Epi-no Delphine Plus - välilihan venytystreeni - kokemuksianne pikaisesti!

Varmaan tiedätkin tämän, mutta muistathan rentouttaa leukaa, kun treenailet - itse olen (mamma)joogaillessa huomannut, että se rentouttaa myös koko vatsaa ja alapäätä. Mammajoogassa mulle tuosta leuanrentouttamisesta kerrottiinkin.

Vasta viikonloppuna tiedän itse lisää, kun aloittelen omat treenit. Sitä ennen tsemppiä ja älä lannistu!
 
Varmaan tiedätkin tämän, mutta muistathan rentouttaa leukaa, kun treenailet - itse olen (mamma)joogaillessa huomannut, että se rentouttaa myös koko vatsaa ja alapäätä. Mammajoogassa mulle tuosta leuanrentouttamisesta kerrottiinkin.

Vasta viikonloppuna tiedän itse lisää, kun aloittelen omat treenit. Sitä ennen tsemppiä ja älä lannistu!
MammaLa, tuo leuan rentouttaminen on hyvä pointti.
Täytyy yrittää muistaa treenaillessa.

Tulethan sitten tänne kertomaan sun harjoituksista ja edistymisistä.:)
 
Päätin tänään lisäillä harjoituskerrat kahteen päivässä.

Aamusella siis tein ekat harjoitukset, joissa pääsin sinne 7,5cm halkaisijaan.

Mulla jo pallon pumppaaminen noihin mittoihin aiheutti heti hirvittävän
ponnistushalun. Yritin rentoutua pallo paikallaan, mutta kun tuli sellainen
"pakko ponnistaa"-olo.:) Eli se ei sitten kauaa ollut millään kerralla sisällä.

Pallon ulostuleminen on erilaista kuin aiemmin.
Ensinnäkin sitä pitää ponnistaa kovemmin, ihan kunnolla leuka rintaa vasten.
Aiemmin se liukui sillä tavalla hitaasti ulos, nyt se jää hetkeksi paikoilleen
ennen ulostuloa ja "plumpsahtaa" sitten aika nopeasti.

Harjoittelu ei tunnu kauhean miellyttävältä, mutta rohkeutta siitä saa!
Mulla on usein harjoituksen jälkeen sellainen mieli, että alahan vauveli tulla.=)
 
No enhän minä saanut aikaiseksi eilen treenata kahta kertaa -
mutta ei se mitään!

Tänään oli ihana edistysmisyllätys kun pääsin reiluun 8cm halkaisijaan.
Olin ihan winnare-fiiliksissä ja meinasin alkaa kiljua tuolla sängyn pohjalla
kun mittasin palloa ja huomasin sen ympärysmitan kasvaneen ja vielä helposti
ja niin etten itse osannut sitä edes toivoa.

Tajusin, että olen pitänyt palloa liian syvällä, kun se on painanut suolta /
virtsarakkoa. Nyt hoksasin, että mun pitää omilla lihaksilla pitää sitä palloa
tarpeeksi lähellä emättimen suuta, että se ei satu vääriin paikkoihin, vaan
laittaa nimenomaan ne suuaukon kudokset joustamaan.
Tuon tajuttuani mä mietin, että on ihan realistinen tavoite mullakin päästä
sinne 9cm halkaisijaan.=)
Tosin se pallon oikealla paikallaan pitäminen vaatii töitä ja harjoittelu on
siinä mielessä raskaampaa, mutta ei läheskään niin epämiellyttävää kuin se
kun pallo paikaa suolta.:kieh:
Mä olin ihan hengästynyt kun tulin tuolta makkarista "tekemästä
synnytysrentoutusta" kuten miehelle sanon.:p (Oon sanonut, että teen
synnytysrentoutusharjoituksia eikä mua saa silloin häiritä. Haluan tehdä tuon
jutun rauhassa yksin ja näin se toimii varmimmin ;) )

Jotenkin ihana päivä tänään!

Lisäys vielä: minä siis käytän liukasteena ihan tavallista ruokaöljyä.
Aiemmin paikat vähän "kihelmöi" treenin jälkeen, mutta nyt olen lisännyt öljyä aina
ponnistettuani pallon ulos ja laittaessani sen uudelleen takaisin sillä seurauksella,
että kihelmöintiä tai muita jälkituntemuksia ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa kaikille.:)

Ihanan aurinkoisen päivän päätteeksi tein taas vähän harjoituksia.

Tänään lukema kasvoi jo pikkuista vaille 8,5cm halkaisijaan (ympärysmitta 26,5cm
kun ympärysmitta 8,5cm halkaisijaan olisi 27cm). 0,5cm vajaa siis!
Olisin pystynyt kasvattamaan palloa vielä siihen 27cm, mutta hillitsin itseäni koska
haluan edetä hitaasti, lempeästi, turvallisesti.

Tänään huomasin äänenkäytön jotenkin helpottavan pallon ulostuloa ponnistaessa.
Huokailin hitaasti "huuuuh, huuuuh, huuuuh" ja se oli helpottavinaan siihen
pallon suurimpaan venytysvaiheeseen.

Vaikka synnytyspelkoinen edelleen olen, olisin todella pettynyt jos nyt en saisi
synnyttää lastani alakautta! Toivon, että synnytyksessä menee kaikki hyvin ja
vauva tulee luonnollista tietä.
Koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu, saatan kaikesta tästä huolimatta revetä
tai joutua leikkaukseen tai mitä vaan, mutta mun MIELI on luottavainen ja
toiveikas.:) :heart:¨

Koen tehneeni synnytyksen eteen töitä sekä kehollani että mielelläni jo
etukäteen. Keholla öljyäminen ja pallotreenailu, lisäksi mulla on kirjastosta
lainattu "synnytä rentoutuneena" ja "hypnorentoutus synnyttäjälle".
Kuuntelen yleensä iltaisin jommankumman noista rentoutuksista (en joka ilta).

Ihanaa iltaa kaikille! Odotan innolla MammaLa:n treenailun aloitusta ja
kokemuksia.:)
 
Treenit startattu, mutta ehkä liian ajoissa viikkoja tosiaan nyt vasta 35. Aiemmin tällä viikolla neuvolassa todettiin, että sf-mitta ei ole kasvanut ja kontrolli aika on ensi viikolla; mikäli vauveli ei kasva normaalisti niin sitten synnytys käynnistellään, joten ajattelin nyt sitten aloittaa.

Mulla on ceridalin ihoöljyä, jota sitten käytin tän päivän treeneissä. Aloittelin öljyämällä paikat sekä tuon pallon; pumppailin palloon ilmaa ja hengittelin rauhakseltaan ja pyrin rentouttamaan koko kroppaa sekä erityisesti lantionpohjaa. Ensimmäiset tuntemukset eivät olleet mitenkään miellyttäviä, ja siinä vaiheessa, kun alkoi tosiaan kiristämään lopetin pumppailun ja keskityin hengittelemään. - No hetken hengiteltyäni, alkoi mies kysellä että miten sujuu (toisesta huoneesta) ja keskittyminen katosi täysin :kieh: ja pallo tuli ulos, ilman sen kummempia. Ympärysmittaa oli kuitenkin 20cm, mikä vastaa halkaisijaltaan 6cm.

Päätin vaientaa miehen ja kokeilla uudelleen, koska eka yritys oli kestänyt vasta muutaman minuutin. Uusintayritys sujui paremmin ja mulle treeniasentona selinmakuu tuntui helpoimmalle, tässä asennossa sain rentoutettu kroppaa enemmän. Katsoin kokonaistreeniajaksi 10min ja päätin toisen kierroksen siihen. Tällä kertaa olin saanut palloon ympärysmittaa 21,5-22 cm. Toisella kertaa ponnistaminen ei sujunutkaan yhtä helposti, sitten kun sain pallon liikkeelle kiristi aika paljon, jouduin pitämään kädellä vastaan ja pohtimaan, että hölläänkö venttiilistä ilmaa pois vai jatkanko. Päätin jatkaa, mutta pidin pallosta kädellä hieman vastaan, ettei se luiskahtanut hallitsemattomasti ulos. Olen ihan tyytyväinen tähän alkuun, saa nähdä miten tämä tästä jatkuu melkein 10 cm pitäisi saada lisää mittaa.

Päätin vielä treenin lopuksi öljytä paikat, koska synnytysvalmennuksessa kerrottiin, että hyvä kuntoinen ja kimmoisa väliliha joustaa paremmin. Muuten tulee ihoa rasvailtua suihkun jälkeen, mutta väliliha on jäänyt tähän asti välistä =)

Mutta kokemuksena ihan hyvä, ei tule täysin yllätyksenä, mille tämä vaihe synnytyksestä tuntuu ja tuon ponnistamisen ja sen pidättämisen opettelukin varmaan on hyödyksi...
:wave:
 
MammaLa, kiva kun tulit jakamaan meidän kanssa kokemuksiasi.:)

Tosiaan, tuo että saa olla ihan rauhassa harjoittelun aikana on todella tärkeää,
itse olen terottanut miehelle, että mua ei sitten saa yhtään häiritä kun
teen "synnytysrentoutusta".;)
Mitä pidemmälle harjoitukset ovat edenneet, sitä enemmän minun on
pitänyt keskittyä
hengittelyyn, ponnisteluun ja oman kehon ja mielen rauhoitteluun.

Mun mielestä sulla on tosi hyvät lähtölukemat!

Mulla kestää 10min ihan pelkästään paikkojen "alkulämpiämisessä" ja
kokonaistreeniaika taitaa olla nykyisin sen 30min. Alussa minäkin
harjoittelin lyhyemmän ajan kerrallaan.

Yleensä ponnistelen sitä palloa varmaan 6-8x ulos harjoituksen aikana siten, että
aloitan aina muutamaa senttiä pienemmästä kuin mikä oli edellisen kerran maksimi.
Minulla se auttaa siihen kiristämisen tunteeseen hyvin.
 
Tänään oli hankala jumijumi-päivä.

Jotenkin mun koko alavatsa on menkkakipu kipeä, alapää on jotenkin arka ja
vihlova, närästää ja koko ajan tulee happamia röyhtäisyjä... ja valivalivali.
:ashamed:

8-8,5cm halkaisijan puoleenväliin pääsin tänään, eli ei edistysaskelia tänään.

Mielialakin jotenkin ärtynyt ja väsynyt.

Anteeksi tällainen valituspäivitys, toivottavasti huomenna on parempi päivä.:)
 
Hei! Minulla on synnytys vasta kaukana edessä, elokuussa. Olen kuitenkin mielenkiinnolla seurannut tätä pinoa. Minua kiehtoo miten hienosti te kuuntelette omaa kehoanne, kunnioittaen ja arvostaen sen omia voimavaroja ja "äidin vaistoa". Uskon, että siitä on kovasti apua koko synnytyksen ajan, ei pelkästään ponnistusvaiheessa. Jatkan taustalla seuraamista, halusin vain kertoa, että minä uskon sinuun neiti peikonlehti! Toivon sulle oikein hienoa synnytystä ja voimia loppumetreille!
 
Hei! Minulla on synnytys vasta kaukana edessä, elokuussa. Olen kuitenkin mielenkiinnolla seurannut tätä pinoa. Minua kiehtoo miten hienosti te kuuntelette omaa kehoanne, kunnioittaen ja arvostaen sen omia voimavaroja ja "äidin vaistoa". Uskon, että siitä on kovasti apua koko synnytyksen ajan, ei pelkästään ponnistusvaiheessa. Jatkan taustalla seuraamista, halusin vain kertoa, että minä uskon sinuun neiti peikonlehti! Toivon sulle oikein hienoa synnytystä ja voimia loppumetreille!
Kiitos ihanasta viestistäsi, Haaveilija!
Mulle tuli tosi hyvä mieli sanoistasi.:heart:

Paljon onnea sinulle tulevasta pikkuisesta ja nauti raskausajastasi!:hug:
 
