Täti
kaksoistutkinnon suorittaneen, piti sanomani.Alkuperäinen kirjoittaja Täti;26556039:Hyvä Todellakin teette arvokasta työtä!
Terv. tuoreen kaksoistutkinnon (lähihoitaja + YO) nuoren ylpeä täti
kaksoistutkinnon suorittaneen, piti sanomani.Alkuperäinen kirjoittaja Täti;26556039:Hyvä Todellakin teette arvokasta työtä!
Terv. tuoreen kaksoistutkinnon (lähihoitaja + YO) nuoren ylpeä täti
No mun ei enää tartte, koska muistan lukiofysiikasta, että veden keittäminen lämpimäksi kuuman sijasta onnistuu riittävän korkealla. Eli otetaan vettä ja kattila ja tikut ja jotain poltettavaa, ja kiivetään riittävän korkealle vuorelle. Muistelen jotain sen tapaista, että Everestin laella kiehuu kolmessakympissä vesi.Se että millä perusteella sä pidät jotain yksin kertaisena niin son ihan sun mielipide.
Mä olen kans törmännyt aika moneen kouluttautuneeseen ihmiseen joka on tosi yksin kertainen jossain käytännön asiassa. Pitää lukea pitkä opus että osaa keittää teehen lämmitä vettä.
Ja parin tapauksen perusteella yleistät koskemaan kaikkia lähihoitajia? Lähihoitaja on ammatti. Useimmat valitsevat ammattinsa sen perusteella, mistä asioista he ovat kiinnostuneita, ovatko käytännönläheisiä, teoreettisesti suuntautuneita vai taiteellisesti lahjakkaita, haluavatko auttaa tai palvella ihmisiä tai rakennella koneita jne. Lisäksi taustalla vaikuttavat vanhempien ja tuttavien ammattiesimerkit sekä heidän saamansa kannustus paitsi opiskeluun, myös omien haaveiden kuuntelemiseen.ja sellaisina, joilla ei ole paljon älyä eikä opiskelu kiinnosta.
Sukulaislapsista noihin kouluihin ovat menneet ne, jotka eivät paljon muualle pääsisi. Huonoilla todistuksilla. Ovat ajattelultaan perussuomalaista tasoa.
Sä kirjoitat kyllä Keittis fiksua tekstiä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26556827:Minäkin arvostin nuorena korkeaa koulutusta. Opiskelin sairaanhoitajaksi, joka ei ollut mikään akateeminen loppututkinto ja joskus siitä jopa kärsinkin, kun muu suku ja ympäristö oli niitä, jotka olivat älykkäämpiä ja ymmärtäneet hakeutua hienompiin ja paremmin palkattuihin tehtäviin. Vaihdoin sitten alaa ja jotkut wanhat palstalaiset saattavat vielä muistaakin, miten myös minun mielestäni isompi palkka ja "hienompi asema" olikin cool. Että kyllähän te muutkin tänne ylemmälle oksalle kiipeätte, jos vaan vähänkin viitsitte. Nyt hävettää..taisi nousta silloin Keittiksellä kusi päähän. Vasta viime vuosina olen oivaltanut, että on typerää uhrata työelämälle yhtään enempää kuin mitä haluaa. Mitä korkeampi koulutus, sitä todennäköisemmin joudut ainakin ajoittain kantamaan työasioitasi kotiin. Työasiat kuitenkin pitäisi unohtaa välittömästi, kun työaika päättyy ja suljet työpaikan oven. Onnekkaita ovat ne, jotka ovat valinneet sellaisen ammatin, että työasiat tosiaan jäävät sinne työpaikalle. "Oikea" elämähän on kuitenkin ihan jossain muualla kuin työpaikalla
Arvaa, kuka ryhtyi yrittäjäksi?Sä kirjoitat kyllä Keittis fiksua tekstiä.
Jaarittelijana, jahkailijana ja ketjun aiheen vierestä kirjoittavana palstaukkona aloitan taas erään paatoksen, ei suoranaisesti ketjun aiheeseen liittyen.
Ensinnäkin tuosta korkeasta koulutuksesta; minäkin arvostin 20-kesäisenä pojankloppina koulutusta todella korkealle, mutta näin 16 vuotta myöhemmin ja lähes 20 vuotta yrittäjänä toimimisen jälkeen, olen huomannut, että koulutus ei tarkoita automaattisesti ammattitaitoa.
Toki nämä kaksi asiaa korreloivat toisiaan, mutta ne eivät ole automaattisesti yhteydessä toisiinsa - oppia voi myös työn kautta, ja sitä oppimistapaa olen oppinut arvostamaan. En välttämättä sitä yhtä paljon, minkä saa koulun penkistä - kantapään kautta tulee ne parhaat opit.
Sitten tuo, että työasiat olisi hyvä jättää kotiin - se on totta, mutta korkea koulutuskaan ei tarkoita välttämättä sitä, että ne työasiat saa jättää sinne kotiin.
Itse olen vain tradenomi YAMK, mutta vientialan yrittäjä - ajan autoa monta tuntia päivässä/olen toimistolla sitten loppuajan - työpäivät pääsääntöisesti 10-13 h pitkiä.
Ja kun kotiin tulen tuon päivän jälkeen, ei työt lopu silloinkaan - puhelin soi, ulkomailta soitellaan 24/7, sähköpostiin pitää vastailla kotonakin...
Toki palkka palkitsee, mutta silti.
Älkää ruvetko yrittäjiksi, se palkistee, mutta on myös HIRVEÄÄ rääkkiä !
Et kai vain SINÄ ??Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26557078:Arvaa, kuka ryhtyi yrittäjäksi?
Kyllä vain. Ja niinkuin mä yrittäjäperheen lapsena aina vannoin, että MINUSTA ei koskaan tule yrittäjää. Noh, kuus vai seitsemän vuotta olen nyt yrittäjän ollut.Et kai vain SINÄ ??
Musta tässä tärkein lause oli tuo "on typerää uhrata työelämälle yhtään enempää kuin mitä haluaa". Mutta jos ihan oikeasti haluaa uhrata työelämälle esim. sitä vapaa-aikaa niin mikäs siinä. En mä ymmärrä tuota alemmankaan koulutuksen glorifoimista, miten vain he ymmärtävät mikä on elämässä tärkeätä. Toiset tekevät työtä, josta ihan oikeasti pitävät niin paljon, että tekevät mielellään töitä kotonakin. Ei se tarkoita sitä etteivätkö he ehtisi elää myös sitä "oikeaa" elämää. En mä myöskään viitsisi sanoa päin naamaa kenellekään aivokirurgille tai rauhanturvaajalle, että pitäisi sunkin keskittyä siihen oikeeseen elämään eikä tuhlata elämääsi auttamalla muita. Oltais aika pulassa jos kaikki tekisivät vain mahdollisimman helpooa ja lyhyttä päivää.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26556827:Minäkin arvostin nuorena korkeaa koulutusta. Opiskelin sairaanhoitajaksi, joka ei ollut mikään akateeminen loppututkinto ja joskus siitä jopa kärsinkin, kun muu suku ja ympäristö oli niitä, jotka olivat älykkäämpiä ja ymmärtäneet hakeutua hienompiin ja paremmin palkattuihin tehtäviin. Vaihdoin sitten alaa ja jotkut wanhat palstalaiset saattavat vielä muistaakin, miten myös minun mielestäni isompi palkka ja "hienompi asema" olikin cool. Että kyllähän te muutkin tänne ylemmälle oksalle kiipeätte, jos vaan vähänkin viitsitte. Nyt hävettää..taisi nousta silloin Keittiksellä kusi päähän. Vasta viime vuosina olen oivaltanut, että on typerää uhrata työelämälle yhtään enempää kuin mitä haluaa. Mitä korkeampi koulutus, sitä todennäköisemmin joudut ainakin ajoittain kantamaan työasioitasi kotiin. Työasiat kuitenkin pitäisi unohtaa välittömästi, kun työaika päättyy ja suljet työpaikan oven. Onnekkaita ovat ne, jotka ovat valinneet sellaisen ammatin, että työasiat tosiaan jäävät sinne työpaikalle. "Oikea" elämähän on kuitenkin ihan jossain muualla kuin työpaikalla
Mä olen kanssa yrittäjäperheen lapsi - tai no äiti oli yh ja isä yrittäjä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26557124:Kyllä vain. Ja niinkuin mä yrittäjäperheen lapsena aina vannoin, että MINUSTA ei koskaan tule yrittäjää. Noh, kuus vai seitsemän vuotta olen nyt yrittäjän ollut.
Suomessa on varmaan tuhansia ihmisiä, jotka ovat tehneet tuollaisen työuran, että en nyt ihan tuon perusteella menisi väittämään että tunnen ap:nEi oo totta!!! Jos sä et valehtele kuin ihan pikkasen tosta työurastasi, niin mä tunnen sut! En voi uskoa että olet noin säälittävä ihminen!! Hyvä tietää...
Mä olen it-alan yrittäjä, softapuolella. Ryhdyin yrittäjäksi vasta päälle nelikymppisenä. Enkä kyllä kadu, vaikka tokihan tässä tekemistä on. 22 viikkoa pitämätöntä lomaa kertynyt kuudessa vuodessa, jos vertaa palkansaajiin. Ja tämä nyt menossa oleva lomani on ensimmäinen, jolloin en edes päivystä. Mä olen opetellut vuosien varrella positiivista ajattelua ja yrittäjyyden yksi hieno asia onkin, että ei tarvitse tehdä ylitöitä. On vain töitä ja jos tekee paljon töitä, voi joskus saada vapaatakinMä olen kanssa yrittäjäperheen lapsi - tai no äiti oli yh ja isä yrittäjä.
Ja en olisi ruvennut yrittäjäksi, ellei isä olisi ylioppilaslahjaksi iskenyt firman osakkeista kolmasosaa mun nimiini.
Sen jälkeen sitä onkin tehty töitä 17 vuotta ahkerasti.
Minkä alan yrittäjä olet, jos saa udella ?