Eräänä jouluna en saanut muita lahjoja kuin suklaalevyn äidiltäni..

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
minä
Itse muistan aina sen joulun kotona, kun minä itse, äitini ja siskoni saimme lahjoja kasan. Isäni sai yhden marmeladikarkkirasian. Isäni oli kuitenkin ostanut lahjoja kaikille. Silloin päätin, että ei tule enää sellaista joulua, että isäni saisi vain marmeladirasian, jos vain itse voin siihen vaikuttaa. Olin itse silloin jotain 10 vuotias.
 
aikuistakin voi harmittaa
mä en ole saanut moneen vuoteen mitään lahjaksi..oma suku etäinen, omat vanhemmat juoppoja..ja miehen kans ollaan sovittu, että ei toisiamme lahjota.
Itse kyllä käyn ostamassa anopille,apelle ja miehen sisarusten perheelle lahjat..tai mies on mukana ostoksilla, olishan se kiva joskus saada heiltäkin, vaikka jokin yhteinen lahja mulle ja miehelle, mutta aina ne lahjat on osotettu vain miehelle ja sisältö miesten tavaraa esim.partakone,porakone,työkalusetti ym.
 
onhan näitä muistoja
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Itse muistan aina sen joulun kotona, kun minä itse, äitini ja siskoni saimme lahjoja kasan. Isäni sai yhden marmeladikarkkirasian. Isäni oli kuitenkin ostanut lahjoja kaikille. Silloin päätin, että ei tule enää sellaista joulua, että isäni saisi vain marmeladirasian, jos vain itse voin siihen vaikuttaa. Olin itse silloin jotain 10 vuotias.
Meillä tämä oli toisinpäin :(
Isäni sai lahjoja omilta vanhemmiltaankin,
mutta äitini sai sen suklaarasian:(
Josta äiti aina appivanhemmilleen huomautti että ostaa marmeladia sillä on allerginen suklaalle
(ja arvaas kuka nykyään saa samaiselta mummoltaan marmeladia joululahjaksi :LOL: kun en kuulemma pidä suklaasta..minä rakastan suklaata )
Isä yleensä unohti joululahjatkin ostaa mutta äiti kyllä osti isälle.
Tosin meidän isä muisti vasta aattona alkaa pukkiakin tilaamaan ja yleensä se pukki tulikin vasta meille aivan viimeisenä,
ja pukin kuntokin oli mitä oli :(
Muistan yhden joulun kun kuustakaan ei meinattu mistään saada,
sitten meidän yksi sukulainen tuli aattokylään illalla ja toi oman kuusen meille
(perheetön ihminen)
siinä me sitten aattoruuan ja saunan päätteesi koristeltiin kuusi ennekuin pukki tuli.
 
snif
Mäkään en pari joulua sitten saanut mitään muuta kun äidiltäni pöytätabletteja. Täytyy sanoa että olin tosi pettynyt...kuvittelin että edes uusi puolisoni olisi mua jotenkin edes muistanut mutta ei.
Viime vuonna sain lahjan kun kaksi kuukautta ennen joulua aloitin mainostamaan tarvitsemaani esinettä..
Nyt uhkasi että käärii itsensä lahjanauhaan ja eikö se riitä..no ei, mamma tahtoo jotain sellaista josta näkee että mua on ajateltu :(
 
Tihis
Vietin kerran joulua lähipiirin perheessä, jossa paikalla olivat myös mummo ja pappa. Lapsille jaettiin lahjoja kukkuroittain, mutta pukin poistuttua mummo tuumasi minulle, että varmaan ei ole mummo ja pappa olleet kilttejä, kun ei tullut yhtään pakettia. Että minua hävetti!!! Hekin olivat ostelleet lapsenlapsilleen kalliita lahjoja. Mekään ei ostettu yhtään lahjaa (kyseessä ei siis minun äiti ja isä!) niille, koska ei tiedetty, että hekin viettävät joulua siellä. Seuraavina jouluina pidin huolen, että ainakin suklaarasia tai jotain pientä heillekin tulee.
 
onneton
eikä sillä, että olisin niin kauheasti toivonut mitään. Mutta oli se aika surullista, kun paikalla olivat molemmat veljeni vaimoineen, vanhempani ja lapsemme, niin kaikille muille tuli kasapäin paketteja ja minulle ei yhtään. Ehkä olen sitten niin paska ihminen, en tiedä... eniten kai minua kaihersi se, että veljeni olivat ostaneet vaimoilleen useita lahjoja ja minun mieheni ei katsonut aiheelliseksi muistaa minua millään tavalla.
 
mipi
Meidän perheessämme oli aina sellainen tapa, että me lapset saimme joululahjarahaa vanhemmilta ja niillä ostimme toisillemme ja vanhemmille lahjat. Saattoihan se äiti olla vaikka mukana itse lahjaa itselleen ja isälle ostamassa jonain vuonna, mutta sitten vanhempien sisarusten kanssa ostimme myös yhdessä. Mistään suurista rahoista ei ollut kyse, yleensä 10 markkaa per lahja.
 
wellu
Alkuperäinen kirjoittaja mipi:
Meidän perheessämme oli aina sellainen tapa, että me lapset saimme joululahjarahaa vanhemmilta ja niillä ostimme toisillemme ja vanhemmille lahjat. Saattoihan se äiti olla vaikka mukana itse lahjaa itselleen ja isälle ostamassa jonain vuonna, mutta sitten vanhempien sisarusten kanssa ostimme myös yhdessä. Mistään suurista rahoista ei ollut kyse, yleensä 10 markkaa per lahja.
Meilläkin näin. 10-vuotiaasta asti ostanut lahjoja vanhemmilleni. Näin kaikille oli aattona lahjoja.
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
mua nolottais jos mä saisin lahjoja!!!
sen jälkeen kun omilleni muutin....
Mitäs noloa siinä on? Eikös joulu ole antamisen juhla ja ilmeisesti kukaan ei halua sinulle antaa lahjoja. Olet siis ollut "tuhma". hyi hyi!
 
minna
meillä ei aikuiset osta toisilleen lahjoja, ainoastaan lapsille.
minusta ei ole mitään järkeä ostaa aikuisille, ostakoon jokainen itse sitä mitä haluaa milloin vaan kun jokainen oman palkkansa tienaa. jouluna annetaan vain lapsille. täysin teeskentelyä ja typerää tollanen
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
meillä ei aikuiset osta toisilleen lahjoja, ainoastaan lapsille.
minusta ei ole mitään järkeä ostaa aikuisille, ostakoon jokainen itse sitä mitä haluaa milloin vaan kun jokainen oman palkkansa tienaa. jouluna annetaan vain lapsille. täysin teeskentelyä ja typerää tollanen
Sait siis lapsen heti kun muutit pois kotoa...? :whistle: Ja olethan sinäkin jonkun L A P S I...

( Vitsi, vitsi; Ihan ok, jos sovitaan ettei osteta aikuisille, näin meilläkin nykyään kun on omia lapsia) :D
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
eikä sillä, että olisin niin kauheasti toivonut mitään. Mutta oli se aika surullista, kun paikalla olivat molemmat veljeni vaimoineen, vanhempani ja lapsemme, niin kaikille muille tuli kasapäin paketteja ja minulle ei yhtään. Ehkä olen sitten niin paska ihminen, en tiedä... eniten kai minua kaihersi se, että veljeni olivat ostaneet vaimoilleen useita lahjoja ja minun mieheni ei katsonut aiheelliseksi muistaa minua millään tavalla.
no toi on kyllä tosi kurjaa. Meillä myös niin että ostamme toisillemme suklaata ja ehkä jonkin pienen lahjan. tänä jouluna ajattelin keksiä miehelle edes 2 lahjaa...
 
Mä olen 40-vuotiaanakin sitä mieltä, että joulu ja muistaminen kuuluu ihan kaikille. Niin pienille kuin isoille. Tämä ketju vaan todistaa sen. Ihmiset ovat surullisia tai vähintään hämmentyneitä jos eivät saa mitään.

Minusta on ihana antaa lahjoja kaikille läheisille. Samoin tykkään saadakin jotain. Molemmin puolin paras :heart:
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en perusta lahjoista mutta tänään on syntymäpäiväni ja yhtään ainoaa onnittelua ei ole tullut, ei edes mieheltä:(
paljon onnea! paljonko täytät!

Kurjaa, että kaikkien vanhemmat eivät muisat lapsiaan. Minulla ihan sama juttu. Isä ei ole koskaan muistanut ketään lapsistaan ei jouluna eikä synttärinä.

Äiti unohti minut pitkään, ei muistanut myöskään lapsiani mitenkään. Viimein minäkin unohdin hänet ja nyt on alkanut muistaa... vaan jotenkin ei kiinnosta hirveästi.
 
onnimari
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä olen 40-vuotiaanakin sitä mieltä, että joulu ja muistaminen kuuluu ihan kaikille. Niin pienille kuin isoille. Tämä ketju vaan todistaa sen. Ihmiset ovat surullisia tai vähintään hämmentyneitä jos eivät saa mitään.

Minusta on ihana antaa lahjoja kaikille läheisille. Samoin tykkään saadakin jotain. Molemmin puolin paras :heart:
minä olen 40-v ja olen ollut yli 20.v sitä mieltä ettei aikuiset tarvii lahjoja jouluna vain lapset. minustakin sellainen olisi teeskentelyä ja typerää.
 

Yhteistyössä