Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
"niinnii"
Meillä ei ole kännyissä kameroita, net on ajalta kirves varpaassa, autona Volvo-86, lapsilla vaan yhdet talvikengät per kersa vaikka molemmat käydään töissä. Ollaan pienipalkkaisia ja kaikki rahat menevät elämiseen. Mutta en mä jaksa siltikään olla vihainen, huolestunut, kateellinen, harmistunut tms. siitä, että joku saa yhteiskunnalta nipun tukia joilla elää 'herroiksi'....
Enkä edes liity puolueeseen. NIh.
Mutta kun niitä herroiksielämisrahoja ei vain "saada yhteiskunnalta". Yhteiskunta ei ole mikään kasvoton abstrakti möykky, jossa pyörii itsestään ilmestyvää rahaa jaettavaksi kaikille tarvitsijoille.

Yhteiskunta olemme me kaikki. Me kaikki muut maksamme sossupummien elämisen, ihan oikeasti.
Annan mielelläni rahaa hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseen, mutta se tarkoittaa sitä, että rahojani jaetaan vain niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat. Minä en sitä tarvetta ole täysin pätevä ja perheiden yksityisasioista tarpeeksi tietoinen määrittämään, mutta ei tämän ohjelmankaan perhe kriteerejäni täytä.
 
Näinon
Meillä ei ole kännyissä kameroita, net on ajalta kirves varpaassa, autona Volvo-86, lapsilla vaan yhdet talvikengät per kersa vaikka molemmat käydään töissä. Ollaan pienipalkkaisia ja kaikki rahat menevät elämiseen. Mutta en mä jaksa siltikään olla vihainen, huolestunut, kateellinen, harmistunut tms. siitä, että joku saa yhteiskunnalta nipun tukia joilla elää 'herroiksi'....
Enkä edes liity puolueeseen. NIh.
Kaikki on valinnoista kiinni. Teillä elämiseen varmaan kuuluu omistusasunto jne.
Teillä on myös vara valita. Muuttakaa halpaan vuokrakämppään, ostakaa halvalla ruokaa jne. Ei se "eläminen" niin paljon maksa kun tekee valintoja
 
[QUOTE="niinnii";27437473]Mutta kun niitä herroiksielämisrahoja ei vain "saada yhteiskunnalta". Yhteiskunta ei ole mikään kasvoton abstrakti möykky, jossa pyörii itsestään ilmestyvää rahaa jaettavaksi kaikille tarvitsijoille.

Yhteiskunta olemme me kaikki. Me kaikki muut maksamme sossupummien elämisen, ihan oikeasti.
Annan mielelläni rahaa hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseen, mutta se tarkoittaa sitä, että rahojani jaetaan vain niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat. Minä en sitä tarvetta ole täysin pätevä ja perheiden yksityisasioista tarpeeksi tietoinen määrittämään, mutta ei tämän ohjelmankaan perhe kriteerejäni täytä.[/QUOTE]

No ethän sä sitä päätä kelle ne verorahat menee. Yhteiskunnan jäseninä me osallistutaan yhteiseen hyvään. Ja usko tai älä, mutta sossupummitkin maksavat veroa, Kela-tuistaan.
 
Keittiönoita
[QUOTE="niinnii";27437459]Kärjistin, että tulee kaikille selväksi.

Tottakai ammatillinen perustutkinto riittää hyvään, jopa rahakkaaseen elämään. Mieheni työskentelee duunarina ja tekee enemmän rahaa kuin minä humanistina tulen koskaan kuussa tienaamaan. Kulttuurista pääomaa on meillä molemmilla ja samanlainen duunarilapsuustausta, ei ne sulje toisiaan pois.

Pointti on juuri tuossa, että sitä pääomaa ei saa, jos vanhemmista on ihan ok jäädä kotiin elämään yhteiskunnan rahoilla ja lisääntyä, eikä töihin viitsitä mennä, elättämään itseään.[/QUOTE]
Mutta kai tiesit, että läheskään kaikista alkoholistien lapsista ei tule alkoholisteja. Itse asiassa hyvin moni täysabsolutisti on lähtöisin alkoholistiperheestä. Mikäli tuo ohjelman perhe ei lasten kasvettua ala tekemään töitä ja tienaamaan rahaa, viimeistään yläasteella nuo lapset katsovat sivusta, mitä kaikkea kavereilla on. Ja se jos mikä vaikuttaa siihen, mitä he aikuisena omille lapsilleen haluavat tarjota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näinon;27437475:
Kaikki on valinnoista kiinni. Teillä elämiseen varmaan kuuluu omistusasunto jne.
Teillä on myös vara valita. Muuttakaa halpaan vuokrakämppään, ostakaa halvalla ruokaa jne. Ei se "eläminen" niin paljon maksa kun tekee valintoja
Ei edes kuulu, eikä tule koskaan kuulumaankaan.
 
Tuilla elävä
Ja jos te käytte molemmat töissä ja kaikki rahat menee elämiseen niin jossain olette tehneet eri tavalla kuin sossun luukulla kävijät. Enemmän teillä on rahaa käytössä. Muutenhan teidänkin pitäisi käydä sossussa, eikö?

Meillä jää vuokran jälkeen 1100e ja olemme 4 henkinen perhe, hyvin maksetaan kaikki laskut, käydään usein ulkona syömässä, ostetaan kotiin kaikenlaista jne.
 
Onhan se mahtavaa, että lapset voivat olla kotona, MUTTA miksi sen pitää tapahtua täysin yhteiskunnan tuella. Ja miksi kaikki niistä eivät saa olla kotona. Ei kai päiväkodissakaan ole kahta hoitajaa viittä lasta kohden. Ja vaikka kasvattavatkin uusia "veronmaksajia" niin kyllähän sitä saadaan jo lapsena malli siitä, kuinka töitä tehdään (tai siis ei tehdä). Ihan vääristynyt ja epärealistinen malli.
Onneksi sain vanhemmiltani viisaan neuvon jo teininä: tee vain sen verran lapsia mitä sinulla ITSELLÄ on varaa elättää. Aamen.
 
"niinnii"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27437481:
Mutta kai tiesit, että läheskään kaikista alkoholistien lapsista ei tule alkoholisteja. Itse asiassa hyvin moni täysabsolutisti on lähtöisin alkoholistiperheestä. Mikäli tuo ohjelman perhe ei lasten kasvettua ala tekemään töitä ja tienaamaan rahaa, viimeistään yläasteella nuo lapset katsovat sivusta, mitä kaikkea kavereilla on. Ja se jos mikä vaikuttaa siihen, mitä he aikuisena omille lapsilleen haluavat tarjota.
Tiesin tietenkin, mutta kuten aiemmin mainitsin, tilastoilla tässä pelataan.
Alkoholistivanhemmat kasvattavat riskiä tulla itse alkoholistiksi. Jos vanhempien mielestä on ok olla sossupummi, lapsenkin riski tulla isona samanlaiseksi kasvaa.

Pahoinvoinnin periytymisestä ei oikein saa puhua, kun se vie pohjan jokaisen vapaalta tahdolta ja valinnanvapaudelta ja yhtäläisiltä mahdollisuuksilta, mutta totta se on. Riskit kasvavat sitä mukaa mitä useampi asia kotona on huonosti.
 
"Sarana"
Tuosta naisesta tullaan kuulemaan vielä, sitten kun hän oikeuteen joutuu lukuisista rikoksista lähiaikoina.

Marko muuten petti häntä tuossa vähän aikaa sitten.
 
[QUOTE="Jenis";27437333]Mutta kun tiedämme, että köyhyys ja elintavat keskimäärin yleensä peritään lapsuuden perheestä, niin en ihan älyttömän kovasti odota tuosta perheestä yhtään ainutta veronmaksajaa. Kovasti toivon, että olen väärässä.[/QUOTE]

näinpä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuilla elävä;27437487:
Ja jos te käytte molemmat töissä ja kaikki rahat menee elämiseen niin jossain olette tehneet eri tavalla kuin sossun luukulla kävijät. Enemmän teillä on rahaa käytössä. Muutenhan teidänkin pitäisi käydä sossussa, eikö?

Meillä jää vuokran jälkeen 1100e ja olemme 4 henkinen perhe, hyvin maksetaan kaikki laskut, käydään usein ulkona syömässä, ostetaan kotiin kaikenlaista jne.
Jos tämä kysymys on mulle niin en tiedä mitä olemme tehneet. Mutta ei kai siinä mitään väärää ole. En mä ole täällä se joka katkerana vauhkoaa muiden tuloista ja menoista. Mie oon ihan tyytyväinen omaan tulotasooni.:saint:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27437330:
Mutta sinäkin voisit joko lopettaa työnteon ja alkaa hankkimaan lisää lapsia tai hankkia parempi työ. Valintoja, valintoja.
Mutta jos me kaikki valitaan sossunrahalla eläminen ja lisääntyminen, niin mistä saadaan ne verorahat joilla kustannetaan eläminen?

Kyllähän se ärsyttää kun molemmat meillä käy työssä ja penniä pitää venyttää. EI TODELLA ostella ton hintaluokan pesukoneita, kännykät vanhoja ja ruokaa/vaatteita ostettaessa saa laskea tarkkaan rahansa.
Kyllähän se olisi kivaa jäädä kotiin hoitamaan noi kolme lastaan ja viettään perheen kanssa aikaa. Mutta en todella halua elää yhteiskunnan tukien varassa.

Ja muutenkin ne verorahat vois paremmin käyttää, kun elättää laiskoja , joilla ei edes ole halua mennä töihin. Mieluusti maksan veroa jos ne käytetään hyvin. Esim. varhaiskasvatukseen, kouluruokaan, julkiseen terveydenhoitoon, vanhustenhoitoon, hetkellisesti tulottomien avustamiseen (mutta joilla kuitenkin halu jossain kohtaa jaloille päästyään mennä itse työhön) Mutta ei, en halua maksaa kenenkään perheen elämää VAIN sen takia, ettei ole kiinnostusta mennä töihin, ei huvita.
 
fgffg
[QUOTE="Sarana";27437505]Tuosta naisesta tullaan kuulemaan vielä, sitten kun hän oikeuteen joutuu lukuisista rikoksista lähiaikoina.

Marko muuten petti häntä tuossa vähän aikaa sitten.[/QUOTE]

Mitäs rikoksia se on tehnyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näinon;27437510:
Niin, ei ole kun teillä on kahden ihmisen palkka käytettävissä.
Niinpä. Oliko sulla joku pointtikin tässä? Meillä on siis kahden palkka, joka ei ole suuren suuri summa per kk. Eikä me osteta uusimpia hilavitkuttimia osaksi siitä syystä ettei siihen ole varaa, mutta muuteen pyyhkii hyvin.=)
 
Näinon
Jos tämä kysymys on mulle niin en tiedä mitä olemme tehneet. Mutta ei kai siinä mitään väärää ole. En mä ole täällä se joka katkerana vauhkoaa muiden tuloista ja menoista. Mie oon ihan tyytyväinen omaan tulotasooni.:saint:
Niin, meillä esim on hienoksi laitettu koti, mutta kukaan ei esim harrasta mitään, mieluummin halutaan kotiin juttuja.

Ostamme mieluummin käytettynä paljon kuin yhden uuden
 
Keittiönoita
[QUOTE="niinnii";27437499]Tiesin tietenkin, mutta kuten aiemmin mainitsin, tilastoilla tässä pelataan.
Alkoholistivanhemmat kasvattavat riskiä tulla itse alkoholistiksi. Jos vanhempien mielestä on ok olla sossupummi, lapsenkin riski tulla isona samanlaiseksi kasvaa.

Pahoinvoinnin periytymisestä ei oikein saa puhua, kun se vie pohjan jokaisen vapaalta tahdolta ja valinnanvapaudelta ja yhtäläisiltä mahdollisuuksilta, mutta totta se on. Riskit kasvavat sitä mukaa mitä useampi asia kotona on huonosti.[/QUOTE]
Tilastot ovat tilastoja. Ja mua mietityttää, miten tilastot on muodostettu. Onko suhteutettu perheen lapsilukumäärään nuo periytyvyydet? Mun oma otantani kun on, että mitä srempi perhe, sitä useammasta lapsesta - vanhemmistaan huolimatta - kasvaa ihan kelpo kansalaisia. Koskee niin alkoholinkäyttöä, tuilla elämistä kuin lapsilumumäärääkin. Sama toisinpäin eli jos lapsia on vähän, niin sitten aika moni lapsista perii vanhempiensa elämäntavan. Ja juu, en ole vaivautunut koskaan katsomaan, miten nämä tilastot on tehty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27437530:
Tilastot ovat tilastoja. Ja mua mietityttää, miten tilastot on muodostettu. Onko suhteutettu perheen lapsilukumäärään nuo periytyvyydet? Mun oma otantani kun on, että mitä srempi perhe, sitä useammasta lapsesta - vanhemmistaan huolimatta - kasvaa ihan kelpo kansalaisia. Koskee niin alkoholinkäyttöä, tuilla elämistä kuin lapsilumumäärääkin. Sama toisinpäin eli jos lapsia on vähän, niin sitten aika moni lapsista perii vanhempiensa elämäntavan. Ja juu, en ole vaivautunut koskaan katsomaan, miten nämä tilastot on tehty.
Keittis älä nyt viitti...tilastot ovat aina oikeassa! :saint:
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27437518]Mutta jos me kaikki valitaan sossunrahalla eläminen ja lisääntyminen, niin mistä saadaan ne verorahat joilla kustannetaan eläminen?

Kyllähän se ärsyttää kun molemmat meillä käy työssä ja penniä pitää venyttää. EI TODELLA ostella ton hintaluokan pesukoneita, kännykät vanhoja ja ruokaa/vaatteita ostettaessa saa laskea tarkkaan rahansa.
Kyllähän se olisi kivaa jäädä kotiin hoitamaan noi kolme lastaan ja viettään perheen kanssa aikaa. Mutta en todella halua elää yhteiskunnan tukien varassa.

Ja muutenkin ne verorahat vois paremmin käyttää, kun elättää laiskoja , joilla ei edes ole halua mennä töihin. Mieluusti maksan veroa jos ne käytetään hyvin. Esim. varhaiskasvatukseen, kouluruokaan, julkiseen terveydenhoitoon, vanhustenhoitoon, hetkellisesti tulottomien avustamiseen (mutta joilla kuitenkin halu jossain kohtaa jaloille päästyään mennä itse työhön) Mutta ei, en halua maksaa kenenkään perheen elämää VAIN sen takia, ettei ole kiinnostusta mennä töihin, ei huvita.[/QUOTE]
Siitä, että silloin sosiaaliturvajärjestelmää olisi pakko muuttaa toisenlaiseksi.

Jos et halua elää yhteiskunnan tukien varassa - en muuten halua minäkään :) - niin se on sun oma valintasi.
 
Hämmästynyt
No ethän sä sitä päätä kelle ne verorahat menee. Yhteiskunnan jäseninä me osallistutaan yhteiseen hyvään. Ja usko tai älä, mutta sossupummitkin maksavat veroa, Kela-tuistaan.
Nyt on taas loogista ajattelua. Hoh hoh. Selitäpä miten pummien veronmaksu hyödyttää yhteiskuntaa. Siis vaikka meitä, jotka maksamme omista veroistamme pummien käteenjäävät rahat, sekä heidän maksamat "veronsa". Siis periatteessa lahjaverot.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä