai mitään muutakaan vaikka pakkaus oli muuten sama kuin esim. englannista tilatuissa. Ovistestit näyttivät viivoja miten sattui... Kun tilasin seuraavaksi Irlannista, oli paketissa eränumerot, parasta ennen päiväys, "FDA approved" -merkinnät sun muut. En luota enää kiinatikkuihin, joissa ei lue kyseisiä tietoja.

mutta anyways... onnea piinailuun!! :wave:

eläinystävä koitahan nyt hiukan malttaa, stressaaminen jatkuvasti ei auta ollenkaan vaan vaikeuttaa vaan yritystä. Sanoisin että teillä alkaa "vasta" neljän yritys, ei "jo" =) Ihan varmasti teilläkin tärppää pian!

Seawind itsekki mietin vähä väliä, että nyt vauva olisi jo sen ja sen ikäinen ja oisin saanu sen 29 vuotiaana mahtaako eka tulla sittenkin vasta 31 vuotiaana jne jne jne... Ihan pyllystähän se on! Ku:n tkia kaikki tietää myös meidän vauvahaaveet, mutta mielestäni se on hyvä vaan koska nyt ihmiset eivät kysele ja tivaa jatkuvasti kun tietävät tilanteen. Osaavat siis olla hienotunteisia ainakin useimmiten. Hyvä, että kierrot on sulla päässyt taas vauhtiin ja yritys myös käynnissä. Itse edelleen lohdutan itseäni sillä ajatuksella, että kerran ollaan jo raskauduttu! Ja vaikka KU voi uusiutua niin se on kyllä melko harvinaista etä kaksi tulisi peräkkäin. Tsemppiä!!

Sonde tsemppiä piinapäiviin!! :p

Intopiukka :hug: Mulla meni myös tää kierto harakoille ku en päässytkään letroja aloittamaan enkä labroihin ton vatsataudin takia. Ainahan se ärsyttää kun se kuukausi vaan tuntuu hirveän pitkältä ajalta. Onko letroista siis ollu sulle ollenkaan apuja? Kaunko oot syöny ja tuleeko sulle jotain sivuvaikutuksia niistä? Kyselen ku ite pitäis siis aloittaa ne seuraavaks. Ja itse kirjoittelen myös tuonne lapsettomuuspuolelle. Jaksamisia ja tsemppiä!!

Valonkantaja toivotaan että kyseessä oli ovis ja menkat tulee pian :) Alkaa toi sun kierto olemaan jo aika megalomaaninen. Hienoa, että olet pystynyt pitämään ajatuksesi muissa asioissa. Älyttömästi tsemppiä jatkuvaan painonpudotusurakkaan!!

Satyjo ikävää, ettei hyviä uutisia ole kuulunut :( Oletko jossain hoidossa vai ihan vaan luomuna?

robusti kiitos tsempistä! Pahoittelut uudesta kierrosta ja Plussatuulia sinne!

Kerttujulia sun kierto ja kaikki muukin kuulostaa niin normaalilta, etten vielä huolestuisi. Huolehtiminen myös saattaa vaan vaikeuttaa sitä raskautumista, joten koita ottaa ihan rennosti vaan vielä. Vuosihan on se raja kun voidaan jotain alkaa tutkimaan jos ei ole tärpännyt.

Keltainen Puu ja hopess mulla myös kaksi tuttua, joilta endoa on jouduttu leikkaamaan ja se on myös vaikeuttanut raskautumista. Molemmilla nykyään kaksi lasta, joten ei se ole mikään lapsettomuustuomio kuitenkaan :) Ei se tietenkään mitään lohduta ennen kuin se pieni elämä on siellä masussa, mutta hyvä pitää mielessä kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Testasin hätäisenä torstai-iltana ja tietty nega (tosin se olikin liian aikaista). Seuraavan kerran testaan huomenaamusta, vaikka kaikki oireet on oikeestaan hävinneet nyt 1-2 päivässä eli ihan varma olen, että uuteen kiertoon tässä mennään tiistaina. :(

Bumpy kiva kun oot tervehtyny. Popsitaan niitä letroja sit yhessä ens kierrossa, vaikka mullahan ne ei kyllä mitään tee ja jatkan sit taas piikeillä. Toivottavasti sulle olis apua niistä -on kuitenkin edullinen lääke!

Eläinystävä seurasin sun jännäilyä tuolla hätähousujen puolella ja harmi, että meni näin. Mutta ei kun uutta yritystä vaan kehiin!

Seawind, robusti ja muut uuteen kiertoon joutuneet: tsemppiä!!!

Tervetuloa uusille ja tähtö73 eipä taida meillä kellään olla mitään kovin hyviä vinkkejä antaa kun täällä vaan junnataan... ;) mutta tsempata osataan ja vertaistukea ainakin löytyy!

Sonde jännään sun puolesta! Taidetaan mennä aika samoissa kohdin kiertoa...
 
Täällä on olo just niin karmea kuin eilenkin, ei pahemmin voi kirkasta näyttöä tuijottaa. Pakko oli vaan tulla kertomaan, et sain eilen apteekin omaan ja tänään pc:n testiin haalean vaalean kenties haamuviivan. Koskaan en ole mitään viivoja testeissäni nähnyt, niin kyllä vähän jo innostaa, mutta sisäinen pessimisti sanoo, että ei se ole viiva, kuvittelet, ei se vahvistu, huomenna alkaa menkat... Saa nähdä!

Niin ja Bumby, ne mun testit oli JUST niitä Aasiasta tilattuja... Voihan kele.
 
Sinsin aika samoilla mennään! Tein just Sofin liuskatestin, johon ihan selkeä plussa (haalea mut ei tarvi yhtään tihrustaa tai arvailla). Tein sit vielä samasta näytteestä apteekin early predictorin ja siinä ei kyllä nähty miehen kanssa mitään... Tiedä tässä nyt sit mihin taas uskoa!: /

Edit: ihan vähän testiajan jälkeen myös toisessa näkyi haalea plussa
 
Viimeksi muokattu:
Voi SinSin ja Boni, tsemppiä viivojen vahvistumiselle! :)

Bumpy, letroja oon käyttäny kolme kiertoa 2tbl/kp3-7. Ekassa ultrattiin ja siellä oli kaks kypsymässä, ovis n.kp17 ja seuraavassa tais olla ovis kp23, kolmannessa ei välttämättä ollenkaan. Eli alkuun tehos hyvin kunnes kroppa tais tottua siihen liikaa ja siksi seuraavassa otan 3tbl päivässä ja meen ultraan. Sivuoireita ei oo toistaiseksi ollu mitään massiivista, yhtenä yönä hetki kuumia aaltoja ja vatsa tainnu myös vähän reagoida, mutta ei siis mitenkään voimakkaasti. Niin ja kerran tais tulla pari tippaa verta. Toivottavasti säkin pääsisit mahd. vähällä. Saas nähdä mitä mun kroppa tuumaa kolminkert. annoksesta... Viimeisen primolutin otin torstaina ja nyt vaan oottelen menkkoja alkaviksi. Toivottavasti ei tarttis kauaa venailla. Miten pitkään muilla primon käyttäjillä menny et menkat alkaa? Oliko täällä sen käyttäjiä?
 
Viimeksi muokattu:
Tein aamulla uuden testin ja se oli ihan puhdas nega. :( Perjantaina ja lauantaina näkynyt viiva siis katosi. Voi surkeus. vielä en ihan masennukseen taannu, vaan odottelen ihan rauhassa menkkoja ja toivon vain, ettei kierto taas mysteeristi pitene... Harmittaa vietävästi kuitenkin, kun ehdin, taas, kovasti toivoa.. Mutta, onwards and upwards, ei kait tässä muukaan auta!

Boni, Sonde ja kaikki muut jännäilijät ja piinailijat, pidän peukkuja kovasti teille! :)
 
Tulin taas pitkästä aikaa tänne päivittämään kuulumisia ja lukemaan teidän muiden jännäilyjä. Pidin siis kesän "taukoa" yrityksestä ja koitettiin olla miehen kanssa stressaamatta asiaa. Nyt taas aktiivisemmin yritys päällä ;)
Tammikuusta alkaen oli 6kk:n terolut-lääkitys käytössä kuukautisten normalisoitumiseen, mutta niiden avulla ei tärpännyt. Nyt kuuri on loppunut ja kuukautiset on tulleet suht normaalisti kp 29-31 päivän sisällä.
Tällä hetkellä jännäillään, sillä nyt kp 32 ja jonkin moisia oireita on oolu tässä muutamana päivän aikana. Väsyttä koko ajan ihan älyttömästi ja menkkamaista jomotusta mahassa aina välillä. Kp15-20 tuli muutaman päivän ajan valkovuotoa (ruskeaa seassa) ja miettisinkin silloin, että mahtoiko olla kiinnittymisvuotoa?!?
Nyt kuitenkin jänskäillään ja keskiviikkona ajattelin testailla, ellei menkat ole alkaneet siihen mennessä :) Eli, voisin ilmoittautua takaisin listoille.... en muista enää mikä yk on, mutta kp 32/29-30.

Ihanan paljon on tullut kesän aikana plussanneita ja uusia yrittäjiä :) Tsemppiä kaikille ja paljon plussapuhureita kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos, minua ei (ainakaan vielä) tarvitse lisätä listalle.

Käyn huomenna vyöhyketerapiassa, osittain kiinnostuksen vuoksi, osittain jotta saisin rentouduttua ja nollattua tilanteeni. Olen niin pingottunut tämän tilanteen takia ettei tästä voi seurata mitään hyvää ellen katkaise tätä jollain. Käyn yleensä hieronnassa tai vastaavassa tällaisissa tilanteissa, nyt sitten kokeilen tuota. Siitäkin joillekin ollut apua muutenkin, joten mene ja tiedä.

Jos koen siellä jonkin suuren elämyksen, voin tulla kertomaan.
 
Täällä päästiin vihdoin yrittämään, vähän aikaistui "suunnitelmat", mutta väliäkö tuolla =) Minut voi siis lisätä listalle tiedoilla Kuusama 30 vuotta, yk 1, kp 16/28(?), taustalla 1 ku

Ovis oli ilmeisesti viikonloppuna, vähän laimeat oli oireet, joten en ole aivan varma ovuloinko oikeasti. No, hyödynnettyä tuli kuitenkin =) Nyt siis dpo 2.

Kirjoittelen lisäksi tuolla keskenmenon jälkeisessä pinossa.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kovasti Boni!! :)

Mulla on kaikki mahdolliset oireet nyt hävinneet. Tajusin myös, et normaalisti mun rinnat kipeytyy ja "kasvaa" ennen ovista ja menkkoja. Tässä kierrossa ne ei sit ole reagoineet millään tavalla.. Mies oikeasti naureskeli mun pienentyneille tisseille eilen! :D Pitää tästä lähtien pitää vain tissejä indikaattorina kierron vaiheesta! :D

Mutta miten ihmeessä sitä muistais olla testaamatta liian aikaisin?? Ois pitänyt ottaa siitä testistä kuva ja näyttää teillekin, että siinä ihan oikeasti oli tosi selkeä viiva! Tällä hetkellä ärsyttää suuresti tämä kierron sekopäisyys, nyt jo kp 32.
 
  • Tykkää
Reactions: Boni
Jei, Sonde!! Nyt vaan viivalle vahvistumisia! Tiedän tasan ton tunteen kun aika matelee, jotta pääsis testailemaan. Mä myös ajattelin testata huomenna taas... Ja toivon tietysti, että viiva olis taas vahvempi. Mutta turha sitä on stressata, kun ei itse voi mitenkään vaikuttaa. Jos ei kaikki mene hyvin, niin sit palataan taas yrittämään.

Ja kiitos kaikille onnitteluista, vaikka vielä tosi varhaista onkin! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sonde
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TORSTAI 25.9.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Boni3035/35612/2013pco
bumpy2914/31181/20131 ku, mfo
Chuislean2116/28-3037/2014
diadora25?/29-3118pco
eläinystävä2735/26-2837/2014
hennaliina2614/27-2828/2014
hopess2218/286/2013
Intopiukka295/30-3689/2013mfo
Jammaillen2448/??52/2014
Kerttujulia2413/2828/2014
KultaSieni2854/2754/2014
Kuusama3019/2819/20141 ku
Mantzu_852935/29-30?
Mappis_882647/??158/2013
Merope2915/28148/2013kilppari
MooiMama2520/2855/2014
niiskuilija2824/28-3019/2014
pipiipa2024/29-336
robusti297/3555/2014
sassa72553/2558/2013
satyjo2526/325/2012
~SeaWind~219/29-314/20141 ku
SinSin2933/28-30156/20131 km
Sonde2727/2828/2014
Syli2727/25-2619/2014
taikakai3323/26-3164/2014
Tweety872728/35-4336/2014pcos
valonkantaja24154/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
MiiSa-80


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
 
Viimeksi muokattu:
Äärettömästi ja varovaisesti onnea Boni ja Sonde!!! :heart::heart: Ilmoitelkaa kun haluatte siirtyä onnellisiin odottajiin :)

Mites SinSin?? Joko on testailtu lisää?

Tervetuloa listoille Kuusama ja tsemppiä yritykseen!

Tervetuloa takaisin Mantzu_85!

Sassa7 ja Kultasieni ilmoitelkaahan itsestänne jos olette vielä mukana ketjussa.

On: Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Toinen luomukierto menossa kun en päässy niitä letroja vielä aloittamaan. Ovis tuli viime kierrossa ihan normaaliin aikaan, ehkä clomit vielä vaikuttivat. Saas nähä miten tässä kierrossa. Nyt on aikamoisia ovisoireita, vaikka oviksen pitäis tulla vasta parin päivän päästä. Niin voimakasta paineentunnetta ja jomottelua ei ole ku yleensä, mutta limaa tulee niin paljon että pikkarinsuoja tarvitaan, kohdunnapukka on tullut alaspäin ja hirvee himotus... Ovistesti näyttää kuitenki vielä negaa. Toivottavasti ei jää ovis väliin kokonaan. Ja vauvauutisia pukkaa taas joka nurkan takaa... En voi sille mitään, että katkeruus iskee ku näkee vanhan koulukaverin fb-postauksen tulevasta vauvasta. Tää tyyppi meinaan ei muuta tee ku ravaa baareissa ja röökaa ja vaihtaa miestä ku paitaa. Ei taida tuleva isäkään olla mikään seurustelukumppani. Mikäs minä olen arvostelemaan!! Ihmisten elämäntilanteet ja suunnitelmat ja kaikki mahdolliset on yksilöllisiä ja arvokkaita, mutta ei sille vaan mitään voi että tekee mieli huutaa "EPÄREILUA"! :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Sonde ja Boni
Onko täällä ketään jolla ei tule juurikaan limoja oviksen aikaan? Womanlogin mukaan on nyt ovis mutta oireita ei ole eikä ole ollut yrityksen aikana, eikä limaakaan juurikaan. Tai vähän valkoista, mutta ei mitään kananmunanvalkuaista tai venyvää. Hankaloittaa vain bongailua :/
 

Yhteistyössä