Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27437287]Joillakin työssäkäyvillä se raha ei riitä uuteen iphoneen tai jos pesukone hajoaa sitä joutuu säästämään että saa sen korjattua/ vaihdettua. Olen itse työssäkäyvä, ja mun pesukoneestani on poistopumppu hajoamassa. Se vähän harmittaa kun näkee että jollakin on ns. parempi elintaso ihan yhteiskunnan rahoilla, ja vaikka miten olen tehnyt töitä ei mulla riitä rahat tuohon kaikkeen mitä heillä oli. Mulla vaikkakin vain kaksi lasta, olen töissäkäyvä yksinhuoltaja.[/QUOTE]
Mutta sinäkin voisit joko lopettaa työnteon ja alkaa hankkimaan lisää lapsia tai hankkia parempi työ. Valintoja, valintoja.
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27437275:
Eikös nuo kuitenkin olleet hyödyksi hankkimalla lisää kansalaisia? Suomessa - ja monissa muissakin länsimaissa - huoltosuhde vääristyy jatkuvasti, kun syntyvyys laskee vuosi vuodelta. Ymmärrän kyllä pointtisi :)
Niin minäkin sinun :) Mutta kun tiedämme, että köyhyys ja elintavat keskimäärin yleensä peritään lapsuuden perheestä, niin en ihan älyttömän kovasti odota tuosta perheestä yhtään ainutta veronmaksajaa. Kovasti toivon, että olen väärässä.
 
Kukin tavallaan
Kannattaa miettiä, mitä lasten hoitoon laittamisen taustalla voi olla ja moniko viiden lapsen perheessä, jossa lapset noin vuoden ikäeroilla, alkaisi nyrkkipyykkiä pesemään? Siitä olen yhtä mieltä, että pesukoneita olisi löytynyt samalla kilomäärällä halvemmallakin ilman, että pitää ostaa testiluontoinen kappale.

Rohkeaa tunnustaa, ettei viitsi ottaa töitä vastaan. Tässä kohtaa voi olla, että joku taho ehkä ottaa kantaa... Työstä ei ilman karenssia voi kieltäytyä tai niin, etteikö toimeentulotuesta rokotettaisi.
 
äiti-i
[QUOTE="vieras";27437335]Ei lasta haukuttu vaan äidin nimivalintaa lapselle elikkä äitiä..ottakaas taas vähän rauhallisemmin![/QUOTE]

No kyllä minusta haukuttiin pientä lasta sossunelätiksi (vai miksi nyt olikaan), ja nimi se on lapsen nimi kumminkin, vaikka äiti sen on valinnut.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Mä toivon et joku poistaa ton naisen kohdun, pakottaa jommankumman töihin ja toisen kotiin lasten kanssa, kaikkien kerralla koska heidät ovat halunneet ja poistavat sossun rahat kokonaan. Periä voisivat kaikki pummitut kymmenet tuhannet.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27437330:
Mutta sinäkin voisit joko lopettaa työnteon ja alkaa hankkimaan lisää lapsia tai hankkia parempi työ. Valintoja, valintoja.
Toimiiko systeemi jos me kaikki lopetetaan työnteko? Mulla on vielä parempi ehdotus. Lopetetaan kaikki yritykset ja valtio alkaa maksaa verot. Eiku miten se menikään?
 
Professional Griefer
En nähny koko ohjelmaa (onneksi). Mutta kyllä pisti ihmetyttämään toi lisääntymisvimma ja mahdollisimman kallis pesukone, joka luultavasti hajoaa jo kuukauden päästä johonkin tekniseen vikaan.

En kyllä ymmärrä.. yhtään mitään.. Tekeekö ne niitä lapsia kun eivät osaa kuin paneskella, vai siksi että saavat mahdollisimman paljon lapsilisiä? Vai siksi että sen muijan mielestä on hienoa sanoa, että sillä on 6 lasta, kun joku kysyy?

Why?





WHY?
Näyttää hyvältä näyttelijän CV:ssä:

Kotiäiti
Huom! KUUSI (6) LASTA!
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
Keittiönoita
[QUOTE="Jenis";27437333]Niin minäkin sinun :) Mutta kun tiedämme, että köyhyys ja elintavat keskimäärin yleensä peritään lapsuuden perheestä, niin en ihan älyttömän kovasti odota tuosta perheestä yhtään ainutta veronmaksajaa. Kovasti toivon, että olen väärässä.[/QUOTE]
Mutta vielä ei voi tietää, kasvaako noista lapsista vanhempiensa kaltaisia vai haluavatko kenties elämältään jotain ihan muuta. Tälläkin palstalla vuosien varrella aika moni on kertonut, että ei halua omille lapsilleen oman lapsuutensa kaltaista elämää vaan tekevät täysin päinvastaisia valintoja kuin vanhempansa.

Ärsyttävyys ko perheessä luullakseni piilee siinä, että he ovat tehneet elämässään täysin erilaisia arvovalintoja kuin mitä kukin ärsyyntynyt on moraalisista ja kasvatuksellisista syistä voinut tehdä. Kun tämän asian omassa itsessään tiedostaa, ärsytyskin alkaa hävitä.
 
[QUOTE="vieras";27437358]Toimiiko systeemi jos me kaikki lopetetaan työnteko? Mulla on vielä parempi ehdotus. Lopetetaan kaikki yritykset ja valtio alkaa maksaa verot. Eiku miten se menikään?[/QUOTE]

Tehdään niin! Hyvä idea! Heti huomisesta?


Ai mitä...eiks kaikki haluukaan olla kotona...sossupummina????? Eiku siis kaikkihan haluaa..koska ihmiset on luonnostaan niin laiskoja? Vai miten se nyt menikään?
 
No voi herregyyd, ottakaa pari kuppikakkua ja chillatkaa loppuilta. Kamomillatee rauhoittaa. Niin ei tarvitse itkeä yhden perheen elämää.
Ja kun ei tämä perhe ole Suomessa taatusti ainoa jotka elävät noin..
He vain uskalsivat kertoa rehellisesti ja julkisesti kuinka elävät.

Se on nyt vaan heidän tapansa elää,toisilla toinen tapa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27437358]Toimiiko systeemi jos me kaikki lopetetaan työnteko? Mulla on vielä parempi ehdotus. Lopetetaan kaikki yritykset ja valtio alkaa maksaa verot. Eiku miten se menikään?[/QUOTE]
Jos me kaikki lopetetaan työnteko ja aletaan lisääntymään, järjestelmää täytyy muuttaa. Niin kauan, kun järjestelmä mahdollistaa nämä "lisääntymistieteen lisensiaatit", heitä myös on. Mä en osaa heistä harmistua, koska tiedän, että jos olisin halunnut, olisin voinut valita myös tuon elämäntavan. Valitsin kuitenkin toisin. Ja ju, olen ollut myös pienituloinen yh, mutta kun kyllästyin siihen, hankin itselleni paremmin palkatun ammatin. Paljon työtä se toki vaati, mutta näin jälkeenpäin en kadu.
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27437372:
Mutta vielä ei voi tietää, kasvaako noista lapsista vanhempiensa kaltaisia vai haluavatko kenties elämältään jotain ihan muuta. Tälläkin palstalla vuosien varrella aika moni on kertonut, että ei halua omille lapsilleen oman lapsuutensa kaltaista elämää vaan tekevät täysin päinvastaisia valintoja kuin vanhempansa.

Ärsyttävyys ko perheessä luullakseni piilee siinä, että he ovat tehneet elämässään täysin erilaisia arvovalintoja kuin mitä kukin ärsyyntynyt on moraalisista ja kasvatuksellisista syistä voinut tehdä. Kun tämän asian omassa itsessään tiedostaa, ärsytyskin alkaa hävitä.
Ei tietenkään juuri tämän perheen osalta voida tietää, mutta KESKIMÄÄRIN tiedetään, että (kärjistetysti) sossupummin lapsesta tulee sossupummi. Eli pitäiskö tää nyt jotenkin hyväksyä vaan, kivaa että on kivaa? Mun nähdäkseni noi ei tehneet yhtään ainutta arvovalintaa, vaan lapsia tuli koska ehkäisy on niin kallista (!) ja sterilisaatio nyt vaan ei ollu isukin juttu (!). Ei mua edelleenkään ärsytä, vaan ällistyttää, että tällaista systeemiä voi olla olemassa.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27436834:
Mitä liikkuu ihmisen päässä?! Mä en ikinä antais kuvata perhe-elämääni, tai lähinnä omaa saamattomuuttani, jos olisin noin hukassa elämäni ja sen hallinnan kanssa. UGH!
Ihan hyvinhän ne lapsensa hoitivat. Mutta kyllä olisi toivottavaa etteivät enää lisää lapsia hanki. Noissakin on tekemistä tuolla asenteella etten "ikinä tuu meneen töihin". Ja pisti silmään mullekin että yhteen kierukkaan ei ole varaa mutta lihatiskin ruokiin ja uutuusluureihin on. En sitten tiedä mikä tohon auttaisi. Tukien katkaisu ja perheen heitteillejättö? Tottahan pitäisi hiukan yritystä olla, niin että vaikka työttömiä oltaisiinkin niin koitetaan ainakin parantaa tilannettaan. Kai totuus silti on että kaikissa järjestelmissä on kyseisenlaisia ihmisiä, aina.
 
"niinnii"
Mä en nyt oikein ymmärrä..sossupummin lapsesta tulee siis sossupummi...mutta miten kahden työnarkomaanin lapsestakin voi tulla sossupummi????? Miten se voi olla mahdollista?:O
Just oli lehdessä juttua, miten korkeasti koulutettujen vanhempien lapsista tulee 7 kertaa todennäköisemmin korkeakoulutettuja verrattuna matalasti koulutettuihin vanhempiin.

Kulttuurinen pääoma, elämäntapavalinnat, eteenpäin pyrkiminen, tavoitteet, unelmat, ne kaikki määräytyvät kotona. Valitettavasti pahoinvointi, saamattomuus ja huono elämänhallinta periytyvät. Ne kaikki opitaan kotona.

Kyllä, sossupummin lapsesta voi tulla juristi ja juristin lapsesta sossupummi, mutta tilastoilla ja todennäköisyyksillä tehdään poliittiset ja finansseihin liittyvät ratkaisut ja tilastot on sinua vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: evita
[QUOTE="Jenis";27437414]Onko sulle tilastotiede miten tuttua?[/QUOTE]

Tilastotieteelläkö täällä logiikka on yleensä perusteltu? Kyllä mä luulen, että nyt kannattaa ottaa käyttöön ihmistieteet, pikemminkin.
 
crows
[QUOTE="Vieras";27437410]Ihan hyvinhän ne lapsensa hoitivat. Mutta kyllä olisi toivottavaa etteivät enää lisää lapsia hanki. Noissakin on tekemistä tuolla asenteella etten "ikinä tuu meneen töihin". Ja pisti silmään mullekin että yhteen kierukkaan ei ole varaa mutta lihatiskin ruokiin ja uutuusluureihin on. En sitten tiedä mikä tohon auttaisi. Tukien katkaisu ja perheen heitteillejättö? Tottahan pitäisi hiukan yritystä olla, niin että vaikka työttömiä oltaisiinkin niin koitetaan ainakin parantaa tilannettaan. Kai totuus silti on että kaikissa järjestelmissä on kyseisenlaisia ihmisiä, aina.[/QUOTE]

Sinusta hoitivat "hyvin", kun mummo pyykkäsi kunnes pesukone hankittiin yhteiskunnan rahoilla? Puolet lapsista kävi ilmaiseksi päivähoidossa, vaikka molemmat vanhemmat kotona? Just.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä