ensioireet

• Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
määvain
Itse testailin tänä aamuna negan mutta onhan tässä vielä menkkoihin aikaa. Nyt kp 25/27-30. Mun oireita on ollu:
- lämmöt korkeella
- alkoholia ei tee mieli yhtään
- oudot tuntemukset vatsassa ja nivusissa
- eilen aamulla alkoi flunssa

naane
kohta pääsen testailemaan. Testi odottaa jo että tulis pissahätä XD
Testasin eilen aamulla ja negaa näytti, mutta roskishaamu tuli kuitenki (aika selkeä haamuksi) mulla ollut tällaisia oireita mm.
-lämpöä
-tukkoinen olo
-ei tee mieli juua mitään alkoholi juomia
-vessahätä kokoajan (paitsi ei just nyt ku pitäs olla :)
-vasemman puolen alavatsaa jomottaa välillä
-rinnat hiemnan arat

^mmm
Mitä luulette?

- hikoilua
- ilmavaivoja
- paleltaa
- pääkipua
- menkat myöhässä pari päivää

Kovasti toivin pienokaista, mutta nämä tuntemukset ovat olleet ennenkin ja aina negatiivinen tulos.
Ehkä vain omaa mielikuvitusta?

Bianca83
Alkuperäinen kirjoittaja simpsa:
Vihdoin voin minäkin kirjoitella plussan jälkeisiä tuntemuksia. Yritystä takana lähes vuosi ja oli jo alkanut huolettamaan koko tärpin saaminen. Hailakan plussan tein jo 29/30-35, joka vahvistui kunnon plussaksi kp 34/30-35. Laskettu aika on todennäköisesti touko-09 alkupuolella. Niitä oireita:

- ennen kunnon plussaa ei mitään oireita, ei edes normaaleja menkkajuilintoja
- plussan jälkeen:
- hirveä hikoilu,
- stressaaminen on vähentynyt (yleensä aina stressiä ihan kaikesta; on jotenkin rauhallinen olo),
- alavatsa juilintoja,
- vas.munasarjan juilintoja,
- alaselkä juilintoja
- ihan hirveä "suonenveto" alaselästä lonkkien kautta etureisiin, varsinkin öiseen aikaa en meinaa saada nukutuksi sen vuoksi, pitää jalkoja liikutella jatkuvasti
- rinnat kipeytyneet, ei voi nukkua mahallaan

Suurin piirtein tuossa järjestyksessä oireet ovat ilmaantuneet. Jos joku päivittelee listaa, minut saapi lisätä siihen, nyt on laskujeni mukaan viikko 4+6.
Joo mulla kans samoja oireita kuin teillä ja nyt iski kamala jano :( koko ajan pitää juoda mehua tai teetä että auttais mutta suu kuivuu melkein heti juonnin jälkeen..Tuntuu että pitäisi olla jokin juoma letku koko ajan kiinni ettei tarttisi hypäätä jääkaapil :p Olisi varmaan testin paikka minulla kestäny noita kipuja jo 2 viikkoa.Noista oiresita en ole varma kun en ole vielä ollut kertaakaan raskaana mutta kun näitä juttuja lukee nii voisi olettaa että olen raskaana.

Cameruni
Moi kaikki,
Ollaan yritelty jo kohta 2 vuotta. Nyt paivia mennyt 31/28 (kierto yleensa 29 pvaa). Nipistelyja ollut oviksesta saakka, mutta viime kierrossa oli samanlailla ja tyhjaa tuli :(
Mutta nyt
-narastaa,
-tuntuu ihan pikkusen flunssaselta: kurkkua kuivaa ja kutittaa, yks paiva tuntui etta lammot oli ylhaalla (en tosin testannut, mutta yleensa tunnen jos olen kuumeinen).
- paansarkya - sellasta vaimeaa, mutta koko ajan lasna.
- Ei vasyta muuten kuin aamuisin, koska en pysty kunnolla nukkumaan (stressiako?).
- Vatsa ollut turvoksissa koko viikon ja vatsa kovalla.
- pikkusen oklottaa, tai on sellanen tunne etta nyt jos nousis autoon kuoppaselle tielle niin tulis yrjo alta aikayksikon
- ja hiivantulehduksen oireitakin...

En uskalla testata, koska olen jo kaks kertaa haaskannut testeja. ja yleensa menkat on alkaneet heti kun olen testannut - siis samana paivana.
Mietityttaa, joska ne nyt ois nuo muutamat paivat "myohassa" vain siksi etta toissa on aikalailla stressia... Ja toisaalta, olen lueskellut teidan kanssasiskojen oireita ja nyt varmaan vain kuvittelen itseni oireilevaksi..

Onks testi pakko tehda aamuvirtsalla? Muuten tekisin huomenna illalla niin voin sitten paattaa saanko ottaa illan kemuissa viinia vaiko enko...

Jannaa...:)

hjöpö
nyt alkaa huolestuttaa...
MULLA:
-närästystä
-pahoinvointii (erityisest aamusin ja iltasin ja myös töissä kavitauon aikana)
-rintoi vihloo ja vatsaa nipistelee välil
-vatsa turvonnu
-koko ajan vätystää
-palelee vaikka makais kahen peiton alla
-kusella tulee käytyy tosi monta kertaa päivän aikana

no onneks mul on pillerit :D yritän luottaa niitten vaikutusvoimaan vaikka unohinki viime liuskas kolme peräkkäistä pillerii.

taas äidiksi?
Eli minukin oireiden perusteella toivoa on?

-oviksesta lähtien aina vaan kipuilua alavatsalla ja alaselän puolella
-valkovuotoa
-vatsa sekaisin ja ilmavaivoja
-nännit turvonneet ja verisuonet paistaa sinisenä plus rinnat tosi kipeät
-palelu
-väsymys

Minmie-79
Raskaustesti kertoo virtsassa olevan raskaus, eli hcg hormoonin olemassaolon. Tämä näkyy aikaisintaan vasta niihin aikoihin, kun kuukautisten pitäisi alkaa. Ennen kuukautisia arvo on liian pieni, että testi sitä noteeraa. Kuukautisten jälkeen voi toki testata, mutta useimmiten se on turhaa. Eikös ns valemenkat oo aika harvinaisia...

lalalaa
juu kyllähän oma järkikin sanoo niiden olvan harvinaisia, mutta silti pelko, kun tuttavan 30 vuotis juhlat tulossa, joten alkoholi kuuluu linjaan, (eihän se pakollista ole, mutten tahdo kieltäytyäkään:) , sitten kun on ollut outoja tuntemuksia vatsassa, niin mietin vain että jos teen testin 2vk menkkojen loppumisesta, onko tulos mitenkin varteen otettava? kiitos taas jos jaksatte vastata, vaikeki tämä nyt tälle palstalle kuuluisikaan..

Miu79
Ihanaa kun löytyi viimein oikea palsta. Ensioireita olen koittanut itsekin vaivihkaa kysellä ja katsella netistä. Joillakin palstoilla keskustelu on mielestäni ollut vähän ahdistavaa.

En ole raskaana - tietääkseni - mutta palstalle kerrottuja oireita olen kokenut tämän ja toissakertaisen kierron aikana. Toissakerralla kyseessä taisi olla km, jota en kuitenkaan saanut testeillä "kiinni". Silloin paleli hillittömästi, rinnat olivat niin arat etten pystynyt kävelemään rappuja alas.

Vaikkei tämä tänne kuulukaan, niin: Ovulaatiolaskurit eivät ole kohdallani päteneet johtuen jokseenkin epäsäännöllisestä kierrosta. Yhtäkään ovista en ole tikkutesteillä saanut kiinni, vaikka toisinaan olen aloittanut testaamisen 2-3päivää ennen laskureiden "osoittamia" päiviä. Ovulaatio-oireita mulla on tosin ollut näin jälkikäteen ajateltuna ennen kuin olen tikkutestaamisen aloittanut.

Viime viikolla tuntui ovulaatiokivut ja siitä lähtien vatsa on ollut kipeä, etova olo, väsymystä, päänsärkyä - mutta rinnat eivät ole olleet samalla lailla arat kuin edellisellä kerralla. Odottelen innolla testaamaan pääsyä.

Jonkun verran on noita pissatikkuja roskiksestakin tullut kaivettua - ihanaa etten ole ainut vauvakuumehoireinen ;) Tsemppiä kaikille ja kiitos vinkeistä!

Cameruni
Alkuperäinen kirjoittaja Cameruni:
Moi kaikki,
Ollaan yritelty jo kohta 2 vuotta. Nyt paivia mennyt 31/28 (kierto yleensa 29 pvaa). Nipistelyja ollut oviksesta saakka, mutta viime kierrossa oli samanlailla ja tyhjaa tuli :(
Mutta nyt
-narastaa,
-tuntuu ihan pikkusen flunssaselta: kurkkua kuivaa ja kutittaa, yks paiva tuntui etta lammot oli ylhaalla (en tosin testannut, mutta yleensa tunnen jos olen kuumeinen).
- paansarkya - sellasta vaimeaa, mutta koko ajan lasna.
- Ei vasyta muuten kuin aamuisin, koska en pysty kunnolla nukkumaan (stressiako?).
- Vatsa ollut turvoksissa koko viikon ja vatsa kovalla.
- pikkusen oklottaa, tai on sellanen tunne etta nyt jos nousis autoon kuoppaselle tielle niin tulis yrjo alta aikayksikon
- ja hiivantulehduksen oireitakin...

En uskalla testata, koska olen jo kaks kertaa haaskannut testeja. ja yleensa menkat on alkaneet heti kun olen testannut - siis samana paivana.
Mietityttaa, joska ne nyt ois nuo muutamat paivat "myohassa" vain siksi etta toissa on aikalailla stressia... Ja toisaalta, olen lueskellut teidan kanssasiskojen oireita ja nyt varmaan vain kuvittelen itseni oireilevaksi..

Onks testi pakko tehda aamuvirtsalla? Muuten tekisin huomenna illalla niin voin sitten paattaa saanko ottaa illan kemuissa viinia vaiko enko...

Jannaa...:)
Ei tullut tastakaan mitaan :(
Negatiivia pukkas ja menkat (ihmeen kivuttomat) alkoivat viisi paivaa myohassa.

No ei kun uutta yritysta kehiin, vaikka alkaakin toivo jo menna.

Onnea kaikille toiveikkaille veikkaajille :)

Minä vain :)
Kysyisin tällaista asiaa, kuinka mahdollista on että kuukautiset tulevat raskauden aikana? Hieman pelottaa kun noita oireita lukee, nimittäin niistä jokainen tuntuu jollain lailla osuvan muhun, tai sit oon vaan niin vainoharhanen :D

Neiti oulusta
Minulla tälläinen oire viikkoa ennen menkkoja meni rinnat "todella aroiksi", noh menkat tuli ja meni, tosin niukempana nyt reilu viikko siitä kun menkat on loppuneet ja rinnat on edelleen tosi arat. eli noin 3viikkoa ollut jos tosi arat ja mielestäni turvonneet myös. pillerit olen lopettanut n.4kk sitten.

Neiti oulusta
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti oulusta:
Minulla tälläinen oire viikkoa ennen menkkoja meni rinnat "todella aroiksi", noh menkat tuli ja meni, tosin niukempana nyt reilu viikko siitä kun menkat on loppuneet ja rinnat on edelleen tosi arat. eli noin 3viikkoa ollut jos tosi arat ja mielestäni turvonneet myös. pillerit olen lopettanut n.4kk sitten.
Niin ja olen ollut todella pahalla tuulella jo monta viikkoa.
Koko ajan tuntuis, että valuu jotain....

odottavako
Mulla samanlaisia kipuja ku ennen menkkoja, pientä vuotoaki tullu pari päivää mutta huomattavasti niukempaa ku norm.. Onko muilla ollu samanlaista ennen raskautta vai onkohan nää vaan tosi niukat menkat?

Maiza
Täällä hedelmöityhoitoja takana muutama vuosi, pillerit jäi poi 6 vuotta sitten..Alkionsiirto tehtiin 1,5 viikkoa sitten ja melkein noi kaikki yllä kuvatut oireet on nyt ilmaantuneet ekaa kertaa koskaan..(en ole kertaakaan ollut raskaana)
Jännittää aivan hirveästi, kun on niin paljon yritystä takana. Yhtenä hetkenä laittaa oireet toiveikkaan mielikuvituksen piikkiin, kunnes nukahtaa kesken päivän bussiin tai melkein kauppamatkallekin;) Vessassa joutuu ramppaamaan yöt päivät läpeensä, omenan syömisen kesken meinaa tulla oksu, kylmänväreet vavisuttaa, yöllä on pyjaman vaihto edessä, kun on niin märkä hiestä. Menkkojen olisi pitänyt alkaa tänään (todella säntillinen 28 pv kierto)..On jäänyt alkuvuodot pois kokonaan ja eilen illalla nipisti hassusti alavatsaa. Päätä särkee, kuvottaa, etoo, huimaa. Välillä supertarmokkuus yllättää, sitten yhtäkkiä nuokkuu pöydän ääressä. Itku tulee mainoksista, hermot menee tosi pienestä..Jännääjännää. Ensi viikolla vasta saa testata, ettei hormonihoito hämää tulosta. Onnea kaikille raskaanaolijoille ja lapsen saaneille, olette tosi onnekkaita! Tsemppiä yrittäjille!!

Eva68
Huokailen tässä lukiessani ketjua. Olen 40 ja uudessa suhteessa ihanan miehen kanssa, hänellä ei ole lapsia, itselläni 12 ja 14-vuotiaat. Nyt on oltu ilman ehkäisyä 4 kuukautta, edellisestä ovulaatiosta reilu viikko. Rinnat on valtavan kipeät ja viluttaa ja väsyttää...toivon tosiaan että olis plussalla :)

ed.lisää
Niin, niistä oireista :
Ekat, tuplat on IVF:llä tehdyt, oireita en ainakaan huomannut muuta kuin rintojen arkuus, joka muuttui ihan tuskaksi myöhemmin.
Ei muita oireita, ei kuvotusta tms. koko aikana.

Toisella kerralla huomasin vain hengästyväni työ,-ja tarhamatkalla,
syy selvisi kun olin jo rv 11....mulla on aina ollut kovin epäsäännöllinen kierto,
enkä edes kuvitellut ikinä raskautuvani luomusti.
Myöhemmin tuossakin raskaudessa alkoi rinnat kipeytymään.
Ei kuvotuksia, hajut terävöityi kyllä.
Kummallakin kerralla tuo pissalla juoksu on ollut loppuaikojen vaivana,
käyn todella usein kyllä muutenkin ( olen aina käynyt )

Nyt "oireita (?)" : viluttaa kokoajan,
pieni outo kuvotuksen tunne aamupäivästä ja iltayöstä ... tää on tapahtunut 2-3:n viime vuorokauden aikana, rinnat on jotenkin "pinkeät".
Hajut terävöityneet.
Ehkä nämä oireet enteilee myös tulevia menkkoja, tiedä sitten...

Yhteistyössä