En nyt ihan koko ketjua jaksa kahlata, mutta sivun 6 viestien perusteella kyselen, onko ap siis sitä mieltä, että huonosti palkatulle alalle hakeutuminen on merkki tyhmyydestä?
Aloittajalle ei varmaan ole tullut mieleen, että joku voisi opiskella lähihoitajaksi koska haluaa tehdä ammatikseen hoitotyötä... Itse kävin ensin lukion ja sen jälkeen opiskelin lähihoitajaksi. Työskentelen vanhainkodissa (tai no nyt oon äitiyslomalla) ja todella viihdyn työssäni. Tekeekö se, että haluan auttaa ja työskennellä ihmisten kanssa minusta yksinkertaisen?
Ei oo totta!!! Jos sä et valehtele kuin ihan pikkasen tosta työurastasi, niin mä tunnen sut! En voi uskoa että olet noin säälittävä ihminen!! Hyvä tietää...
Miten niin useimmat pääsee. Nytkin haki moneen kouluun jotain 250-300 ihmistä lähihoitajaksi ja vain 25 sai opiskelupaikan. MIssä kohtaa on se "useimmat"? :OOon itsekkin sitä mieltä, että sinne usein hakeutuu ihmiset, jotka ei muuta tekemistä keksi, ja useimmat sisään pääsevät. Mutta kuinka moni heistä ikinä valmistuu. Ei se mitään helppoa opiskelua ole, tarkkaa hommaa ja hyvä niin.
Vastaa nyt ap mun kysymykseeni vai etkö osaa?Mä valmistuin ensin lähihoitajaksi ja sitten sairaanhoitajaksi. Muutuinko mä tyhmästä viisaaksi siinä vaiheessa kun menin sairaanhoitajakouluun vai missä vaiheessa tämä muutos tapahtuu? Siis viitaten sun aloitukseen että kaikki lähihoitajat on tyhmiä?
Mikä on ammattisi on ja onko siinä ammatissa työskentelevät viisaita?
Elä kauhistu. Se on siis minun kokemukseni, omasta tuttavapiiristä. Kun ovat hakeneet ensin kouluihin mitkä kiinnostaa ja kun eivät ole päässeet, niin tuonne sitten.Miten niin useimmat pääsee. Nytkin haki moneen kouluun jotain 250-300 ihmistä lähihoitajaksi ja vain 25 sai opiskelupaikan. MIssä kohtaa on se "useimmat"? :O
Oletko koskaan kuullut Mensasta? (jos et ole, niin tutustu ihmeessä ja liity, koska älykkyytesi loistaa joka kommentissa Suomen Mensa ry)
Minua kiinnostaisi miten tunnet niin monia lähihoitajia, että pystyt arvioimaan koko ammattikunnan älykkyyttä?
Itse olen Mesan jäsen (ollut 16-vuotiaasta asti) ja lähihoitajaopiskelija. Yleissivistävä koulutus ei ole kiinnostanut minua koskaan, olen kiinnostunut monista asioista ja mielummin opiskelen vain minua kiinnostavia asioita itse, kuin pintapuolisesti vähän sitä sun tätä lukiossa. Tästä syystä en ole koskaan jaksanut käydä lukiota loppuun asti, mielenkiintoni ei yksinkertaisesti riitä, vaikka älykkyydessäni ei liene mitään vikaa. Näinollen jatko-opinnot korkekoulussa eivät ole tulleet kysymykseenkään, enkä kyllä ole sallaisita koskaan edes haaveillut.
Töitä olen tehnyt koko aikuisikäni ja itseni sillä elättänyt, kun tarjoutui mahdollisuus opiskella ilman suurta taloudellista menetystä, niin päätin lähteä opiskelemaan lähihoitajaksi, enkä ole katunut päivääkään. Opiskelen aikuispuolella, meillä nuorimmat opiskelijat ovat 20-vuotiaita, vanhimmat yli viisikymppisiä, naisia, miehiä, entisiä tehdastyöläisiä, yrittäjiä, siivoojia, insinöörejä, jne... Itse en voi sanoa että yksikään opiskelukavereistani olisi keskimääräistä vähä-älyisempi, enkä ole koskaan kohdannut sellaisia työelämässäkään.
Mensan jäsenissä on ihmisiä kaikista ammattiryhmistä, ikä- ja yhteiskuntaluokista, ainoana yhdistävänä tekijänä älykkyys. Yksi Mensan kautta tuntemistani ystävistäni on myös lähihoitaja/perushoitaja, yksi on tehdastyöläinen, yksi laitoshuoltaja, suurin osa korkeakoulututkinnon suorittaneita, mutta läheskään kaikki heistä eivät pärjäisi ikinä lähihoitajan työssä, joka vaatii ennen kaikkea tunneälykkyytä, empatiaa, sosiaalisuutta, paineensietokykyä, käytännönläheisyyttä, maalaisjärkeä; ominaisuuksia, joita ei läheskään kaikilla keskimääräistä älykkäämmillä ihmisillä ole.
Aha. Minun kokemukseni on ihan toinen. Kuka tahansa ei todellakaan pääse sinne eikä se ole kuin harvoille paikka jonne mennään vaan siksi kun ei muualle pääsisi. Merkonomiksi, laitoshuoltajaksi, suurtalouskokiksi jne on moni menny "kun ei keksi muutakaan" mutta ei todellakaan lähihoitajaksi. Jos käy kattomassa kouluun hakeneitten ja sinne päässeitten määriä niin ei todellakaan voi sanoa että sinne pääsisi kuka tahansa.Elä kauhistu. Se on siis minun kokemukseni, omasta tuttavapiiristä. Kun ovat hakeneet ensin kouluihin mitkä kiinnostaa ja kun eivät ole päässeet, niin tuonne sitten.
Typerästi muotoilen tekstini.
Aha. Minun kokemukseni on ihan toinen. Kuka tahansa ei todellakaan pääse sinne eikä se ole kuin harvoille paikka jonne mennään vaan siksi kun ei muualle pääsisi. Merkonomiksi, laitoshuoltajaksi, suurtalouskokiksi jne on moni menny "kun ei keksi muutakaan" mutta ei todellakaan lähihoitajaksi. Jos käy kattomassa kouluun hakeneitten ja sinne päässeitten määriä niin ei todellakaan voi sanoa että sinne pääsisi kuka tahansa.
Mä valmistuin ensin lähihoitajaksi ja sitten sairaanhoitajaksi. Muutuinko mä tyhmästä viisaaksi siinä vaiheessa kun menin sairaanhoitajakouluun vai missä vaiheessa tämä muutos tapahtuu? Siis viitaten sun aloitukseen että kaikki lähihoitajat on tyhmiä?
Mikä on ammattisi on ja onko siinä ammatissa työskentelevät viisaita?
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26558713:En nyt ihan koko ketjua jaksa kahlata, mutta sivun 6 viestien perusteella kyselen, onko ap siis sitä mieltä, että huonosti palkatulle alalle hakeutuminen on merkki tyhmyydestä?
Taidanpa tuntea sinut. Ja ei kyllä yllätä tämä aloitus, on siinä sosiaalisilta taidoiltaan aika surkea ihminen, hienostelija, nostaa itsensä jalustalle, nokka pystyssä.