Esikoinen vuodelle 2015

Mahtavaa, miten nyt tulee plussia -onnea kaikille!

Ja tosiaan ymmärrän teitä hyvin kellä kierto venyy. Viime kierto tosiaan sen n.120pv, joka loppui vasta teroilla ja samalta näyttää, että nytkin vaan jatkuu ja jatkuu... :( Onneksi maanantaina on työterveydessä lääkäriaika ja sieltö ajattelin kysyä lähetettä gynekologille vuotohäiriöiden takia ja gynehän viimeksi pari kk sitten lupasi, että kesällä käyttöön clomit, jos ei plussaa ole tullut (ja pco kun on jo todettu). Joten toiveissa olisi, että clomit saisin ja sitten jos vaikka kesäloman aikana tuo plussa pärähtäisi tännekin!
 
Boni, mullakin siis alkaa ylihuomenna (kp3) eka kuuri ilmeisesti clomia vastaavilla lääkkeillä (mutta halvemmat), toivon että säkin saisit reseptin piakkoin. Nyt "suunnitelmissa" saada pienokainen alkuun juhannuksena, joten maaliskuun vauvoja tilattu meille yksi (no miksei kaksikin ;) ), kiitos! :) No niin, nyt pakko saada muuta ajateltavaa ja tekemistä paljon ettei ala stressata tää touhu taas. Nauttikaa kesästä naiset, ihan jokainen!
 
  • Tykkää
Reactions: MooiMama ja Boni
Moi, Tänne sais päivittää kp1/27 ja yk3
Mua ärsyttää ku mun menkat alkaa aina ihan hirveillä kivuilla ja aina yöllä tai tosi aikasin aamulla. Ja tottakai niihin kipuihin herää vasta kun ne on niin kovia että itku meinaa tulla ja uni ei tuu ennen kun sörkylääke alkaa vaikuttaa. Onks kellään muilla yhtä voimakkaita menkkakipuja? Mulla kestää menkkojen 1-2 ekaa päivää.

Harmittaa yllättävän vähän että menkat alko eikä tärppiä sit tässä kierrossa tullu. Mä oon kuitenki viel aika positiivisin mielin ja uskon siihen et kyl se tärppää varmasti tän vuoden puolella :D
 
KultaSieni, mulla oli vastaavia kipuja aiemmin ja kaikki paikat tutkittiinkin eikä mitään vikaa löytynyt. Tilannetta vaikeutti epäsäännöllinen kierto, joten en voinut ennakoida kipua ja ottaa lääkettä aiemmin. Sain terot ja sellasen ihmelääkkeen kun arcoxia, joka on siis vahva kipulääke. Aluksi käytin tota lääkettä, mutta nyt en oo sitäkään tarvinnut pariin kiertoon. Kivut on laantuneet siedettäviksi siihen verrattuna, mitä ne oli ennen, krampit säteili nilkkoihin asti, silmissä tummeni, päätä särki ja oli fyysisesti huono olo. Jostain syystä ovat nyt lieventyneet. Oli sitten syynä terot tai aika niin en valita. :)

Täällä ei menkkoja näy... Alavatsa kipuilee edelleen tosi lievästi aina silloin tällöin. Paljon lievemmin kuin menkkojen aikana tai niitä ennen yleensä. Kohdunnapukkaa oon tutkiskellut noin puolesta kierrosta eteenpäin ja eilen illalla se oli korkeammalla ja kovempi kuin tähän mennessä missään vaiheessa. Verta ei myöskään sieltä löydy. :D Yöllä taas näin unta, että testiin pärähti plussa. :D Eilen töiden jälkeen kurvasin suoraan hakemaan raskaustestin ja tein sen tänä aamuna. Oli kuulkaas niin negatiivinen kun vaan voi olla! :( Oon jotenkin vähemmän pettynyt kuin mitä alunperin luulin olevani, jos testitulos on ei-toivottu. Noh eiköhän noi menkatkin viimestään ensi viikolla ala, kun terokuurikin loppuu huomenna. Tietysti tässä vielä on mahdollista, että ovis on ollut ihan eri aikaan kuin luulin ja oli vaan liian aikaista testata tai sitten vaan pitää nyt suunnata ajatukset seuraavaan kiertoon.

Teroja käyttäneet ja miksei muutkin, ootteko huomanneet tai luuletteko, että niiden ottamisen täsmällisyydellä voi olla vaikutstusta siihen, million menkat alkaa? Aiemmin otin terot, kun satuin muistamaan, välillä aamulla, välillä päivällä ja välillä illalla. Näin siis saman kuurin aikana. Nyt oon onnistunut ottamaan terot aina aamuisin eikä ainakaan vielä ole menkat alkaneet, kun aiemmin alkoivat jopa kuurin aikana.
 
Paljon onnea kaikille plussanneille! Toivotaan, että teillä sujuu kaikki onnellisesti loppuun saakka ja saatte nyytit kainaloon asti :) :heart:

Itse jouduin uudelle kiertoradalle tänään eli kp 1, yk 3. KultaSienen kanssa samoissa lukemissa mennään. Tää kierto sujuikin sitten täsmälleen samoin kuin tätä edeltävä eli ovisplussa kp 19 ja kierron pituudeksi tuli 28 päivää. Luteaalivaihe siis on edelleen onnettoman lyhyt, 9 päivää, ja mietinkin tässä, pitäisikö tästä jo käydä lääkärille juttelemassa, vaikka yritystä onkin vasta pari kuukautta takana? Nettikeskusteluja kun lukee, niin löytyy aika ristiriitaista(kin) tietoa luteaalivaiheen pituuden vaikutuksesta. Yleisin tieto ja mielipide tuntuu olevan, että alle 12 päivän luteaalivaihe vaikeuttaa raskaaksi tulemista ja alle 10 päivän alkaa olla jo lähes ellei täysin mahdotonta, mutta sitten taas joillekin on lääkäri sanonut, ettei asialla ole mitään merkitystä. Tiedä häntä sitten. Itse olisin taipuvainen uskomaan, että kyllä sillä jotain vaikutusta täytyy olla. Ilmeisesti lyhyt luteaalivaihe johtuu heikosta keltarauhasen toiminnasta, vaikka mulla ei siitä mitään muita oireita ole luteaalivaiheen lyhyyden lisäksi, mutta mistähän se keltarauhasen heikkous sitten johtuu? Positiivista tässä tietty on se, että ovulaatio oireiden ja testienkin perusteella ylipäänsä tapahtuu (vaikkakin myöhään) ja kierto on viime aikoina ollut varsin säännöllinen.

Jotenkin tämä tädin kylään kurvaaminen kyllä aina konkretisoi sen, kuinka paljon sitä lasta oikeasti haluaakaan, vaikka pettymys ja surkeilu mulla onneksi vielä näin lyhyen yrityksen jälkeen pysyy kohtuumitoissa. Ehkä eniten harmittaa nyt sen asian toteaminen, että kroppa ei toimi aivan niin kuin pitäisi raskautumista ajatellen.

Yksi juttu, joka tässä myös mietityttää (vaikkakaan ei ole suoranaisesti raskautumiseen vaikuttava asia) on se, että mulla on näkynyt jo kaksi kertaa peräkkäin papassa lieviä solumuutoksia. Seuraava kontrollipapa olisi heinä-syyskuussa ja jos silloin vielä näkyy muutoksia, niin vaatii tarkempaa selvitystä (tähystyksen, koepalojen oton?) Onkos täällä kellään kokemuksia solumuutoksista, jotka on joko parantuneet itsestään tai on hoidettu? Olen ymmärtänyt, että näitä voi tutkia ja hoitaakin (jos välttämätöntä) myös raskauden aikana, joten sinänsä ei pitäisi haitata raskautumisen yrittämistä ja toisaalta lievät muutokset eivät etene pahalaatuiseksi missään lyhyessä ajassa, mutta kyllähän tää silti mietityttää...

