Kiitos evaparadise. Tsemppiä teille odotteluun. Itseäni ainakin turhauttaa kaikenlainen odottaminen... Tuntuu, että kallista aikaa valuu ihan hukkaan. Mie täytän parin viikon kuluttua jo (?) 36 niin ei tämä lapsen tekeminen ainakaan helpommaksi muutu. Mie sain meidät sen verran lapsettomuustutkimuksiin jo näin kahden keskenmenon jälkeen, että läjä verikokeita otetaan. Meillähän on tärppi käynyt tyyliin joka oviksesta sen jälkeen, kun olen sen oppinut bongaamaan, mutta raskaudet ei vain kestä. Marraskuussa meni kesken viikoilla 11+6, sen jälkeen on ollut kaksi aivan varhaista km ja nyt sitten tämä viikoilla 5+3 tullut. Noita varhaisiahan ei periaatteessa lasketa, mutta olin vissiin niin surkeana siellä gynellä, että saatiin lähete verikokeisiin. Molemmilta katsotaan kromosomeista ainakin mosaikismi sekä jotain muita juttuja. Minusta tutkitaan kilppariarvot, toksoplasma, listerioosi yms pöpöjä ja mitähän lie muuta. Jotain verikokeita on vielä sitten tehtävänä, jos se kolmas km tulee. Hormonaalista vikaa ei uskota olevan, koska mulla on säännöllinen kierto ja selvästi ovuloin. Niin ikään aukiolotutkimuksia sun muita ei myöskään tarvita, kun tärppi käy. Pelottaa kyllä vähän, mitä verikokeista paljastuu... Jotain vikaa kai minussa tai minun kohdussa täytyy olla, kun raskaudet ei kestä. Toki kaikki voi olla myös vain huonoa tuuria, mutta en jotenkin usko siihen. Mulla on ollut ekasta keskenmenosta asti sellainen olo, että minussa on jotain häikkää.
Ja meillä ei tosiaan taida olla saumaa saada vauvaa tälle vuodelle, kun käskettiin odottaa yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä. Syynä tähän oli se, että hcg ehtisi lähteä verestä eikä olisi sitten sotkemassa uuden raskauden alussa. Multa mitattiin hcg keskenmenon jälkeen ja arvo oli vain 42, joten eiköhän se ole jo laskenut nolliin. Tätiä odotellaan ja ovista en yritä bongata, vaikka tunnistan sen kyllä, mutta ei myöskään käytetä mitään ehkäisyä. Saa nähdä, miten käy...