ensioireet

  • Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
irmeliini
Jee, täällä oli joku ketju, jossa riittää vielä kirjoittelijoita ajatusten vaihtoon. Olemme odottaneet toista lapsosta nyt 4 vuotta, mutta sitäpä vaan ei ole kuulunut. Nyt viime viikolla tehtiin inseminaatio + paljon kotitöitä :0))
Nyt on ollut suht voimakasta nipistelyä alavatsassa sekä painontunnetta alavatsassa. Pissa haisee jotenkin oudolle, mutta mitään esim. hiivaoireita ei kyllä ole. Malttamattomana tein eilen apteekin raskaustestin jossa haalea toinen viiva...(plussa)tänään Clearbluella negatiivinen tulos. Nyt vaan täytyy malttaa pari-kolme päivää odottaa vielä ennen kuin tuhlaan kolmannenkin testin. Luin vasta ensimmäisen testin jälkeen, että hormoonihoidot saattavat aiheuttaa väärän positiivisen tuloksen. Onko tästä muilla kokemuksia? Plussanneet inseminaatioin jälkeen ja tulos onkin ollut väärä?

Huh, kun jännittää...toivo ja odotus on vaan niin suuri.
 
dkdhdiss
Aivan ensimmäinen oire, jo ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa tai osasin edes odottaa mitään oireita, oli minulla huimaus. Päässä heitti, kun nousi ylös, kumartui ja välillä ihan muuten vain. Hyvin nopeasti sitten tulivat kuvaan mukaan myös pahoinvointi ja väsymys.
 
Nopa
En tiiä oonko raskaana. Alle viikko sitten alkoi kamala alamahan viiltely, joka tulee yhtäkki uudestaan ja uudestaan pitkin päivää. Siitä on sit tullu lähes koko päivän kestävä ällöolo.. Samoin oon hikoillu ihan hirveesti ja yhtäkkiä onkin kylmä. Närästys on järkyttävää aamuisin.
En todellakaan haluais olla raskaana, mutta moraalisyistä en voisi tehdä aborttiakaan...
 
Kisse00
Mä lopetin Yasminelle-pillereiden syömisen kaks kuukautta sitten. Sen jälkeen tuli kahdet menkat kahden viikon välein. Viimeisimmät alkoi 5.11.2010. En tiedä mun kiertoa, kun ei ole ehtinyt tasaantumaan. Nyt tässä 4.12. harrastin poikaystävän kanssa seksiä ilman ehkäisyä. Seuraavana iltana nännit olivat todella kipeät ja arat ja nöpöttivät koko ajan. Rinnat eivät ole yhtään kipeät. Sama jatkuu edelleen jo toista päivää ja tänään lisäksi nousi lämpöä. Olisiko mahdollista että oon raskaana? Voiko oireita tulla jo näin nopeasti? Testin voin tehdä vasta parin viikon päästä, kun en tiedä milloin noiden menkkojen pitäisi alkaa...
 
Nopa
Mä lopetin Yasminelle-pillereiden syömisen kaks kuukautta sitten. Sen jälkeen tuli kahdet menkat kahden viikon välein. Viimeisimmät alkoi 5.11.2010. En tiedä mun kiertoa, kun ei ole ehtinyt tasaantumaan. Nyt tässä 4.12. harrastin poikaystävän kanssa seksiä ilman ehkäisyä. Seuraavana iltana nännit olivat todella kipeät ja arat ja nöpöttivät koko ajan. Rinnat eivät ole yhtään kipeät. Sama jatkuu edelleen jo toista päivää ja tänään lisäksi nousi lämpöä. Olisiko mahdollista että oon raskaana? Voiko oireita tulla jo näin nopeasti? Testin voin tehdä vasta parin viikon päästä, kun en tiedä milloin noiden menkkojen pitäisi alkaa...

Ite ainakin luulisin, ettei oireet vois alkaa noin nopeesti. En sit tiiä. Kannattaa kysellä joltain "kokeneilta". :D
 
Viimeksi muokattu:
Karoli
Silloin kun mietin, että mahdanko olla raskaana, luin tätä ketjua ja päätin, että kirjoitan omat oireeni tänne muiden haaveilijoiden iloksi, kun olen vähän pidemmällä.

Mä olin tosi varma raskaudesta jo ennen plussaa. Siinä ovulaation/hedelmöityksen aikoihin mulla oli tosi kovaa huimausta, kun nousin ylös. Jouduin oikein kumartumaan takaisin pitkäksi aikaa, etten olisi kaatunut ja tätä jatkui muutaman päivän. Makuaistin häiriöitä oli myös jo tuolloin (esim. Hesen kanawrap maistui makkaralta). Seuraava oire oli kova selkäkipu. Mielialani oli superhyvä koko ajan ja olin tosi nälkäinen ja himoitsin erityisesti suolaa. Sitten tuli kiinnittymisvuoto juuri odotettuun aikaan ja sitten lievää pahoinvointia. Nänninpihat suurenivat hiukan ja nukuin kuin tukki joka yö ja näin outoja unia (yleensä heräilen paljon öisin). Pissa oli keltaisempaa, ja vähän eri hajuista, sitä tuli useammin ja koko ajan oli kova jano. Mustelmia tuli tavallista helpommin. Ruumiinlämpö oli noin asteen koholla koko ajan ja palelin. Ja tämä kaikki siis jo ennen plussaa! Kuukautisten oletettuna alkamispäivänä tein testin ja sain haalean plussan. Odotin 4 päivää lisää ja testasin selvän plussan. Plussasta eteenpäin piakkoin tulikin sitten karmea pahoinvointi, väsymys ja oksentelu, joka on vasta nyt alkanut helpottaa. Nyt 14+5 :)
 
Kyllä vissi on näin
Ite ainakin luulisin, ettei oireet vois alkaa noin nopeesti. En sit tiiä. Kannattaa kysellä joltain "kokeneilta". :D
Ainakaan raskausoireita eivät voi olla. Eihän kiinnittymistäkään ole vielä tapahtunut, joten raskaushormonia EI VOI olla vielä elimistössä. Itselläni rinnat kipeytyvät aina ovulaation jälkeen. On ihan uskon asia, jos muka hedelmöitymisen jälkeen "tuntee" raskausoireita. Jotain oireita siis voi tietenkin olla, mutta raskaudesta ne eivät mitenkään voi johtua.
 
Viimeksi muokattu:
Kisse00
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä vissi on näin;10740788:
Ainakaan raskausoireita eivät voi olla. Eihän kiinnittymistäkään ole vielä tapahtunut, joten raskaushormonia EI VOI olla vielä elimistössä. Itselläni rinnat kipeytyvät aina ovulaation jälkeen. On ihan uskon asia, jos muka hedelmöitymisen jälkeen "tuntee" raskausoireita. Jotain oireita siis voi tietenkin olla, mutta raskaudesta ne eivät mitenkään voi johtua.
Kiitos. Tunnen itseni aika hölmoksi, mutta ei aina voi kaikkea tietää. :) Ylireagoin kun haluan raskaaksi niin kovasti ja luulen kaiken johtuvan siitä. Ehkä pitäisi vaan maltillisesti odottaa. Menkkojen poisjääminenhän on paras keino asian selvittämiseksi.
 
Einokki
Säälittävää, mutta pakko kirjottaa.

Ennestään yksi lapsi. Toisen tuloa ei ole estetty, mutta viiteen vuoteen en kuitenkaan ole tullut raskaaksi. Nyt olen viitisen päivää ollut aivan varma, että olen raskaana! Ensimmäistä lasta "tehtiin" kolme vuotta ja kun lopulta tulin raskaaksi, niin yksinkertaisesti vain tiesin että nyt olen raskaana vaikkei kummempia oireita tullutkaan. Nyt on aivan sama tunne! Onko muut tunteneet näin?

Nyt on mukana ollut joitan "oireitakin". Välillä on hetkellisesti huono olo, synnytyssupistusten kaltainen kipu koko alavatsalla (paljon lievempi tietty) ja nyt on parina päivänä vatsassa paljon ilmaa. En tiedä onko edes raskausoire ;) Testannut en vielä ole, koska en pidä menkoista kirjaa niin en ole aivan varma koska menkkojen pitäisi alkaa.
 
jenni
joo nyt taas jännätään!kun miehen kanssa sextailtiin päivä ennen ovulaation alkua(tiedän ovulaation siitä kun tulee limaa niin kauheeesti)niin yleensä se limailu kestää jotai 4-5 päivää mut nyt vain kaksi!etttä voiskohan ollu tärppi tullu pikkukakkoselle!!=)katsotaan...
 
habibati
Takana 5.5:n vuoden lapsettomuustaival ja eilen testattu luomuplussa, menkkojen ollessa 2 viikkoa myohassa.

Ennen kuin menkkojen olis pitanyt alkaa huomasin ettei tuhruvuotoa tulekaan. Yleensa tuhruilen 3-4 paivaa ennen menkkoja. Vasymys oli tosi vahvaa jo siina vaiheessa. Nannit kipeytyi ehka siina vaiheessa kun menkat pari paivaa myohassa. Noin viikon paasta alkoi etova olo, hajuherkkyys ja huimaus. Palellut on jo pari viikkoa. Maha on myos ollut sekasin ja ilmaa kertynyt paljon. Janottaa enempi kuin normaalisti. Mahassa on nippaillut menkkamaisesti koko ajan, nyt vahenemaan pain.

Sanoisin etta alussa oireet on ihan samanlaiset kuin menkkoja ootellessa. Oireita ilmenee enempi kun menkat selvasti myohassa. Ehka noin viikon paasta. Nain siis minulla.
 
haalea plussaus tänään
Kuvottavaa oloa jos on vähänkin nälkäinen, pissa sameaa, nippailua alavatsalla ja välillä myös selän puolella viiltelevää kipua. Vilunväristyksiä, palelee, hampaiden pesu meinaa oksettaa. Rinnat tosi pinkeät ja aristavat eli taitaa olla kaikki perinteiset oireet...
 
jenni
niin, voikohan se olla raskaus oire että maha möyrii, niinku suoliston kohdalta, vähä ku ois paljon ilmaa mahassa, ja sattui toi möyriminen=//..ei oo yleesä ollu sellasta..et oiskoha se raskaus oire??
 
jenni
hitto ku en muista millo mul ne vime menkat oli, jos ne oli kuun alussa ni niitten ois pitäny jo tulla mut jos hiuka myöhemmi, ni ei viel..huomen meen ostaa testin, ja odotan viel 9. 1 tammikuuta asti ja teen sit testin,mut tiedän millo ovulaatio oli suunnillee ja sillo pupuiltii miehen kaa, ja sen jälkee ovulaatio limat loppui lyhyee ku yleesä ne kestää 4-5 päivää ni ny vaa 2...ja mahan möyrimistä ollu ja tänää tuntui kova pistos mahassa...jännät paikat siis,,mulla vaa on sellane aavistus et nyt o tullu tärppi pikkukakkoselle!
 
25.12. plussannut
mahaa möyri juu, ilmaa mahassa. Yksi kumma oire, joka oli heti ovulaation jälkeen.. vähäinenkin määrä alkoholia teki vuosisadan krapulan seuraavaksi päiväksi. Ja kerran oli vähän raudan makua suussa.
 
yllätys
47-vuotias 2 lapsen äiti ja nyt menkat jäi pois joulun jälkeen. Vielä en tehnyt testiä kun en tahdo uskoa todeksi että vielä voisin tulla raskaaksi.
Onko kokemuksia? Ja lisään vielä että testaan kyllä mutta vielä odotan jospa sittenkin ei....Naimisissa olen mutta olenko liian vanha äidiksi, arveluttaa.
 
jenni
eilen illaallajomottioikeenpuolista munasarjaa, ajatteli et se kiinnittymis kipu, onko se tuikkaus vai särky??niijoo, varmaa kuitenki kohdun kohalla tuntuu eikä munasarjoissa vai mite??
 
oireita
Itselläni ensimmäinen raskaus (plussasin tänään) ja aavistin vahvasti jo ennen testiä että nyt on vihdoinkin onnistanut (vähän yli vuosi yrittämistä).

Viikko oviksen jälkeen tuntui mahassa samalta kuin kuukautiset olisivat alkamassa, sellaista pientä jomotusta mutta se meni aika pian ohi. Sitten tulivat rinnat tosi aroiksi ja minulla ne eivät ole koskaan olleet arat viikkoa ennen kuukautisia, oviksen aikaan lähinnä. Ne ovat arat edelleen ja se on ollut minulla vahvin merkki raskautumisesta.

Yksi ilta siivosin kylppäriä ja kumartuessa tuntui vihlaisua vatsassa ja alaselässä, sellaista mitä ei ennen ole kyseisessä asennossa tuntunut. Lisäksi nyt viikonloppuna varsinkin olin tosi väsynyt ja menin aikaisin nukkumaan ja nukuin pitkään. Mies oikein ihmetteli unenlahjojani. Haukottelin myös töissä pitkin viikkoa.

Eli ihan tuollaista pientä "vinkkiä" tuli mistä pystyi aavistelemaan että raskaana ollaan. Toivotaan että sujuu hyvin, jännittää ja on hiukan epätodellinen olo vielä mutta eiköhän tämä tästä! :)
 
Kisse
Vauvakuume on kova ja nyt on tullut oireita, jotka saattaisivat viitata alkaneeseen raskauteen. Kuvittelenko vai voisinko oikeasti olla raskaana?

Eli siis. Mun kierto on aika pitkä eli 39 päivää. Mulla oli ovulaatio (tunnistin lämmöistä ja seksihaluista ;> ) 7.1. ja petipuuhat sattuivat sitä edeltäville ja sille päivälle. 5päivää sen jälkeen aamulla kun kävin vessassa tuli sellaista veristä vuotoa. Sitä jatkui kolme tuntia ja muuttui loppua kohti rusehtavaksi ja sitten loppui kokonaan. Luin jostain kiinnittymisvuodosta, voisiko olla sitä? Oviksesta asti on ollut nännit tosi kosketusarat ja nöpöttää koko ajan. Yleensä tämä menee ohi pari päivää oviksen jälkeen, mut nyt jatkuu edelleen. Parin päivän ajan vähän tummuneet myös. Valkovuotoa on tullut runsaasti oviksesta asti, normaalia enemmän. Eilen alkoi menkkamaiset juilimiset alavatsassa. Menkkojen kuitenkin pitäisi alkaa vasta 5 päivän päästä. Yleensä näitä tuntemuksia tulee vasta kun menkat on jo alkaneet. Lisäksi vielä on lämmöt koholla ollut oviksesta lähtien, n.37.2 vaikka normaali on 36,5. Olisiko tärpännyt? Tietenkin testi kertoo tuloksen, mutta haaveilu on kivaa. Ja olen todella malttamaton, koska viikko on pitkä aika odottaa. :) :) Onnea plussanneille!!
 

Yhteistyössä