Tulipas pitkästi omanapailua tällä kertaa. Paljon oon taas taustalla tätä ketjua lueskellut ja myötäelänyt, vaikka itse ei tuu kovin useesti kirjoteltua...

Mukavaa viikonlopun jatkoa ihanille naisille :)
 
Taikakai älä vielä maalaile piruja seinille tuon solumuutoksen kanssa. Mulla on yksi tuttu jolla oli samalla tavalla 2 kertaa muutosta ja kolmannella kerralla oli hävinnyt :) Toivottavasti sulle käy sama homma! Tuosta lyhyestä luteelivaiheesta en osaa varmasti sanoa, mutta ehkä kokeilisin vielä parisen kiertoa jos teillä vasta niin vähän aikaa yritystä takana. En osaa sanoa.

Nööse ota ne ehdottomasta samaan aikaan päivästä. Ne on sama homma ku ne e-pillereissä. Nekin pitää ottaa aina samaan aikaan. Tai oikeastaan mikä vaan lääke on hyvä ottaa tasaisesti. Jos otat jonain päivänä aamulla ja toisena iltana, tulee siihen liian pitkä tauko jollon lääkeaineen määrä elimistössä vähenee ja aiheuttaa sulle menkat. Ei siis kyllä ole tarkoitus että kuurin aikana ne menkat alkaa. Luulen että se on se syy miksi ne on alkaneet kuurin aikana sulla.

Omaa napaa pitkästä aikaa tähänkin ketjuun tutuille :) Eli meillä vuosi täyttyi yritystä ja menkat pyörähtivät käyntiin. Syksyllä lapsettomuushoitoihin kunnalle jonoon ja tiistaina mennään yksityiselle. Melkeen kaikki testit on jo tehty meille, mutta kukaan ei oo suostunut määrään mulle mitään ovulaation induktioon. Toivon saavani letrotsolit käyttöön. Siis testeissä ei mitään vikaa, mutta välivuodot edelleen jatkuu. Minussa vika, ei miehessä. Mä oon itseasiassa aika loppu tän koko yrityksen takia ja tuskin saadaan koskaan lasta :/
 
Lilja: mitä teette yksityisellä? haette lähetteen? Meillä on menos yk10 joten kohta kans jonoihin.. Tsemppiä ja muistathan, että todella suurella todennäköisyydellä hedelmöityshoidot onnistuu. Ja toivottavasti kesä tekee tehtävänsä!
 
Merope Siis mun oma (yksityinen) gyne ei halua määrätä mulle clomeja tai muitakaan, joten mennään nyt ihan dextran lapsettomuusklinikalle. Siellä otetaan mahdollisesti lisää labroja tai muita tutkimuksia jos tarttee sekä toivottavasti saan lääkkeitä myös. Oma gyne kyllä laittaa lähetteen mulle eteenpäin syksyllä, koska sillon tulee vuosi täyteen keskenmenosta. Ennen sitä ei ole mahdollista päästä jonoon. Ja siitä sitten vielä jonotetaan, joten en todella jaksa odottaa minnekään joulun tienoille että saadaan clomit tai letrotsolit kokeiluun. Siksi siis mennään nyt huomenna sinne :) Mies tulee myös mukaan ja tunnin pitäisi sitten siellä keskustella aiheesta. Jännittää ihan superisti. Multa on ottamatta testosteroni ja ovulaation jälkeinen progesteroni arvo vielä. Sitten tietysti aukiolotutkimus, mutta en usko että sen kanssa on ongelmaa. Olenhan jo ollut kerran raskaana! Tulen huomenna tai lähipäivinä kertomaan miten sujui ja sitten aion pitää palstailutaukoa kesän ajan, jotta saisi tätä mieltä vähän muualle. Mieheni mm. toivoi etten kävisi täällä niin ahkerasti, koska olen kuulemma liian stressaantunut. Alkaa parisuhde jo rakoilla :/ eipä se kyllä tästä palstailusta johdu vaan ainaisesta stressistä asian tiimoilta. Olen siis enemmän tuolla lapsettomuus keskustelussa nyt ollut mukana.

Oikein aurinkoista maanantaita kaikille!
 
Liljalle tsemppiä tutkimuksiin. :)
Toivotaan, että saisit niitä clomeja tai muita apukeinoja käyttöösi ja ei olisi mitään kauhean hankalasti hoidettavaa ongelmaa näköpiirissä.

Täällä ei edelleenkään mitään uutta. Kp 46 eikä menkkoja lähimaillakaan. Tuo alakerta käyttäytyy kyllä nyt ihan hassusti. On ihan sellaiset tuntemukset kuin ovis olisi tulossa... Ei kai se parin viikon takaisin yksi tippa kaksi tippa -juttu voinut olla menkat? Ku ei ees pyyhkiessä mitään tullut, vain vähän verta valkovuodon seassa. :D
Noh, totesin tässä itselleni, että en jaksa asiaa stressata näin kesän aikana. Tulkoot kunhan vaan huvittaa. Tietty tässä voisi vielä testata varmuudeksi, vaikka viikon loppupuolella, mutta en mä kyllä usko raskaana olevan. Ei ainakaan tippaakaan tunnu siltä. Ei mahaoireita, ei tissioireita, hyvä olo, ei väsytä sen erikoisemmin, ei mitään.
Syksyllä sitten voisi niitä kilpparitestejä mennä kysymään ja muutenkin katsella asiaa.

Noh, raportoin sitten taas, kun jotain jännää tapahtuu. :D
 
Täällä hanat aukes.. eli kp1/30 YK19.
Elättelin hetken jo toiveita, kun tissit kipeenä ja turvoksissa sekä etovaa oloa ollut muutamana päivänä, mut turhat oli toiveet.. : / En viitti nyt ees testata. Mäkin taidan nyt pitää taukoa palstailusta kesällä, mutta käyn ilmottelemassa jos/kun uusi kierto alkaa.. tsemiä kaikille ja hyvää kesää! :)
 
Täällä kans kierto jatkuu, nyt jo 41. päivä, eli 12-13 päivää pidempi kuin normisti. Tänään alkoi hirveä lonkka-jalka jomotus vasemmalle puolelle ja nyt alavatsa jomottaa todella ikävän tuntuisesti eli menkat ilmeisesti tekee tuloaan. Tässä vaiheessa jo ihan tyytyväisenä otan ne vastaan, mutta näistä kivuista päätellen vissiin tulossa jotku super-hyber karmeat menkat.

Onpa tympeää, kun niin moni aikoo pitää kesätaukoaa! Niin on mukava vaan ajankuluksi käydä lueskelemassa teidän juttuja.
 
Täällä mennään kp29/dpo8. Mielenkiinnolla odotan millon mahtais olla oletettu menkkojen alku. Veikkaisin viikonloppua tai ens viikon alkua. Alavatsaa on nyppinyt ja myös häpyluuta/nivusia vihlonut muutaman päivän. Nännit on myös arat. En kuitenkaan ajattele miksikään oireiksi, koska samanlaisia tuntemuksia ollut joka kierrossa ja aina testannut negan. Joten, ei muuta kuin odottelua sitten vain.

On silti ollut aika ihana, kun päätin etten stressaa kesän aikana tästä jutusta (tietty se sitä miettii joka päivä) ja testata vasta sitten kun menkat on selkeesti myöhässä. Nyt nautitaan kesästä ja syödään jätskiä ihan olan takaa.

Johan riitti omanapailut tältä osalta. Tsempit kaikille!
 
Nyt vähän omaa napaa (taas, sori!)...

Kävin tänään työterveyslääkärillä ja sain lähetteen kuukautishäiriöiden takia gynelle. Nyt menen sitten huomenna gynelle, jota lääkärikeskuksen respassa kovasti suosittelivat (toivottavasti on kanssa hyvä, kun meni kaikki aikataulut aivan uusiksi tämän takia, muille olisi ollut vapaita aikoja loppuviikostakin). Kovasti jännitän antaako clomit niin kuin toinen gyne viime kerralla lupaili, että kesällä sitten, jos mikään ei ole muuttunut. Lisäksi sain antibioottia sekä voidetta tähän akneen, joka on kyllä jo hirveä riesa... :(

Tilasin muuten netistä ovistestejä ja pari raskaustestiäkin ja siinä samassa sitten hedelmällisyystestin ihan mielenkiinnosta kun maksoi vaan 5€. Onko joku joskus kokeillut tollaista? Täytyis vaan ensin saada ne menkat aluilleen, että vois sitä koittaa.
 
Taikakai mulla hoidettiin keskivaikeat solumuutokset 2010. Oli siis "syövän esiaste". Hoidettiin sähkösilmukalla eli loop-hoidolla. Kyseinen hoito on toki inhottava, mutta hoituu paikallispuudutuksessa ja on aika pikku juttu. Siinä siis poistetaan se "huono" kudos, vähän kuin luomenpoistossa. Ja oiskos se ollut jotain 95% joilla ei sen jälkeen enää muutoksia näy. Mun stoorin pointtina sulle siis se, ettei noita lieviä muutoksia kannata pelätä, koska kunhan niitä tarkkaillaan niin ei ehdi kehittyä miksikään kamalaksi. Ja tosiaan kun sulla vielä lievää niin ei varmaan edes kehity semmoseks mitä pitäis hoitaa. Mun kokemus on taas yksi todiste siitä, miksi papassa kannattaa käydä säännöllisesti! Muuten saattais olla syöpä nyt. Hoidon jälkeen papat olleet normaaleja.
 
Ensinnäkin kiitos tosi paljon kun vastailitte tohon mun menkkakipukyselyyn. Mä oon luullu että oon jotenki poikkeava tapaus kun mulla noi menkkakivut on ihan kauheita hyi! Ne kestää onneks vahvoina vain yhden vuorokauden ja siitä selviää kyllä Buranalla :) ja menkat ylipäätään kestää mulla vaan 3 päivää, joten voishan sitä onnekkaaksikin itseään kutsua :D Ja jotenkin lohduttaamyös se kun mulle äiti sanoi että hänelle oli synnytys ollut "positiivinen" yllätys kun oli odottanut että koska se kunnon helvetti alkaa kun kivut olikin olleet saman tyyppisiä kun menkoissa. Aidillä siis myös oolleet ihan Super kivuliaat menkat ja tuskin siihen aikaan edes mitään kovin hyviä särkylääkkeitä on ollut napsia :D

Taikakai Meillä on tosiaan tismalleen sama tilanne eli yk3 ja nyt menossa kp 4/27 :D
Mä en olis ton papatuloksen kans ihan hirveen huolissani. Mulla oli 10 vuotta sitten muutoksia eli oliko se nyt nimellä "puhtausluokka 2". No sit kun kävin puolen vuoden jälkeen kontrollissa niin mitään ei enää ollutkaan eli testi oli puhdas :) Eli ei tarvii välttis olla mitään sen kummosempaa ja voi hävitä nopeastikin itsestään.
Mäkään en harmi kyllä osaa vastata tohon luteaalivaiheen pituusasiaan. Mulla itsellä oli viime kierrossa ovis kp13 eli luteaalivaihe kesti 14 päivää. Oli eka ovulaatio minkä tikutin joten en tiä onko aina samaan aikaan. Tässä kierrossahan sen näkee tuleeko samoilla päivillä.
 
Kp 2/17-46. Yk 8

Huoh. En ymmärrä, tässä kierrossa "menkat (??)" alkoi kp 25 ruskealla tuhrulla vaikka teroja oli vielä kaksi ottamatta -.-
Tänäänkin tuo vuoto on vielä ruskean punaista, ei normaalia vuotoa ollenkaan :(

Jospa nyt vielä yhden kierron ajan kokeilisin noita teroja ja sitten soittelisin lekureille ja kyselisin clomien saatavuutta. Oma yksityispuolen gyneni ei noita clomeja anna ennen kuin kaikki terot syöty (6kk) ja senkin jälkeen uhkasi laittaa miehenkin tutkimuksiin ennen kuin clomit määrää..
 
Viimeksi muokattu:
Iiida Mulla vähän samoja kokemuksia, että clomit ovat kiven alla...

Kävin tänään gynellä ja aika masentavaa se oli. Munasarjat ovat kuulemma oikeastaan multikystiset eli jotenkin niitä rakkuloita on myös munasarjojen ulkopuolella (mitä ikinä se sitten tarkoittaakin). Joka tapauksessa vielä huonompi siis. Vaikka edellinen gyne lupasi kesällä clomit, jos tilanne on sama, nyt toisen lääkärin vastaus oli, että hän ei yksityisellä puolella määrää lainkaan niitä vaan tutkii ensin verestä muita arvoja ja sitten laittaa lähetteen sairaalaan hormoni- & lapsettomuuspolille. Siellä sitten ensin siemennesteen tutkimus (mikä on mielestäni kuitenkin vähän turhaa, kun miehellä on jo kaksi lasta) sekä munatorvien aukiolotutkimus. Sen jälkeen sitten mahdollisesti clomit ja kontrollit. Eikä tässä mitään muuten, mutta aikaahan tähän kaikkeen menee kun lomien takia pelkästään verikokeiden tuloksille soittoaikaa saa vasta elokuulle. :(

Nyt mietinkin mennäänkö tällä suunnitelmalla vai kävisinkö omakustanteisesti sillä toisella gynellä hänen lomiensa jälkeen elokuussa... Toki aion nuo verikokeet ottaa ja syödä nyt teroja säännöllisesti kun ne sain taas, mutta täytyy miettiä jatkoa. Ja jos lähetteen kautta menee, niin onko kellään kokemusta kannattaako maksaa enemmän ja mennä esim. Mehiläisen tai Aavan klinikoille vai sitten ihan julkiselle, esim. Naistenklinikalle?

Vaikka on puhuttu ettei oteta tästä stressiä ja on ok, jos lasta ei tulekaan, niin tänään kyllä oli mieli tosi apea kun oli lapsettomuuspolin esitteet kädessä...

Toivottavasti joku jaksaa kirjoitella kesälläkin, aina on mielenkiintoista lukea muiden kuulumisia ja etenkin kuulla niitä hyviä uutisia! :) Auringonpaistetta kaikille meille!
 
Joo täällä kanssa Clomien saanti on ollu hakusessa mutta siksi hakeuduinkin nyt lapsettomuusklinikalle yksityiselle!

Boni tiedän tunteen. Kyllä oli aika outoa tänään istua aulassa jossa oli vain lapsettomuuteen liittyvää materiaalia. Mietin että jos joku näkee mut niin tietää että miksi mä olen siellä. Ei ollu mikään yleinen lääkäriaula :/

Mutta joo siis nyt sitten käyty siellä ja olen erityisen tyytyväinen valinnasta. Mielettömän ihana lääkäri. Se jopa kysyi multa mun mielipidettä miksi me ei olla lasta saatu. Ei kukaan koskaan oo kiinnostunut mun mielipiteistä. Lääkäri olisi jo ehdottomasti halunnut aloittaa lääkkeen tähän kiertoon, mutta kun ei päästä ultraan lomalla niin siiretään heinäkuun kiertoon tää sitten. Nyt on jotain odotettavaa :) Nyt on onneksi ihan hyvä mieli ja lääkäri kovasti vakuutteli että vauva me kyllä saadaan, mutta katotaan nyt millä tavalla. Mies lääkäri oli kyseessä ja oikein asiantunteva oli. Pitkästä aikaa hyvä fiilis vaikka en kylläkään silti ole vakuuttunut että me vauva saadaan. Suunta on hyvä. Vitsi kun vaan olisi rahaa tollasiin hoitoihin. Eka käynti oli n. 170e, että eiköhän me nyt muutama sellanen kestetä. Niin joo ja ihmetteli kovasti miksi mulle on annettu keltarauhashormoneja kun pitäisi korjata alkukierron ongelmat niin loppukierto pitäisi sujua. Ibuprofeiinia saa kuulema vedellä niin kun sielu sietää kuukautisten aikoihin, että jee siitäkin riesasta pääsi eroon.

Hyvä reissu siis oli ja nyt voin hyvällä mielellä jäädä lomalle odottamaan seuraavaa kiertoa. Yritän pysyä poissa täältä palstoilta joten oikein hyvää kesää kaikille :) Hurjasti tsemppiä raskautumiseen!
 
KultaSieni: sää pääset viel helpolla noiden kipujen kanssa... mulla alkaa myös helvetilliset kivut yöllä niin että herään ja apua en saa muusta ku tulehduskipulääkkeistä eli esim. Burana 800mg.. ja unta on ihan turha odottaa ennen ku lääke vaikuttaa... sit päivällä jos lääkkeen vaikutus lakkaa niin meen ihan toimintakyvyttömäksi: vatsaa vihloo ja reidet tulee ihan TOSI kipeiksi.. ja mulle on kokeiltu kaiken maailman e-pillereitä jos ne auttais mut ei... ja nää kivut on ollu siitä asti ku menkat on alkanu.. ainut mikä auttaa on se että aloitan syömään tk-lääkkeitä 2päivää ennen menkkoja ja syön koko menkkojen ajan ja yleensä syön viel panadolia rinnalla... onneksi lääkkeitä on.. :)

Mutta omanapailua: tänään on dpo 12... tissit kipeät, päätä särkee, maha reistaillu, ollu vähän huonoa oloa.. kieltämättä vähän menkkamaisia oireita.. tosin äsken kun kävin vessassa niin paperiin tuli vaaleanpunaista liukasta eritettä.. menkat ei ala tollaisella ja kuten kirjoitin yllä niin mun menkat alkaa jäätävillä kivuilla ja menkkamaisia kipuja ei ole.. ainut vain pientä painetta alavatsassa.. oon aika pessimistinen sen suhteen että olisin muka ekasta kierrosta raskaana.. mutta torstaina odotan menkkoja alkavaksi (toivottavasti ei!).. jos menkat ei ala sillon niin perjantaiaamuna testaillaan sit :) oon tällä hetkellä anoppilassa ja mies on kotona :D onneksi miehen vanhemmat on super ihania että voin olla tääl töiden takia (koti on eri paikkakunnalla kuin työt).. :) mut mut.. toivotaan parasta ja pelätään pahinta :)

Plussatuulia meille kaikille!! :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TIISTAI 10.6.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2715/25-29X
Boni2944/??312/2013pco
bumpy2913/31151/20131 ku, mfo
diadora2513/29-3115
hopess2219/?6/2013
Iiida222/17-4689/2013
ilokilo2943/2716
Intopiukka285/24-4869/2013mfo
KultaSieni284/2734/2014
Liilja205/32-3334/2014X
Mantzu_852918/22-255
Mappis_882611/30128/2013
Merope2919/28108/2013kilppari
MiiSa-803425/28-35158/2012
Minisport2719/33108/2013pco
MooiMama2532/32-3315/2014
Neyalin20?/??14/2014X
Nööse2526/21-2515/2014
piretti222/301910/2012X1 km
puutarhassa2121/33-40109/2013
sassa72519/3028/2013
Sirppanainen2423/28712/2013X
taikakai334/26-3134/2014X
ttaisku2430/?89/2013
Tikru-783643/28-3133/2014
valonkantaja2347/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
~SeaWind~228.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
 

Yhteistyössä