Esikoinen haaveissa vuodelle 2012

  • Viestiketjun aloittaja Tigu
  • Ensimmäinen viesti
saga1982
Hui Dahlialla on jännät ajat, pidän peukut ja varpaat pystyssä. Itsellä kauhean toiveikas ja odottava olo. Ei malttais odottaa vappuun asti et, tietäis tuleeko menkat vai ei. Hieman on vatsakipuja ollut, mutta luulen itselläni olevan niin vilkas mielikuvitus, että"oireita" löytyy :).
 
Mymmeliini**
Eräs lääkäri mulle tokaisikin kerran että hänen mottonsa on että nainen on raskaana niin kauan kuin toisin todistetaan... Eli halusi ennen jokaista lääkekuuria ym. varmistaa etten ole raskaana vaikka ehkäisy oli käytössä.
Itse olen törmännyt myös siihen, että jokainen vatsa/selkäkipu, jonka vuoksi menee lääkäriin, johtuu kohdun ulkopuolisesta raskaudesta, kunnes toisin todistetaan.
 
Viimeksi muokattu:
MaMaCat
Täällä alkoi sitten menkat massiivisen kivun säestämänä tänään, kp37/26 :(. Vuoto on minimaalista, kourivaa kipua riittää sitten senkin edestä ja siihen päälle vielä migreeni. Se siitä taas kerran.
 
Merimari79
Tiistai 26.4.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP................jännäpäivä​


Dahlia- ................22..................17............ ......28-30....................25.4.
Atlantis*...............42..................10............. ....25-28....................28.4.
Saga1982.............29...................1............... ......?........................1.5.
Erika.......................27................7........ ..........27-28................9.-14.5.
Tigu......................27..................3....... ................27.....................14.5.
Myy-84................27...................8............ ........27-31......................?
MaMaCat..............37..................10.............. .......26.........................?​

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä................... .....................yritys alkaa​


Rose.......................24......................... .................kesällä 2011
Marjutan................27................................ ..........kesä-heinäkuussa 2011
Merimari79............32.................................... ......heinäkuussa 2011
Emma80................30................................ ..........elokuussa 2011
Hedel......................25.......................... .................?​




Plussanneet:


nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi


Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.


Hei vaan kaikille!
Toivottavasti tuo lista tulee näkyviin oikealla tavalla, kun ei enää onnistunut tuo "lainaa viestiin"-juttu. Viikko sitten päivitetty lista ei enää näkynyt vastaussivulla.
Pahoittelut MaMaCatille menkoista! Päivitin Sinut tuonne listan pohjille, mutta jätin jännäpäiväsi täydentämättä, kun nytkin aika hurjasti tuo venähti. Dahlian puolesta kai edelleen pidellään peukkuja pystyssä...
Taustalla olen siis juttujanne lueskellut kaikessa hiljaisuudessa ja jännäillyt mukana. No, jos ei nyt huhtikuulle saada enää plussatuulia, niin toivottavasti toukokuulle sitten sitä runsaammin. ;)
Omasta tilanteesta sen verran, että isännän opiskelut ovat olleet tänä keväänä kaikin puolin stressaavia ja raastavia. Käyn hakemassa apteekista pillerit seuraavaksi kolmeksi kuukaudeksi. Käydään sitten heinäkuussa perhekeskusteluja, jos vaikka stressitasot olisivat hieman laskeneet. Tosin ensi talvi ei varmastikaan ole yhtään sen helpompi kuin tämäkään. Miehen valmistumista siis odotellessa... (Enää kaksi vuotta...)
Oikein hyvää vapun ja kesän odotusta kaikille!
 
Myy-84
Voi tylsyys, MaMaCat! Pahoittelut menkoista. :/

Kiitos Saga1982. Toistaiseksi flunssa ei tunnu hellittävän vaan kuume nousee taas ja limaa riittää. Opiskelijana ei olisi yhtään varaa olla pois kevään viimeisinä viikkoina mutta minkäs teet.

Dahlian kuulumisia täälläkin odotellaan jännityksellä! Teitkö testin? Mikä on menkkatilanne?

Meillä on ollut kuluneen kuukauden aikana odottamattomia taloudellisia vastoinkäymisiä miehen kanssa. Ei mitään elämää mullistavaa, mutta jokapäiväisiä kalliita asioita on hajoillut kiitettävä määrä. Huhti-toukokuu on meille vielä kaikista tiukinta aikaa kun minullakaan ei kesätyötulot vielä juokse ja talven aikana on säästöt hyvin pitkälti käytetty. Tämä on pistänyt miettimään että jos me tästä selvitään niin selvitään kyllä mistä vaan.
Jos tästä kierrosta ei tärppää, tulevat äitiyspäivärahani määräytyvät opiskelijan tulojen mukaan eli saan minimituet. Aikamoista taiteilua on siis edessä lapsen ensimmäisten elinvuosien aikana kun minä opiskelen, onneksi mies sentään käy töissä.
 
