Esikoinen vuodelle 2015

No niin, täällä käyty kp12 ultrassa tsekkaamassa onko lääkekuuri tuottanut tulosta eli olisiko ovis näköpiirissä. Gyne totesi lääkkeen tuoneen toivottavan vasteen, eli parhaillaan on kaksi (!) munasolua kypsymässä ja ovat sitä kokoluokkaa, että irtoavat juhannusaaton tienoilla. :) Tuntemukset olleetkin sen laatuisia et oisin ihmetelly jos ei siellä jotain kypsyis. Kaksosraskauden riski n.10% (normisti kai reilu 1%?). Nyt siis luvassa ovistestailua (lääkärin määräyksestä) ja tietysti peittojen heiluttelua. Oon ollu ihan rutikuiva melkein koko ajan viime kuukaudet ja äsken tuli pyyhittäessä sellasta valkuaismaista, joten toivotaan sen helpottavan myös yhdyntää. Tällä kertaa vaan tällasta omaan napaan tuijottelua, tsemppiä kuitenkin jokaiselle kuumeilijalle!
 
Oli pakko tulla purkamaan omaa pahaa oloa. En halua miehelle näyttää miten kärsin tästä tilanteesta, kun tiedän että asia on hänellekin erityisen vaikea hyväksyä. Mun on niin uskomattoman paha olla. Tuntuu kamalalta ajatella että olen raskaana, mutta tästä raskaudesta ei koskaan synny lasta. Jotenkin asian hyväksymistä ja ymmärtämistä vaikeuttaa varmaan sekin että tämä oli ensimmäinen raskauteni, joka sekin saatiin aikaan vain lääkkeiden avulla. Jotenkin meni usko raskauksiin yleensäkin, tai ainakin omalla kohdalla. Pelottaa että mitä jos emme koskaan saa lapsia? Joku selityshän tähän täytyy olla, että MIKSI raskauteni on kohdunulkoinen. Onko minussa jotain vikaa, tai siis on varmaan sitten, mutta missä? Munajohtimeni ovat varmaan tukossa.. Ja niitä kun ei varmasti tarkasteta yhden KU:n jälkeen. Jotenkin on vahva tunne/pelko, että kaikki tulevatkin raskaudet ovat kohdunulkoisia. Jos siis enään ylipäänsä tulen raskaaksi.

Masentaa ja ahdistaa, jos tämä olikin ainut, ensimmäinen ja viimeinen kerta ikinä, kun olen/olin raskaana, ja sekin päättyi näin.. Voi kuinka minun sydäntä särkeekään, tuntuu niin pahalta. Odotin raskaaksi tulemista niin.. Plussattuani olin onneni kukkuloilla ja sitten vajosin.. Haluan niin vielä onnistua, jotenkin epäilen että tämä oli ainut mahdollisuus, ja minun vartaloni pilasi sen. )':

Älä Bumpy vielä lisää mua listalle. Olen odottajissa kunnes hcg lähtee laskuun taas.
 
Viimeksi muokattu:
Seawind kovin tutulta kuulostaa ja ikävä kyllä sulla on asian tiimoilta vielä monet tunnemyrkyt edessä. Itsellä edelleen pyörii nuo samat ajatukset... munhan pitäis olla jo äiti, mutta kun ei.
Mutta jokaikinen lääkäri on sanonut, että vaikka yksi kohdunulkoinen nostaa riskiä, niin on kyllä äärimmäisen harvinaista kokea se kahdesti. Voi olla, että johtimessasi on jokin kiinnikekohta tms. mutta yleensä nämä tuppaavat olemaan lähinnä paskaa tuuria! Itse menossa tutkimuksiin ja odotan pääseväni aukkaritutkimukseen, koska juurikin tuo sama pyörii mielessäni, että onko putket tukossa.
Muista, että raskauduit ja vieläpä ihan ekoilla yrityskerroilla! On siis todella epätodennäköistä, että raskaus jäisi ainoaksi! Toivottavasti nämä ajatukset antavat hiukan toivoa ja valoa! Tiedän kyllä, ettei oo mitään mitä voisi sanoa ja sitten puff olosi kohenisi. Tuo suru pitää vaan käydä läpi, jotta siitä toipuu. Älä kuitenkaan jää yksinäsi hautomaan asiaa. itkekää yhdessä! :heart:
 
Voi Seawind. :( olisipa jotain mitä voisi tehdä hyväksesi. Voin ainoastaan kuvitella pahanolosi.


