Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
efgg
Jos tuon äidin mielestä lapsia ei saa/kuulu laittaa päiväkotiin niin miksi siis ne vanhimmat lapset ovat hoidossa? Vai ylittyykö niillä se maaginen 3vuoden ikä jonka jälkeen lapset kuuluu laittaa hoitoon?

Mies näytti nauttivan kotona olosta ja lastenhoidosta niin äidillä tosiaankin olisi vuorostaan oiva mahdollisuus hypätä työelämään.
Höpö, höpö. Ohjelman vikalla minuutilla nainen sanoi et vauvakuume on päällä taas.
 
"ope"
Monelle oli varmaan kova pala katsoa tämä jakso, koska harva uskaltaa elää noin: vähällä rahalla, leppoisasti lasten kanssa.
Kasvattavat varmaan kelpo veronmaksajia lapsistaan.
Kivanoloinen perhe ja varmasti rakastavat lapsiaan kovasti.
Joku tietysti jo arvosteli, koska isommat ovat osan aikaa hoidossa. Mitä sitten.
Arvostan kovasti tämän nuoren perheen ratkaisuja. Olisinpa uskaltanut tehdä saman, kun omat viisi olivat pieniä!
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
voi kääkk
[QUOTE="Kukkahattu";27437219]Somalit tekee ihan samaa hei.

kaksinaismoralistit taas vauhdissa.[/QUOTE]


mut ne saa tehdä hei kun ne on "special" hienoja ihmisiä!
 
noh noh
Olihan siinä paljon asioita, jotka olisi voinut olla paremmin jne., mutta onnellisia kuitenkin olivat. Ja ihmettelin itsekin miehen kommenttia alussa, ettei huvita mennä töihin. Nettisivuilla luki onneks, että nainen aikoo ehkä jatkaa opintojaan tai mennä töihin, koska tyhmää olla molempien kotona. Mutta tuo ehkäisyasia jäi vähän vaivaan, kun ei halua lisää lapsia, mutta ei silti ole ehkäisyä, et joo...Mutta en halua arvostella sen enempää toisten päätöksiä ja kuten sanoin, jos ovat onnellisia, niin mikäs siinä!
 
"vieras"
[QUOTE="niinpä";27437201]
Sen tahtoisin tietää, miten tuo mies on välttänyt mm. työkkärin osoitukset? Minulla samaa ikäluokkaa oleva mies, 2 viikkoa ehti olla kerran työttömänä ja kyllä siinäkin ajassa tuli jo käsky mennä rekrytilaisuuteen jne.[/QUOTE]

sanaton täälläkin.
Mutta kyllä töitä pystyy välttelemään, vääntää niitä hakemuksia ja menee haastatteluihin jos on pakko, mutta kyllä sitä voi sen verran muotoilla ettei ainakaan ensimmäisten joukossa oo joka töihin "joutuu"
Selkäkivut on hyvä, tai vaikka se että menee viinalta tuoksuen haastatteluun yms
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27437213:
Minusta on turha syyttää kansalaisia, jotka käyttävät heille päättäjien suunnittelemaa järjestelmää. Jos jotain haluaa syyttää, kannattaa syyttää niitä päättäjiä, jotka moisen järjestelmän ovat kehitelleet.
Olen eri mieltä. Moraalia, etiikkaa yms. ei voi jättää päättäjien ja lainsäädännön huoleksi. Tällä perusteellahan esim. Nokian Renkaat ei tee mitään väärin, kun irtisanovat Suomessa porukkaa samalla kuin tekevät miljoonien voittoja - sen on oltava oikein, koska se on laillista. Ihan jokaista porsaanreikää ei voi sälyttää "päättäjien" tukittavaksi, vaan voisi ajatella, että yhteiskunnan jäsenen velvollisuus, ihan itse, olisi yrittää olla edes jotenkin hyödyksi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Höpö, höpö. Ohjelman vikalla minuutilla nainen sanoi et vauvakuume on päällä taas.
Ja miksiköhän?
Vauvat=rahaa/syy olla menemättä töihin/syy olla kotona

Eiköhän tämä äiti olisi kerennyt jotain asian eteen jo tekemään jos olisi ollut edes aikomuksia mennä töihin? Mutta vaikea kuvitella että joku tietoisesti ja suunnitellusti haluaisi olla "vaan" kotona, eihän niitä lapsiakaan voi loputtomiin tehdä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27437207]Tossa vituttaa eniten se asenne että he voi tehdä mitä haluavat, muut saa maksaa. Mua ei käy kenenkään lapsiluku mitenkään kateeksi, mutta jotain rajaa sitten siinä millainen pesukone ja puhelin pitää niillä sossurahoilla saada hankittua.[/QUOTE]
"Tehdä mitä haluaa" taitaa olla aika subjektiivinen käsite. Mun mielestä kun tuo perhe saattoi tehdä vain niitä asioita, joihin yhteiskunnan tukina saivat rahaa. Itse kokisin tuon hyvin rajoittavana asiana. Mieluummin käyn töissä ja todellakin teen mitä haluan enkä käy sossusta kysymässä, voisinko lähteä pariksi viikoksi Floridaan. Noin niinkuuin esimerkkinä.
 
"vieras"
Mutta kertokaa mulle, mitä oli ne hienot "avaruusominaisuudet" siinä pesukoneessa, mitä se luetteli? Ionisointi, höyry..jotain...? Eli siis suomentakaa, MITÄ kaikkea sillä vimpaimella nyt sitten saa tehtyä. :D Hauska se oli ulkomuodoltaan, mutta nuo ominaisuudet heitti vähän yli hilseen... :ashamed:
 
äiti-i
[QUOTE="...";27437222]Nuorimmasta sossunelätistä tuli sitten Vanille, kuinka kaunista ;)[/QUOTE]

hmm.. jos kumminkin jätettäis lapset arvostelun ja haukkumisen ulkopuolelle... aikuinen vastaa teoistaan (miten elää ja mitä asioita julkisesti jakaa), lapsi ei voi valita mihin perheeseen syntyy ja millaisia valintoja vanhemmat tekee.
 
"hmmm"
En nähnyt ohjelmaa ja tätä ketjua luin pari sivua. Olen onnellinen vaikka työtön liiton päivärahoilla ENKÄ HALUA oikeastaan töihin. Mutta menen, jos sellainen minulle suodaan :D Pärjätään silti mainiosti kolmen lapsen kanssa vaikka miehelle jää käteen 1600€/kk, asumiskulut 900€/kk. On meilläkin Iphonet X3 ja vastaremontoitu hieno talo jne, mutta emme harrasta mitään (paitsi esikoinen laskettelua). Keskimmäinen lapsemme on pitkäaikaissairas ja viikoittain käymme hoidoissa - onneksi olemme pelanneet elämämme nappulat oikein ja meillä on runsaasti rahaa säästössä sekä kaikilla lapsilla on hyvä vakuutus sairauksien varalta!!! Ja meillä ei ole isovanhempia joilta saisimme rahallista apua.. Eli yritän kai sanoa, että eläkää elämänne oikein niin ei tarvitse olla kateellinen kenellekään. Minä en ainakaan ole. Meitä on taatusti enempi kuin asemalta junia lähtee.
 
Keittiönoita
[QUOTE="Jenis";27437243]Olen eri mieltä. Moraalia, etiikkaa yms. ei voi jättää päättäjien ja lainsäädännön huoleksi. Tällä perusteellahan esim. Nokian Renkaat ei tee mitään väärin, kun irtisanovat Suomessa porukkaa samalla kuin tekevät miljoonien voittoja - sen on oltava oikein, koska se on laillista. Ihan jokaista porsaanreikää ei voi sälyttää "päättäjien" tukittavaksi, vaan voisi ajatella, että yhteiskunnan jäsenen velvollisuus, ihan itse, olisi yrittää olla edes jotenkin hyödyksi :D[/QUOTE]
Eikös nuo kuitenkin olleet hyödyksi hankkimalla lisää kansalaisia? Suomessa - ja monissa muissakin länsimaissa - huoltosuhde vääristyy jatkuvasti, kun syntyvyys laskee vuosi vuodelta. Ymmärrän kyllä pointtisi :)
 
  • Tykkää
Reactions: lörppö
ite kommentoimassa
[QUOTE="ope";27437228]Monelle oli varmaan kova pala katsoa tämä jakso, koska harva uskaltaa elää noin: vähällä rahalla, leppoisasti lasten kanssa.
Kasvattavat varmaan kelpo veronmaksajia lapsistaan.
Kivanoloinen perhe ja varmasti rakastavat lapsiaan kovasti.
Joku tietysti jo arvosteli, koska isommat ovat osan aikaa hoidossa. Mitä sitten.
Arvostan kovasti tämän nuoren perheen ratkaisuja. Olisinpa uskaltanut tehdä saman, kun omat viisi olivat pieniä![/QUOTE]

:LOL:
 
Kyllä näytti siltä,että rakkautta perheessä riittää. Se on kuitenkin hyvä. :)

Enkä usko,että moni on kateellinen heille saamistaa tuista vaan ihmettelee miten jotkut elävät niin,koska eivät itse voisi/haluaisi elää niin.

Olisihan se kiva,kun olisi uudet puhelimet,pesukoneet,pääsis kylpylälomalle jne,mutta paremmilta ne kaikki itsestä tuntuu,kun niitä varten on tehty itsekkin jotain ja säästetty.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27437257:
"Tehdä mitä haluaa" taitaa olla aika subjektiivinen käsite. Mun mielestä kun tuo perhe saattoi tehdä vain niitä asioita, joihin yhteiskunnan tukina saivat rahaa. Itse kokisin tuon hyvin rajoittavana asiana. Mieluummin käyn töissä ja todellakin teen mitä haluan enkä käy sossusta kysymässä, voisinko lähteä pariksi viikoksi Floridaan. Noin niinkuuin esimerkkinä.
Joillakin työssäkäyvillä se raha ei riitä uuteen iphoneen tai jos pesukone hajoaa sitä joutuu säästämään että saa sen korjattua/ vaihdettua. Olen itse työssäkäyvä, ja mun pesukoneestani on poistopumppu hajoamassa. Se vähän harmittaa kun näkee että jollakin on ns. parempi elintaso ihan yhteiskunnan rahoilla, ja vaikka miten olen tehnyt töitä ei mulla riitä rahat tuohon kaikkeen mitä heillä oli. Mulla vaikkakin vain kaksi lasta, olen töissäkäyvä yksinhuoltaja.
 
[QUOTE="ope";27437228]Monelle oli varmaan kova pala katsoa tämä jakso, koska harva uskaltaa elää noin: vähällä rahalla, leppoisasti lasten kanssa.
Kasvattavat varmaan kelpo veronmaksajia lapsistaan.
Kivanoloinen perhe ja varmasti rakastavat lapsiaan kovasti.
Joku tietysti jo arvosteli, koska isommat ovat osan aikaa hoidossa. Mitä sitten.
Arvostan kovasti tämän nuoren perheen ratkaisuja. Olisinpa uskaltanut tehdä saman, kun omat viisi olivat pieniä![/QUOTE]

Kelpo veronmaksajat tarvitsisivat myös kotoaan esimerkin työssäkäymisestä, muuten lapsista tulee helposti sossupummeja seuraavassa sukupolvessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti-i;27437261:
hmm.. jos kumminkin jätettäis lapset arvostelun ja haukkumisen ulkopuolelle... aikuinen vastaa teoistaan (miten elää ja mitä asioita julkisesti jakaa), lapsi ei voi valita mihin perheeseen syntyy ja millaisia valintoja vanhemmat tekee.
NÄIN! Lapset eivät ole voineet vaikuttaa siihen minne syntyvät..
Todella alhaista lähteä lapsia vetämään nimittelyihin ym.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
pienituloinen yh
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27437275:
Eikös nuo kuitenkin olleet hyödyksi hankkimalla lisää kansalaisia? Suomessa - ja monissa muissakin länsimaissa - huoltosuhde vääristyy jatkuvasti, kun syntyvyys laskee vuosi vuodelta. Ymmärrän kyllä pointtisi :)
Huoltosuhteen parantaminen on sinänsä ihan jees, mutta jos lapsille annetaan se malli ettei työssä tarvitse käydä jos se ei itseä huvita, niin se ei mun mielestä ole oikein. Jokaisen työkykyisen pitäisi pyrkiä tekemään oma osuutensa eikä käydä istumaan kuormaan ja odottaa että toiset vetävät kärrejä.

Tällaisten dokkareiden näkeminen saa mut näkemään punaista siinä mielessä, että ei paljoa huvittaisi veroja tähän maahan maksella.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä