Esikoinen vuodelle 2015

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

SUNNUNTAI 22.6.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2727/25-29X
Boni2956/??312/2013pco
bumpy2925/31151/20131 ku, mfo
diadora2525/29-3115
hopess2231/?6/2013
Iiida2213/17-4689/2013
ilokilo2928/2717
Intopiukka2817/24-4869/2013mfo
KultaSieni2816/2734/2014
Liilja2017/32-3334/2014X
Mak-i2314/26-29274/2012
Mantzu_852930/22-255
Mappis_882623/30128/2013
Merope2931/28108/2013kilppari
MiiSa-803437/28-35158/2012
Minisport272/33118/2013pco
MooiMama2511/32-3325/2014
Nööse2511/2725/2014
piretti2214/301910/2012X1 km
pipiipa2012/29x
puutarhassa2133/33-40109/2013
robusti2944/??15/2014
sassa7258/3038/2013
Sirppanainen245/28812/2013
taikakai3316/26-3134/2014X
ttaisku241/4099/2013
Tikru-783655/28-3133/2014
valonkantaja2359/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
~SeaWind~228.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
 
~SeaWind~ Voi ei todella kauheeta. Jaksamisia :hug:

Monella tullut täti kylään :/ harmi, toivotaan että seuraavalla kierrolla tärppä eli tosi isoja plussatuulia meille kaikille :p:saint:

Omaa napaa: Viikolla meinasi loppua toivo totaallisesti kun ei öisin saanut nukuttua kipujen takia (ovistuntemuksia) ja sitten torstaina kaikki loppui kuin seinään. Oireet loppui ja kaikki. Joten tulin siihen tuloksen että ovulaatiota ei tapahtunut olenkaan kun en sitä saanut tikutettua. Kunnes tänä aamuna digitikkuun tuli sanat YES eli tikun mukaan ovis olis parinpäivän sisällä. Ja tuntemuksetkin alkaa olemaan taas sen mukaiset <3
Itsellä on jotenkin tunne että tämä kierto voisi olla se <3
 
Taas on jäänyt päivittämättä oma tilanne, pahoitteluni!!
Eli mennään kp 21/28-31. Ovista en ole yrittänyt bongata tässä kierrossa mutta tällä viikolla se on ollut, ja aika hyvin sitä yritetty hyödyntää :D jos ei tärpännyt niin ensi kiertoa varmaan tikuttelen sitten :)
 
Nyt vasta pääsin lueskelemaan teidän juttuja kotiuduttuani mökiltä.

Mukana ollaan ja päivittää saa vihdoin kp1/??. Tämä siis täysin terojen ansioita, muutenhan gyne totesi jossain kp42 paikkeilla, että limakalvo oli sen paksuinen kuin sen pitäisi olla ihan kierron alupäivinä... :( No, nyt parin päivän päästä verikokeisiin mittaamaan niitä arvoja ja sitten parin viikon päästä lapsettomuuspolille.
 
Hyvää juhannuksen jälkeistä huomenta kaikille! Töiden lomassa omanapailen nyt vain. Ovista olen tikuttanut torstaista lähtien kaksi kertaa päivässä testannut eikä ainakaan vielä ole tikku mitään näyttänyt (tänään oli hitusen tummempi viiva kuin aiempina päivinä, joten toivottavasti enteilisi tummaa viivaa tälle viikolle). Aikaisin olen aloittanut testaamisen, mutta halusin varmistaa, ettei jää huomaamatta. Toivotaan nyt, että tikut näyttäisivät tällä viikolla suotuisilta ja että tämän naisen värkit toimii niin kuin niiden pitäisikin. :D Kohdunnapukka ollut menkkojen jälkeen ylhäällä ja kova (kokeiltu aamuin ja illoin). Tänään oli kuitenkin alhaalla ja kovahko. Tästähän tietysti taas innostuin ja toivon tämänkin enteilevän ovista. Kokeilin sitten tunnin kuluttua uudestaan (innostuin ehkä liikaakin) ja napukka oli noussut takaisin ylös tai ainakin ylemmäs.

Kyllä näitä oman kehon merkkejä voi tulkita ihan miten vaan kierron vaiheesta riippumatta. Kaikki merkit tietysti enteilee aina juuri sitä mitä itse eniten toivoo. :D
 
En ole reiluun viikkoon ehtinyt palstalle kirjoitella, mutta nyt kun juhannuksen vietosta on palattu arkeen on vihdoin aikaa. Luin viestit läpi ja moni oli joutunut uuteen kiertoon. Suuret tsempit jokaiselle! Ovulaatiokin kolkuttelee monen ovella, joten olkoon tähtien asennot suotuisia, että tallettelut onnistuvat mallikkaasti! Ainakin säät ovat niin viileitä, että luulisi peiton alla viihtyvän ;)

~SeaWind~lle erityisen paljon jaksamisia, tilanne kuulostaa tuskastuttavalta. Toivottavasti arvot kääntyvät selvään laskuun tai lääkärit päättävät pian ryhtyä toimiin!

Täällä on jo hyvän aikaa menty uutta kiertoa eli voi päivittää: robusti kp 11/34, yk 2. Laitoin nyt tuon edellisen kierron keston mukaan, kun päätin etten testaa ennen kuin pisimmän yrityskierron mukaan on menty selvästi "yliajalle". 34 on kuitenkin minulle vielä melko lyhyt kierto, joten luku muuttunee yk:n kasvaessa.

Loppuun vielä oma napailua, yleensä ennen kuukautisia minulla on selvät oireet: maha sekaisin ja "mukavat" varoittavat ennakkokivut sekä pientä tiputtelua, joiden vuoksi saa useamman päivän arpoa vessassa käydessä että joko alkoi. Viime kierrossa ei ollut minkäänlaisia oireita kuukautisten tulemisen suhteen, kunnes ne sitten alkoivat ja kipeinä alkoivatkin. Edellisen kerran olen kymmenen vuotta sitten ollut niin kipeä, että täytyi maata lattialla ja oksentaa kivusta ja nyt taas. Kun aikoinaan sain tarpeeksi kovat lääkkeet kipuihin, ne ovat pysyneet jollain tapaa siedettävinä, mutta ei tällä kertaa. Olivat kuulkaa pitkiä tunteja odotellessa, että koska kipulääkkeet alkavat vaikuttaa. Mietin voisiko tuo olla jollain tapaa itse aiheutettua, jos kroppa meni sekaisin suurista vauvatoiveista. :D

Nyt olo on ollut toiveiden suhteen tasaisempi ja olen jotenkin alistunut siihen, että luultavasti tässä hommassa kestää. Ymmärrän jotenkin paremmin, että ei sitä vauvaa voi kalenteri kädessä tilata. Toki ärsytys sen suhteen on noussut jo hieman, että miksi ihmeessä ei yritystä ole aloitettu jo aiemmin? Vaan kaipa ne syyt silloin alkuvuodesta tuntuivat vielä merkityksellisiltä, joskin nyt tuntuu että olisi oikein kiva viettää kesää mahaa kasvatellen.

Tällä viikolla saan vihdoin kirmata kunnolla lomalaitumille ja kaipa se oviskin tällä tai viimeistään ensi viikolla on tulossa (jos tulee). Seuraavasta kierrosta yritän sitten tikuttamalla varmistaa että ylipäänsä ovuloin, jos ja kun sieltä itseni löydän.
 
Robusti miulla alko nyt myös yk 2. Vähän samoja fiilareita kun sinulla. Oon niin pitkään (lue monta vuotta) ite tätä vauvaa haaveillu ja kinunnu ja nyt sitten mies anto luvan yritykselle. Ja toki sitä pettyy kun tulos ei ookkaan sitä mitä toivoo. Tosin itellä on kokoajan ollu se tunne että tää yritys tulee omalla kohalla kestämään. Vaikka turhaanpa naputan ku täällä ihmisiä, joilla yrityskertoja ja pettymyksiä taustalla paljon enemmän.

Tsemppiä ihan hirmusti kaikille yrittäville <3. Toivon kesäisiä plussatuulia erityisesti jo pidempään yrittäneille, toivottavasti omat kääröt saadaan lopulta kaikki sylkkyihin!!

PS En saa tällä luurilla tätä väriä vaihettuu punaseks KP 1/28 YK 2
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

MAANANTAI 23.6.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2728/25-29X
Boni291/28412/2013pco
bumpy2926/31151/20131 ku, mfo
diadora2526/29-3115
hopess2232/?6/2013
Iiida2214/17-4689/2013
ilokilo2929/2717
Intopiukka2818/24-4869/2013mfo
KultaSieni2817/2734/2014
Liilja2018/32-3334/2014X
Mak-i2315/26-29274/2012
Malvankukka251/2825/2014
Mantzu_852931/22-255
Mappis_882624/30128/2013
Merope2932/28108/2013kilppari
MiiSa-803438/28-35158/2012
Minisport273/33118/2013pco
MooiMama2512/32-3325/2014
Nööse2512/2725/2014
piretti2215/301910/2012X1 km
pipiipa2013/29x
puutarhassa2134/33-40109/2013
robusti2911/3425/2014
sassa7259/3038/2013
Sirppanainen246/28812/2013
taikakai3317/26-3134/2014X
ttaisku242/4099/2013
Tikru-783622/28-3143/2014
valonkantaja2360/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
~SeaWind~228.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
 
Malvankukka tervetuloa!! :flower:

Boni hyvä, että pitkä kierto loppui ja toivottavasti saat pian vähän vastauksia!

on: Vähän huolettaa, että mitä tuolla alakerrassa tapahtuu. Vuodellut on siis enemmän tai vähemmän kp 15 alkaen. Kaks päivää sitten terokuuri loppui ja tänään onkin vuotanut enemmän. Mutta en siis oikein tiedä onko nää kuukautiset vai ei, koska kierto on kuitenkin ollut 31 päivää ja nyt vasta kp 26. Niin outoa... Mutta se huolettaa, että nyt on aikalailla kipuilua, ja tuntuu erilaiselta ku normi kuukautisia edeltävä tai niiden aikainen kipu. Polttelee ja vihloo... Kuukauden päästähän on tyks mutta pelkään että voisko mulla olla joku tulehdus tuolla. Sellasten ku ei viittis antaa jyllätä kauaa! Tosin vatsa ei oo juurikaan kosketusarka eikä vuoto haise mitenkään pahalle eikä ole kuumeilua tms. Papakin otettiin just alkuvuodesta. Ehkä sitä vois soittaa gynelle ja kysyä vähän neuvoja. Ärsyttää kun taas kroppa sekoilee!!
 
ON: kp 13/29 ja määrältään melkeen runsasta valkovuotoa (haisee vahvasti housujenkin läpi). Ovis neljän päivän sisään ja sitten lähdenkin reissuun (en mieheni kanssa) joten pieni tauko siihen väliin. Kuumeilu vain pahentuu: jälleen tänään oli kaverini 3kk tyttönsä kanssa....

Tsemppiä hurjasti kaikille !
Huonoja tilanteita, toiveikkaita naisia ! Parempaan tää kääntyy vielä tästä.
Kyllä ne yrityskierrot vielä jossakin välissä loppuu.
Paljon uskoa vaan ja vähemmän stressausta.

<3
 
Heh, alkaa jo kaksi kuukautta viime menkoista olla...tarkalleen ylihuomenna. :LOL:
Mie oon kai jo niin turtunut tähän juttuun, ettei asialla ole enää ees väliä. Tulevat sitten kun tahtovat ja sitten pääsee taas jännäilemään. :)

Päädyin aloittamaan taas laihduttelemiskuuria tässä odotellessa. Jos, vaikka muutaman kilon painonlasku herättelisi tuon hormonitoiminnan uudelleen eloon. Nyt (uusinta)kokeilussa olisi 5:2-dieetti, tänään eka paastopäivä ja täytyy sanoa, ettei tee edes tiukkaa. Ja nyt yritän muistaa olla liikaa hyppimättä tuolle vaa'alle. Vain maanantaisin!
Katsotaan miten tämän nyt onnistuu.
 
Minisport Eli digitesti jota käytän on Sofi digital ovulaatiotesti johon tilataan erikseen ne testitikut. Olen tykännyt tästä, kunhan vaan muistaa olla aina kärsivällinen ja noudattaa ohjeita :LOL:

Nööse Itse aloitin tikuttamaan myös varhaisessa vaiheessa ja meni niin että jokatoinen päivä tein aamuin illoin ja joka toinenpäivä vain aamusin. Viimeviikon keskiviikkona päätin että ei enää iltasin kun tuntu turhalta kunnes sitten perjantai iltana tuli tunne että pitäsköhän tehä testi ja tein ja kyllähän se sanoi :heart: jeee.. eilen tein aamulla jolloin vielä oli kyllä ja tänään oli jo ei eli pe-la oli ilmeisesti ne otolliset päivät.
Onko sulle Nööse käynnyt niin että olisit saanut selvän viivan tikkuun mutta seuraavana päivänä se olikin paljon paljon haaleempi tai sitä ei ollut ollenkaan? Minulle teki niin parikertaa kunnes aloin käyttää tuota digi versiota.
Ja tuo sun kirjoitus oireista oli just niin totta, ainakin minun kohdalla :D kai sitä vaan ajattelee ja haaveilee niin paljon että niitä oireitakin sitten löytyy ihmeellisesti ;P

Valonkantaja ootko aikasemminkin kokeillut tuota 5:2 diettiä? onko millainen, kun ite pitäs kanssa saada painoa pois mutta en oo keksinyt että miten. Aika monia konsteja kokeiltu usein mutta niist on lipsuttu tai eivät ole olleet mun juttu.
Ja todellakin toivotaan että hormoonitoimintasi herää uudelleen että pääsee jänskäilemään ;)
 
Tulin juuri ultrasta. 1,5cm raskauspussi on aivan munatorven päässä, melkein munasarjassa saakkaa. Huomenna menen aamulla klo 8:00 osastolle. Ensin otetaan verikokeet jonka jälkeen metotreksaatti piikki. Yön yli joudun jäämään seurantaan.

Pelottaa kamalasti, lääkäri sanoi että riskejä on kaikissa vaihtoehdoissa, leikkaus, metotreksaatti, tai seuranta. Hän sanoi ettei voi antaa mitään lupauksia siitä mitä ks lääke aiheuttaa juuri minulle. Kauhuissani kysyin suoraa, että voinko vaikka menehtyä ks. lääkkeeseen, johon lääkäri vastasi että ei ole koskaan urallaan sellaista nähnyt mutta sitäkään vaihtoehtoa ei voi pois sulkea..

Lisäksi on mahdollista että silti joudutaan leikkaamaan jollei myrkyt tehoa. Nyt pelottaa kamalasti, en tiedä mitä tehdä tai mitenpäin olla.. Entä jos saan jonkin vamman tai kuolen?
 
Seawind kyseessä on solumyrkky, joten ei tietenkään se hyvää tee, mutta saat sitä vain hyvin pienen annoksen. Ajattele niin, että sitä käytetään joidenkin sairauksien hoitoon jatkuvana lääkityksenä, sinä saat vain yhden pienen annoksen (tai pari annosta jos tarve vaatii). Lääkäri ei tietenkään voi sanoa, "että nou hätä tämä ei vaikuta mitenkään ikävästi", koska onhan se tujua tavaraa. Vähän kyllä ihmettelen lääkärisi "pelottelua" kun itseäni ennemminkin rohkaistiin siinä, että selviän vähällä koska KU huomattiin eikä leikkausta tarvita. Mutta minulle silloin kaikki vakuuttivat että on tosi turvallinen pistos eikä pitäisi vaikuttaa hedelmällisyyteen tulevaisuudessa. Hyvä, että saat jäädä tarkkailuun, itse menin vaan kotiin. Selvisin myös aikalailla ilman kipuja, vain kerran tunsin ikävän repäisyn siellä vasemmalla, missä raskausmassa sijaitsi. Olen kuitenkin lukenut, että joillekkin tulee kovatkin kivut kun raskausmassa alkaa siellä "hajoamaan". Varaudu siis siihenkin. Minä kyllä selvisin helpolla ja arvot laskivat aika nopsaan. kesäkuussa sain metopiikin ja elokuun lopulla tulivat ekat normaalit kuukautiset taas. Hcg oli muistaakseni nollilla siinä elokuun alkupuolella.
Et sinä kuole tai vammaudu!! Ei sitä lääkettä käytettäisi jos se olisi vaarallista. Onhan ihan tavallisissa buranoissa sun muissakin aina riskinsä ja joku saattaa niistäkin saada ikävän reaktion. Aikaisemminhan pääasiallinen hoito kohdunulkoiseen oli leikkaus, mutta meto on havaittu lempeämmäksi vaihtoehdoksi, joten nykyään sitä suositaan ennen leikkausta.
Voimia! Pian pääset jatkamaan yritystä! :hug:
 
Mak-i, joo olen mie joskus kokeillut...sellaiset kaksi viikkoa jaksoin ja sitten iski himosyöminen ja väsähdys. Siksi nyt taas varovaisesti kokeillen ja en ole ottanut niin tiukkaa linjaa sen 500kcalin kanssa... sanotaanko, että jos alle 800 jää niin hyvä. Tänään olen syönyt n. 550kcalin edestä. Oikein hyvä olo edelleen, nälkä ei ole. Ainut mitä vähän on niin käsissä ja päässä tuntuu sellaista hassua puutuneisuutta, mutta tätä oli viimeksikin ja kuuluu kaiketipi asiaan.
Sanoisin, että tästä pätkäpaastosta kannattaa ensin vähän lueskella. Joissain lähteissä kun sanotaan, että pätkäpaasto ei välttämättä ole hyväksi naisille, koska voi sekoittaa esim. hormonitoimintaa. Noh, omalla kohdalla se on jo niin sekaisin, että ehkä se sekoaisi toimimaan taas oikein. :LOL:
Eikä tämä ole ainut asia mitä painonlaskun eteen yritän tehdä. Liikuntaa myös ja normaalin syömisen päivinäkin vältän övereitä. En jaksa kuitenkaan laskea noina päivinä niin tarkkaan kaloreita, tulee vaan turhaa stressiä. :)

Seawindille nyt kovasti jaksamisia ja tsemppiä. Ja ihan totta on, että vaikka kyseessä onkin solumyrkky niin saat sitä kuitenkin sen verta pienen annoksen, että on hyvin hyvin hyvin epätodennäköistä, että mitään ikävää sattuu sinulle.
 
Seawind hirveästi voimia ja tsemppiä tulevaan! Samaa mieltä olen, että lääkäri vamaan vain sanoo näin varmuuden vuoksi, mutta en usko, että vakavia komplikaatioita ihan helpolla tulisi. Positiivinen mieli mukaan ja katse tulevaan -mielellä on yllättävän iso yhteys meidän fysiikkaan!
 
Seawindille tosiaan tsemppistä huomista varten. Olisin kyllä itekin paniikissa siun tilanteessa ja tommosten lääkärin puheiden jälkeen, ei ne kaikki hoitoalan ihmisetkään tunnu ymmärtävän miten asiat kannattas kertoa asiakkaalle. Ja kuten bumbykin sano riskejä on aina kaikissa lääkkeissä mut mahdollisuus, et aiheuttas jotain vakavaa on minimalistisen pieni.

Toi digiovistesti vaikuttas aika kätevälle, täytyy pistää harkintaan, jos ei ala tärppäämään.
 

Yhteistyössä