Dahlia-
Merimarille hyvät kesät, toivottavasti stressi helpottaa ja pääsette vihdoin yrittämään :)

Täällä menkat loistaa poissaolollaan, vähän on vieläkin jomottanu menkkamaisesti mutta ei kuitenkaan ole tullut tipan tippaa. Juhlimisen aihe sinänsä että yleensä tässä vaiheessa on tiputellu jonkin aikaa,, ellei tästä tule megakiertoa. Huomenna on kp 30 joten jos se on sitten keskimääränen kiertopäivien määrä niin sillon huomen aamulla vois testata jos menkkoja ei edelleenkää näy.

Mites Atlantis? Onko kristallipallo ollut oikeassa menkkojen suhteen? :D
 
Atlantis*
Tiistai 26.4.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP................jännäpäivä​


Dahlia- ................22..................17............ ......28-30....................25.4.
Saga1982.............29...................1............... ......?........................1.5.
Erika.......................27................7........ ..........27-28................9.-14.5.
Tigu......................27..................3....... ................27.....................14.5.
Myy-84................27...................8............ ........27-31......................?
MaMaCat..............37..................10.............. .......26.........................?
Atlantis*...............42..................11............. ....25-28....................23.5.


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä................... .....................yritys alkaa​


Rose.......................24......................... .................kesällä 2011
Marjutan................27................................ ..........kesä-heinäkuussa 2011
Merimari79............32.................................... ......heinäkuussa 2011
Emma80................30................................ ..........elokuussa 2011
Hedel......................25.......................... .................?​




Plussanneet:


nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi


Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Moi, kyllä se kristallipallo tiesi mitä näytti, tasan tarkkaan tänä aamuna aukesi hanat! Ne kerrat kun olen saanut kiistämättömän ovisplussan, mensut ovat alkaneet tasan kaksi viikkoa sen jälkeen. Kyllä silti vähän kirpaisi, vaikka tiesinkin tämän, mutta ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä... ei vaan, ensi kierrosta plussataan kaikki, kun ensin Dahlia on toivottavasti näyttänyt meille muille mallia.

Outoja asenteita tuntuu tosiaan olevan hoitohenkilökunnalla. Noh eihän potilas nyt itse voi mitään tietää. Nyt lähden lenkille ja huomenna lisää, hirmuisen isot tsempit kaikille!
 
saga1982
Pahoittelut Atlantikselle :-(. On se kumma kun koko nuoruus iän on varsmasti meitä kaikkia peloiteltu miten jo yhden kerran suojaamaton seksi saa aikaan liudan lapsia, ja monilla totuus on sitten aivan toinen.
Meillä tää lapsen "hankkimis" prosessin aloitus oli vähän vaikeeta alussa, kun mies ei oikein ollut varma haluaako vielä. Itsellä ollut jonkin asteinen kuume jo vuoden verran ja nyt helmikuussa sitten ilmoitin hänelle, että lopetan pillereiden syömisen. Ja et hän saa sit tehdä omat ratkaisunsa. No nyt viimekuun lopussa hän sitten sanoi jättävänsä kortsun pois. Mutta en kyllä vieläkään ole varma haluaako hän ihan varmasti lasta, kun siitä ei meillä vieläkään puhuta :-(. No mutta mä olen sitä mieltä, että hän on aikuinen ihminen ja minä en pakota häntä seksiin, joten jos lapsi tulostaan ilmoittelee, niin sen pitäisi olla hänellekkin ok. Olikohan nyt tarpeeksi sekavasti kirjoitettu.
Mitens Dahlia oletko jo testaillut? Pidän vielä peukkuja!!!
Itsellä ollut maha menkkamaisen kipeä jo kaksi päivää, eli menkat varmaan kohta alkaa, vaikka niiden kyl normaalisti pitäisi alkaa vasta ens viikon alussa, mut onhan tosta pillereiden lopettamisesta niin vähän aikaan, et kierrot voi olla mitä vaan.
Oletteko te kertoneet kellekkään tästä "projektista"? Me ei, ja nyt huvittaa kun elenkin äiti soitti ja haastoi miten he työkavereidensa kanssa pohtii milloin meille tulee lapsi.Mä vaan aina kiistän kaiken äidille, koska haluan sit joskus yllättää täysin. No kaikille onnistumisia tälle kierrokselle, keväthän on uuden kasvun aikaa, joten kaikki ulos hakemaan kevät energiaa. :)
 
Myy-84
Voi höh Atlantis! Jospa tosiaan siitä seuraavasta sitten tärppäisi?

Täällä on flunssa sitkeässä, en tänäänkään pääse labraan joten lääkärikäynti venyy varmaan seuraavalle viikolle. Jotenkin tällaisina flunssapäivinä, kun ei jaksa oikeen muuta kuin surffailla netissä, ajatukset harhailee ihan liikaa tämän raskauden yrittämisen ympärillä. Vähän on usko vähissä tällä hetkellä vaikka olen lähikuukausina pääsemässä peräti kaksiin tutkimuksiin missä voisi selvitä tekijöitä jotka voivat hankaloittaa raskaaksi tulemista (tuo kilpirauhanen ja kesällä endo). Jotenkin on sellainen pettynyt ja epäonnistunut olo; minun kehossani on ehkä jotain vikaa enkä pystykään helposti tulemaan raskaaksi. Tämä raskauden yrittäminen tuntuu välillä koettelevan koko naiseutta, vaikka on monia muitakin arvokkaita naiseuden osa-alueita kuin äitiys.

Toinen asia mitä mietin on että kuinka paljon teillä muilla tehdään "hommia" kierron aikana raskauden alkuun saattamiseksi? Meillä on tjottailun myötä touhu laiskistunut huomattavasti. Jotenkin sen jälkeen kun huomattiin että ei auta edes joka toinen tai joka päivä oviksen ympärillä puuhailu niin into laantui aikalailla.
Mietin kuitenkin että ollaanko sitten liian laiskoja ja pitäisikö raskautta yrittäessä todella yrittämällä yrittää? Kuka jaksaa yrittää kuukausitolkulla väen vängällä ja kenen parisuhde kestää sellaista?
Meillä ainakin alkoi tuottaa liika yrittäminen kovaa stressiä ja todettiin ettei se vaan kertakaikkiaan sovi meille. En sitten tiedä onko tällaisella "puuhaillaan kun sattuu huvittamaan"-tahdilla mitään toivoa raskautua, mutta eipä se pakkopuuhailukaan tulosta tuottanut.
 
saga1982
Mä luulen, ettei liika yrittäminen ja touhuilu juurikaan auta. Me ei ainankaan vielä olla mitenkään lisätty hommailua, enkä ole edes oikeastaan tietoinen milloin mulla on ovis. 1-3 kertaa viikossa kierrosta riippumatta. Sen huomasin, et mun halut lisääntyi selkeesti pillereiden lopettamisen jälkeen. Ollaan oltu niin pitkään yhdessä, et välillä oli jo hieman hiljais eloa makuuhuoneessa, mut nyt viimeisn vuoden aikaan on taas paremmin luistanut... Mut kyllä noi pillerit vaikutti paljon, nyt mä oon ollut myös se aloitteellinen osapuoli, myös silloin kun viel käytettiin kortsua, et ei johdu pelkästä halusta saada lapsi. Mytta onneksi toi mieskin on nyt ollut innokas touhuamaan :)
 
MaMaCat
Kurjuus, Atlantis, samassa veneessä ollaan :(.

Pikaista paranemista Myylle!

Meillä ei olla kauheasti kiinnitetty huomiota tuohon ovikseen, kun me nyt muutenkin ollaan kuin kanit vähintään joka toinen päivä :p, eli eiköhän siellä tarpeeksi tavaraa ole tarjolla tarvittaessa. Eli ei tunnu sillä lailla työltä tai pelkästään raskauden yrittämiseltä, mikä on hyvä asia parisuhteenkin kannalta, kun ei tarvitse tuota stressata. Stressi tulee sitten aina kierron lopussa odotellessa ja pettymys kun menkat jälleen kerran alkavat aina vaan.

Dahlian kuulumisia odotellaan täälläkin peukut pystyssä! Plussaa pukkaa, toivotaan :D

Oma kroppa jatkaa omituisia elkeitään, menkat kesti yhden päivän ja vuoto oli vähäisempää kuin edes pillereiden aikaan. Vatsa on pinkeä ja kuvottaa, joten tekaisin sitten sinnikkäästi vielä yhden raskaustestin eilen ja negaahan se tietysti näytti. Jos tuon nyt jo uskoisi. Mulla on kuitenkin ensi viikolla muissa asioissa lääkäri ja ajattelin sille sitten narista myös tästä aiheesta. On tämä naisen elämä omituista kaikkine hormoneineen ja hämäryyksineen, ei voi muuta sanoa...
 
Dahlia-
Juu työtähän tää "yrittäminen" on, ei meitä näköjään helpolla päästetä. Meillä peitto heiluu myös aika laiskasti, johtunee varmaan näistä on-off 'menkoista'.

Eli eilen illalla tuli hieman punaista väriä paperiin, mutta ei housuihin. Aamulla testasin uudestaan sen saakelin negan, eikä menkoista ole vieläkään tietoa. Eikä sen eilisen illan jälkeen ole tullut värin häivähdystäkään. Menkat/plussa siis antaa odottaa itseään. Noh, jos ennen vappukarkeloita testais sillä clearbluen testillä varmuudeksi. Vähän on menny luottamus noihin mammaksi.fin David -testehin :p

Myylle pikaista paranemista! mikään ei oo kurjempaa kun sairastaminen näillä keleillä :/

Kaikille tsemmmppiä kiertoihin ja lämpimiä kevättuulia! :)
 
leijonatar
Hei kaikille täällä jo oleville kirjoittajille! :)

Olen itse myös uusi esikoista yrittävä. nyt on menossa kp 30/29-31 eikä vielä ainakaan tietoakaan kuukautisista. Tosin vielä on ollut jonkinlaista kipuilua alamahassa kuin menkat olisivat jo tulossa, mutta muuten aikaisemmin on myös tullut raskauteen viittaavia oireita: pahoinvointia, tumma viiva navasta alaspäin ja väsymys. Poskilla on myös usein tunne kuin niitä polttaisi... ja nälkä on kokoajan!

Itse toivon todellakin raskautta mutta mieheni on hieman pelokkaampi elämänmuutokseen ja siihen, että tulisiko hänestä edes hyvä isä ja tuntuu kuin joutuisin pakottamaan hänet isäksi. Toivottavasti hänen mielensä muuttuu positiivisemmaksi lapsen suhteen vaikka nyt rahahuolia ja muutakin on mutta emme varmaankaan ole ainoat?

Raskaustestikin on ostettuna ja huomenna aamulla olisi sitten aika katsoa tulosta. Hirveä pettymyshän se olisi on negaa näyttäs mutta sitten elämä jatkuu joko edelleen vauvaa yrittäen tai sitten pienellä tauolla sen suhteen.
 
Mymmeliini**
Eli eilen illalla tuli hieman punaista väriä paperiin, mutta ei housuihin. Aamulla testasin uudestaan sen saakelin negan, eikä menkoista ole vieläkään tietoa. Eikä sen eilisen illan jälkeen ole tullut värin häivähdystäkään. Menkat/plussa siis antaa odottaa itseään.
Voi johtuispa nuo myöhästyneet menkat myöhäisestä oviksesta ja punainen viiva paperissa kiinnittymisvuodosta! :)

Myylle pikaisia paranemisia! Kannattaa levätä kunnolla flunssa pois, tai se palaa takaisin...
 
Viimeksi muokattu:
Erika
Hei kaikille, aurinkoinen pääsiäinen tosiaan vietetty ja ainakin omalla kohdallani myös ihanan stressitön sellainen :) Pääsiäinen vietettiin minun vanhempien ja osittain myös miehen vanhenpien luona, ja aivan kuin Saga1982:lla, ei olla kerrottu että yritetään lasta, vaan haluttais sen olevan aikanaan iloinen yllätysuutinen.

Anoppi alkaa tosin olla jo aika mummokuumeinen, kyselee aina millonka ois lapsenlapsia. Hyvin oli miehellekin sanonut, että tiedetäänhän me että lasten hankkimista ei kannata kovin pitkälle lykätä, kun voi kuulema kestää ennen kuin tulee raskaaksi... Joo-o, hyvin tiedetään!!! Vaikka ei anopille sitä paljastettukaan.

Meillä on kyllä kans makuuhuoneessa touhuaminen vähentynyt alkutilanteesta. Alussa tuli aikamoisia pettymyksiä kun sitä lasta ei niin tekemällä tehtykään. Hyvä puoli on kuitenkin, että vaikka touhuilua on nyt vähemmän, niin siitä oikeasti taas nauttii. Eli vähän tulee- jos-on tullakseen-fiilis täälläkin. Siitä puheenollen tästä kierrosta minulla ei suuria odotuksia ole, ovis on varmaan joskus tällä viikolla, ellei ole jo mennyt, ja peittojen heiluttelu jää aika vähäiseksi.

Dahlialle paljon peukkuja että plussa tulis, te kyllä olisitte sen jo ansainneet!!
Myy-84:lle pikaista paranemista!
Leijonatar: tervetuloa mukaan, saa nähdä kuinka kauan täällä viihdyt jos saat jo pian plussan ;) lupaavat oireet ainakin :D
 
Rht
Moikka pitkästä aikaa.. Taustalla oon teijän juttuja seuraillut.

Meidän ei pitänyt yrittämällä yrittää mutta siihenhän se mun puolelta meni. Heti melkeen aloin ovispäiviä laskemaan. Sit ennen kun plussa tuli niin aloin syömään raskausmonivitamiineja, itseasiassa ne sit kiellettiin kun raskaus alkoi. Raudan takia kiellettiin, saa jatkaa sit vk12 lähtien taas.

Mut siis pointti tossa on se, että suosittelen aloittamaan ainakin foolihapon syönnin. Sehän on tosi tärkeää just tossa hedelmöitymisvaiheessa.

Meillä oli sukurasitusepäily että miehellä ei ehkä oo tarpeeks ja vilkkaita kavereita niin tärpänneessä kierrossa oli siis noi mun vitamiinit (mies jo pidempään syönyt monivitamiineja) ja sit parin päivän pidättäytyminen ennen ovista. Jos on epäilystä että ois siittiöiden laadussa tai määrässä vikaa, niin jossain suositeltiin pidättäytymään pari päivää ennen ovista.

Me ei kerrottu vauvan yrityksestä kenellekään. Itseasiassa ollaan kuultu muutamalta kenelle ollaan tästä kerrottu, että on tullut yllärinä. Yks jopa kysyi tuliko meille itselle puun takaa.. Mä oon erityisesti kieltänyt aina kaikki kyselyt, ja sanonut vaan että kyllä lapsia halutaan mutta ei tiiä koska, sit kun siltä tuntuu. Yks tuntui myös vähän pahoittavan mielensä (?!?!) kun oli asennoitunut ettei meilel nyt tuu vauvaa ja sit yhtäkkii tuleekin. Kummallisia reaktioita.

Rht 10+1
 
Myy-84
Mut siis pointti tossa on se, että suosittelen aloittamaan ainakin foolihapon syönnin. Sehän on tosi tärkeää just tossa hedelmöitymisvaiheessa.
Jepjep, kolmas purkki menossa raskausmonivitamiinia jossa on tuo foolihappo mukana. Aloitin vitamiinit melkein heti kun alettiin yrittää, joten siitä ei liene kiinni. :/
Tosin tässä kierrossa tuplasin annoksen apteekintädin neuvosta, mutta en usko sillä olevan suurempaa vaikutusta suuntaan tai toiseen. Onhan noita kyllä hyvä syödä joka tapauksessa, minä olen ainakin pysynyt talven aikana terveempänä kuin aikoihin.

Kiitos kaikille toivotuksista! :) Toivon todella että tämä ärsyttävä flunssa hellittäisi viimein, edes sitten vapuksi. Terveysasemalta tosin sanoivat kun sinne soitin että nyt on tosi sitkeetä flunssaa liikkeellä, voi kuulemma kestää parikin viikkoa.

Erika, vähän samoilla fiiliksillä täällä ollaan tuon puuhailun suhteen. Talvella koko hommasta meni ihan oikeesti maku niin perusteellisesti että alkoi olla jo parisuhdekin koetuksella kun normaalia sänkyelämää ei enää ollut. Nyt ollaan palattu siihen että ollaan silleen kun siltä tuntuu, eikä välitetä siitä että tapahtuuko niin kerran viikossa vai kerran kahdessa.

leijonatarelle tervetuloa mukaan! Saas tosiaan nähdä ehditkö kauankin roikkua matkassa kun merkit on jo nyt noin positiiviset. :)
Raha- ym. huolia on kyllä muillakin, me ollaan miehen kanssa todettu ettei "se täydellinen aika" tule koskaan vastaan joten ihan hyvin voidaan aloittaa yrittäminen vähän keskeneräisemmässä elämäntilanteessa. Toivottavasti pääsette miehesi kanssa yhteisymmärrykseen tulevaisuuden suhteen.

Dahlian tilanne on kyllä todella mielenkiintoinen, jännityksellä seuraan kyllä tilannetta sormet ja varpaat ristissä!

Tuosta läheisille kertomisesta oli puhetta. Minä en ensin kertonut kuin parille kaverille jotka tietää että toivon kovasti omaa lasta. Pikkuhiljaa tarve kertoa yrittämisestä kasvoi, sillä asia oli (ja on yhä) elämässäni vahvasti läsnä. Nyt asiasta tietää läheisimmät kaverini, muutama kappale siis. Huomasin kyllä nopeasti että keneltä saan sellaista tukea jota tarvitsen ja kenen kanssa asiasta ei ehkä halua puhua, ainakaan huonoina päivinä.
Sisareni on ollut tärkein tukijani alusta asti. Joulun kieppeillä kerroin myös äidilleni, sillä minusta tuntui siltä etten enää jaksa teeskennellä onnellista perhejuhlapyhien aikoihin vaan halusin antaa itselleni luvan jäädä kotiin äitienpäivänä ym. jos siltä tuntuu. Äitini ymmärsi asian paremmin kuin osasin kuvitellakaan, hän kertoi myös omasta lapsettomuudestaan ajalta jolloin olivat yrittäneet saada minua aluille vuosikausia. Meillä on äitini ja sisareni kanssa hyvin lämpimät välit ja olemme joutuneet käymään perheenä paljon rankkoja asioita läpi, joten puhuminen ja jakaminen on meille luonnollista.

Ensiviikolla on lapsettomien lauantai, ajattelin että jollain tavalla ottaisin asian esiin myös facebookissa. En nyt suoraan halua kaikille kuuluttaa että me yritetään juuri nyt, mutta päivällä on mielestäni tärkeä sanoma ja haluan saada ihmiset ajattelemaan sitä ettei lasten saaminen ole kaikille itsestäänselvyys. Ehkä samalla myös epäsuorasti viestin että asia koskettaa myös minun elämääni.

Anteeksi jos tekstini on hieman sekavaa, heräsin juuri neljän tunnin päikkäreiltä ja lämpöä on juuri sen verran että pää on vähän pehmeä. Ärr, haluaisin jo päästä sinne labraan huomenna tai ylihuomenna, mutta kun kilpparikokeet pitää ottaa ennen kymmentä niin pitäisi kyllä olla vähän terveempi että sinne lähtee. Keskiviikoksi on aika varattuna lääkärille ja ennen sitä pitää kyllä hyvissä ajoin mennä. No, perjantaina menen viimeistään vaikka olisi pää kainalossa!
 
Viimeksi muokattu:
leijonatar
Huomenta kaikille!

Tein sitten tänään testin ja negatiivistahan se näytti, että nyt sitten odotetaan niitten menkkojen alkamista :( oireet olivat minustakin aika selkeät ja olo ihan erilainen mutta näköjään se oli sitten vain mielikuvituksen tuotetta. eikä tuo puolisokaan halua nyt vähään aikaan yrittää että kuulemma tienataan rahaa ensin ja sitten sen jälkeen voidaan taas alkaa yrittää...

Itse en ole kertonut muutakuin parille kaverille aikeista yrittää. Sittenpä vasta sitä muille vois kertoa mikäli joskus onnistaakin.

Erika: kiitoksia :) mutta näköjään pysyn kans tällä linjalla kauemman aikaa.
Myy-84: Ei muuta kuin pikaiset paranemiset nyt tähän näin eikä tekstissäsi ollut mitään vikaa:)
 
marjutan
Meillähän on menty nyt koko kevät, hmm, onkohan se sitten keskeytetyllä yhdynnällä vai mikähän termi se on :) eli tavaraa ei ole päästetty sisälle ;)

Ollaan niin paljon puhuttu vauvasta ja perheen perustamisesta, että olen 100% varma että se ei meille kummallekaan mikään kauhistus jos tärppäisi jo nyt. Niinpä sitten kävikin että pääsiäisenä heiluteltiin peittoja ihan loppuun saakka ilman minkäänlaista ehkäisy䅅 ;)

Tosin menkat olivat myöskin viime viikolla (kestivät taas vain noin 4 päivää) joten käytännössä taisimme hyödyntää ns. varmoja päiviä. Näin myös miehelle totesin, kun hän sanoi että nythän kävi sitten näin.. :) Eli nyt olisi menossa kp 9, kierron pituus mulla on keskimäärin 30 päivää eli hyvä tovi vielä ovikseenkin. Mä luulen että mekin mennään nyt ainakin tämä kesä TJOT-menetelmällä. Ja vaikka tämä nyt menee ehkä aiheesta ohi, niin itse olen sen verran seksuaalinen että mulla ei tuottaisi vaikeuksia puuhastella vaikka joka toinen päivä, välillä tekee ihan jatkuvasti mieli :) mutta fyysisesti taas mulla paikat kipeytyy melko helposti joten sen puoliin saattaa hyvin mennä vaikka viikko ilman mitään äksöniä.
 
Dahlia-
Ei mekään olla kerrottu tästä yrittämisestä kenellekään, jotenkin ei tunnu hirveän hyvältä kertoa "epäonnistumisesta" kun kaikki kaverit ja tuttavat raskautuu heti/vahingossa.

Mä en ole syönyt muuta kun multivitaa ja rautaa, foolihappoa on tuossa multivitassa sen 200% päiväsuosituksesta että toivottavasti riittää.. :p

Menkkoja ei vieläkään näy, eikä tiputtelua. Äskettäin tulin apteekista mukanani clearblue ja apteekin oma -testit. Jännityksellä odotellaan testausta (jälleeeen) hmm.. lauantai-aamuun? jos ovis oli sillon perjantaina 15. päivä (kuten vähän epäilen) niin sillon huomenaamu olis se "oletettu menkkojen alkamispäivä", eli ei ihme jos testit on antanu negaa. Ärsyttävää tää epätietoisuus :/ Jepjep, kp 31/28-30

Leijonatar, toivottavasti pääsisitte yrittämään kunnolla kun tilanne on sopiva, me odotellaan teitä täällä :)
 
leijonatar
Niinhän se on, että ei sitä hirveästi kertomaan kellekään, kun tuon onnistumisen kanssa on niin epävarmaa. Itekin tunnen monta tuttua joiden elämäntilanne on ollut toinen, että monesti on ollut "vahinko"raskauksia ja sitten kuunnellut heidän kauhisteluitaan, että mitä ihmettä sitä tekis. Eipä aina nuo lahjatkaan mee tasan :/ Mutta jos joku teistä jotka vauvan oote ansainnu nyt ilmottas ilouutisen :)

Dahlia- Saat ainakin tarvittavat vitamiinit:D toivotaan, että miehelle sitten joskus tulee itsellekin se tunne :) toivosta ei luovuta enkä minä ainakaan luovu vielä yrityksestä ja meen kans siihen malliin että mies tehkööt miten haluaa. Tottakai ura ja rahakin ovat välttämättömiä kun eipä nuo hinnatkaan alene ja töissähän minä olen nytkin onneksi lasten parissa kouluavustajanroolissa niin saa joka päivä aina piristystä elämään heitä seuraamalla :)
 
Atlantis*
Hei Dahlia, täällä myös jännään puolestasi ja toivon, että se haikara nyt vihdoin parkkeeraisi teille!

Saga: kyllä minun nuoruudessani peloteltiin todellakin riittävästi raskaaksitulolla. Minä kuulun varmaankin siihen ikäluokkaan, jota on valistettu kaikkein eniten silloin 80-luvun alkupuolella. Silloin oli ihan eri ääni kellossa kuin nykyään, tuntui ettei kauheampaa kohtaloa voi ollakaan kuin tulla nuorena äidiksi, siis kaikkien valistajien mielestä. Minä en ehkä olisi ollutkaan ihan kypsä äidiksi kovin nuorena, olen miettinyt että joskus tuossa 27 kieppeillä olin vasta riittävän aikuinen. Tosin kyllähän lapsen saaminen aikuistaa monia nuorena vanhemmiksi tulleita. Laskeskelin tuossa, että entisistä luokkakavereistani, joiden liikkeistä nykyään tiedän, ainakin kahdella on yli 20-vuotiaat lapset, toisella peräti 24-vuotias. Eipä heidän elämänsä mennyt siitä pilalle, että lapsia saivat nuorena!

Peitonheilutuksesta sen verran, että meillä heiluu yleensä 2-3 kertaa viikossa, ja mies tuumi joskus, että eiköhän tuolla tahdilla kuitenkin pitäisi jotain tapahtua, jos on tapahtuakseen. Vaikka ovista olen testaillutkin, en ole niistä tuloksista miehelle mitään maininnut. Jos ei yhtään huvita vaikka kuinka olisi ovis, niin ei voi mitään, varsinkin jos se jota ei huvita, on mies. ;) Onneksi ei ole vielä ongelmaksi asti ollut haluttomuutta, vaikka väsymys kyllä hieman verottaa haluja, siis etenkin miehen väsymys. Minun on ehkä helpompi päästä fiilikseen makuuhuoneen puolella, vaikka vähän väsyttäisi.

Minä varon visusti, ettei kukaan vaan saa tietää näistä orastavista haaveista. Olen kyllä muutenkin sellainen, etten yleensä huutele asioistani kovin laajalti; ei vain ole tarvetta avautua. Toinen syy on se, etten halua kyselyitä, enkä varsinkaan sääliä, jos lasta ei kuulu. Saatan tosin hieman avautua teille erinäisistä ikäpohdinnoistani jossakin vaiheessa, tällä viikolla olen taas kyseenalaistanut koko hankkeen mielekkyyttä kohdallani.

Kiitokset muuten foolihappo- ja vitamiinivinkeistä, kipitin heti kaapille ja siellähän se Multivita nökötti hylättynä. Ostin sen joku aika sitten ja nyt se otetaan käyttöön.
 
Krisse
Morjensta vaan kaikille! Täällä uusi haaveilija: Krisse iältään muutamia vuosia vaille kolmekymppinen. :) Kirjoittelen varmasti myöhemmin enemmälti, mutta aloitan keskustelutaipaleeni tällä hetkellä eniten mieltä polttavalla kysymyksellä. Eli tuosta testailusta.

Meillä on tilanne se, että ollaan nyt jätetty kaikkinainen ehkäisy pois eli annettu vauvalle mahdollisuus tulla, jos on tullakseen. Sen sijaan otollisimpia päiviä ja muuta ei ole vielä alettu tarkkailla, vaan puuhasteltu makuuhuoneessa vanhaan malliin eli silloin kun siltä tuntuu. Sen verran olen kuitenkin kierrostani kartalla, että tiedän todennäköiseksi tai ainakin mahdolliseksi sen, että myös oviksen aikaan olisi jotain tapahtunut. ;)

Mun menkkojen pitäisi alkaa lähipäivinä, ja sellaisia tuntemuksia onkin. Mutta mutta, viimeksi kierto oli poikkeuksellisesti aivan ylipitkä, joten en tiedä miten kauan tässä vielä saa odotella...
Niin, se varsinainen kysymys kuuluu siis seuraavasti: Jos tämä vauvantekohomma on vielä tällaisessa "puolivillaisessa" vaiheessa eli ei vielä mitenkään yrittämällä yritetä, niin pitäiskö sitä vaan malttaa odottaa aina menkkoja? Jotenkin tuntuisi turhalta tehdä testiä, kun ei mitään selkeitä oireitakaan ole. Tosin mun menkkaoireet muistuttaa epäilyttävästi raskausoireita, mutta näin on ollut aina. Mites te olette tän testailujutun ajatelleet? Vasta järjestelmällisen tekemällä tekemisen jälkeen? Vai vasta kenties menkkojen ollessa paljon myöhässä tai muiden oireiden ilmaantuessa? Niin, toinen juttuhan on se, milloin plussa ylipäätään näkyisi, jos sellainen olisi tulossa. Silti vaan sitä miettii...kai näin ensimmäisissä kierroissa turhan innokkaana ja toiveikkaanakin. :p

Ja sitten näin vapun lähestyessä on tietysti vielä tämä skumppa-asia. ;) Oikeastaan ihan tuleva kesäkin saa mut miettimään, että en haluaisi olla "raskaana" koko kesää. Mutta kuitenkin tämä vauvajuttu on nyt ihan ykkösasia eli en todellakaan halua riskeerata mitään siideriä litkimällä. Luin jostain, että ennen kuin tietää varmasti olevansa raskaana alkoholista ei pitäisi olla haittaa. Siis mikäli testaa heti, kun alkaa asiaa epäillä. Ihmeellistä tämä nykyaika, joutuu miettimään ystävilleen selityksiä sille, miksi ei juo. :O Mutta tätähän se vaan valitettavasi on meidänkin kaveripiirissä, enkä haluaisi vielä toitottaa kaikille mitä tässä hommaillaan.

Nyt täytyy taas mennä, mutta sainpahan suuni auki. Olen silmäillyt ketjuanne ja lueskelen sitä vielä tarkemmin paremmalla ajalla. Mutta tässä vaiheessa kaikille oikein mukavaa vappua, sekä jännääjille ja muillekin peukkuja! Ja kiitoksia jo etukäteen jos joku ehtii kommentoida näitä "innokkaan amatöörin" varmasti moneen kertaan jollain foorumilla puituja mietteitä (pahoittelut toistosta ja muutenkin kenties tyhmistä kysymyksistä). Netti on pullollaan tietoa, mutta yritän nyt avata täälläkin keskustelua, miten juuri te ootte nämä asiat ajatelleet. Uskoisin nimittäin, etten ole ainut vauvakuumeinen, joka näitä pohtii... :)
 

Yhteistyössä