diadora kävin viimeksi yksityisellä gynellä, joka totesi lievän pco:n mutta ei silti tuntunut olevan kovin huolissaan... Hyvä uutinen oli se, että olin kesväällä/kesällä raskaana, vaikka se nyt sitten päättyikin huonosti (kohdunulkoinen). Itse olen ajatellut että mahtaisiko silloinen tärppi liittyä siihen että vasta muutama kk aiemmin olin lopettanut hormoniehkäisyn. Sehän pitää kierron, ja samalla myös pco:n, ikäänkuin lepotilassa. Mietin että paheneeko se nyt vaan ajan kuluessa ja raskautuminen vaan vaikeutuu. Nyt mennään teroilla vähän aikaa ja gyne sanoi että voidaan ottaa sitten vielä clomit avuksi jos näyttää että on tarvetta. Jos nekään ei auta niin sitten kuulemma voisi about 6kk päästä (clomien aloittamisesta siis) tehdä aukiolotutkimuksen. Siis apua, en haluais odottaa niin kauaa ku yli vuosi sitten jo aloitettu yritys!
Kysymys: lapsettomuustutkimuksiin julkiselle puolelle ei käsittääkseni noin vaan mennä, vaan sinne pitää saada lähete? Eli saako tuon lähetteen omasta neuvolasta lääkäriltä vai mistä? Yksityisellä olen käynyt kun vakuutus korvaa vielä nämä kuukautishäiriöihin liittyvät vaivat, mutta se ei korvaa raskauteen tai hedelmättömyyteen liittyviä tutkimuksia, joten aukiolotutkimukseen yms. ei todellakaan ole varaa yksityisellä.
ON: Varmaan johtuu teroista, että en kyllä tunne omaa kroppaani enää ollenkaan! Nyt on vasta kp 7 joten ei taida ovulaatio tulla ihan lähipäivinä vielä ja ovistestikin näyttää ihan negaa, mutta alavatsaa nippailee molemmilta puolilta, velkovuotoa on niin paljon että pikkupöksynsuojia pitää käyttää ja ihan hirveä himotus päällä nonstop...
Kai noi nippailut sun muut johtuu pco:sta mut ihan outoa kyllä.