Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
"jaahas"
Jos käy kateeksi, niin huomenna sitten irtisanomisbuumi työpaikoilla. työpaikat vaihtoon. ei niitä kuitenkaan kaikille riitä vaikka kateelliset jäisivätkin kotiinsa.
 
"hohhoijaa"
Ei helv*tti! Ihmettelin miksi FB:ssä on ryhmä, jossa tämä Johanna pyysi saamaan yhteen ketjuun kaikki haukkumiset ym. mitä hänestä haluttiin sanoa. Noh, nyt ymmärrän senkin syyn. Ihan puistattaa.. Siis mies ei halua töihin ja naisella ei ole koulutusta, joten hän ei voi mennä töihin?? Ja miksi NOIN kallis pesukone!! Hohhoijaa.

Itsekin olen nuori äiti ja toinen tulossa (molemmat suunniteltuja), ja tässä välissä suoritin kouluni loppuun ja miehellä on vakituinen hyvä työpaikka! Niin miksei sitten mies voisi jäädä kotiäidiksi, ja tuo nainen menisi itse opiskelemaan itselleen koulutuksen?? Saa 1-2vuodessakin käytyä, riippuen mitä opiskelee... Kyllä niin pahasti tuntuu, että lapsia vaan rahan takia kun töihin ei viitsitä mennä...!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti-i;27437112:
ja en tiedä näkivätkö kateuden vihreät silmäni väärin, mutta tais tuolla naisella olla iphonekin, ei sekään nyt halvimmasta päästä luureja ole... tai siis.. vois luulla ettei ole varaa sellaiseen jos täytyy sossussa käydä.
Oliko se iPhone vai halpis samsung?
 
yyyyy
Minä olen melkein samankokoinen odottaja ja hirvitti katsoa, kun naisella oli limsapullo synnärilläkin. Itse vahdin ettei paino nouse kiloakaan + verensokeria mittailen säännöllisesti...ja naisen vauva kärsi verensokeriongelmista sen verran, että lämmötkin laskivat.
 
"vieras"
"kyllä mä odotan nyttenkin jo syksyä innolla että pojat menee päiväks pois ja saa olla vaan tyttöjen kanssa kotona"

Eli tää ei hoida niitä itse, vaan vie hoitoon. Mitä helvettiä me maksetaan tämä kaikki?
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
"aha"
Vähän jännä kuva hänellä töistä, höpisi jotain 12 tunnin työpäivistä? "En kestäis jos Make ois 12h päivässä töissä ja odotan syksyä, kun pojat menee hoitoon".
 
"Vieras"
[QUOTE="hohhoijaa";27437136]Ei helv*tti! Ihmettelin miksi FB:ssä on ryhmä, jossa tämä Johanna pyysi saamaan yhteen ketjuun kaikki haukkumiset ym. mitä hänestä haluttiin sanoa. Noh, nyt ymmärrän senkin syyn. Ihan puistattaa.. Siis mies ei halua töihin ja naisella ei ole koulutusta, joten hän ei voi mennä töihin?? Ja miksi NOIN kallis pesukone!! Hohhoijaa.

Itsekin olen nuori äiti ja toinen tulossa (molemmat suunniteltuja), ja tässä välissä suoritin kouluni loppuun ja miehellä on vakituinen hyvä työpaikka! Niin miksei sitten mies voisi jäädä kotiäidiksi, ja tuo nainen menisi itse opiskelemaan itselleen koulutuksen?? Saa 1-2vuodessakin käytyä, riippuen mitä opiskelee... Kyllä niin pahasti tuntuu, että lapsia vaan rahan takia kun töihin ei viitsitä mennä...![/QUOTE]

Tietenkin mies voi jäädä kotiäidiksi, jos haluaa.
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";27437152]"kyllä mä odotan nyttenkin jo syksyä innolla että pojat menee päiväks pois ja saa olla vaan tyttöjen kanssa kotona"

Eli tää ei hoida niitä itse, vaan vie hoitoon. Mitä helvettiä me maksetaan tämä kaikki?[/QUOTE]

!! Mun piti vaihtaa kanavaa jo aikaa sitte, mutta tää oli ihan ku ois jääny auto-onnettomuutta kattoon, ei saa silmiään irti. Eli me maksetaan koko perheen koko elämä, plus se, että ne vie ylimääräiset muksunsa päivähoitoon meidän rahoilla... aaaaaargh.
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
-
mua ärsyttää sossupummit eniten ihan sen takia, että suomessa on paljon niitä jotka äkillisesti sairastuu tai vammautuu ja eivät saa sossusta mitään apua vaikka miten tarvitsisi.

Sitten jotkut tosta vaan hakee sieltä rahaa pesukoneeseen koska eivät vaan viitsi mennä töihin.
 
"hohhoijaa"
Niin sitä mä vähän meinasinki, että jos mies ei halua töihin, ja nainen ei pääse töihin, koska hänellä ei ole koulutusta, niin menköön nainen opiskelemaan ja mies jääköön yksin lasten kanssa kotiin! Saamattomia nuo vaan ovat, tottuneet helppoon elämään. Vähän kävi kyllä aluksi sääliksikin... Noh, vauva sentään oli kyllä todella söpö.
 
"Jenis"
[QUOTE="jaahas";27437135]Jos käy kateeksi, niin huomenna sitten irtisanomisbuumi työpaikoilla. työpaikat vaihtoon. ei niitä kuitenkaan kaikille riitä vaikka kateelliset jäisivätkin kotiinsa.[/QUOTE]

Mä en ole kateellinen, vaan ällistynyt. Miten helevetissä tää jengi luulee että yhteiskunta pyörii? "No me nyt vaan jäätiin kotiin ja tehdään lapsia liukuhihnalta kun ehkäisy on niin kallista". Eikä sitten ees hoideta niitä lapsia siellä kotona, vaan viedään ne yhteiskunnan hoiviin että saadaan "olla rauhassa". Kestävyysvaje, you know.
 
..........
Minä olen melkein samankokoinen odottaja ja hirvitti katsoa, kun naisella oli limsapullo synnärilläkin. Itse vahdin ettei paino nouse kiloakaan + verensokeria mittailen säännöllisesti...ja naisen vauva kärsi verensokeriongelmista sen verran, että lämmötkin laskivat.

Taispa olla kuule ihan vettä pullossa,ku ei se suhahtanu ees ku aukas putelin.. Kyllä mäkin ruukaan ottaa tollaseen pieneen pulloon vettä..Helppo kulettaa mukana tollanen.
 
"vieras"
onko nää siis molemmat kotona ja lapset hoidossa? no ehkä ajattelevat lastensa parasta.
Jos ajattelisi lastensa parasta ei tarttis pukata ihan noin montaa jos ei jaksa/pysty kahden ihmisen voimin niitä kotona hoitamaan. Tuossahan on se mieskin kotona, eli vähän kun jakaa hoitovuoroja pitäisi järjestyä kyllä omaa aikaa ruhtinaallisesti kummallekin ilman että lapsia tarttee viedä minnekään hoitoon.

Ajattelen että eri tilanne on äidillä jonka mies tekee vuorotyötä, ajaa rekkaa tms eli ei pysty olemaan arjessa apuna. Tässä on kaksi näennäisesti tervettä ihmistä, eivätkä selviä lastensa hoidosta.

Miten on mahdollista että neuvola/ sossu ei suosittele sitä sterilaatiota?
 
"niinpä"
onko nää siis molemmat kotona ja lapset hoidossa? no ehkä ajattelevat lastensa parasta.
Paljonkohan tämä perhe on tullut yhteiskunnalle maksamaan? Naisen esikoinen on huostaanotettu, nainen ei ole ollut itse töissä ollenkaan, kuusi lasta joista puolet on hoidossa yhteiskunnan piikkiin (sossun asiakas ei maksa hoidosta euroakaan), sossu maksaa perheen elatuksen ja pesukoneet...joo. Sanattomaksi vetää.

Sen tahtoisin tietää, miten tuo mies on välttänyt mm. työkkärin osoitukset? Minulla samaa ikäluokkaa oleva mies, 2 viikkoa ehti olla kerran työttömänä ja kyllä siinäkin ajassa tuli jo käsky mennä rekrytilaisuuteen jne.
 
"vieras"
Tossa vituttaa eniten se asenne että he voi tehdä mitä haluavat, muut saa maksaa. Mua ei käy kenenkään lapsiluku mitenkään kateeksi, mutta jotain rajaa sitten siinä millainen pesukone ja puhelin pitää niillä sossurahoilla saada hankittua.
 
Keittiönoita
[QUOTE="Jenis";27437185]Mä en ole kateellinen, vaan ällistynyt. Miten helevetissä tää jengi luulee että yhteiskunta pyörii? "No me nyt vaan jäätiin kotiin ja tehdään lapsia liukuhihnalta kun ehkäisy on niin kallista". Eikä sitten ees hoideta niitä lapsia siellä kotona, vaan viedään ne yhteiskunnan hoiviin että saadaan "olla rauhassa". Kestävyysvaje, you know.[/QUOTE]
Minusta on turha syyttää kansalaisia, jotka käyttävät heille päättäjien suunnittelemaa järjestelmää. Jos jotain haluaa syyttää, kannattaa syyttää niitä päättäjiä, jotka moisen järjestelmän ovat kehitelleet.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
"Kukkahattu"
[QUOTE="vieras";27437152]"kyllä mä odotan nyttenkin jo syksyä innolla että pojat menee päiväks pois ja saa olla vaan tyttöjen kanssa kotona"

Eli tää ei hoida niitä itse, vaan vie hoitoon. Mitä helvettiä me maksetaan tämä kaikki?[/QUOTE]


Somalit tekee ihan samaa hei.

kaksinaismoralistit taas vauhdissa.
 
Jos tuon äidin mielestä lapsia ei saa/kuulu laittaa päiväkotiin niin miksi siis ne vanhimmat lapset ovat hoidossa? Vai ylittyykö niillä se maaginen 3vuoden ikä jonka jälkeen lapset kuuluu laittaa hoitoon?

Mies näytti nauttivan kotona olosta ja lastenhoidosta niin äidillä tosiaankin olisi vuorostaan oiva mahdollisuus hypätä työelämään.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä