Esikoinen vuodelle 2015

Seawind , suurimmat pahoittelut ja jaksamisia!

Täällä mennään kp33 ja tänään on kn kokeilless sormeen tullut värjääntynyttä vv. Sen kuitenkin huomaa vaan, jos pyyhkii sormen paperiin, eli ei voimakkaasti. Saas nähdä onko menkat siis alkamassa vai ei, toivotaan ettei! Aattelin kyllä, että varmaan alkais noin vklp tienoilla..
 
Multa voi poistaa listalta tuon TJOT:in, ehkä se ei kuitenkaan päde muhun, kun melko aktiivista meidän yritys :) Täällä ootellaan menkkoja alkavaksi huomenna tai viimeistään tiistaina. Keskiviikkona testiä jos sattuu niin kummallisesti käymään ettei menkat muka ala ;D mutta pää kylmänä, luulempa että ne alkaa ihan ajallaan. Viime kierrossa tosiaan sain kp 29(menkkojen alkamispäivänä) apteekin omaan r-testiin hailakan haamun, sellaisen jonka kyllä näki ilman tihrustamistakin, siitä huolimatta menkat alkoi ja pudotus oli jälleen kerran niin kova että päädyin siihen että testejä ei enää tehä, vain siinä tapauksessa että menkat on jo myöhässä. Muutenkin toiveet ei ole nyt korkealla kun ei voitu hyödyntää miehen sairastumisen takia ovulaatiota. Ovis + oli kp 15, 14 "talletettiin" eli jos tärppi olis käynyt niin siittiön ois pitäny säilyä se pari päivää.
 
Seawind, kamala tilanne! Voimia ja onnea jatkoon!

Mennään näköjään MooiMaman kanssa samassa tahdissa. :) En saa nyt punaista tähän tekstiin, mutta mulle vois päivittää uuden kierron alkaneeksi. Oon ihan yllättänyt itseni, kun ainakin ensimmäisen yrityksen "epäonnistuminen" ei aiheuttanut suurta pettymystä. Hyvin tyynesti otin menkkojen alkamisen. Ainakin vielä. :D

Kp 3/27 yk 2

Haluan nyt kokeilla tuolla 27 määritelmällä, kun selkeesti oli mun vika, että kierto oli aiemmin lyhyt, kun en siis osannut ottaa teroja täsmällisesti. Noh mun aiemmat tuntemukset oli siis vääriä ja oviskin oli ties milloin. Haluan tässä kierrossa tikuttaa ovista, koska haluan saada tietää, tapahtuuko sitä ylipäätään.

Tervetuloa uusille!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kp35 / dpo14. Näyttäis siltä, että kierto alkaa olemaan loppusuoralla. ÄLLÖVAROITUS! Tänään aamulla kn koittaessa sormeen jäi jo hieman "verisempää" eritettä. Harmitus on kova. Katsotaan nyt, mihin tämä kehittyy. Kuitenkin usko ja toivo raskautumisesta tässä kierrossa on enää äärimmäisen olematon. Ei auta, kuin puskea takas ylös. Onneksi on paljon kivoja juttuja tulossa, juhannus, lomamatka ja mukavia juhlia !
 
Voi ei Seawind :( voimia <3

Mulle kp1. Jännän aikasin alko.. Tnä olis vielä yks tero jäljellä mut en mä nyt tiedä otanko sen vai en ku menkat kerran jo alko? Ressitön meininki jatkuu edelleen, en oo tehny minkäänsortin testejä enkä oo tunnustellu "oireita". :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

MAANANTAI 16.6.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2721/25-29X
Boni2950/??312/2013pco
bumpy2919/31151/20131 ku, mfo
diadora2519/29-3115
hopess2225/?6/2013
Iiida227/17-4689/2013
ilokilo2949/2716
Intopiukka2811/24-4869/2013mfo
KultaSieni2810/2734/2014
Liilja2011/32-3334/2014X
Mantzu_852924/22-255
Mappis_882617/30128/2013
Merope2925/28108/2013kilppari
MiiSa-803431/28-35158/2012
Minisport2725/33108/2013pco
MooiMama255/32-3325/2014
Neyalin20?/??14/2014X
Nööse255/2725/2014
piretti228/301910/2012X1 km
pipiipa206/29x
puutarhassa2127/33-40109/2013
robusti2938/??15/2014
sassa7252/3038/2013
Sirppanainen2429/28712/2013
taikakai3310/26-3134/2014X
ttaisku2436/?89/2013
Tikru-783649/28-3133/2014
valonkantaja2353/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
~SeaWind~228.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille =)

Täällä tiputteluvuoto jatkuu ja kuukautismaisia kipuja. Kp 19 eli tosi outoa kyllä! Vuotelu alkoi siis oviksen aikaan ja oli aika runsastakin päivän pari, nyt niukempaa ja rusehtavaa mutta jatkuu kuitenkin. Ärsyttävää! En tiedä jaksanko kuitenkaan vaivautua soittamaan gynelle tai varaamaan mitään aikaa. Reilun kuukauden päästä kuitenkin aika sinne tyksiin tutkimuksiin. En usko tässä nyt raskautuvani ilman järeämpiä apuja... Terojen ja clomien avulla ovuloin selvästi, mutta silti mitään ei tapahdu. Olen siis aika varma, että mulla on putket tukossa tms. Koitan nyt malttaa vaan odottaa sinne tyksin käyntiin asti sen enempää stressaamatta asiasta.
 
Täällä kuumeisesti odotetaan yrityksien alkamista mutta menkkojen aikaan alapää hiertynyt ja jopa pienen haavauman löysin?! Aiemmin gyne suositteli ceridal öljyä,onko muilla jotain muuta ehdotusta? Pikaista hoitoa tarvitsisi,mutta mikä tehoaisi parhaiten? Lääkäriin menen vasta jos pahenee, hankala päästä ylipäätään lääkäriin. Kotikonsteja? Reseptivapaita tuotteita?
 
Täällä ei ole vieläkään menkkoja näkynyt, mutta tänään kävin testejä ostamassa. Huomenna aamulla sitten on totuuden hetki. Onko se plussa vai nega? Jäämme odottamaan jännityksellä.

pipiipa, mä sanoisin kotikonsteiksi alapesua haalealla vedellä, ehkä tuota öljyä ja/tai bebantenia ja paljon happihyppelyä alapäälle. Keikistele siis kotosalla ilman housuja niin mieskin tykkää (jos muita ei ole näkemässä) ;D
Tai sitten puuvillaiset alkkarit ja ei kireitä housuja. Kyllä se siitä. Limakalvojen haavat parantuu usein nopeasti, kunhan eivät tulehdu.
 
pipiipa: mulla henkilökohtaisesti aina menkkojen aikana/jälkeen on limakalviot ihan hajalla. Oon ilmeisesti allerginen tamponeiden jollekin ainesosalle, koska aina niiden käytön jälkeen alkaa aivan karmea kutina ja sitä kautta menee limakalvot hajalle. Voisin väittää, että jopa pahempaa kuin hiivatulehdus. Mulla auttaa aina bebburasva, eli Bebanthen. Ja usein laitan pikkuhousunsuojan vielä, niin ei alkkarit ole ihan rasvassa.

Täällä olis aika outo tilanne. Vieläkään ei ole vuoto kunnolla alkanut. Edelleen kn kokeillessa sellasta rusehtavaa ällölimaa, jossa ns "nauhoja" joukossa. Vasenta puolta alavatsalta jomottaa ja välillä myös on oikeita menkkajomoja. Vuoto on ajoittain runsaampaa ja sitten taas hiipuu, niin ettei esim ph-suojaa tule mitään. Alaselkää on jomotellut myös kummasti.. Liekö vain jumissa vai liittyykö tähän.

Pohdein, että jos ei ole torstaihin mennessä vuoto runsastunut ja menkat alkanut, niin käyn ostamassa testin. Silloin olis sitten jo kp39.

Turhauttaa. Yritän koko ajan hokea itselleni, että "älä herättele toiveita" ja "kyllä ne menkat sieltä nyt vaan alkaa", mutta siltin jotenkin on outo olo.
 
Bepanthenilla saa nopeimmin haavan paranemaan :)
Ttaiskulla on kyllä jännät paikat, tuo sivulta juiliminen on varsin yleinen raskausoireenakin. itselle ilmaantui kanssa tänään oikealle puolelle alavatsaan pistely ja siellä on koko ajan sellainen "hankala/repivä" tunne. Sillain lievä kuitenki etten kipeäksi itteäni kuitenkaan sanois, mutta mulla ei ennen oo menkka-aikaan tätä ollu. nyt siis ootellaan menkkalaisten kunnolla alkamista, pieni tiputtelu alkoi tänään ja aamulla nega testi testattu.
 
Seawind: onko sulla ultrattu sisäteitse millon?
Mun kaverilla kävi niin, että se meni neuvolaan varhaisultraan hetimiten kun plussasi. Sieltä ultrattiin normaalisti päältäpäin ja sanottiin, että on kohdunulkoinen. Hälle varattiin aika äitiyspolille, jossa ONNEKS tehtiin vielä verikokeet ja sisäteitse ultra, jossa todettiin, että herne on ihan oikeassa paikassa ja raskaus saa jatkua normaalisti! Hän kävi vielä viikon verran verikokeissa, jossa seurattiin hcg-arvojen nousua.

Sulla on kyllä outo tilanne... :/
 
Mie testasin negan.

Noh, ei haittane. Onpahan yksi stressinaihe tässä elämässä vähemmän. :)
Eli nyt voin sitten heittää kesälomavaihteen päälle ja jäädä odottelemaan, että milloin menkat suostunevat tulemaan ja pääsisi taas vähän eteenpäin tässä vauvaprojektissa. Todennäköisesti mun parhain apuni tähän olisi tiputtaa painoa, mutta en vaan nyt näin kesällä yksinkertaisesti jaksa asiaa alkaa stressaamaan. Jos nyt vaan nauttisi kesästä, kävisi pyöräilemässä ja uimassa ja katselisi, ettei tule mitään liikalyöntejä syömisen suhteen. Syksyllä sitten tarkempaan syyniin eli kilppariarvot ja diabeteksen mahdollisuudenkin voisi tarkistaa, koska sitäkin suvussa on. Ei mulla kyllä oireita ole mutta kuitenkin.

Jos kierrossa ei mitään tapahdu heinäkuun loppuun mennessä niin sitten varmaan on lähdettävä lääkärin pakeille. :p
 
Valonkantaja: Mun mielestä sun kesäsuunnitelmat kuulostavat hyviltä! Tosiaan jos vain muistaa vähän sivussa vähän liikkua ja tarkkailee suurimmaks osaks syömistä, on se mun mielestä jo puolivoittoa (ainakin mun tavoilla)! Sitten syksyllä syyniin. Sama taitaa päteä täällä! Ja mä olen kanssa menossa elokuun puolella lääkäriin, mutta se johtuu siitä, että silloin tulee vuosi täyteen.. : /
 
Seawind tuo kuulostaa minun korviini hyvinkin normaalilta kohdunulkoiselle (vaikka toki toivotaan, että lääkäri erehtyi ja kaveri on oikeassa paikassa). Itselle sanottiin kun sain sen metotrexaattipiikin, että kun se hcg alkaa laskemaan, niin usein se laskee ensin, sitten tulee sellainen piikki jonka aikana se humahtaa ylöspäin ja jatkaa sitten taas laskuaan. Tosin en tiedä, päteekö tämä lähinnä siihen metoannokseen, mutta käsitin että yleisestikin kun raskaus alkaa poistumaan itsekseen ja arvot alkavat laskea. Mutta kyllä sun lääkärisi varmasti tietävät mitä tekevät ja millä hoitomuodolla mennään. Tässä vain yritän sua rauhoittaa sillä tiedolla, että tuollaiset "hormonipiikit" voivat olla ihan normaaleja. Jakselemisia! Ja kysyn vielä, että haluatko pois odottajista vai odotellaanko vielä joskos uutiset olisivatkin hyviä? :hug:

pipiipa mulla on ennen ollut hirvästi ongelmia kuivien limakalvojen kanssa ja sitä kautta myös haavaumien ja hiivatulehdusten kanssa. Yöks! Paras keino, jonka vuosien kokeilun jälkeen löysin oli täysin tavallinen perusvoide! Ihan siis joku aqualan tai erisan. Ehkä sellainen vetisempi kuin paksumpi koostumukseltaan on parempi. Käytät sitä siis ihan päivittäiseen alapääpesuun. Sen voi ihan huuhdella suihkussa pois tai sitten jättää hiukan huuhtelematta. Välillä myös sipaisin esim. yöks ihan pikkuisen määrän voidetta alakertaan ja menin sitten nukkumaan. Ja ilman alkkareita kandee ehdottomasti nukkua, että tavara saa hengittää :D

Valonkantaja hienoa, että osaat olla stressaamatta! Nauti kesästä =)

On: Tyhmä vuotelu jatkuu! Mä en siis tajua! Juuri kun olin iloinen siitä, että terot ja clomit on niin hienosti tasoittanut kierrot. Aina tarkalleen 31 päivää, ovis tulee aina samaan aikaan eikä ikinä välivuotoja. Perkele sentään sanon minä nyt!
 
Hei kaikille tulin tuolta odotuspuolelta kurkkimaan mitä tänne kuuluu, ja kertomaan yhden vinkin. jos hammaslääkärissä käynti on venynyt pitemälle ajalle, niin menkää ihmeessä tarkistukseen ennen raskautta. yli 10 viikon pahoinvointi saa pahaa jälkeä aikaiseksi jos on hammaskiveä entisestään. Plussatuulia ja aurinkoista kesää!
 
Heipsan!

En olekaan hetkeen täällä käynyt :stick:
On aivan ihanaa kun kesä tuli (ja meni..) ja vauvajutut on jotenkin hiipineet taka-alalle. Talvella ja keväällä koitin hyvin ahkerasti unohtaa vauvahaaveet, mutta silti JOKA päivä se mielessä pyöri. Nyt kesän tultua, on tekemistä paljon enemmän joten ajatuksetkin pyörivät muissa asioissa :) (Ovia tosin jokapäiväisessä käytössä.. :D)

PCOn myötä olen hurahtanut vähähiilihydraattiseen ruokavalioon (viikonlopun karkki ja patonkiherkuttelua lukuunottamatta..)! Motivaationani on ainoastaan PCOn hillitseminen, ei niinkään painon pudotus, tosin en kyllä parin kilon pudotusta surisi ;)

Viilonloppuna tosiaan karkkia syödessäni iski morkkis; OMG HIILAREITA MILJOONITTAIN! Tuon ajatuksen jälkeen hoksasin, että hei, PCOn hoidossa tärkeintä on VÄHENTÄÄ hiilareita. Jos muuten syön n. <50hh/päivä, niin viikonlopun karkki ja patonki ei maata kaada.
Homman nimi onkin terveelliset, ei superprosessoidut raaka-aineet!

Joku muuten tuosta limakalvojen kuivuudesta puhui. Itsekin huomasin alapään limakalvojen kutisevan aivan järjettömästi ENNEN menkkoja :O
Kun menkat sitten tulee, tuntuu että limakalvojen kuivuus tasapainottuu.. Bepanthenia käytän pahimpaan kutiamiseen, sekä hapanmaitotuotteilla koitan hiivatulehdusta vältellä.

Tänään mennään kp8/17-44.
Vehnänalkioöljyä ja d-vitamiinia nappaillen.
Hauskaa viikonjatkoa!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Joo miun alapää on kunnon "neiti"... vieroksuu kaikkea vähänkin vierasta ja ajatus rasvoista puistatuttaa.. mutta kai se on bepanthenia kokeiltava, on muihin iho ongelmiin tehonnu. Pari päivää huljuttelua vedellä (jopa joka toisen pissin jälkeen) on kutinan ja kirvelyn (haavauman) helpottanu ja koitetaan voiteella loputkin kuntoon laittaa. Hikoilu ärsyttää,onneks nyt ei lämpimiä kelejä. Välillä tekis karvat pois vetästä mutta en voi ajatellakkaan siitä seuraavaa kutinaa ja ärsytystä ajatella.

Toiveet omasta lapsesta vaan kasvaa kun kesäkuun katellunna 2,5kk lasta(oman mammansa seurana) ja 3 ja 5v lapsia likottanu. On ne vain ihania ja kyllä se oma mussu olisi vain ihana !

Ääneen en oo toiveistani "aikuisille" (lääkärit,omat vanhemmat) uskaltanu puhua, mutta nyt kun tosiaan sinne lääkäriin soitin että sain huomiselle puhelin ajan lääkehoitoa vaihtaakseni niin jo alkaa todelta tosiaan tuntua.

Mieskin tuossa sitä 2,5kk tydyä sylitti ja voi kun mies ja lapsi on maailman parhaita näkyjä! Nämä saa uskoa tähän stressauksen sekaan. Ja kyllä mieltäkin lämmittää ajatus rauhoittumisesta ja rentoutumisesta homman edesauttamiseksi.

Tsemppiä kaikille ja kyllä me vielä kohalle sattuu kun aika on. Jaksakaamme toivoa ja tsempata itsejämme!!
 
Moikka! Täällä odotellaan hoitojen etenemistä. Mies vei tänään spermanäytteen ja tuloksen jälkeen mulle mahd aukkaritutkimus ja clomiresepti käteen. Minulle todettiin monirakkulaiset munasarjat, hiilareihin pyrin kiinnittämään tarkempaa huomiota, viikonloput tahtoo olla vapaampaa herkuttelua vähän mietityttää kesän tulevat reissut, hoitoja ajatellen mutta eihän mitään viikonloppuisin tehdä, mitä nyt ovista hyödytellään painoa pyrin pudottamaan, kesäkuntoon on vielä matkaa mutta suht tyytyväinen olen tähänkin hetkeen. Pätkäpaastolla olen ollut viim 5 viikkoa, lenkkeilyä ja pyöräilyä pääasiassa harrastan näin kesäaikaan kun sali on tauolla.
Jaksamisia kaikille, etenkin meille joilla yrityskiertoja on jo ihan liikaa...
 

Yhteistyössä