Esikoinen haaveissa vuodelle 2012

  • Viestiketjun aloittaja Tigu
  • Ensimmäinen viesti
Atlantis*
Hei Erika ja Saga, tervetuloa, kiva kun saadaan uusia jännäilijöitä mukaan! Ehdin jo pelätä, että ketju näivettyy tähän.

MaMaCat ja Tigu, kurja tilanne odottaa ja jännätä noin pitkään. Ehkä se vielä iloksi muuttuu...? Tigulla ainakin oudot oireet!

Myy: toivottavasti pääset hyvillä mielin lomille sellaisten koetulosten kanssa, joissa kaikki on kunnossa.

Minä vietän todennäköisesti pääsiäisen yksin, kun mies lähtee "kotiseudulleen" (siis sinne mistä on kotoisin, vaikka ei siellä ole vuosikausiin asunutkaan) käymään, ja sekin on ihan hauskaa. Mies on mukava, mutta joskus pitää tuulettua ja käydä jossakin ilman toista puoliskoa.
 
Erika
Tigu ja MamaCat; jospa teille vielä plussa tulis! Eikös se joskus voi kestää, ennen kuin plussa testissä näkyy!

Osittain tuttu tunne minullekin tuo menkkojen myöhästyminen, koska kiertoni on ollut aina epäsäännöllinen. Joskus se on aika normi 27-28, välillä saa odottaa jotain 40 päivää. Silloin negatiiviset testit tietysti masentavat, mutta lopulta odottaa vaan menkkojen alkua, että pääsis yritys taas jatkumaan. Tästä päästinkin siihen kun en vielä muistanut ilmoitella noita tietoja, elikkäs minun keskimääräinen kp on jotain 30-35 ja seuraava jännäpäivä osuu siis 9.-14.5. Vielä en tosin ole perehtynyt miten tiedot lisätään tuohon listaan..
 
Tigu
Kyllä ne mun menkat alkoi ihan kunnolla eilen. Ja menkkakivut taas jotain ihan älytöntä. Tahdon e-pillerit takas, kun menkat oli niiden kans niin vaivattomat :)
Mut tosiaan 3 viimeiset menkat niin pahat, että varasin gynelle sen ajan. Ens torstaina olis aika, se on tosi hyvä gyne ja oli ihan vaan muutama aika sille nyt keväällä. jonkun peruutusajan sain, niin otin vastaan ja nyt se onkin sit ihan kohta. Pari muutakin mieltä askarruttavaa asiaa niin selvinnee nekin samalla. Ja kattoopahan samalla, että onhan mun lapsentekosystemit ylipäätään kunnossa :)
 
saga1982
Kiitos Myy84 kun laitoit noi tiedot tonne listaan. Ihan viel en oo 29 täyttänyt, mut pian kuitenkin :). Kiertopäivästä en osaa sanoo viel oikein mitään, kun pillereitä tuli syötyy noin 11 vuotta, joten hieman on tuo "luonnollinen" kierto epävarmaa miksi se tulee asettumaan.
Toivottavasti saadaan kaikille plussaa alkavan kesän kunniaksi :).
 
Myy-84
Tiistai 19.4.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP................jännäpäivä​

MaMaCat..............37..................10.....................26......................14.4.
Dahlia-
................22..................17..................28-30....................25.4.
Atlantis*...............42..................10.................25-28....................28.4.
Saga1982.............29...................1.....................?........................1.5.
Erika.......................27................7..................27-28................9.-14.5.
Tigu......................27..................3.......................27.....................14.5.
Myy-84................27...................8....................27-31......................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä........................................yritys alkaa​

Merimari79............31..........................................keväällä 2011
Rose.......................24..........................................kesällä 2011
Marjutan................27..........................................kesä-heinäkuussa 2011
Emma80................30..........................................elokuussa 2011
Hedel......................25...........................................?


Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi


Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.


Lisäykset tehty! Nyt näyttää taas vähän paremmalta, jospa saatais juttukin luistamaan paremmin kun on uusia ja innokkaita pulisijoita. :)

Tigulle pahoittelut menkoista. Toivottavasti saat gyneltä apua kipuihin ja muutenkin jotain osviittaa siitä missä kunnossa lisääntymiselimesi (kamala sana!) ovat.

Atlantis, toivon että niissä verikokeissa näkyisi jotain joka selittäisi pitkään jatkuneen rintojen vuotamisen ja lapsettomuuden. Mun tuurillani labrakokeet on kuitenkin puhtaat enkä saa sen kummempaa selitystä siihen mistä oireet voisi johtua... Vaikka kaikenlaiset häiriöt hormonitasapainossa on kurjia, olisi kiva saada jokin selitys siihen miksei tärppää (ja miksi kroppa oireilee kummalla tavalla) ja aloittaa tarvittaessa lääkitys jolla voisi minimoida ainakin siitä johtuvat syyt.
 
nippa
Minulla menossa kp 43. Kuukautisia ei ole kuulunut, alavatsaa on nippaillut kaksi viikkoa ja nyt muutaman viimeisen päivän aikana ovat nännit olleet kosketusarat. Toissa päivänä tein clearbluen digitaalisen raskaustestin aamupissasta, joka näytti tuloksen ei raskaana. Tikutin ensimmäistä kertaa elämässäni ovulaation tässä kuussa ja se oli kp 21 eli munasolu on irronnut ilmeisesti kp 22. (Biocardin ovistesti). Ovulaatiosta on siis kulunut tänään jo 20 päivää. Luin jostain, että ovulaatio voi olla myöhässä, mutta ovulaation ja kuukautisten välinen aika on aina 12-16 päivää. Mitä ihmettä? Voinko siis olla raskaana, vaikka testi näytti negaa? Vai onko mun kropassa jotain todella pahasti sekaisin?? Osaako kukaan kokeneempi tai viisaampi neuvoa?

Tänään kävin lääkärillä, joka ei osannut sanoa asiaan mitään. Totesi, että joko ovistesti valehtee, eli ovis on ollutkin myöhemmin tai sitten olen raskaana. Raskautta jotenkin epäilen, vaikka siihen toki on mahdollisuus. Kyllä mulla ennen on negatiivinen raskaustesti näyttänyt totuuden. Ja ilman ehkäisyä ollaan oltu jo vuoden. Vauva on tervetullut, mutta en mistään varsinaisesta vauvakuumeesta kärsi.
 
Myy-84
Ohhoh, sain kyllä todella yllättäviä tuloksia lääkäriltä tänään.

Prolaktiiniarvo oli normaali, mutta kilpirauhaskokeissa näkyi jotain mikä viittaisi liikatoimintaan. Ensiviikolla uudestaan labraan ja akuuttiaika lääkärille.
Mulla on kyllä esiintynyt kevään aikana oireita jotka voivat liittyä kilpirauhasen liikatoimintaan, kuten laihtumista, hikoilua/lämpöisyyttä ja rauhattomuutta, juteltiin lääkärin kanssa että tuo rintojen vuotaminen ja ajoittainen huimaus voivat myös liittyä asiaan.

Olisipa ihanaa jos syynä olisi kilpirauhanen! Sen liika- tai vajaatoiminta kun voi lievänäkin vaikuttaa merkittävällä tavalla hedelmällisyyteen, mutta on kuitenkin helpohkosti hoidettavissa tasapainoon. Lääkitys ei käsittääkseni ole erityisen "rankka" (siis pahoja sivuoireita aiheuttava) mutta tasapainon löytyminen voi viedä useita viikkoja tai jopa kuukausia. Olen kyllä valmis odottamaan kärsivällisesti vaikka kesään asti lääkkeen vaikutusta jos vaan syy olisi nyt löydetty ja raskautuisin helposti kun homma on hoidettu kuntoon.
 
Dahlia-
Hyvä Myy että alkaa selviämään, on jo aikakin! :)

Nippa, en oikein muuta osaa sanoa kun että odottele vielä, jos ei menkat ala niin mene terveyskeskukseen verikokeisiin. Luulis sen näyttävän heti jos on raskaana, vaikka testit ei niitä vielä näyttäisi :)

Tigulle peukut pystyssä seuraavaan kiertoon!

Uusille minunkin puolesta tervetuloa! Kivaa saada uusia ajatuksia tännekin.

Mä kävin tänää gynellä juttelemassa siitä endo-mahdollisuudesta. Gyne ultras, mitään endoon viittaavaa ei löytyny, mutta 3 cm (vai mm) keltarauhanen lepäs vasemmalla puolella. Nyt alkaa jännittää, toivottavasti pysyy siellä missä pitääkin :D vielä muutama päivä pitäis kärvistellä, tosin meinaan kyllä testata jo viikonloppuna jos ei menkkaoireita tule (ei ainakaan vielä ole tullu, viimeeks tuli heti oviksen jälkee).. Huuh
 
Myy-84
Dahlia, meinaako tuo että siellä on joku kiinnittynyt? :eek:
Nyt hulluna tsemppiä, onnea ja kaikkea mitä ikinä tarvitseekin jotta pysyisi matkassa!
Luulen että lääkäri puhui millimetreistä eikä senteistä. :)
 
Tigu
Kiitos kun mun uusi jännäpäivä oli jo laskettu :) Vapun tienoille taitaa osua ovis tällä kertaa. Ollaan kavereiden kanssa "yhteismajoituksessa", joten saa nähdä jääkö ovis hyödyntämättä. mutta ei kai se niin päivän päälle voi olla :) pe aamuna ehtii kotona ja su iltana taas.

Mukava tosiaan kun uusia jännäilijöitä on saatu mukaan.

Miehellä on lapsena leikattu jotain kiveksistä, en muista sitä nimeä, se oli niin monimutkainen. Kuolio tai jotain sen suuntaista. Googleteltu sitä on ja sen ei pitäisi aiheuttaa lapsettomuutta. On vissiin aika yleinenkin alle 10 ikäisillä pojilla. Meillä on nuo sairaalapaperit itsellä ja aion ottaa ne gynelle mukaan ja kysyä vielä, että mitä se on siitä mieltä. Toisaalta se vähän mielessä pyörii, että voisko sittenkin olla sen vuoksi jotain vialla. Toivottavasti ei, mutta varma tieto siitä voi helpottaa alitajuista mietintää kummasti.

Pakko sanoa tää :) munarikasta pääsiäistä kaikille!!
 
Dahlia-
Myy, en tiedä onko se kiinnittynyt. Nyt on varmaan ne jännät paikat millon sen pitäis kiinnittyä, kait :eek: Oon ihan pihalla, ruudulla näkyi järjettömän iso pallero ja lääkäri vaan sanoi että siinä on keltarauhanen, ja jossain vaiheessa vois alkaa testailemaa. Mut eihän raskauskaan näy kun vasta siellä 7 viikolla, vai miten se menikään, niin miten se rauhanen sitten voi näkyä?! :p Voivoi jos ne menkat tästä alkaa..
 
Elli
Keltarauhanenhan näkyy aina ultrassa oviksen jälkeen, munasarjoissa. Ei kerro siis vielä mitään raskaudesta vaan ainoastaan siitä, että rakkula on kehittynyt. Heti ovulaation jälkeen folli on vähän lytyssä puhkeamisen jälkeen ja siitä se muodostuu taas keltarauhaseksi.

Endoa ei myöskään voi poissulkea ultran perusteella. Endossa voi muodostua kystia munasarjoihin, mutta ei välttämättä. Kokenut gyne tunnistaa endon sisätutkimuksella.
 
marjutan
No niih, mulla on nyt vuosien hormonaalisen ehkäisyn jälkeen ollut (lopetin sen vuodenvaihteessa) 4 menkat ja kierrot olleet 33, 30 ja 28 päivää.

Muistelin, että joskus teininä kun en vielä pillereitä syönyt niin kierto oli noin 32-35 päivää - en tiedä palaako nyt siihen vai miten, mutta olettaisin nyt keskiarvon olevan noin 30 päivää.

Tästä pitäisi sitten alkaa oviksia tarkkailemaan, seuraavan pitäisi olla siis heti toukokuun ekalla viikolla (vau.fi:n laskurin mukaan). Tämän oviksen yli ajateltiin mennä vielä ehkäisyn kera, mutta sitten saa tulla jos on tullakseen ;)

Hyvää pääsiäistä kaikille! : )
 
Mymmeliini
Ainakin sä nyt todistettavasti ovuloit, paljon, paljon plussaonnea Dahlia!!! :)

Mut eihän raskauskaan näy kun vasta siellä 7 viikolla, vai miten se menikään, niin miten se rauhanen sitten voi näkyä?! :p Voivoi jos ne menkat tästä alkaa..
Syke näkyy joskus viikon 7 aikoihin, mutta toki alkio/muut osat näkyy jo paljon aijemmin ultrassa. Tosin vielä silloin ei voi varmaksi sanoa onko alkio elävä vai onko kyse tuulimunasta.

Meillä pienen ensimmäinen ultrakuva on viikolta 4+4, jossa näkyy kohdussa 4,4mm:n raskauspussi. (Eli ts. hyvin pieni musta pallo kohdussa) Alkiohan tuolloin oli vielä todella paljon pienempi, eikä sitä näkynyt ollenkaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
MaMaCat
Oho, Dahlialla on jännät paikat! Onnea toivottelen kovasti!

Myy
, hienoa, kun alkaa ongelma selviämään :)

Täällä odotellaan edelleen, nyt olen itselleni ennätykselliset 8 pv myöhässä, aikaisemmin max. 3. Maha tuntuu raskaalta ja valkovuotoa on reippaasti, muuten ei ole mitään oireita suuntaan eikä toiseen. Ajattelin testailla uudemman kerran pääsiäisen jälkeen, jos maltan odotella sinne saakka ja jos ei menkkoja siis kuulu.

Hyvää pääsiäistä haaveilijoille!
 
eltsu
Onpas täällä jännää ja tullut uusiakin mukaan :)

Toivottavasti Myyllä ei nyt kuitenkaan olisi sitä liikatoimintaa..vaikka ymmärrän, että olis helpottavaa, että syy löytyisi. Tai jos kyseessä olis vaan kilpirauhasen ohimenevä tulehdus, joka voi myös nostaa arvoja? Niin ei ehkä tarvitsisi aloittaa pysyvää lääkitystä. Mutta hyvä, kun tutkitaan :)

Toivottavasti saadaan teidät pian odotuspuolelle!

Eltsu ja pena 15+3
 
Dahlia-
Kiitoksia, kyllä täällä kovin jännätään kun ei ole tullut yhtään menkkaoiretta, ei minkäänlaista vaikka yleensä tähän aikaan kierrosta juilitaan kiitettävästi. Eilen särki ihan törkeästi päähän ja huimasi (rankan työviikon takia luultavasti), nyt on aamusta asti vihlonu/kipuillu/jomottanu mitälie mutta ei mitään muuta mikä puhuis plussan puolesta.

Pelottaa vaan jos se ovis sattui myöhemmäks ja ne menkkaoireetkin tulee juuri sillon kun meinaan testata... tekis ihan hirveästi mieli kokeilla josko jotain näkyis testissä! Jos vielä malttais.. Milloin te plussanneet testasitte?

Mamacatille hirmuiset tsempit!
 
Atlantis*
Hei, onhan täällä käynyt tänään joku muukin kuin minä. :) Minulla on ihanan kiireetön pääsiäinen, suunnittelen tekemiseni ja menemiseni fiilispohjalta ja teen mitä huvittaa, jos huvittaa.

Tigu: iso harmitus puolestasi, mutta lähdetään toiveikkaana kohti seuraavaa kiertoa. Myy: olipa oireidesi syy mikä hyvänsä, hieno juttu että se nyt selviää. Kilpparijutut on kuulemma tosiaan lääkkeillä hoidettavissa, ja ehkäpä syy olisikin valiaikainen, kuten Dahlia toivoi.

Nippa kyseli tuolla tilanteestaan, mihin minä ihmettelen, miksei lääkäri ole laittanut testiin. Joskus parikymppisenä, kun ystävälläni oli mensut myöhässä, hänet passitettiin saman tien raskaustestiin, vaikka hän kertoi, ettei seurustele eikä ole edes seksiä harrastanut aikoihin.

Omasta tilanteestani sen verran, että pääsiäisnoita toi minulle kristallipallon ja nauroi häijysti. Ennustan siis, että mensujen alkamispäivä on ensi tiistai. Naamaan oli napsahtanut mensufinni, tasan siihen kohtaan, missä se aina ennenkin on ollut. Sen ja ovisplussan ajankohdan perusteella hanat aukeaa tiistaina. Toisaalta ärsyttää, mutta toisaalta: eipähän ole jännitettävää loppukierron päivinä.

MaMaCatille ja Dahlialle parempaa onnea, jospa se huhtikuun saldo onkin positiivinen!
 
eltsu
Dahlia: Kopsaan toisesta ketjusta nuo mun omat testailut..

Ennen plussaa:
-kp25/~30? tuntui vas. alavatsalla kova vihlaisu yöllä, johon havahduin, migreenikohtaus ja nännit tosi herkät
-kp30-32 kovat menkkakrampit ja päätä särki 3 pv + kauheet ilmavaivat
-kp32 testi vielä nega, oireet alkoi vähän vähentyä, vatsaa välillä kouri ja nippaili, ei juuri muuta (ainii, tuntu myös sellanen elohiiri/värinä alavatsalla, se oli hassu mut oon muiltakin lukenu vastaavaa, siks kiinnitin huomiota)

Oireet testipäivänä:
- edellä mainitut + lisäks tästä lähtien selkein raskausoire on ollut sellanen "perhosia vatsassa"-olo. Siis samanlainen kuin jos joskus on oikein jotain odottanut/jännittänyt niin, että se tuntuu vatsassa asti.
-kp35 haamujen haamu Davidin testiin (25miu)
-kp36/~30? digitestiin raskaana 1-2


Ja jälkikäteen (ultran perusteella) selvis, että toi kp 25 vihlaisu oli ilmeisesti jotain kiinnittymiskipua ja ovis oli ollut siellä kp 14 hujakoilla, olin vain luullut, että kierto oli melkein viikon pidempi, mutta ei se sitten kai ollutkaan..Eli myöhään vasta näkyi mun plussat.
 
Dahlia-
Okei kiitos eltsu, laiskuuttani en jaksanu käydä kattelemas sitä vanhaa ketjua. Mutta juu, aika myöhään näytti plussan eli pitää varmaan munkin malttaa mieleni sinne maanantaihin. Mullakaan ei tosiaan ole tällä hetkellä mitään oiretta suuntaan tai toiseen, todella outoa sinänsä. Ei siis muuta kun odottelua (raaah) :)
 
Mymmeliini
Dahlia, mähän plussasin jo 4-5 päivää ennen oletettua menkkojen alkupäivää (tosin superherkällä (10miu) testillä). Roskishaamu tuli rv3+2 ja plussa rv3+3. Päivää ennen menkkojen alkua CB:n digitaalinen näytti viikkoja 2-3, joten sekin tod.näk. olisi antanut plussan jo aijemmin. :)

Ja päänsärky, huimaus ja menkkajomotukset ilman muita menkkaoireita kuulostaa erittäin hyvältä. Että pissaa nyt siihen tikkuun, sieltä voi ihan hyvin plussa jo napsahtaa ja jos ei, niin mikäli menkat ei ala, plussa voi tulla myöhemmin, kuten Eltsulla. :) Negatesti ei aina tarkoita, ettei varmasti olisi raskaana. :)

Mulla menossa nyt rv14+2 ja mulla on pieni aavistus että olen saattanut tuntea muutamana päivänä liikkeitä. Tosin mulla ei tietenkään ole mitään aavistusta, miltä niiden pitäisi tuntua, mutta mahasta on on tuntunut muutamia kertoja ihmeellistä kutitusta sisältä päin. Ensisynnyttäjien tosin sanotaan monessa paikassa tuntevan liikkeitä vasta lähempänä rv20:tä. Ehkä tuo kutitus lisääntyy tulevina viikkoina. :)
 
Dahlia-
Ui ihanaa Mymmeliini, varmaan hieno tunne nuo kutitukset :) Eiköhän se pieni siellä ala kohta liikehtimän :)

Noh jos sitä aamulla testais, vois ainakin varautua menkkoihin hyvissä ajoin.
 
Dahlia-
Juu odottelu jatkuu, aamulla testattiin tyylipuhdas nega. Tiistaina uudestaan jos ei tilanne muutu. Jos se plussaksi muuttuu joskus niin tietenkin pidemmän kaavan kautta, malttamattoman kidutusta viimeiseen asti :D
 
Myy-84
Heippa taas kaikille!

Täällä ollaan palattu reissusta mojovan flunssan kera. Viikonloppu oli erittäin rentouttava ja teki parisuhteelle hyvää. Ovista ei tosin päästy hyödyntämään juurikaan sillä oltiin molemmat miehen kanssa vuoronperään flunssassa. :D

Dahlialla on jännät paikat! Jospa se nyt viimein olisi sitä mitä pitääkin ja testi muuttuisi plussaksi ajan kanssa.

Toivottavasti Myyllä ei nyt kuitenkaan olisi sitä liikatoimintaa..vaikka ymmärrän, että olis helpottavaa, että syy löytyisi. Tai jos kyseessä olis vaan kilpirauhasen ohimenevä tulehdus, joka voi myös nostaa arvoja? Niin ei ehkä tarvitsisi aloittaa pysyvää lääkitystä. Mutta hyvä, kun tutkitaan :)
Toivon itsekin että kyseessä olisi jotain ohimenevää/väliaikaista. Ymmärtääkseni kilppariarvoni eivät kuitenkaan olleet ihan kamalasti viitearvoista poikkeavat mutta niin paljon kuitenkin että lääkäri haluaa tutkia lisää. Tällä viikolla tosiaan selviää lisää, kunhan tältä flunssaltani pääsen labraan ja lääkäriin.

Reissu teki kyllä siinäkin mielessä hyvää ettei mulla ole enää aavistustakaan missä kiertopäivissä menen. Ovis oli ja meni kai viikonloppuna joten tässä kierrossa ei tarvitse ylläpitää turhia odotuksia. Vähän tylsää että vietän äitienpäivän luultavasti menkkakivuista kärsien, mutta ehkä niistä panacodeista olisi iloa tuolloin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Myy-84
Nippa kyseli tuolla tilanteestaan, mihin minä ihmettelen, miksei lääkäri ole laittanut testiin. Joskus parikymppisenä, kun ystävälläni oli mensut myöhässä, hänet passitettiin saman tien raskaustestiin, vaikka hän kertoi, ettei seurustele eikä ole edes seksiä harrastanut aikoihin.
Tuohon piti vielä sanoa, että musta tuntuu että potilaan ikä ja hoitohenkilökunnan asenne vaikuttavat paljon siihen pääseekö raskaustestiin vai ei. Itse muistan parikymppisenä "joutuneeni" useasti raskaustestiin terveysasemalla ihan muita oireita valittaessani. Eräs lääkäri mulle tokaisikin kerran että hänen mottonsa on että nainen on raskaana niin kauan kuin toisin todistetaan... Eli halusi ennen jokaista lääkekuuria ym. varmistaa etten ole raskaana vaikka ehkäisy oli käytössä.

Viime kesänä kun mulla venyi yksi kierto 50-päiväiseksi, en päässyt terveyskeskukseen raskaustestiin vaikka miten yritin. Terveydenhoitaja totesi että se nyt on ihan normaalia että naisen kierto voi venyä ja että apteekin raskaustestit on nykyään ihan yhtä luotettavia kuin terveyskeskuksenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä