Mut siis pointti tossa on se, että suosittelen aloittamaan ainakin foolihapon syönnin. Sehän on tosi tärkeää just tossa hedelmöitymisvaiheessa.
Jepjep, kolmas purkki menossa raskausmonivitamiinia jossa on tuo foolihappo mukana. Aloitin vitamiinit melkein heti kun alettiin yrittää, joten siitä ei liene kiinni. :/
Tosin tässä kierrossa tuplasin annoksen apteekintädin neuvosta, mutta en usko sillä olevan suurempaa vaikutusta suuntaan tai toiseen. Onhan noita kyllä hyvä syödä joka tapauksessa, minä olen ainakin pysynyt talven aikana terveempänä kuin aikoihin.
Kiitos kaikille toivotuksista!
Toivon todella että tämä ärsyttävä flunssa hellittäisi viimein, edes sitten vapuksi. Terveysasemalta tosin sanoivat kun sinne soitin että nyt on tosi sitkeetä flunssaa liikkeellä, voi kuulemma kestää parikin viikkoa.
Erika, vähän samoilla fiiliksillä täällä ollaan tuon puuhailun suhteen. Talvella koko hommasta meni ihan oikeesti maku niin perusteellisesti että alkoi olla jo parisuhdekin koetuksella kun normaalia sänkyelämää ei enää ollut. Nyt ollaan palattu siihen että ollaan silleen kun siltä tuntuu, eikä välitetä siitä että tapahtuuko niin kerran viikossa vai kerran kahdessa.
leijonatarelle tervetuloa mukaan! Saas tosiaan nähdä ehditkö kauankin roikkua matkassa kun merkit on jo nyt noin positiiviset.
Raha- ym. huolia on kyllä muillakin, me ollaan miehen kanssa todettu ettei "se täydellinen aika" tule koskaan vastaan joten ihan hyvin voidaan aloittaa yrittäminen vähän keskeneräisemmässä elämäntilanteessa. Toivottavasti pääsette miehesi kanssa yhteisymmärrykseen tulevaisuuden suhteen.
Dahlian tilanne on kyllä todella mielenkiintoinen, jännityksellä seuraan kyllä tilannetta sormet ja varpaat ristissä!
Tuosta läheisille kertomisesta oli puhetta. Minä en ensin kertonut kuin parille kaverille jotka tietää että toivon kovasti omaa lasta. Pikkuhiljaa tarve kertoa yrittämisestä kasvoi, sillä asia oli (ja on yhä) elämässäni vahvasti läsnä. Nyt asiasta tietää läheisimmät kaverini, muutama kappale siis. Huomasin kyllä nopeasti että keneltä saan sellaista tukea jota tarvitsen ja kenen kanssa asiasta ei ehkä halua puhua, ainakaan huonoina päivinä.
Sisareni on ollut tärkein tukijani alusta asti. Joulun kieppeillä kerroin myös äidilleni, sillä minusta tuntui siltä etten enää jaksa teeskennellä onnellista perhejuhlapyhien aikoihin vaan halusin antaa itselleni luvan jäädä kotiin äitienpäivänä ym. jos siltä tuntuu. Äitini ymmärsi asian paremmin kuin osasin kuvitellakaan, hän kertoi myös omasta lapsettomuudestaan ajalta jolloin olivat yrittäneet saada minua aluille vuosikausia. Meillä on äitini ja sisareni kanssa hyvin lämpimät välit ja olemme joutuneet käymään perheenä paljon rankkoja asioita läpi, joten puhuminen ja jakaminen on meille luonnollista.
Ensiviikolla on lapsettomien lauantai, ajattelin että jollain tavalla ottaisin asian esiin myös facebookissa. En nyt suoraan halua kaikille kuuluttaa että me yritetään juuri nyt, mutta päivällä on mielestäni tärkeä sanoma ja haluan saada ihmiset ajattelemaan sitä ettei lasten saaminen ole kaikille itsestäänselvyys. Ehkä samalla myös epäsuorasti viestin että asia koskettaa myös minun elämääni.
Anteeksi jos tekstini on hieman sekavaa, heräsin juuri neljän tunnin päikkäreiltä ja lämpöä on juuri sen verran että pää on vähän pehmeä. Ärr, haluaisin jo päästä sinne labraan huomenna tai ylihuomenna, mutta kun kilpparikokeet pitää ottaa ennen kymmentä niin pitäisi kyllä olla vähän terveempi että sinne lähtee. Keskiviikoksi on aika varattuna lääkärille ja ennen sitä pitää kyllä hyvissä ajoin mennä. No, perjantaina menen viimeistään vaikka olisi pää kainalossa!