Esikoinen vuodelle 2015

Kotona ollaan. Kaikki toistaiseksi ok, päätä särkee ja vähän on sellainen höntti olo. Lääkärin mukaan haittavaikutukset ovat pahimmillaan 4vrk myrkyn saannista, eli siis lauantaina. Tällöin voi esiintyä todella pahoja vatsakipuja yms. :(
 
Seawind, sinulle tsemppihali! Olet kyllä hurjan ikävään tilanteeseen joutunut, kellekään ei tuollaista toivoisi. Kyllä tästä selviät :heart:

Laskin juuri, että nyt on 9kk yrittämistä meillä takana.. En voi olla jossittelematta, että mitä JOS olisi ekasta tärpännyt. Tässähän hyvällä onnella tuhisisi pikkuinen prinssi/prinsessa... Pelottavaa ajatella, että jollei 3 kuukauden sisään sitä plussaa pärähdä testiin, niin pitäisi aloittaa lapsettomuustutkimukset.
LAPSETTOMUUStutkimukset. Olen alle 25 vuotias, ja lapsettomuustutkimuksiin pitäisi lähteä. En kyllä uskaltaisi. Pelottaa :(
 
Iiida, täällä myös yritystä takana 9kk ja ens vkolla ois ollu la, jos ois heti tärpänny. Ymmärrän siis liiankin hyvin mitä mietit. :(
ON: Ovis oli joskus la-ti, ekaa kertaa käytin ovistestejä enkä kyllä tiedä oliko niistä iloa mut käytin kun lääkäri käski. Kertaakaan viivat ei ollu tasavahvoja, mut tosi selvät viivat kylläkin. Viimeks talletettiin su (viime vkolla myös ma, ke ja pe), mies ollu alkuvkon poissa kotoa. Nyt pari päivää ollut pitkäkest. tuntemuksia oik. alavatsalla. Välillä tuntuu koko ajan, toisinaan enemmän vessassa käydessä. Tässä kierrossa seur. menkkojen, mutta myös epätodennäköisen raskausuutisen saaminen ajoittuu tosi huonoon ajankohtaan, mutta katsotaan... Toiveikas tietty oon, kuten aina tässä kohtaa. ;)
 
Voi seawind,vointeja ja voimia

ON ovis on ollut/on ma-pe välillä. Ja talletuksia joka toinen tai joka kolmas päivä. Muistaakseni to, su, ke, tai vastaavaa. Alavatsan lievää kipuilua (ovisoire? Tiheämmän seksim takia? Vai ihan kuvittelua?). Eipä oikein muuta. Tästä alkaa nyt jännitys. Huomenna lähden reissuun ja tulen maanantaina takaisin, toivottavasti se ovis on nyt ollut. En tikuta ovista, en vain tahdo.

Tsemppiä!
 
Mak-i, Olen lähinnä testannut, koska halusin varmuuden, tapahtuuko ovista vaiko eikö. Gyne lisäksi sanoi aiemmin tänä vuonna, että minun kannattaa testata. Menin vastaanotolle kahden viikon vuodon takia ja epäili, etten ollut ovuloinut ja jotenkin se yhdistettyinä teroihin tarkoitti, että vuoto kesti pitkään. No sanoi siis, että testaa, kun vauvatoive on ajankohtainen. Alan menettää toivoni näiden ovistestien (ja oviksen) kanssa... Testattu on siis ahkerasti ja koko ajan tulee kontrolliviivaa haaleampia testiviivoja. Nyt olisi jo korkea aika tulla sitä vahvaa viivaa. Tulipa taas pitkästi tarinaa, mutta pointti oli se, että jos voisin todistaa oviksen, en edes jatkossa testaisi. :)

Kaipaan nyt teidän mielipidettä tähän tikkujen tulkintaan. Tosiaan kaikki viivat ovat olleet haaleampia ja jonkin verran viiva on tummunut jos niihin ihan ensimmäisiin vertaa, mutta ei siis ohjeiden mukaisesti tarpeeksi. On ihan selkeästi kontrolliviivaa haaleampi. No tänään päivällä, kun testasin sain viivan, joka oli vasemmasta reunasta (siis siitä, joka on lähempänä pissapäätä) tumma ja sitten muuten tosi haalea. Käytännössä siis se "tumma" viiva oli tosi ohut ja loput siitä viivasta oli haaleaa. Tummuus oli mielestäni ainakin hyvin lähellä kontrolliviivaa, jos ei jopa yhtä tumma. Vaikea sanoa... Palstoilta olen lukenut, että ei kai ne ovistestit aina edes ovista näytä (toiveajattelua?), mutta alkaa tässä nyt olla toivo mennyttä. Tuskin ovuloin edes. :(
 
Heippa nööse. ootko testannu kuinka usein? Mulla ainakin ongelmaksi osoittautui liian harva testiväli (testasin kerran päivässä ja just väärään aikaan eli iltapäivällä....) eli mulla näkyy ovishuippu testissä vain hyvin lyhyen ajan. Kaksi kertaa vuorokaudessa piti alkuun testata että sain huipun testiin. Nyt olen löytänyt sen ajankohdan ja se on heti aamulla =) Iltapäivän testi näyttääkin sitten aina jo ihan hailuraa vain ja edellisenä iltana testatessa sama eli ihan vaan tosi haaleeta viivaa.
Toivottavasti sullakin olis vaan pikainen näkyminen testissä kyseessä =)
 
KultaSieni, oon nimenomaan testannut kaksi kertaa päivässä. Aamulla aamupissasta, vaikka ohjeiden mukaan pitäisikin testata 10-20 välillä ja vielä iltapäivällä/alku illasta. Aina oon pidättänyt useamman tunnin ennen testiä. Tänään aamun testi oli mielestäni haaleampi kuin aiemmat testit. Tästä täytyy kai siis päätellä, että joko en ovuloi tai se eilinen ihmeellinen viiva oli nyt sitten se positiivinen... Hienot ohjeetkin siinä paketissa on, mutta ei siitä ole mitään apua sen eilisen viivan tulkitsemisessa. :D
 
Luin joskus nööse jostain että kaikille ei tuu koskaan tasavahvaa tai vahvempaa testiviivaa eli se tummin tulos voi hyvinkin olla se plussa. Eli kun laitat ne peräkkäistenpäivien tikut vierekkäin niin jos jonain päivänä on vahvistunut se viiva niin hyvinkin voi olla että siinä on se ovisplussa sulla. Onks sulla tosi herkät 10 testit käytössä. Suurin osahan on herkkyydeltään sen 25, mutta joilleki ei riitä toi herkkyys. Itsellä on David 10 liuskat käytössä :) Mene ja tiedä näistä sitten :stick:
 
KultaSieni, rfsu:n testejä oon käyttänyt. Mikähän niiden herkkyys on? Paketissa ei oo mainittu ja netistäkään en onnistunut löytämään tietoa tuosta herkkyydestä. Tuskin nyt kuitenkaan niitä herkimpiä ovat. Olevinaan vahvistu ensin hiljalleen sitten tuli outo toisesta laidasta tumma viiva ja tänään aamulla haalea. Kaikki tikut oon säilyttänyt ja yrittänyt niitä vertailla, mutta kuivuessaan sen verran haalistuvat, etteivät enää kerro totuutta tai näytä samalta.
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

PERJANTAI 27.6.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2732/25-29X
Boni295/28412/2013pco
bumpy2930/31151/20131 ku, mfo
diadora2530/29-3115
hopess2236/?6/2013
Iiida2220/17-4689/2013
ilokilo2933/2717
Intopiukka2822/24-4869/2013mfo
KultaSieni2821/2734/2014
Liilja2022/32-3334/2014X
Mak-i2319/26-29274/2012
Malvankukka255/2825/2014
Mantzu_852935/22-255
Mappis_882628/30128/2013
Merope2936/28108/2013kilppari
MiiSa-803442/28-35158/2012
Minisport277/33118/2013pco
MooiMama2516/32-3325/2014
Nööse2516/2725/2014
piretti2219/301910/2012X1 km
pipiipa2017/29x
puutarhassa2138/33-40109/2013
robusti2915/3425/2014
sassa72513/3038/2013
Sirppanainen2410/28812/2013
taikakai3321/26-3134/2014X
ttaisku246/4099/2013
Tikru-783626/28-3143/2014
valonkantaja2364/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
~SeaWind~228.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
 
Viimeksi muokattu:
Pakko kommentoida nööselle, että miulla ihan sama ongelma, en saa siihen ovistikkuun väriä niin millään. Testimielessä olen myös tehnyt, että olis jotain tietoa siitä millon se oma ovis suurinpiirtein ois. Parissa edellisessä kierrossa oon saanu vaan jotain haaleeta viivaa näkyviin, ei puhettakaan edes mistään testiviivan vahvuuksista. Menkat kuitenkin tullu normaalisti, et ilmeisesti ovulaatio kuitenkin tapahtunut?? Oireiden perusteella oon sit vaan sen oviksen määritelly :S Mut jotenkis epävarma olo, kun ei tuu kunnollista plussaa, et oliks se ovis vai ei, vai onko jokin vikana minussa kun ei näy vaivaivai
 
seawind halaus, sulla on ollut hurjan rankkaa. :hug:

Mulle voi päivittää 2/33 yk 10. Elokuuksi sain ajan naistentautien erikoislääkärille, aloitetaan laparoskopialla, tarkistetaan endometrioosi + munatorvien aukiolotutkimus samalla kertaa. Ei olla nyt kesällä yritetty varsinaisesti, nyt kun ekaa kertaa kuukauteen mietin asiaa niin itku tuli. Ajateltiin lopettaa hätäily ja oviksen etsiminen koko kesäksi, elokuussa lääkärin jälkeen katsotaan mitä tapahtuu. Tää on ollu mulle niin raskas ja vaikea asia että en oo täällä palstallakaan pystynyt käymään, sillä pelkään että kaikki muut on raskautunut paitsi minä. Kuulostaa hölmöltä ja itsekkäältä, mutta toivon että ymmärrätte mitä tarkoitan. iiida samaa mietin mäkin, ikää mittarissa 21v ja hyvää vauhtia lapsettomuushoitoja kohti menossa.. Yleensä oon optimistinen asioissa ja elämässä mut en oo koskaan ollu näin henkisesti lyöty.
 
Malvankukka, ikävä kyllä se, että kuukautsiet tulee ei tarkoita automaattisesti että ovulaatio on tapahtunut :(

Noista testeistä. Itse en ennen pco diagnoosia juurikaan tikutellut niin en voi verrata, mutta terojen ja clomien aloittamisen jälkeen olen saanut selvästi vahvat viivat ovistikkuun kp 16-17 tienoilla eli juurikin kaksi viikkoa ennen kuukautisia. Kierron muissa vaiheissa viivaa ei ole tullut tai sitten se on ollut ihan hailura. Eihän ovistestit ihan kaikilla välttämättä toimi, mutta jos ei koskaan saa niitä tasavahvoja viivoja, niin itse kyllä suosittelisin gynelle suuntaamista jotta ovis voidaan varmistaa.

puutarhassa ja iiida, ymmärrän ajatuksenne. Mutta ei se helpota asiaa vaikka olisi minkä ikäinen. Itse taas ajattelen niin, että te sentään aloititte ajoissa joten jos lapsen saaminen osoittautuu hankalaksi, niin hoidoille tms. on aikaa. Itse täytän pian 30 ja ajattelen että mitä jos ehdin hirveän vanhaksi ennen kuin saan edes ensimmäisen lapsen. Tää tilasnne ahdistaa kyllä, oli sitten ikä tai tilanne mikä vaan. Koitetaan jaksaa! : / Ja puutarhassa minäkin aina kadehdin plussautuneita... varsinkin jos tärppää tosi nopeaan niin meinaa pieni katkeruus iskeä. Varmasti ihan normaalia, ei siitä tartte huonoa omaatuntoa potea :) Kyllähän sitä silti järjellä tajuaa, ettei muiden raskautumiset ole itseltä pois.

Intopiukalle tsemppiä!

on
: siis en mä raskaana ole!!! Älkää nyt tyttäret nostatelko turhia toiveita mulle :ashamed: Raskaustesti on siis ihan puhdas nega, ei haamulaistakaan. Ja ihan selkeästi eilen siis ovuloin! Testissä kaksi tummaa viivaa, muniksia juilii (molempia!?!?!) ja ovislimaa tuli niin et piti melkein suoja laittaa. Olen tosi varma siis, että ovuloin, mutta mitä hittoa miksi! Ja mieskin reissussa prkl!! Tää on ollut vuosisadan oudoin kierto... kaks viikkoa verivuotoa ja sit ovis kp 30! Noh huomenna pitäis normaalisti alkaa kuukautiset, saas nähä. Viime ultrassa näkyi kysta, voisikohan se olla syypää? Ehkä viime ovis jäi väliin ja tulee vasta nyt, mutta sekin kuulostaa oudolta, kun kerran on terot+clomit käytössä.
Nyt ajattelin lopettaa noi hormonit. En edes osais syödä oikeita kiertopäiviä ku on ihan sekasin... koitan olla ajattelematta asiaa ja menen nyt vaan ihan luomusti, Alle kuukausi kuitenkin tyksin käyntiin, joten siellä voidaan sitten ihmetellä jatkoa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä