Eräänä jouluna en saanut muita lahjoja kuin suklaalevyn äidiltäni..

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
samat
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä olen 40-vuotiaanakin sitä mieltä, että joulu ja muistaminen kuuluu ihan kaikille. Niin pienille kuin isoille. Tämä ketju vaan todistaa sen. Ihmiset ovat surullisia tai vähintään hämmentyneitä jos eivät saa mitään.

Minusta on ihana antaa lahjoja kaikille läheisille. Samoin tykkään saadakin jotain. Molemmin puolin paras :heart:
Samoilla linjoilla. Me sovimme joka vuosi jo marraskuussa vanhempieni ja veljeni kanssa ettei enää osteta lahjoja toisillemme, lapsille vaan. Mutta kun koittaa joulukuu, niin jopas jokainen meistä ravaa jouluostoksilla ostamassa lahjoja toisillemme ja soittelemme mitä kukin toivoisi...Antamisen riemu on kuitenkin niin suuri! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja onnimari:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä olen 40-vuotiaanakin sitä mieltä, että joulu ja muistaminen kuuluu ihan kaikille. Niin pienille kuin isoille. Tämä ketju vaan todistaa sen. Ihmiset ovat surullisia tai vähintään hämmentyneitä jos eivät saa mitään.

Minusta on ihana antaa lahjoja kaikille läheisille. Samoin tykkään saadakin jotain. Molemmin puolin paras :heart:
minä olen 40-v ja olen ollut yli 20.v sitä mieltä ettei aikuiset tarvii lahjoja jouluna vain lapset. minustakin sellainen olisi teeskentelyä ja typerää.
Mitä teeskentelyä siinä on, jos haluaa muistaa rakkaimpiaan? Meillä ainakin oma lapsuudenperheeni ja samoin miehen perhe haluavat muistaa niin isoja kuin pieniäkin. Voiko ihminen oikeasti olla liian vanha saamaan lahjoja :eek: Toivottavasti en sitten koskaan kasva "aikuiseksi" :xmas:
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta joululahjat ovat vastikkeettomia. Itse valitset, annatko niitä. Mutta mitään ei pidä odottaa vastalahjaksi. Antamisen iloa minä joulumuistamisella haen itselleni.
No totta puhut. Mutta kyllä se silti kirpaisee, kun huomaa, ettei kukaan ole halunnut/muistanut antaa lahjaa mulle. Tunteakseen sitä antamisen iloa. Kuitenkin esitin reipasta, koska eihän lahjoja saa vaatia.
Kiva lahjoja on antaa munkin mielestäni.
Miten niin ei kukaan ole antanut lahjaa? Sait suklaalevyn, kai se oli lahja.
 
mims
Alkuperäinen kirjoittaja Tihis :
Vietin kerran joulua lähipiirin perheessä, jossa paikalla olivat myös mummo ja pappa. Lapsille jaettiin lahjoja kukkuroittain, mutta pukin poistuttua mummo tuumasi minulle, että varmaan ei ole mummo ja pappa olleet kilttejä, kun ei tullut yhtään pakettia. Että minua hävetti!!! Hekin olivat ostelleet lapsenlapsilleen kalliita lahjoja. Mekään ei ostettu yhtään lahjaa (kyseessä ei siis minun äiti ja isä!) niille, koska ei tiedetty, että hekin viettävät joulua siellä. Seuraavina jouluina pidin huolen, että ainakin suklaarasia tai jotain pientä heillekin tulee.
Voi että <3 meillä 80-v papalle oli suku hankkinut arvokkaan lahjan yks joulu.
Siis tästä on jo aikaa vaikka miten paljon. Mut kuitenki, pappa oli jotenkin ollut niin haikeena, kun vaan yhden lahjan oli saanut, ja itellä sillä oli aina tapana muistaa kaikki lapset, lapsenlapset, miniät ja vävyt huolella. Eikä niitä ihan vähän ollutkaan.. papparessukka :) <3
 
pikkuinen niiskuneiti
Olen jo tänä jouluna jakanut lahjoja. Järjestyksessä jokainen ystäväni/tuttavani on sanonut, että kiitos lahjasta, mutta hänellä ei ole mulle mitään. Ei ole toki haitannut mitään. Sitten samassa keskustelussa ovat kertoneet, kuinka ovat hakeneet koko viikon joululahjoja muille mm. aikuisille ystävilleen. On tullut hetken mieleen, että miksiköhän minä en ole saanut mitään tai kukaan ei ole ajatellut minua.
Ehkä he ajattelevat, että olen niin "kiltti" en tarvitse mitään. olen yhtä tyytyväinen saan tai en saa lahjaa.
 
Muistan kun oli pieni ja jonain vuonna vanhemmat olivat sopineet keskenään etteivät osta toisilleen mitään, vaan vain lapset saavat lahjoja. Me lapsetpa oltiin ihan itku kurkussa kun vanhemmat ei saanet pukilta mitään. Toista kertaa ei sitä erehdystä tapahtunut ja samoilla linjoilla ollaan miehen kanssa nyt kun on omia lapsia: pidetään huolta että molemmille on edes sukat paketissa vaikka muuten ei mitään saataisikaan. :LOL:

Yleensä meillä suvussa ja kaveripiirissä ei aikuisten kesken paljon lahjoja vaihdella ja se sovitaan hyvissä ajoin ennen joulua, ettei tule niitä harmillisia tilanteita että saa joltain jotain kallista eikä ole antaa mitään takaisin. :(

Lapsille rakastan ostaa lahjoja ja katsella riemua kun avaavat niitä. Itselle on tärkein saada mieluinen kirja ja suklaata, muuta voi ostaa vaikka joulun jälkeen alennusmyynnistä.
 

Yhteistyössä