Ihastunut varattuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perhonen vatsassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedostan tämän tosiasian, että mies saattaa kuitenkin valita helpoimman tien ja jäädä avovaimon luokse. Tosin epäilen tätä vaihtoehtoa. Heillä ei ole ollut koko aikana tällaista huumaa. Ja huom. siis avovaimo, ei avio.

Tällaisenaan tilanne ei tule jatkumaan kauan.

Todellakin. Parasta olisi todellakin olisi jos tunteet loppuisivat nyt heti. Mutta niin ei tule käymään. Päinvastoin.

Joo näyttää jo siltä, että ihastuminen on muuttumassa näyttämisen haluksi ja pakkomielteeksi. Sulla on jokin pakonomainen tarve näyttää, että olet avovaimoa parempi kumppani miehelle. Mutta, kuten sanoin, tuo tuhoisa suhteenne tulee jäämään lyhyeksi.

Viimeksi muokattu:
Voiko kaikki olla totta ja jokainen oikeassa?

"Todellakin." = järki vastaan tunne
"Parasta olisi todellakin olisi jos tunteet loppuisivat nyt heti." = järkevä tunne (motivaatio X syy järjellinen )
"Mutta niin ei tule käymään." = tunteva järki (motivaatio Y syy tunteellinen )
"Päinvastoin." = tunne vastaan järki

Toiminnan seuraukset johtuvat syystä (X tai Y)
Motivaatio toimintaan aiheutuu arvovalinnasta (X tai Y)

Arvoitus: Jos järjen ääni tulee aivoista niin mistä sydämen ääni tulee?

Suhde voi hyvin. Olemme todella onnellisia ja tunteemme syvenevät koko ajan. Myös ex-avo voi hyvin.

Sinulle "Pertsa". Olet todella katkeran oloinen mies(?). Yritä päästä pahasta olostasi eroon.
Tiedätkö mitä. Ei tarvitse olla mitään näyttämisen halua tiedostaakseen, että olen sopivampi kumppani miehelle niin seksuaalisesti kuin henkisestikin. Sinulla on pakkomielle siitä, että haluat uskoa että suhteemme ei onnistu. Miksi? Onko se sinulta pois jos minulla menee hyvin?

"Peruskaura". Sydämen ääni on intuitio ja löytyy joka solusta. Myös aivoista.

Mietin tässä uskaltaisiko tehdä saman liikkeen kuin miehesi, eli jättää puoliso ja alkaa kunnon suhde rakastajani kanssa. Pitäis vain hankkia asunto ensin, en niin rohkea ole kuin ap joka alkoi suoraan avoliitton?

Onneton tilanne. Minä, sinkkunainen, mies avoliitossa (yhdessä ovat olleet noin 4 vuotta). Ihan ok liitto. Molemmat olemme vähän yli 40 vuotiaita. Heillä ei lapsia kummallakaan, minulla 1 joka asuu jo itsenäisesti.
Olen tuntenut miehen jo vuosia ja aina pitänyt hänestä. Nyt, noin kuukausi sitten tuli hetki jolloin yks kaks tapahtui jotain. Ihastus iski tornaadon lailla. Tiedän tämän naisen, todella kiva ihminen enkä haluaisi loukata häntä. Kuten ei myöskään mies. Tiedämme ettei ihastuminen tai rakastuminen oikeuta tuottamaan pahaa mieltä avovaimolle, mutta emme pysty lopettamaan suhdettamme. Paha mieli tulee joka tapauksessa miehellä, tai oikeastaan se hänellä jo on. Eniten tulee kärsimään avovaimo tai minä. Jossain vaiheessa jäämme varmasti kiinni, pienellä paikkakunnalla kun asumme. Minä ottaisin miehen heti omakseni, mies miettii kummasta luopuu. Vakaasta ok-suhteesta, vai minusta. Voiko luottaa että huuma jatkuu vielä ensi hetkien jälkeen -nyt tuntuu siltä että voi.
Hirvittää jo etukäteen tilanne jossa jäämme kiinni ja heidän liittonsa jatkuu ja minä jään yksin riutumaan. Että tällainen tilanne.

Toivottavasti et ole minun miehen kimpussa sillä kaikki stemmaa.Mieti nyt kuitenkin jos olet se niin mun ukolla myös avioliitto päättyi siihen,että petti vaimoaan,selitti kyllä ihan hyvän syyn,mutta jos pettää minuakin niin sulla sama edessä.

Viimeksi muokattu:
Täti, en ole miehesi kimpussa, sillä hän on nykyään minun mieheni. Asumme yhdessä.

Sanoinpa hassusti. Siis minun mieheni ei ole sinun miehesi, ei edes ex.

Sivusuhteilla, itse teet/teette ratkaisunne. Kukaan ei voi päätöksiä puolestanne tehdä. Toivottavasti teillä ei ole pieniä lapsia, silllä silloin vääjämättä asiat mutkistuu.

Viimeksi muokattu:
Täti, en ole miehesi kimpussa, sillä hän on nykyään minun mieheni. Asumme yhdessä.

Käsitinkö oikein,että aloitit viestiketjun heinäkuussa ja jo nyt olet pokannut tuon ukon?Jos mies noin kevytmielisesti jätti mukavan avokkinsa niin mille asteikolle olet tuon miehen mielestä asettunut ja miksi edes huolit tuollaista paskasäkkiä,seksiä ja perhosia löytyy muualtakin kuin varatuista miehistä.Mitkä olivat muuten äijän syyt miksi valitsi sut eikä avokkiaan?

Viimeksi muokattu:
Sydämen ääni on intuitio ja löytyy joka solusta. Myös aivoista.
Todella osuvasti sanottu! Tästä voin olla hyvinkin samaa mieltä. Ajatuksia tutuin kielikuvin:
Se on meillä verissä, suvussa verenperintönä kulkien säilynyt sekä aina siirtyvä ja jälkipolvillakin pysyvä. Se on jokaisen solun silällä DNA-molekyyliin koodattu kaava ja siten ennalta määrätty muuttamaton vaistokäyttäytymisen ohje.

Se alkaa tietyissä olosuhteissa yksilössä, säännöllisenä etukäteen odotettavasti tunnettuna käyttäytymisenä. Siihen ei vaikuta mitkään eri elämäntilantesiin liittyvät muuttuvat tekijät. Sen toteutuessa on aivojen tahto ainoa mahdollisuus muuttaa ennalta täysin määrättyä käyttäytymistä, joka ei muuten ota eikä voi ottaa huomioon toisten ihmisten tahtoa käyttäytyä järkevästi.

Mutta jos sitä yrittää tietoisin ajatuksin järjellä muuttaa… se sattuu, tuntuu sietämättömän tuskallisena henkisenä kärsimyksenä.

Viimeksi muokattu:
AP ole kiitollinen, että Suomessa Islam ei ole vielä valtionuskonto. Pahoin pelkään, että pian on.

Islamimaissa huoran ja huorintekijän kohtalo on niskalaukaus Kalasnikovilla. Tai kivittäminen... Tapauksesta riippuen. Ei mitään höpsönhöpsöä keskustelua ellipalstalla. Tämäkin palsta suljetaan, kun on tarpeeksi muhamettilaisia tässä maassa. Ja kohtahan niitä on.

Turha silloin on enää haaveilla joistain "sukupuolineutraaleista" avioliitoista.

Aika kevyttä kauraa on ihmissuhteet, on siinä ainakin lapsilla elämä vaihtelevaa.

Ja rakkauskin on muuttanut muotoaan; se alkaa ensi silmäniskusta.

No, ei nyt ole vaikea kuvitella, että mihin tämä luuserimies seuraavaksi potkaistaan/pokataan.

Minulla on sellainen ystävä joka tarrautuu kaikkiin miehiin kuin imukuppi.Ei haittaa jos on varattu.Selittää sen yleensä sillä,että kun sen oma vaimo ei tajua sitä ja pihtaa ja mitä lie.Yleensä yliromantisoi tunteensa ja miehen tunteet itseään kohtaan.
Olen monesti sanonut,että älä sorki toisten liittoja ja odota edes siihen saakka,että ovat eroneet lopullisisti.Ei onnistu koska on oikeasti päättänyt pelastaa kaikki miehet v****maisilta akoilta.Koskaan hän ei ole tuntenut näitä naisia vaan muodostanut käsityksensä miehen puheiden perusteella.
Itseasiassa on onnistunut tuhoamaan muutaman liiton uskottelemalla olevansa se oikea,mutta yksikään mies ole hänen luokseen jäänyt.Kaikki ovat häipyneet aika pian ensihuuman loputtua.Syynä varmaan naisen takertuva luonne.
Yhden miehen tunnen henkilökohtaisesti ja hän katuu syvästi,että oli jättänyt vaimonsa ja kolme lasta tuon naisen takia.
Jokaisen täytyy oikeasti miettiä mitä siitä seuraa jos ei kunnioita toisten liittoa,jos mies on heikko niin täytyykö sinunkin,ap,olla sitä?Oletko vakavasti sitä mieltä,että uuden avokkisi ex on ihan kunnossa.Ehkä hän ei halua näyttää pettymystään ja surua teilleAseta itsesi tuon jätetyn asemaan,katso peiliin ja sano,että kaikki on ok.Mikäli voit katsoa itseäsi peiliin.

Aika kevyttä kauraa on ihmissuhteet, on siinä ainakin lapsilla elämä vaihtelevaa.

Ja rakkauskin on muuttanut muotoaan; se alkaa ensi silmäniskusta.

No, ei nyt ole vaikea kuvitella, että mihin tämä luuserimies seuraavaksi potkaistaan/pokataan.

Kuulostaa ehkä kevyeltä, mutta ei ole. Jos olet lukenut ketjun ja ymmärtänyt lukemasi, niin sinulle olisi pitänyt selvitä, ettei lapsia ole. Minulla yksi, joka EI asu kotona. Miten voit arvostella sinulle vieraan ihmisen luuseriksi vain sen takia, että hän on lähtenyt pois epätyydyttävästä suhteesta rakkauden takia? Olisitko itse kaverisuhteessa vuosia ilman seksiä ja hellyyttä?

Meille kummallekaan ei ole koskaan aiemmin käynyt näin. Ei siis koskaan. Seurustelusuhteet ovat aina lähteneet liikkeelle pidemmän kaavan ja treffailujen myötä.Ihastuminen/rakastuminen oli kuin humaus joka iski salaman lailla.Tunne voimistuu päivä päivältä. Uskomme molemmat, että tämä on elämämme viimeinen rakkaus -molemmille myös ensimmäinen, jossa kaikki osa-alueet toimii. Tunne tuli jostakin molemmille. Asiaa on vaikea kuvailla. Vain itse kokenut voi tietää asian.

Teille jotka arvostelette siitä, että mies jätti kivan naisen takiani. Ei parisuhteessa riitä se, että toinen on kiva. Heillä oli jo pitkään ollut omat menonsa, lähinnä naisella. Seksiä ei yli puoleen vuoteen.

Peruskaura. Hyvin analysoitu.

Sinä, islamin tähän vetävä sekopää. Sinähän voit muuttaa arvostamaasi maahan. Ei suomessa ole pakko asua.

Suuri kupla, lue sinäkin ketju, niin tiedät perustelut valintaan.

Viimeksi muokattu:
Olipa kerran. Ex voi hyvin. Ei hänkään ollut tyytyväinen suhteen tilaan. Miksi lapsettoman parin pitäisi sinnitellä suhteessa jossa molemmilla omat menonsa, eikä läheisyyttä ole. Tämän läheisyys asian olen kuullut myös muualta kuin mieheltä ja jo ennen meidän suhdetta. Mies oli miettinyt eroa jo aiemmin, mutta hän, niin kuin monet muutkin, jäävät suhteeseen joka on helppo. Heille ero olisi tullut joka tapauksessa jossain vaiheessa. Ei nelikymppisä ihmisiä pidättele loputtomiin seksitön liitto.

Korostan vielä sitä, että nopea eteneminen johtui siitä, että mies ei tahtonut olla uskoton. Tilanne oli kaikille vaikea.

Oletko ap. varma, että tämä miehesi ei nyt sinun selän takana hoitele tätä jättämäänsä ex-naistansa.
Miehet tuppaa olemaan aikamoisia ketkuja, vaikka kyllä hyviäkin ja luotettavia joukosta löytyy. :)

AP ole kiitollinen, että Suomessa Islam ei ole vielä valtionuskonto. Pahoin pelkään, että pian on.

Islamimaissa huoran ja huorintekijän kohtalo on niskalaukaus Kalasnikovilla. Tai kivittäminen... Tapauksesta riippuen. Ei mitään höpsönhöpsöä keskustelua ellipalstalla. Tämäkin palsta suljetaan, kun on tarpeeksi muhamettilaisia tässä maassa. Ja kohtahan niitä on.

Turha silloin on enää haaveilla joistain "sukupuolineutraaleista" avioliitoista.

Hyvin todettu. Jossain vaiheessa (tällä maahanmuuttajien imurointi-vauhdilla) on Islam valitettavasti Suomessa valtauskonto. Joten kannattaa nauttia nyt kun vielä voi. Kohta nimittäin voipi olla, että Suomessakin miehellä voi olla neljä vaimoa eikä ensimmäisellä vaimolla ole siihen sanavaltaan. Joudumme myös pukemaan yllemme burkhat.
Ja jos pettämisestä jää kiinni, niin pahimmassa tapauksessa joutuu kivitetyksi.

Viimeksi muokattu:
'just like in the movies' <3 very first love <3 'by the book of love'
Meille kummallekaan ei ole koskaan aiemmin käynyt näin. Ei siis koskaan.
» Mistä alkaisin, nyt tämän kertomuksen vanhan totuuden…»

Alttius tai taipumus rakastumiseen ei näyttäydy haluna rakastua, vaan siten että havaitsemme ympäröivän maailman kiihkeän elinvoiman ja onnen ja samalla tunnemme, että meidät itse on suljettu sen ulkopuolelle, ja kadehdimme tuota onnea. (Alberoni)

Ihastuminen/rakastuminen oli kuin humaus joka iski salaman lailla.
Rakkauden ihme onkin, että saa osakseen vastarakkautta tuolta olennolta, joka on niin ihmeellinen. Arvostus jonka tunnemme saavamme rakastetulta saa meidät arvostamaan itseämme ja omaa minäämme. (Alberoni)

Tunne voimistuu päivä päivältä.
» Hän syömmein saa nyt villiin unelmiin ja aivan uusiin hurjiin tunteisiin… »

Rakastettu kiinnostaa siksi että hän on erilainen kuin kukaan muu. Tämä ominaislaatu, tämä ainutlaatuisuus, vain korostuu rakastumisen aikana. (Alberoni)

Uskomme molemmat, että tämä on elämämme viimeinen rakkaus -molemmille myös ensimmäinen, jossa kaikki osa-alueet toimii.
Haluamme olla ainutlaatuisia, epätavanomaisia, välttämättömiä sille joka on ainutlaatuinen, epätavanomainen ja välttämätön. Jokainen yksityiskohta, kaikki pikku piirteet hänen äänessään, eleissään ja olemuksessaan symbolisoivat tätä ainutlaatuisuutta. (Alberoni)

Tunne tuli jostakin molemmille.
» …se syntyi aiemmin kuin meri sininen… »

Oisko rahvaanomaiset geenit mitään?
Reaktio olisi osa "perusihmistä", merkki kollektiivisesta tiedostamattomuudesta, evoluutiossa mukana pysynyt perussubstanssi. (Tennov)

Asiaa on vaikea kuvailla.
» Jos minne kuljenkin, en ole yksin. Hän seuranaan ken oisi yksin… »

Ne, jotka ovat tämän olotilan kokeneet, pystyvät antamaan tarkan tiedon sen alkamishetkestä. Jos heiltä kysytään syytä mielettömään rakastumiseen, on vastaus epämääräinen: Ikään kuin maagisia tai yliluonnollisia voimia olisi ollut liikkeellä. Yhtäkkiä pystyi viestittämään toiselle jotain erittäin henkilökohtaista, "kahden lähettäjän antennien" yhteenosuminen. Tuntee lähestyneensä vierasta kenttää, jota ei voi saavuttaa, mutta jonka vaikutuspiiristä ei pääse pois. (Tennov)

Vain itse kokenut voi tietää asian.
» …jos eksyisin pois, hän kanssain ois… Hän syömmein saa… »

Ei se intuitio taida auttaa tämän tietämiseksi, vai miten sekin voisi sitten ollakaan?
Tuntuu kuin yritettäisiin selittää syntymästään asti sokealIe, mikä on punainen väri. (Tennov)
» Hän syömmein saa, kokonaan… »

Viimeksi muokattu:
'just like in the movies' <3 very first love <3 'by the book of love'

» Mistä alkaisin, nyt tämän kertomuksen vanhan totuuden…»

Alttius tai taipumus rakastumiseen ei näyttäydy haluna rakastua, vaan siten että havaitsemme ympäröivän maailman kiihkeän elinvoiman ja onnen ja samalla tunnemme, että meidät itse on suljettu sen ulkopuolelle, ja kadehdimme tuota onnea. (Alberoni)

Rakkauden ihme onkin, että saa osakseen vastarakkautta tuolta olennolta, joka on niin ihmeellinen. Arvostus jonka tunnemme saavamme rakastetulta saa meidät arvostamaan itseämme ja omaa minäämme. (Alberoni)

» Hän syömmein saa nyt villiin unelmiin ja aivan uusiin hurjiin tunteisiin… »

Rakastettu kiinnostaa siksi että hän on erilainen kuin kukaan muu. Tämä ominaislaatu, tämä ainutlaatuisuus, vain korostuu rakastumisen aikana. (Alberoni)

Haluamme olla ainutlaatuisia, epätavanomaisia, välttämättömiä sille joka on ainutlaatuinen, epätavanomainen ja välttämätön. Jokainen yksityiskohta, kaikki pikku piirteet hänen äänessään, eleissään ja olemuksessaan symbolisoivat tätä ainutlaatuisuutta. (Alberoni)

» …se syntyi aiemmin kuin meri sininen… »

Oisko rahvaanomaiset geenit mitään?
Reaktio olisi osa "perusihmistä", merkki kollektiivisesta tiedostamattomuudesta, evoluutiossa mukana pysynyt perussubstanssi. (Tennov)

» Jos minne kuljenkin, en ole yksin. Hän seuranaan ken oisi yksin… »

Ne, jotka ovat tämän olotilan kokeneet, pystyvät antamaan tarkan tiedon sen alkamishetkestä. Jos heiltä kysytään syytä mielettömään rakastumiseen, on vastaus epämääräinen: Ikään kuin maagisia tai yliluonnollisia voimia olisi ollut liikkeellä. Yhtäkkiä pystyi viestittämään toiselle jotain erittäin henkilökohtaista, "kahden lähettäjän antennien" yhteenosuminen. Tuntee lähestyneensä vierasta kenttää, jota ei voi saavuttaa, mutta jonka vaikutuspiiristä ei pääse pois. (Tennov)

» …jos eksyisin pois, hän kanssain ois… Hän syömmein saa… »

Ei se intuitio taida auttaa tämän tietämiseksi, vai miten sekin voisi sitten ollakaan?
Tuntuu kuin yritettäisiin selittää syntymästään asti sokealIe, mikä on punainen väri. (Tennov)
» Hän syömmein saa, kokonaan… »

Jopas on typerää lätinää. Etkö ole muita kirjoja lukenut. Nämä on niin perusasioita, että lukemattakin normaali ihminen nuo asiat bonjaa.

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa ehkä kevyeltä, mutta ei ole. Jos olet lukenut ketjun ja ymmärtänyt lukemasi, niin sinulle olisi pitänyt selvitä, ettei lapsia ole. Minulla yksi, joka EI asu kotona. Miten voit arvostella sinulle vieraan ihmisen luuseriksi vain sen takia, että hän on lähtenyt pois epätyydyttävästä suhteesta rakkauden takia? Olisitko itse kaverisuhteessa vuosia ilman seksiä ja hellyyttä?

Meille kummallekaan ei ole koskaan aiemmin käynyt näin. Ei siis koskaan. Seurustelusuhteet ovat aina lähteneet liikkeelle pidemmän kaavan ja treffailujen myötä.Ihastuminen/rakastuminen oli kuin humaus joka iski salaman lailla.Tunne voimistuu päivä päivältä. Uskomme molemmat, että tämä on elämämme viimeinen rakkaus -molemmille myös ensimmäinen, jossa kaikki osa-alueet toimii. Tunne tuli jostakin molemmille. Asiaa on vaikea kuvailla. Vain itse kokenut voi tietää asian.

Teille jotka arvostelette siitä, että mies jätti kivan naisen takiani. Ei parisuhteessa riitä se, että toinen on kiva. Heillä oli jo pitkään ollut omat menonsa, lähinnä naisella. Seksiä ei yli puoleen vuoteen.

Peruskaura. Hyvin analysoitu.

Sinä, islamin tähän vetävä sekopää. Sinähän voit muuttaa arvostamaasi maahan. Ei suomessa ole pakko asua.

Suuri kupla, lue sinäkin ketju, niin tiedät perustelut valintaan.

Ap, sorry. Ymmärsin huonosti lukemaani.

Kyllä nuo joskus voi onnistua, mutta melkoisen riskin otat.

Viimeksi muokattu:
Ap, sorry. Ymmärsin huonosti lukemaani.

Kyllä nuo joskus voi onnistua, mutta melkoisen riskin otat.

Mitä tarkoittaa "melkoinen riski"? Mitä pahaa voi tapahtua ja millä todennäköisyydellä? Suhde ei koskaa ole selvä vakio. Ei, alkaa se millä tavoin tahansa.

Rohkeita ovat ap ja miehensä. Varmaan nopeaan etenemiseen vaikutti myös se, että ovat tunteneet jo kauan. Oliko se jopa vuosia? Minulla suhteet ovat alkaneet monin eri tavoin, mm netissä, baarissa, töissä, harrastuksissa. Eivät ole onnistuneet vaikka aina olen ollut vapaa kuten myös vastapuoli. Suhteet kestäneet 1-10 vuotta.

Viimeksi muokattu:
Mitä tarkoittaa "melkoinen riski"? Mitä pahaa voi tapahtua ja millä todennäköisyydellä? Suhde ei koskaa ole selvä vakio. Ei, alkaa se millä tavoin tahansa.

Rohkeita ovat ap ja miehensä. Varmaan nopeaan etenemiseen vaikutti myös se, että ovat tunteneet jo kauan. Oliko se jopa vuosia? Minulla suhteet ovat alkaneet monin eri tavoin, mm netissä, baarissa, töissä, harrastuksissa. Eivät ole onnistuneet vaikka aina olen ollut vapaa kuten myös vastapuoli. Suhteet kestäneet 1-10 vuotta.

Sitä vain tarkoitan, että siivet voi palaa. Ja se on ikävää alkaa muuttamaan taas kerran ja keräilemään omaisuuttaan toisten nurkista, jos ne on sinne kovin nopeasti rahdattu.

Ihmiset eivät vain sovikaan yhteen ja ei olla esim. valmiita luopumaan omasta vapaudesta ja omista menoista.

Viimeksi muokattu:
Ai. Minä ymmärsin että mies muutti ap:n luokse. Jos pettymyksiä pelkää, ei elämässä voi tehdä yhtikäs mitään. Suurempi pettymys on perustaa perhe, olla 30 vuotta yhdessä ja sitten erota. Jos...jos...jos... ja jossittelua voi jatkaa vaikka kuinka. Saanko kysyä, oletko sinä suhteessa ja kuinka kartoitit riskit? Vai etkö uskalla tehdä mitään "siipien palamisen" pelossa?

Sitä vain tarkoitan, että siivet voi palaa. Ja se on ikävää alkaa muuttamaan taas kerran ja keräilemään omaisuuttaan toisten nurkista, jos ne on sinne kovin nopeasti rahdattu.

Ihmiset eivät vain sovikaan yhteen ja ei olla esim. valmiita luopumaan omasta vapaudesta ja omista menoista.

Mutta kun ei sitä "siipien palamista" oikein voi loputtomiin vältelläkään. Jokaiselle tulee omat ongelmansa elämän aikana ja jokainen selviää niistä omalla tavallaan. Mikään suhde ei ole niin varma, etteikö siipien polttamisen mahdollisuus ole olemassa ja etukäteen on vaikea tietää mitä suhde tuo tullessaan. Jos etsii pelkästään täydellistä parisuhdetta, niin jää helposti kyllä ilman parisuhdetta. Pettymyksiä tulee takuulla joka parisuhteessa ja jos aikoo parisuhteessa olla, niin riski siipien polttamiseen on vain otettava. Vaikka kyllähän sinäkin no nämä asiat varmaankin tiedät, mutta jostakin syystä sinusta vain on hauska maalailla piruja seinille, kun muut kertovat suhteistaan. Vieläkään en kyllä ole käsittänyt, että miksi teet näin toistuvasti.

Viimeksi muokattu:
Minä suhtaudun realistisesti. Minusta ei ole järkevää mennä suhteeseen ja sanoa, että se on tässä, tämä kestää loppuelämän. Minä sanon, että tämä voi kaatua jo huomenna. Se suhde voi kaatua myös siihen, että toinen päättää sen lopettaa, vaikka kuinka itse haluaisit jatkaa.

Toinen ongelma suhteissa on se, että ihmiset eivät ole kunnossa. On valtavia mieliala vaihteluita. Kaikki voi olla mahtavaa ja ihanaa ja seuraavaksi iskee alakulo, ei jaksa ja mikään ei kiinnosta. Sellainen ihminen ei välttämättä osaa elää suhteessa lainkaan.

Ihminen suojelee sillä itseään, että ei sitoudu vahvasti ennen kuin on varma siitä, että ei tule jätetyksi tai jopa itse haluaa jättää.

Yhteistyössä