Hienoa neiti peikonlehti että edistystä tapahtuu aina vaan! Varmasti pääset ainakin siihen 9 senttiin :) Todellakin mielenkiinnolla luen tätä ja nyt myös MammaLan kokemuksia edistymisestä. Olen melko varma, että hankin tuon laitteen sitten itsekin. Tuntuu vaan kun ite olen niin kärsimätön, että näinköhän luovuttaisin heti kun ei tuntuis mitään edistystä tapahtuvan...: /

Mä kyllä uskon, että tuo ei voi olla auttamatta ponnistusvaiheessa, koska tuo kuitenkin auttaa tietämään miltä se vaihe tuntuu eikä sitä sitten säikähdä tai ihmettele, joten onnistuu ehkä rentoutumaankin. Jossei sen sijaan ole mitään kokemusta tosta venymisestä, se varmaan vähän säikäyttää kun miettii, että miten hurjaks se vielä menee. Eli varmaan on apua :)
 
Tänään takana toiset treenit, pallon ympärysmitaksi jäi 21cm (halk. 6,5-7cm), joka on hieman "takapakkia" eiliseltä, mutta toivon, että tässä on vielä pitkästi aikaa treenailla. Hienoa miten Neiti Peikonlehti on edistynyt koko prosessin aikana ja tuuthan sit kertomaan meille synnytyskokemukset :)

Itse huomasin tänään, että jännitin tuossa treenin aikana alavatsan lihaksia, ja kun tajusin niitä rentouttaa tunnelmat "keveni". Mä en ehkä vielä ole löytänyt optimaalisinta asentoa, tällä hetkellä treenailen selälläni; kokeilin kyljellään oloa, mutta se on tosi hankalaa, liitoskivut ilmaantuu jostain syystä aina kylki asennossa. Selällään olossa hankalaa on jalkojen asento, täytyy ehkä kokeilla vähän vähemmän täytetyn pallon kanssa hakea tuota asentoa.

Myös minusta oli hauska kuulla, että täällä on taustajoukkoja seurailemassa ja tsemppailemassa :heart: - voikaa hyvin!
 
Hei!

Kiva oli taas lukea viestejänne, kiitos kannustuksesta! :heart:

MammaLa, mun mielestä sulla oli alussa jo niin hyvät lukemat, että voit hyvin
ottaa harjoitukset rauhallisella tahdilla ja kehoa kuunnellen.:)

Ilman muuta tulen teille sitten kertomaan synnytyksestä! Olisi suorastaan
laitonta jättää se tekemättä kun sitä varten tässä ollaan yhdessä harjoiteltu
ja juteltu!
Mulla on tänään ollut klo 13 saakka epäsäännöllisiä supistuksia ja alavatsa
on arka ja kipeä....:)

Supistuksista huolimatta (tai niiden innostamana) treenailin äsken taas
Epinolla.
Tänään pääsin 2 kertaa siihen 8,5cm halkaisijaan. Se oli aika raskasta
ja olin todella harjoituksen jälkeen ihan poikki.:D

Jotenkin hassua, että se mun tavoite 9cm on enää 1 sentin päässä.
Tässä vaiheessa se sentti on kyllä niin lähellä mutta toisaalta niin kaukana...
Mä mietin mielessäni kun harjoittelin, että "1cm, se on pienenpieni painallus
lisää ja pallossa on ne mitat". Päätin kuitenkin olla oikein tyytyväinen
tuohon 8,5cm halkaisijaan ja lopettaa harjoittelun ponnattuani sen ulos
2 kertaa.
Päivä se on taas huomennakin.:)

Syrän: olen ihan samanlainen kärsimätön luonne ja mietin kanssa ennen
treenailun alkua, että noinkohan luovutan heti jos ei ala tapahtua.
Mikä on ihanaa, niin tässä kuitenkin edistystä tapahtuu aika mukavasti,
vaikka monesti olen jo ajatellut, että "tästä en voi kyllä pallon kokoa enää
kasvattaa".
Lisäksi harjoituksen jälkeen mulle tulee usein sellanen "voima-nainen"-olo
ja oikein haluan päästä punkemaan tuon oman pikkuiseni tuolta masusta
maailmaan!

Nyt peikonlehti lähtee sohvalle makaamaan ja tuijottamaan illan tv-tarjontaa
napa vinossa.:popcorn: (noi popparit pitää tosin vielä toistaiseksi korvata
kasvissosekeitolla ja näkkärillä, kun on tämä raskausdiabetes vähän
rajoittamassa).
Sit kun vauva on syntynyt, mä ostan Domino-keksipaketin, keitän kahvia
ja tuun kertomaan teille yksityiskohtaisen selonteon!

Ihanaa iltaa kaikille!:wave:
 
Heissan, Eilen ei tapahtunut edistystä, vaikka treenailleissa niin luulin. Toisaalta pitää ottaa edistyksenä se että treenikerta oli edellistä helpompi. Syrän: musta tuntuu, että olen itsekin melko kärsimätön luonne, mutta nää tuntemukset mitä toi n. 21cm halkaisijaltaan oleva pallo aiheuttaa vs. mitä se reilun 30cm vauvan pää on saa kummasti jatkamaan harjoituksia ;) - ja mun mielestä tällä 3 kerran kokemuksella pitää myös ottaa edistyksenä se, että oppii joka kerta paremmin kuuntelemaan kroppaansa eli edistymistä ei mitata ainoastaan senteissä... Katsotaan mitä ilta tuo tullessaan.

Aurinkoa!
 
MammaLa, olet ihan oikeassa siinä, että edistymistä ei voi mitata pelkästään
senteissä. Se, että treenailu oli edelliskertaa helpompaa kertoo kyllä omaa
kieltään siitä että jotain on tapahtunut!

Mun omat treenailut jäivät nyt sitten viimeiseen kertaan eilen.:)
Mun synnytystä alettiin tänään käynnistelemään ja verenvuodon ja supistusten
takia en uskalla enää harjoitella.

Lääkäri arvioi ultralla vauvan pään halkaisijaksi 9cm.:)

Nyt odotellaan kotona ja jos mitään ei ennen tapahdu, menen aamulla
osastolle.

Nyt supistelee kyllä hiljaksiin koko ajan... Odotellaan.:heart:
 
Neiti Peikonlehti, tsemppiä sinulle ja toivottavasti kaikki menee niin kuin pitää :heart:

Omat treenit etenivät tänään ja pallon halkaisijaksi tuli 7cm, eli nyt sitten tuli edistystä senttimetreissäkin. Muuten meni kuten aikaisemminkin, joten ei sen kummenpia oivalluksia tänään. Jään jännäämään Neiti Peikonlehden puolesta :)
 
Tsemppiä neiti peikonlehdelle synnytykseen!

Olen seuraillut tätä ketjua taustalta jo kaksi vuotta... meillä ei vieläkään lasta ole, mutta jos hoidot jossain vaiheessa tuottavat tulosta niin ehdottomasti aion hankkia tämän laitteen. Sitä odotellessa on todella mukava lukea muiden käyttäjien kokemuksia, kiitos vaivannäöstä! =)
 
Eiliset kokemukset jäi raportoimatta, jumitan tuossa 7 sentissä. Niin myös tänään, tosin tänään taas oivalsin kuinka suuri merkitys on sillä, että muistaa rentouttaa itseään. Jatkan treenailua jumittelusta huolimatta, nyt kun äitiyslomakin alkoi niin täytyy varmaan ottaa toinen päivittäinen treenikerta käyttöön jossain kohtaa. Nyt täytyy todeta, että on kyllä ikävä neiti peikonlehteä, tarttisi vertaistukea tässä hommassa :), toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.

Toivottavasti teillä Sintti -79 tärppää pian, odottamisen odottaminen on melko tuskaista puuhaa, vaikka hoitoihin asti en itse koskaan joutunutkaan.
 
MammaLa miten se rentouttaminen käytännössä onnistuu?? Kun vois kuvitella, että jos oikeen kiristää sitä vaan hannaa vastaan, vaikka tosiaan rentoutua pitäis, mut miten ihmeessä se onnistuu???

Täällä jännitän myös neiti peikonlehden tilannetta, en malta odottaa uutisia!
 
Mä neuvoisin, että pumppaa tohon palloon sen verran ilmaa, että tuntuu jonkun verran, mutta ei liikaa, että pystyy keskittymään siihen rentoutumiseen. Sitten kun ilmaa on sopivasti alkaa käydä kroppaa läpi esim. varpaista tai hartioista lähtien, aina kun huomaan, että joku paikka on jännittynyt: rentouttaa. Pikku hiljaa sitten vaan lisää ilmaa palloon ja taas keskittyy hengittämiseen ja rentouteen. Kyllä se sieltä tulee :). - Ei mulla mitään kauheen hyviä vinkkejä nyt suoraan ole, itse olen joogannut pitkään ja käynyt raskauden aikana mammajoogassa, noista tulee itselle apuja rentoutumiseen.

Mun mielestä lihasten rentouttamista voi myös harjoitella muutenkin, esim. jos kävelet liukkaalla niin kiinnitä huomioita jännitätkö hartioita, jos jännität niin rentouta; tuskin hartioiden jännittäminen kaatumista estää :) - näin ainakin itselle yritän sanoa

Omat treenit jäi eilen välistä, kun on iski kauhean flunssan päälle, joten täällä sitä nyt sitten yritetään potea... Toivottavasti noista rentoutus nyt vinkeistä ois enemmän apuja kuin esim. iltalehden horoskoopista ;) - joka sopii kaikille, mutta ei kerro kellekään mitään. Laittelen lisää ajatuksia, jos sellaisia tulee mieleen.

Hyvää viikonloppua!
 
Hei ystävät!

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena vauvan kanssa, 4 päivää käynnisteltiin
Cytotecilla ja balongilla ja kohdunsuu aukesikin jo 3cm, mutta aina synnytys
lopahti kesken.:ashamed:
On ollut henkisesti(kin) aika raskaita päiviä.
Nyt olen kotona ainakin aamuun asti (jollei tietty ala tapahtua) ja sit takas
ainakin käymään sairaalaan.

MammaLa, toivottavasti flunssa hellittää pian!
Kerroit, että treenit on vähän jumittaneet. Voisiko pallo olla liian syvällä?
Mä huomasin jossainvaiheessa, että tietyssä pumppauspisteessä pallo alkaa joko
liukua liikaa ulos tai sisään ja mun piti erityisesti kiinnittää huomiota siihen, että
se on tosiaan vain sen ohjeen mukaan 2/3 osaa emättimessä.

Sintti-79, toivon kovasti että tulet pian raskaaksi!
Meillä kesti 3 vuotta yrittäminen ja kun eka lääkäriaika hoitoihin oli päätetty
varata, huomasin olevani raskaana.
Minä myös haaveilin tälläkin palstalla jo ennen raskautumista.

Syrän, sinulle myös terveisiä, hyvää vointia ja haleja!

Mun on tarkoitus mennä kohta tekemään pallotreenit, kun lapsivesi ei ole
vielä tullut niin kätilö ei osannut sanoa miksi en voisi jatkaa treenejä.=)
 
Neiti peikonlehti - huh, kuulostaapa hurjalta! Toivottavasti synnytys lähtee pian käyntiin, ettet joudu kärvistelemään enää pidempään. Onnea matkaan! =)

Kiitos myös kannustuksen sanoista :hug: Testasin juuri tänään negan, mutta ehkä ensi hoitokierrossa meitä onnistaa paremmin... toivotaan niin!
 
Tosiaan onpas melkonen kokemus neiti peikonlehdellä! Mutta ainakin voi lohduttautua sillä, että joka tapauksessa kohta se pikkunen on sulla sylissä :heart: JA toivonmukaan voit istua normaalisti, koska pallosta oli apua etkä revennyt ;) Toivottavasti pääset kuitenkin synnyttämään alakautta! Tsemppiä ja jaksuja ja tosiaan odottelemme sitten sun kuulumisia täällä!
 

Yhteistyössä