Täällä mentäis kp38/dpo17. Kn koittaessa tulee sormeen ruskeita klönttejä. Ei kylläkään paljoa. Kn ylhäällä ja kova. Eilen ja tänä aamuna ollut kyllä menkka jomoja. Eilen töissä pariin kertaan luulin, että nyt ne alkaa... Mutta ei. Emätintä vihlonut jotenkin oudosti, samoin nivusia ja alavatsaa. Nivusten vihlonta säteilee hieman jalkoihin ja alaselkään.
Tää menee kyllä niin oudoksi...
Huomenna/perjantaina teen testin, jos ei menkkoja näy. Jännittää ihan pirusti, mutta yritän valmistaa itteäni siihen negaan. Ei tässä tiedä miten päin olisi.
 
Viimeksi muokattu:
Iloa: pitkäaikaissairauden lääkkeet poistetaan kokonaan käytöstä. Eivät sovi raskauden kanssa yhteen. Jos pärjään ilman lääkkeitä oireetta niin ei tarvitse käyttää lääkkeitä ja mahdollisella lapsella ei olisi niin paljon riskejä.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Ihana nähdä, että plussajono on edistyny. Seawindille lämmin halaus - jaksamista. <3

En oo kertakaikkiaan voinu kirjautua tänne. On käyny tosi raskaaksi odottaa raskautta, enkä oo nyt oikein halunnut edes ajatella asiaa. Nyt kp 24/27. Yk 17 tai jotain sinne päin.

Meillä piti olla edellisessä kierrossa eka hedelmöityshoito. Sairaalassa laskettiin kuitenkin ovulaatio väärin ja se meni huti koko homma. Nyt odotellaan sitten ens syksyä ja uusia hoitoja. Viikonloppuna alkaa taas kuukautiset. Ihan on kaikki toive omatoimisesta raskautumisesta menny, joten käyn nyt täällä sen minkä jaksan. Ens syksynä sitten taas varmasti jaksaa paremmin jännätä kun pääsee hoitojen kimppuun!

Tsemppiä teille kaikille ihanille naisille. Olette rohkeita ja ihanan toiveikkaita. Hyvää juhannusta!
 
ilokilo: Voiko tuo olla edes totta, perhanan sairaala :( :hug: Uskon todella, että on raskasta miettiä raskautta. Eikä sitä ajatusta kuitenkaan saa siirrettyä kokonaan sivuun.. Itsellä on parempia ja huonompia päiviä, vaikka päivän sisälläkin tunteet heittelee. Yritä nauttia kesästä, jos kroppa olisi sitten täysin valmis syksyllä uuteen haasteeseen.

Ihanaa juhannusta!
 
Ihan ensimmäiseksi ihanaa keskikesän juhlaa kaikille! Muistelen että entisaikaan ainakin syntyvyys on ollu suurimmillaan maaliskuussa eli sitä juhannuksen taikaa ;) meille kaikille!

ON aloin miettiä, että jaahas kohta taa viedään viimeiä päiviä tästä kierrosta. Hoksasin ,että joka kuukausi se raskaustestin teko jännittämisineen ja toivomisineen vastaa lauantai-illan lottoa :) siitä jättipotista haaveilee ja toivoo kovasti, mutta ei osu kohdalle. Eikä siihen oikeastaan edes usko, että NIIN hyvä tuuri voisi käydä että päävoiton saisi.
 
Hei, täällä olisi yksi yrittäjä liittymässä joukkoonne kirjoittelemaan.
Tietoni ovat Ikä 23, KP 12/26-29, YK 27? , YA 4/2012 ja meininki on että tulee jos on tullakseen vaikka alussa ihon todella teholla yritettiin niin paljon että muuttui jo pakko pullaksi koko homma ja suhde alkoi kärsiä ja ite aloin olemaan ihan loppu ja aivan seko joten totinen yrittäminen lopetettiin ja hyvä niin koska se helpotti ja suhde parani ja mieliala ja terveys alkoi voimaan paremmin.
Mentiin Elokuussa 2012 naimisiin ja häiden jälkeen kuukautiset olivat n.20päivää myöhässä ja oireet olivat jotain aivan kauheeta, teki pahaa, heikotti, väsytti, mahassa nippaili ja väänsi. Mutta sitten tulivat menkat (todella vähäset) ja parinpäivän tauko jonka jälkeen kauhialla vuodolla. :'( ja kipujen kera.

Marraskuussa 2013 kävin gynellä joka laittoi minut ja isännän tutkimuksiin jossa selvisi että ovulointini on vähän heikkoa ja sain clomit itselleni, joiden syönti loppui keväällä ja minun huomattava ylipainoni. Muuta vikaa ei kummassakaan ollut. Eli laihdutuskuurille jouduttiin ja 8kg sainkin laihdutettua mutta 3kiloa tuli takasin ja sen jälkeen se on tökkinyt.

Ovulaatiota aloitin tikuttamaan ekaa kertaa kunnolla vasta tässä kierrossa ja vielä ei ainakaan ole tärpännyt vaikka paikat tosi kipeet ja oireet (kylkien kivut ja kosteahko olo) viittaavat siihen että olisi lähipäivinä ja laskureiden mukaan huomenna/ylihuomenna olisi h-hetki. Mutta saa nähdä :p
Mutta on tässä kierrossa ollut muutakin outoa esim. tänään alkoi tekemään todella pahaa kaupassa ollessa ja meinasin pökrätä, mahaa on nippaillut ja tuolla alapäässä tuntunut jännää painetta, välillä tosi etova ja paha olo, väsyttänyt paljon, ruoka ei taho maistua aina.. Niin ja eilen illalla tuntui kyljissä tosi kipeältä. En sitten tiedä, onko omaa kuvitelmaa vai :ashamed:

Hyvää Juhannusta kaikille <3 ja anteeksi sekava kirjoitukseni (kärsin lievästä lukihäiriöstä) mutta toivottavasti saatte selvää! ;)
 
Tervetuloa Mak-i! Tsemppiä, ansaitsisitte jo pikkuisen perheeseenne. <3
Minisport, mulla oli letrozol-kuuri kp3-7 ja ultraus kp12, ovis toivottavasti huomenna! Tuo lääke on virallisesti rintasyöpälääke, mutta myös tähän tarkoitukseen paljon käytetty. En tiedä miten se eroaa clomeista. Mun ovis (kuten ei kiertokaan) oo kertaakaan tullu säännöllisesti kun pillerit lopetin 9/13, mutta pitkissäkin kierroissa se on kuitenkin kai tullu. Eli vastaus Minisport kysymykseesi, on lääke aikaistanu ovista. :) Mun kierto on tosiaan häröilly ihan omiaan, mut nyt kun on hyvät lääkkeet ja asiantunteva gyne tukena niin toivotaan, että alkais tapahtumaan. :) Toivottavasti säkin saisit lääkkeistä apua kiertoosi, pidän peukkuja!
 
Viimeksi muokattu:
Kp 38: parin tunnin pidättelyllä puhdas NEGA cb-viivatestiin.
Kysyn vaan, että MISSÄ ON MENKAT. Vitutus (sorry) on mahdoton. Osasin valmistautua tulokseen, mutta missä ne menkat on. Ja kierto venyy taas ihan tuhottoman pitkäksi.
Turhauttavaa! Mä en vaan taas jaksa tätä pettymystä.
 
Tervetuloa uusille.

Jaa'a, jos sitä juhannustaikaa tosiaankin. Jos jättäisi siteet kotosalle, kun mökille lähtee niin eiköhän ne menkat ala silloin sitten, eiköstä? :D

Ajattelin sittenkin aiheuttaa itselleni kesäksi stressiä sillä, että jussin jälkeen voisi kokeilla vähentää hiilareita ja kokeilla vähän/uudestaan 5/2:sta. Otin eilen sellaisen kevyehkön testauksen (kaloreita laskematta, mutta arvioilta alle 1000kcal mentiin) ja se on aina mukavaa nähdä vaa'alla 700 gramman dippi alaspäin, vaikka se olisikin vain nestettä. Mutta rennoin rantein, ei stressata tai mitään. Ja paaaaaljon pyöräilyä jos vaan säät sietää. Vesisateeseen mä en lähde.

Jos vaikka syksylle saisi pari kiloa pois niin ehkäpä jo se vähän herättelisi kroppaa. Olin kuitenkin "vaan" alle 5 kiloa tätä pienempi, kun plussasinkin. :)

Hyvää juhannusta kaikille ja tosiaan niitä juhannustaikoja nytten!
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

PERJANTAI 20.6.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2725/25-29X
Boni2954/??312/2013pco
bumpy2923/31151/20131 ku, mfo
diadora2523/29-3115
hopess2229/?6/2013
Iiida2211/17-4689/2013
ilokilo2926/2717
Intopiukka2815/24-4869/2013mfo
KultaSieni2814/2734/2014
Liilja2015/32-3334/2014X
Mak-i2312/26-29274/2012
Mantzu_852928/22-255
Mappis_882621/30128/2013
Merope2929/28108/2013kilppari
MiiSa-803435/28-35158/2012
Minisport2729/33108/2013pco
MooiMama259/32-3325/2014
Neyalin20?/??14/2014X
Nööse259/2725/2014
piretti2212/301910/2012X1 km
pipiipa2010/29x
puutarhassa2131/33-40109/2013
robusti2942/??15/2014
sassa7256/3038/2013
Sirppanainen2433/28712/2013
taikakai3314/26-3134/2014X
ttaisku2440/?89/2013
Tikru-783653/28-3133/2014
valonkantaja2357/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
~SeaWind~228.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
 
Peräänkuulutan nyt niitä, joiden kierto paukkuu yli 50. En nyt muista ketkä ovat ilmoitelleet itsestään missäkin vaiheessa... Boni olet varmasti ihan mukana? Entäs Tikru-78 ja Neyalin? Teistä ei ole kuulunut aikoihin.

Intopiukka tsemppiä! Toivotaan, että juhannuksen taika tekee tehtävänsä ;)

Seawind onko mitään uutta selvinnyt? Miten jakselet?

ilokilo on toi nyt persiistä että tollalailla mokaillaan. Varmaan turhauttaa, kun nyt siirtyy koko härdelli syksyyn. Mutta toivottavasti pystyt nyt kesäksi siirtämään yritysstressin taka-alalle. Nauti kesästä! =)

Tervetuloa Mak-i! Kyllä teille tosiaan olisi jo aika sen tärpin tulla! Tsemppiä! :flower:

ttaisku toi on niiiin turhauttavaa! Jotenkin sitä aina toiveet on jollain lailla ylhäällä (vaikkei sitä myöntäis) kun niitä kuukautisia ei näy. Ja sitten ärsyttää kun ei pääse seuraavaan yrityskiertoon. Oletko varannut ajan gynelle? Syitä kierron pitkittymiseenhän voi olla monenlaisia.

valonkantaja tsemppiä projektiin! Itsekkin koitan nyt vähän terveellisempiä elämäntapoja mutta ilman liikaa vahtailua. Olen aloittanut hiljalleen salilla käymisen taas ja koiran kanssa voisi tehdä pidempiä lenkkejä ja vähän useammin. Nyt on kyllä viimeinen viikko mennyt ihan ketuilleen kun ensin oli kaverin polttarit, sitten parin päivän päästä "tyttöjen ilta" opiskeluporukan kesken ja nyt juhannus... woops :D

ON: Tänne ei muutoksia. Verivuoto jatkuu edelleen. On jatkunut oviksesta asti ja nyt kp 23 :( Vähän myös juilii/vihloo/polttelee alavatsalla. Tiedä sitten mitä tämä on. Ajattelin katsoa jatkuuko vuotelu vielä menskujen jälkeen ja jos jatkuu niin täytyy käydä tsekkaamassa onko kyse esim. jostain tulehduksesta. Rasittavaa!

IHANAA JA RENTOUTTAVAA JUHANNUSTA TEILLE KAIKILLE IHANILLE TYTTÖSILLE!!! :heart:
 
Mulle saa päivittää kp 3, yk 8 Kesti 30 päivää kierto, nyt oli ekaa kertaa luteaalivaihe täydelliset 14 päivää, aiemmin tainnut olla monta päivää lyhyempi. Ihanaa juhannusta kaikille, myös töiden merkeissä viettäville!
 
bumby: kävin viime kuussa gynellä vähän samasta syystä. Viime kuussa sain ovisplussan kp 13, kuitenkin kierto venyi 43 päivään ja sitä edelsi viikon verran ruskehtava tuhru. Voimakkaampaa kuin tässä kierrossa. Gyneltä vaan vastaus, että munasolu ei ollutkaan irronnut ja sen vuoksi kierto pitkittyi. Syynä myös voi olla, että söin 10 vuotta putkeen pillereitä, pitäen ainoastaan ne viikon tauot, jotta menkat tuli. Lopetin pillerit 9/2013, joten kroppa ei välttämättä ole vielä palautunut kunnolla.

Tässä eilen huomasin, että mun rinnat tuntuu tosi raskailta ja "täysinäisiltä". Aivan kuin olis kasvanut hirveesti. Juttelin kaverille, jolla 4 lasta ja hän sanoi, että se on hyvä merkki siitä, että nyt alkaa hormoonitoiminta palautumaan pikkuhiljaa.
Täällä siis mennään nyt kp41. Tein torstaina illalla parin tunnin pidättelyllä sen negan. Jos menkat ei ole alkanut alkuviikkoon mennessä, niin teen uuden testin. Ongelma tässä testien tekemisessä on se, kun en tarkalleen tiedä milloin menkkojen olis tarkoitus alkaa.

Ruskea tuhru tai oikeastaan ruskea vv loppui eilen. Kesti siis aikalailla tasan 7 päivää. Tuntuu sekin hieman oudolta. Noh. En jaksa uhrata nyt ajatusta kaiken maailman syiden metsästykseen, vaan nautin nyt vain hetkestä. Kyllä ne asiat tavalla tai toisella selviää.
Ensi viikolla kesälomakin, joten en anna minkään hidastaa :D heh.

Jos jollain on kokemusta vastaavanlaisesta niin saa jakaa kokemuksia :)

Ihanaa juhannuksen jatkoa kaikille ja nyt hiljenen !!
 
Bumpy Tosi ahdistunut olo on, ja mieli maassa. Hcg nyt jo liki 3000 mIU. Keskiviikkoisessa ultrassa raskauspussi löytyi vasemmasta munajohtimesta.. Nyt pelkään kuollakseni että menetän sen koko munajohtimen, kun lääkärit eivät rupea millekkään, edelleen vain seurataan. Jeesus vie, mulla kun tuo oikea munajohdin toimii hyvin heikosti, niin en todellakaan haluaisi menettää ainoa toimivaa munajohdinta.. Nyt rv 7+3, haluaisin vain sen raskauden pois sieltä väärästä paikasta mahdollisimman pian, että pääsis uuteen yritykseen. )':
 
SeaWInd kamala tilanne kyllä! :| Toivotaan, että torvi säilyy vahingoittumattomana.

Tänne ei tullut lottopottia eli YK 11 ja kp 1 ja pitkästä aikaa kovat säryt. Piti ihan särkylääke ottaa
 
Viimeksi muokattu:
Ja niin se täti tuli. Eli kp42 muuttui kp1 ja kierron pituudeksi voi laittaa vaikka tuon 40. Ja Yk9.

Eilen illalla ihan karmeeseen kramppiin meni vatsa ja oli myös hiukan löysällä. Tätähän se enteili.

Nih, nyt pääsee uuteen yritykseen ainakin. Toivottavasti menkat ehtii loppua ennen ensiviikonlopun Tallinnan kylpyläreissua :D
 
Heippa kaikille! Tulin hieman lukemaan teidän kuulumisia, muutama plussakin tänne ilmaantunut, kiva! Itse olen koittanut nyt rentoutua ja sysätä vauvatoiveet sivuun. Kävin myös yksityisella lapsettomuuslääkärillä joka suositteli mulle tuota Letrozol-kuuria mistä intopiukkakin puhui. Kuitenkin seurantaultrat yms ei nyt houkuttele vaan hengähdystauko tästä kaikesta on nyt se mitä tarvitsen. Yli vuosi jo keskenmenosta aikaa eikä uutta raskautta vaan kuulu!

Ihanaa ja rentouttavaa kesää teille kaikille ja plussaonnea! =)
 
evaparadise ymmärrettävää ja varmasti oikein tervettä pitää vähän hengähdystaukoa! Itse alan myös olemaan ihan loppu tähän touhuun, voi kun osais olla vaan ajattelematta asiaa!

Seawind tuo alkaa kyllä nyt mielestäni menemään ihan naurettavaksi touhuksi!! Siis mitä helvettiä he vielä seuraa jos kerran arvot nousee kohisten? Ja sinullahan on kipujakin. Arvot nousee ja kivut kovenee eli toisin sanoen alkio kasvaa torvessasi, siis WTF??? Missä oikein käyt lääkärissä ja onko hän erikoislääkäri vai mikä??

Sinuna menisin jo yksityiselle jos ei muuta niin kysymään mielipidettä. Ja sinuna jo vaatisin sen pistoksen! Pistoksella selviät vielä suht vähällä, leikkauksesta taas voi jäädä kiinnikkeitä ja muutenkin tietty paikkojen "sörkkiminen" on kropalle rankempaa.
Itsellä on arvot jotain päälle 2000 ja pistos päätettiin antaa vaikka arvot eivät nousseet, koska sanoivat sen laskevan kuitenkin liian hitaasti. Metopistostahan ei edes voi antaa jos arvot nousevat liian suuriin lukuihin.
Sanoisin, että nyt vaadit toimintaa ennen kuin raskausmassa tosiaan repii sen torvesi rikki! En halua peloitella tai mitään, mutta mielestäni tuo nyt kuulostaa jo ihan naurettavalta ja vaaralliselta odottelulta kun arvot kerran vaan nousee ja nousee.

Lohdutuksena vielä, että jos tuubasi jouduttaisiinkin poistaa, voit aivan hyvin vielä raskautua, tosin et ilman apua mutta omilla munasoluillasi kuitenkin! Ei tuuban poistaminen estä munasolujen kypsymistä siellä munasarjoissasi.
 

Yhteistyössä