Entten tentten...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja silver-moon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

silver-moon

Vieras
Meillä on tilanne, jossa minä ja entiseni olemme jatkaneet suhdettamme eromme jälkeenkin, tosin vain vähän eri säännöillä.Ex myös jossain vaiheessa tutustui erääseen toiseen naiseen ja on hänen kanssaan ollut ns. on-off- suhteessa jo jonkin aikaa.Itse en henkilökohtaisesti osaa pitää heidän suhdettaan vakavana, kun ei kerran ex itsekään tunnu pitävän ja siksi olenkin koko ajan vain ihmetellyt miksi se jatkuu ja jatkuu samalla kun entiseni haluaisi kuitenkin minutkin.Tilannehan nyt on tosiaan melko lailla kuluttava, mutta todennäköisesti mies ei ainakaan osaa mitään lopullista valintaansa tehdä, vaan odottaa ilmeisesti jomman kumman meistä naisista tekevän sen ratkaisun.Pahimmassa tapauksessa tämä voi jatkua vaikka vuosia.

Nytpä kysynkin, mitä tässä olisi parasta tehdä? Jokin vetovoima meidän välillämme kuitenkin on, koska emme ole paria päivää kauempaa olleet erossa toisistamme eromme jälkeen ja erostamme on kuitenkin jo melkein vuosi! Ja vielä mainittakoon se, että jossain vaiheessa olin lähes varma, että tämä toinen nainenkin tietää minusta ja siis "hyväksyy" tilanteen, mutta sitten tapahtui muutama erikoinen yhteenotto ja aloin miettimään, että ehkä on sekin mahdollisuus, ettei tämä toinen olekaan tiennyt minusta mitään...(tosin tätä on jatkunut jo niin kauan, että ihmettelen, miten mies olisi pystynyt näinkin kauan salaamaan asian...) No jokatapauksessa jotain neuvoa antavaa kaipailisin? Joku tässä nyt varmasti itsensä loukkaa vielä jossain vaiheessa, mutta kuka? Onko kenelläkään yhtään vastaavaa kokemusta?

Minulla on nyt niin paljon pilkettä silmäkulmassa, että vastaan tähänkin pulmaan.

Luin tänä kesänä jostakin jutun naisesta, joka on huomannut olevansa polyamortyyppiä. Nainen elää heterosuhteessa, mutta on myös ihastunut oman sukupuolensa edustajaan. Eli kolmen kimppa elämäntyyli sujuu tässä kokoonpanossa erittäin hyvin omien puheiden mukaan.

Minulla ei ole tuosta elämäntyylistä kokemusta. Käytän joskus Polycoloria hiussävynä eikä uusi elämäntyyli ole siitä takertunut tukkaan.

Haaveilen autoilusta, mutta citysinkkuna en omista autoa. Tiedän kuitenkin, että autoilussakin on kimppakivavuokrasysteemejä. Huoltohommiin voi vuokrata "aviomiehen".

Sinkkuelämässä on erittäin iso määrä plussapisteitä. Ehkä sinäkin olet tyytyväinen nykyiseen elämäntilanteeseen. Kaukosuhteeseen. Syöt vain rusinat pullasta. Säästät ja syöt kakkua, mutta et voitele sitä pintaan.

Vedä asiasta pitkää tikkua, tikun voi vetää mieskin.
Luepa uusimmasta Annasta Hjallis Harkimon haastattelu. Hän sanoo, että kaikki hänen elämän naiset ovat erilaisia. Mitä niitä toisiinsa vertaamaan.

Joillekin sopii nopeat käänteet ja joillekin maltti on valttia.

Ei miesten kanssa elämä ole kuin alaikäisten lasten holhoojana. Aikuisista miehistä ei tarvitse tehdä huoltajasopimusta. Aikuinen ihminen saa itse päättää mielessään, kenen kaa on hyvä olla.

Sanonkin aina, että minä olen onnellinen kun Tuhna Pappa on onnellinen.
Hän on nyt hyvässä hoidossa ja minäkin olen hyvässä hoidossa eli oman itseni hoidossa. En tarvise kainalokeppiä, olkapäätä enkä kainaloa.

Kuuntelen aamulla sängyssä radiota. Tänä aamuna ihmettelin, että taitaa patterit olla lopussa. Sitten huomasin, että en unenpöpperössä ole laittanut kuulokkeita korville.

Niin se taitaa elämässäkin olla. Pitää olla sen verran selväjärkinen, että kaikki apuvälineet ovat hallussa.

Mitäpä jos sinäkin laittaisit linkin tästä viestiketjusta tuolle epätietoiselle miehelle.

Kyllä asia selviää varmasti. En suosittele kyselemään Ellien näkijöiltä Kristallipallopalstalla. En senkään vertaa menemään Satu Ruotsalaisen sivuille tutkimaan tähtikarttaa.

niin ja se vastaus oli??? ethän sinä mitään vastaile vaan joriset jonninjoutavia päivät pitkät. ehdotus siis sinulle. avaa omia keskusteluita joriset sitten niihin niin pajlon kuin sielu sietää muut kommentoivat ja vastaavat niin halutessaan.juttusi ovat joskus oikein mukavia mutta ei niitä jaksaisi joka välissä lukea. tavallaan loukkaat alkuperäisi kysyjiä kun et noteeraa heidän ongelmaansa vaan nostat omat suklaan syöntijutut päällimmäiseksi aiheeksi. ALOITA OMA KESKUSTELU, BLIIIIS!

Mitäpä jos alkaisit elämään omaa elämääsi välittämättä exästäsi. Eikös ole jokin syy että hän on nimenomaan EX? Ja luulen, ettet sinä voi tietää, kuinka vakava heidän suhde on. Ehkä mies ei halua loukata sinua, koska olet ollut ja olet varmasti hänelle edelleenkin tärkeä, kertoilemalla kuinka hän rakastaa nykyistään jne. Hän voi antaa sinulle täysin väärän kuvan esim. heidän muka on-off suhteestaan, jotta voisi pitää sinua ns. varalla. Jokainen ihminen tykkää vastakkaisen sukupuolen lähenemisyrityksistä, eikä niistä mielellään haluta luopua. Tuossa sattuu teitä kaikkia ennenpitkää - ja pahasti!

ps. ajattelepa, miltä tuntuisi olla exäsi nykyisen osassa...

Eiköhän se "tarinatäti" antanut vastauksen ap:lle, sinun kirjoituksessasi en vastausta näe.

Eli jos ap:n sielu sietää, niin eläköön noin ja syököön vain niitä rusinoita pullasta. Tai sitten kuten tarinoitsija kirjoittaa, laittaa vaikka linkkivinkin tästä keskustelusta sille miehelle. Että joskos se mieskin ymmärtäisi asiaa ap.n kannalta.

Ja lopuksihan hän totesi, että kyllä asia selviää. Niin kuin nyt asiat tuppaavatkin selviämään.

Ei tarinoitsija minusta antanut yhtään huonoja vinkkejä ap:lle, elä noin jos sielusi kestää, muuten tee elämääsi muutos.

Ja sinun vinkkisi ap:lle on?????

Kiitos asiallisista vastauksistanne.
Sinulle nim.hmmmm…: Sen perusteella miten kauan olen tuntenut miehen, tiedän hänen olevan uskollinen sille, jota hän oikeasti rakastaa. Hän on valmis uhraamaan vaikka mitä toisen puolesta. Sen olen itse kokenut. Siksi tiedänkin, että jos hän todellakin rakastaisi sitä nykyistään, niin ei hän haluaisi silloin enää minun kanssani seksiä, eikä välttämättä muutenkaan niin tiivistä yhteydenpitoa ja olemista kuin nyt.

Mies on kuitenkin alusta asti kertonut minulle lähes kaiken, joten olen kyllä itse ollut selvillä missä mennään.Ja tottakai tiedän että voin koska tahansa lopettaa tämän, mutta tavallaan helpottaisi kummasti kun tietäisi että tällä toisella naisellakin olisi sama mahdollisuus lopettaa heidän suhteensa, mutta niin kauan kun hän ei tiedä mitään, niin niin kauan hän elelee onnellisen tietämättömänä mistään ja tilanne jatkuu.

Okei, tilanne on noinkin "selvä". Oletkos koittanut puhua miehelle järkeä? Toisaalta hän voi tarvita laastarisuhdetta, jotta pääsisi sinusta irti askel askeleelta. Toivottavasti vaan tuo nykyinen ei ota suhdetta vakavasti!

Sepä siinä onkin, kun todennäköisesti se nykyinen ottaa sen vakavasti. Päättelen vain siitä, kuinka kauan tämä kaikki on kestänyt.Niin ja laastarisuhteeksi mies on häntä kutsunutkin, ainakin minulle.

Mitäs jos tekisit niin, että koittaisit puhua miehelle asiasta naisen näkökulmasta ja siitä, miten hän satuttaa nykyistään? Haluatko palata hänen kanssaan yhteen, vai suojeletko vaan nyksää? Jos haluat palata, kerro tämä exällesi, ja anna hänen päättää sitten, mitä tekee. Toisaalta, onko mahdollista, että olisitte jossain tekemisissä tämän nykyisen kanssa? Tiedätkö hänen nimensä tms. Voit toki ottaa suoran lähestymistavan, ottaa häneen yhteyttä ja kertoa asian laita. (ehkä voisit sanoa exällesi että teet näin jos hän ei sitä itse halua tehdä??)

PAHA tilanne. Kaikille! Kerro miten kävi!

Olemme puhuneet tästä miehen kanssa ja tiedän ettei hän antaisi koskaan anteeksi sitä jos kertoisin. Repisi varmaan silmät päästäni sen jälkeen. Eli tavallaan olen puun ja kuoren välissä tällä hetkellä.Haluan jatkaa miehen kanssa, mutta en mielelläni tällä tavalla, koska tässä on koko ajan liikaa mietittävää ja liikaa stressiä koko asiasta ja minulla varmaan on jonkinnäköinen omatuntokin tuolla kolkuttelemassa, en kai muuten täällä kirjottaisi.

Tai voi olla, että murehdin vain turhia ja aika tekee tehtävänsä ja asiat selviävät omalla painollaan. Ihmettelen vain miehenkin vointia. Luulisi tilanteen vievän häneltäkin yöunet.

Voi ..ihme. Missä on naisten moraali. Ihan oikein, kysyn nyt vain naisen moraalista. Minä en ole vielä tavannut ensimmäistäkään naista, joka olisi ilmoittanut, että pidä vain kaksi naista. Olisiko kysymyksessä tilanne, missä ollaan salaa karkkipusilla, ja nyt ei sitten perinteiset arvot olekaan enää voimassa. Siis ollaan osallisena jossakin ei hyväksyttävässä. Ja siinä samassa joudutaan luopumaan itselleen tärkeistä asioista. Ihan vain mielenkinnosta ajattelen, että nauttiiko ap tilanteesta ja onko se tilanne misää häntä ei loukata. Lisäksi ajattelen, että jos sallii miehelle useamman naisen (itsensä lisäksi) , niin mitä maksaa kuluttaa elämäänsä noin epärehellisen miehen vuoksi. Minusta tilanne on karannut käsistä ja mies ei ole normaalilla mielenterveydellä varustettu, vaan häikäilemätön peluri tai onneton luuseri.

Lopeta tuollainen ja jatka elämääsi! Miten voisit kuvitella jatkavasi miehen kanssa, kun hän on häärinyt jo toisen kanssa? Siitä ei ikinä luutavasti tulisi mitään. Hänhän on sun EX!!!

Pystyisin hyvin kuvittelemaan jatkavani miehen kanssa, olenhan tähänkin asti jatkanut. Eihän sillä ole mitään merkitystä vaikka hänellä onkin ollut joku toinen tässä välissä. Jos etsisin kokonaan uuden miehen, niin olisihan hänelläkin menneisyydessään takana muita, eli sinun ajattelutapasi mukaan pitäisi etsiä joku kokematon mies, jolla ei ole ainuttakaan seksikokemusta takana, vai?
Enkä osaa häntä pitää ihan perinteisellä tavalla exänä, koska suhde on kuitenkin jatkunut.

Ja sinulle mies: Mies on ihan normaali, terve ihminen. Hän vain otti eromme aika raskaasti, niinkuin otin itsekin koska tunteet jäivät yhä voimaan, vaikka ero tulikin. Tilanne oli se, että suurin osa ihmisistä olisi vielä yrittänyt jatkaa suhdetta kun se oli siinä tilassa mitä meillä oli. Me emme jaksaneet yrittää, vaan annoimme olla. Vaikka emme sitten lopulta antaneetkaan.

Niin sitä mieltä koko lähipiirikin tuntuu olevan, vaikka ei suinkaan tehdä mitään päätöksiä sen mukaan mitä muut haluavat.
Mutta sitä ei tiedä, mitä tämä toinen nainen saisi päähänsä, ties vaikka katkeroituu ja pahasti, jos onkin ollut tosissaan miehen kanssa. Toisaalta taas pitäisi vain luottaa miehen sanaan, ettei se ole mikään vuosisadan rakkaustarina, mikä heillä on menossa. Kuitenkin täytyy aina suhtautua varauksella kaikkeen.

Täytyy sanoa että silver olet todellakin hopealla.. mieshän ketuttaa sinua. Sekö todistaa että ei nykyinen kiinnosta jos sextaa sinun kanssasi ? 'Saan sen käsityksen selostuksestasi että suurimman osan ajasta mies on edelleen nykyisen kanssa ja sinun luona käy 2krt viikossa. Miten sinun osasi sitten olisi parempi vakaampi kuin tämän toisen ?
Miehellähän saattaa olla tämä laastarisuhde ja vielä oma vaimokin jossain ja nyt sinä arvuuttelet laastarin ja sinun välillä. Otappa selville missä mies oikeasti asuu ja kenen kanssa, voi monta itkua jäädä itkemättä. Mistä todellakin tiedät exän olevan vain sinun rakkautesi. Mies sanoo ja tekee mitä vain kun haluaa saada lisä kermaa vaikka kolmanneltakin naiselta

Arvasin, että joku pistää jotain tällaista :) Me näemme ihan päivittäin miehen kanssa ja tiedän ettei mies vietä aikaansa nykyisensä kanssa näinkään paljon, mitä minun kanssani, vaikka en tietenkään asiaan voisi mitenkään vaikuttaa vaikka viettäisivätkin enemmän aikaa yhdessä. Olen yrittänyt pitää suhteessamme mukana muitakin ulottuvuuksia kuin vain sen seksin, vaikka tuntuuhan se jokseenkin samalta kun silloin kun olimme yhdessä ja juuri siksi pelkäänkin satuttavani itseäni jossain vaiheessa. Ja tottakai tiedän missä mies asuu ja kenen kanssa, onhan hän kuitenkin exäni! Meillä on avaimetkin toistemme koteihin yhä edelleen. Ja tunnen sen miehen läpikotaisin, ettei hän minulta kovin kauaa pystyisi mitään salaamaan, enkä usko että hän tarkoituksella mitenkään haluaisikaan.

Usko ihan mitä haluat, mutt minä saan tuosta sellaisen kuvan, että mies pyörittää teitä molempia, koska te annatte hänen tehdä niin. Voi hyvää päivää, tuosta on yksiavioinen rakkaus kaukana.

Et sinä järkipuheita kaipaa, kaipaat todisteluja siitä, että mies haluaisi vain sinut, koska sitä todistelua et saa mieheltä itseltään.
No kuitenkin0, jos asia näin olisi, ei sitä toista naista häärisi kuvioissa, eihän?

Sanot tuntevasi miehen läpikotaisin. Paskapuhetta. Tämäkin palsta ja oma elämäni on elävä todiste siitä, että me emme KOSKAAN opi tuntemaan toista ihmistä läpikotaisin. Miehesi valheet haisee tänne asti.

Kirjoitat myös, että arvasit jonkun kirjoittavan "jotain tällaista"..niin?
Mitä muutakaan voit odottaa, sillä ihan itse olet nyt raapustanut itsellesi aasin korvat meidän muiden ihmeteltäviksi.

Kaipaat neuvoja? Hanki selkäranka ja omanarvontunto ja jatka elämääsi. Sinäkin kaipaisit hieman laastaria, että kykenisit siihen.

"Onhan hän kuitenkin exäni" ja avaimet toistenne koteihin? Ööööh...

Onko se nyt ihme, että hänen tyttöystävänsä on vetänyt herneen nenään sinusta? Sehän vain kertoo siitä, että hänellä on tarpeeksi syytä suuttua..sinulla ilmeisesti ei. Haluaisit miehen takaisin ja siinä onnistuaksesi, olet valmis matelemaan tuollaisessa sopassa.

No sehän nyt on jo selvinnyt, että mies pyörittää meitä molempia ja minä sen tiedän mutta tämä toinen ei ja sehän se pointti tässä olikin että olisi helpompaa saada joku ratkaisu tähän asiaan jos se miehen nykyinenkin tietäisi tämän nykytilanteen ja voisi sitten tehdä omat ratkaisunsa.

Mutta mies ei halua että minä olen se kuka kertoo. Uskoisin, että jos kaikki tulisi tämän naisen tietoon jotain muuta tietä, niin mies ei olisi silloin minulle ainakaan vihainen. Tottakai ymmärrän, miksi mies haluaa salata asian!!

Ja jos miehelle riittäisi se nykyisensä, niin miksi hän minua haluaisi useita kertoja viikossa, soittaisi, kutsuisi kylään, ehdottelisi yhteistä ajanvietettä? Senpä vuoksi uskonkin tietäväni varmaksi, ettei mies rakasta häntä, ainakaan vilpittömästi.

En ajatellut ensin vastata ollenkaan ap. viestiin koska et alitajuisesti oikein halua kuin tietyn tyyppisiä vastauksia. Inhimillistähän se on.
Kuitenkin jos kerran mies ei tee ratkaisua sinun suhteesi pyydä muuttamaan luokseen tai toisinpäin, tulet olemaan aivan kuin tämä toinenkin aina vuorotellen se vieraileva tähti herran elämässä. Avaimen anto sinänsä ei todista mitään.Minullakin oli niin härski "poikaystävä" joka olikin ukkomies että antoi myös ylim. avaimet minulle ja eräälle toiselle naiselle. Vaimo joka oli vieraalla paikkakunnalla oli tietysti oma avain jne.
Loppujen lopuksi teot kertovat sen mitä toinen ajattelee ja kuinka rakas kukin on. Jos mies on pelimies - niin hänellähän vierailee vuorotellen molemmat naiset - ja kumpikin toivoo että toinen väistyisi. - Minä kyllä henk.kohtaisesti en luottaisi tuollaiseen mieheeen joka on noin päättämätön.
Jos vuoden kuluttua asuisitkin hänen kanssaan olisitko edelleen valmis jakamaan hänet muiden kanssa? Mies meinaan todellakin pettää sinua tulevaisuudessakin, kuten tuota toista naistakin. Eli kumpikaan ei ole se oikein vaihtoehto miehen kannalta. Mies automaattisesti on uskollinen kun tarpeeksi vaativa nainen tulee kuvioon. Pelimies lopettaa vasta sitten.

Sinulle Ymmärrys: Puhut aivan totta.Ehkä tilanne vaatii jotain muuta selkiytyäkseen, kuin minua.Miehestä itsestäänhän se lähtee.Voihan olla ettei meistä naisista kumpikaan ole se, jota hän todellisuudessa haluaa. Parempi antaa vain ajan näyttää.

Niin piti vielä jatkaa. Mieshän ei ole minua koskaan pettänyt, ei edes suhteessa ollessamme. Ainoastaan hän on pettänyt tätä nykyistään. Niinpä olen sen vuoksi luottanutkin tähän mieheen, mutta siihen ei tarvita kuin yksi kerta, kun se luottamus menee minunkin kohdallani.

Ja mitä nyt olen tämän keskustelun pohjalta asiaa pohtinut, niin sitä varmemmaksi olen tullut, että meistä naisista kumpikaan ei ole se kenen kanssa mies haluaa suunnitella yhteistä tulevaisuutta. Ehkä hän on itsekin epävarma omista haluistaan ja haluaa kokeilla kaikkea. Se vaan on hassua, kun en pidä tätä miestä minään pelurina. Toiset ihmiset osaavat valehdella, toiset taas eivät ja tämä mies kuuluu näihin edellämainittuihin.Mutta minähän olen tuntenut hänet sen verran kauan, että siinä ajassa kyllä oppii tuntemaan, milloin toinen yrittää valehdella ja milloin puhuu totta. Tämä hänen nykyisensä tuskin osaa edes epäillä miehen valehtelevan, kun ei tiedä että tällä olisi edes mitään syytä valehdella.

Heillä on nyt taas vaihteeksi se on-vaihe päällä, mutta eipä sekään ole tuntunut miestä estävän minun seuraani kaipaamasta. Kysyin mieheltä, eikö hän tunne huonoa omatuntoia siitä mitä tekee, niin hän vastasi ettei tunne. Sen vuoksi on itsellänikin ollut helppo olla ihan tyytyväisin mielin ja vain nauttia niistä hetkistä mitä meillä on.

Uskoisin kyllä että huomaan silloin kun tämä entiseni oikeasti rakastuu johonkin naiseen. Silloin en enää haluaisi olla mukana missään pettämisessä ja tuskin mieskään enää silloin pystyisi pettämään. Vaikka onhan meillä keskenämmekin vielä omatkin välimme selvitettävänä sitä ennen. Ehkä joskus pääsemme siihen pisteeseen, kun se ero on taas ajankohtainen ja eron merkitys on myös se mikä se oikeasti on.

Lopeta juttu ihmeessä heti. Neljä vuotta olin itse samassa tilanteessa. Nyt vuosi suhteen loppumisen jälkeen tuntuu siltä, että neljä vuotta meni täysin hukkaan. Sitä luulee, ettei ihanempaa miestä löydä tms, mutta se luulo ei pidä paikkaansa. Se on jotain kummaa sokeutta, johon joutuu. Nyttemmin olen löytänyt aivan ihanan miehen, jolle tämä entinen ei vedä mitään vertoja.

Yhteistyössä