[QUOTE="aloittaja";26553633]Tämä on ainut ammattiryhmä, jossa olen huomannut, että on aika vähäinen tuo älyn loisto. Jopa tehtaan työläisissä olen tavannut fiksuja, ajattelemaan kykeneviä ihmisiä.
En pidä ketään parempana tietyn koulutuksen vuoksi, mutta älykkäämpänä.
Ja kunnes toisin todistetaan (eli tapaan älykkään lähihoitajan) niin kokemusperäinen tilanteeni on tämä. Ja kun joku sukulainen kertoo, että meidän Lissu menee lähihoitajakouluun, hymyilen ja onnittelen iloisesti, koska onhan se aina parempaa opiskella kuin jäädä kotiin makaamaan, mutta ajattelen että no niin justiinsa, ei ole Lissua paljon opiskelu napannut.[/QUOTE]
Oletko koskaan kuullut Mensasta? (jos et ole, niin tutustu ihmeessä ja liity, koska älykkyytesi loistaa joka kommentissa
Suomen Mensa ry)
Minua kiinnostaisi miten tunnet niin monia lähihoitajia, että pystyt arvioimaan koko ammattikunnan älykkyyttä?
Itse olen Mesan jäsen (ollut 16-vuotiaasta asti) ja lähihoitajaopiskelija. Yleissivistävä koulutus ei ole kiinnostanut minua koskaan, olen kiinnostunut monista asioista ja mielummin opiskelen vain minua kiinnostavia asioita itse, kuin pintapuolisesti vähän sitä sun tätä lukiossa. Tästä syystä en ole koskaan jaksanut käydä lukiota loppuun asti, mielenkiintoni ei yksinkertaisesti riitä, vaikka älykkyydessäni ei liene mitään vikaa. Näinollen jatko-opinnot korkekoulussa eivät ole tulleet kysymykseenkään, enkä kyllä ole sallaisita koskaan edes haaveillut.
Töitä olen tehnyt koko aikuisikäni ja itseni sillä elättänyt, kun tarjoutui mahdollisuus opiskella ilman suurta taloudellista menetystä, niin päätin lähteä opiskelemaan lähihoitajaksi, enkä ole katunut päivääkään. Opiskelen aikuispuolella, meillä nuorimmat opiskelijat ovat 20-vuotiaita, vanhimmat yli viisikymppisiä, naisia, miehiä, entisiä tehdastyöläisiä, yrittäjiä, siivoojia, insinöörejä, jne... Itse en voi sanoa että yksikään opiskelukavereistani olisi keskimääräistä vähä-älyisempi, enkä ole koskaan kohdannut sellaisia työelämässäkään.
Mensan jäsenissä on ihmisiä kaikista ammattiryhmistä, ikä- ja yhteiskuntaluokista, ainoana yhdistävänä tekijänä älykkyys. Yksi Mensan kautta tuntemistani ystävistäni on myös lähihoitaja/perushoitaja, yksi on tehdastyöläinen, yksi laitoshuoltaja, suurin osa korkeakoulututkinnon suorittaneita, mutta läheskään kaikki heistä eivät pärjäisi ikinä lähihoitajan työssä, joka vaatii ennen kaikkea tunneälykkyytä, empatiaa, sosiaalisuutta, paineensietokykyä, käytännönläheisyyttä, maalaisjärkeä; ominaisuuksia, joita ei läheskään kaikilla keskimääräistä älykkäämmillä ihmisillä ole.