ensioireet

• Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
jemppis
Muistelisin, että ensin taisi tulla ne rinnat kipeäksi, mutta ne nyt tulee aina muutenkin ennen menkkoja mulla. Mahassa tuntui myös siltä kuin kuukautiset olisi alkamassa, sitä samanlaista "juilimista". Mutta noiden lisäksi mua paleli koko ajan, vaikka oli kesä. Istuin iltaisin miehen vieressä sohvalla viltti päällä. Sitä palelua kestikin ekan kuukauden. Ja silloin jo tiesi muutenkin mistä se johtuu :)

Ms K
Pöljintä mitä nainen voi tehdä toivoessaan ja pelätessään yhtä aikaa että on raskaana on lueskella loputtomiin näitä teidän juttujanne ja löytää itsestään roppakaupalla oireita ;-) Niin kuin minä teen nyt. Olisi muutakin tekemistä!

Äiti olen kyllä jo valmiiksi mutta edellisestä kerrasta on jo kauan, lapset isoja ja muisti ruosteessa. Lisättäköön tähän keskusteluun kuitenkin että ihan ohjeen mukaan kiireilemättä tehty testi näytti minulla tuolloin ensin negaa - ja sitten kumminkin sain kaksoset ja kaksosraskaudessa niitä hormoneja vasta pitäisikin olla liikkeellä sanottiin neuvolassa. Siksi en kiirehdi nytkään testin tekemisen kanssa vaikka jo voisin. Ainakin viikko kannattaa odottaa, jatkuuko tämä pissalla ravaaminen, ilmavaivat, hajuherkkyys, oudot tuntemukset vatsassa ja rinnoissa...

jenni
hmm...yhdynnästäon nyt koht viikko, hommailtii oviksen aikaa.olen aika sale et oon raskaana, tässä oireita--koko ajan kuuma, pissatttaa,pissa vahvan keltaista. koko ajan nälkä, ja vaan sellane olo...tää ois jo mun toinen lapsi, tiän oireista epäillä jotain ku muistan esikoisen oireet=))esikko on nyt melkei tasan 1v...ja toinen on enemmä ku tervetullu

Nti80
Meillä oli yritystä 2 vuotta ja joka kuukausi kuvittelin kaikenmaailman oireita ja pähkäilin, että joko nyt, joko nyt?! Ja petyin joka ikinen kerta. Lopulta, kun sitten olin raskaana, oli pientä kipuilua alavatsassa vajaa viikko ennen menkkojen odotettua alkamista, mutta en edes enää tuossa vaiheessa jaksanut toivoa mitään, kun niin monta pettymyksen kuukautta oli takana. Sinä päivänä, kun menkkojen piti alkaa, tein kuitenkin raskaustestin, joka oli negatiivinen. Koko ajan oli vaan sellainen olo, että kohta ne menkat alkaa. Ei mitään muita oireita. Muutaman päivän päästä tein toisen testin ja se olikin sitten positiivinen. Tästä n. viikon parin päästä alkoi sitten heikko olo, palelu, keltainen vuoto jne.

Itsekin tällaisia ketjuja luin ennen säännöllisesti ja aina koin itselläni raskausoireita. Eli vaikka se hankalaa onkin, relax. Hulluks siinä tulee, kun jatkuvasti vaan miettii niitä mahdollisia oireita. Vaikka helppohan mun on nyt sanoa, kun lopulta tärppäsi. Kyllä siinä epätoivokin ehti iskeä ja mieleen ei oikeasti mahtunut mitään muuta kun se yritys ja joka kuukautinen pettymys.

jenni
joo tuossa just tein esikoiselle nalle-riisi puuroa, joka ei tuoksu oikeen millekkään-jynou!!ni sit ihmettelin et mistä tähä tollane hirvee löyhkä tulee!!ni sit tajusin varmaa vartin haisteltuani et se tuli siit puurosta, en ikinä normaalisti kyl huomiois tällasia!=))heheh..iha pöljää!

jenni
siis miten se asia nyt sitten on oikeasti että voiko raskaustesti näyttää sen plussan vaik ei ois viel kuukautisten ajankohta mennyt ohi??jotkut tääl kertoilee et on näkynyt jo aikasemmi, ainaki haamu!=))et mul viikko viel menkkoihi...et voinkoha mä millo testata???

Nti80
Varmimman tuloksen saat, kun menkat on jo muutaman päivän myöhässä. Oon kyllä lukenut, että jotkut on testaillut jo ennen kun menkkojen pitäisi alkaa, ja saanut plussaa herkimmillä testeillä. Ja kyllähän mä itsekin joskus aikanaan pahimpina intohetkinä tein testejä hyvissä ajoin.. Mutta kuten sanoin, kun itse olin raskaana, tein ensimmäisen raskaustestin sinä päivänä, kun menkkojen pitäisi alkaa ja se oli negatiivinen. Positiivinen tulos näkyi vasta kun menkat oli about kolme päivää myöhässä.
Että voithan sä testin tehdä, mutta tulokseen ei kannata luottaa. Sinuna odottelisin vielä, turhaa laittaa rahaa testaamiseen tossa vaiheessa.

jenni
niijoo, no mul o viikko menkkojen alkuun nyt,j tää tulee nii aik pitkäks!!niin kovasti hakuisin jo pikku kakkosen!!=)ajattelin nyt sit odottaa iha reiluasti menkkojen alkamis päivän jälkee jollei menkkoja näy, ni näyttää sait ainaki oikei!=)

jenni
tänää ne menkat sit tuli, olin nii varma raskaudesta, jollei tää oo sit jotai tiputtelu vuotoa.toisaalta onni että tuli kun onhan toi meijän esikoinen viel nii pieni!!1vee!mut täytyy kattoo jos se vuoto vaan loppuis eikä paljoo vuotais jos se onki joku kiinnuittymis vuoto tms!!

jenni
kävin tuol yhel palstal mis keskusteltii vuodoista raskauden alussa..eli sekin mahdollista!...mut aattelin et onko jotain osaa sillä et pupuiltii mieheni kans eilen illalla??ja nyt aamul sit hiukan verta, ei mua ainakaa sattunu missää vaiheessa=((kun vuoto loppuu ni teen raskausrtestin!

jenni
joo niin sze varmaaan on aattelin vaa et oisin sen verra tienny oireet kun on jo yhtä lasta kantanu sisällään.mut emmä joo varmaa oo raskaana..nyyh..mut kai se pikkukakkone sielt viel tuleepi.kuukautisetki jo loppu eikä oo mitää oireita

jenni
koht saan selvyyden et oonko raskaana vai en , kävin eilen terveyskeskukses tekee testin ja nyt parin tunnin pääst voin soittaa siitä!en yhtää tiä mitä odottaa-ollakko vaiko eikö olla

minä
onko mahdollista että olisin raskaana? kaikenlaisia oireita on ilmennyt, kuten väsymys, kylmän väristykset, nälkä/jano, huimausta,rinnat arat ja kipeät, mahassa outoa pistelyä, närästystä, ja virtsaaminen on lisääntynyt huomattavasti. Olo on kieltämättä samanlainen kun menkkojen alkaessa..ja edellisen raskaustestin tein viime kuun alussa, eli negatiivinen oli.

sari1988
no minulla ollut jo monta viikkoa 37.2 ja 37.4 ja sitte turvottava vatsa ja menkkamaisia kipuja alavatsassa ja jomotusta ja iltapahoinvointii tai sellasta äklöö oloo ja menkat pitäs niinku alkaa torstaina ja mulla on kierto aina siinä 28/32... ja poskia kuumottaa justiinko olis tulivuori poskissa.
ja kylmä meinaa aina olla...

vierailija
Naisilla, joilla ovulaatio tapahtuu normaalisti, aamulämpö nousee noin 0,5–1,0 ˚C ovulaation jälkeen. Lämpö pysyy samalla tasolla kuukautiskierron loppuun asti ja laskee ennen kuukautisten alkamista. Ruumiinlämmön nousu johtuu keltarauhasen ovulaation jälkeen tuottaman progesteronihormonin toiminnasta.

Yhteistyössä