En voi mitään mutta pidän lähihoitajia vähän yksinkertaisina

• Viestiketjun aloittaja ei provo
  • Ensimmäinen viesti
ei provo
ja sellaisina, joilla ei ole paljon älyä eikä opiskelu kiinnosta.

Sukulaislapsista noihin kouluihin ovat menneet ne, jotka eivät paljon muualle pääsisi. Huonoilla todistuksilla. Ovat ajattelultaan perussuomalaista tasoa.

Eikä ole provo.

"vieras"
Mun tuttavapiirin parhaat paperit (vanhan ajan 6 laudaturia) kirjoittanut sukulaistyttö meni opiskelemaan apuhoitajaksi. On hemmetin hyvä työssään, sosiaalinen ja tykkää ihmisistä. Olis se varmaan ollut hyvä lääkärinäkin, mutta itse valitsi näin.

just
Jos lähihoitajat on sun mielestä yksinkertasia niin mihis kastiin lasket insinöörit jotka kyllä lukee muttei töitä osaa tehdä? Lähihoitajan työ on fyysisesti ja henkisesti raskasta. Eikä ne opinnot mitään helppoja ole hyvillä papereilla peruskoulunsa päättäneillekkään

"Satu"
Pakko kommentoida: olen lähihoitaja JA kokki. Onko se yksinkertaisuuden huipentuma?

Mua ei kiinnostanut lukio- opiskelu, vaan halusin tehdä muutakin kuin kuluttaa "pyllyäni penkissä"...

"aloittaja"
Ihmettelen ettei edes sairaanhoitajaksi.

[QUOTE="vieras";26553197]Mun tuttavapiirin parhaat paperit (vanhan ajan 6 laudaturia) kirjoittanut sukulaistyttö meni opiskelemaan apuhoitajaksi. On hemmetin hyvä työssään, sosiaalinen ja tykkää ihmisistä. Olis se varmaan ollut hyvä lääkärinäkin, mutta itse valitsi näin.[/QUOTE]

"lähihoitaja"
Olet idiootti! Itsehän valmistuin kiitettävin paperein aikoinani, kuten monet muutkin luokkatovereistani. JOKA kouluun mahtuu niitä joita ei opiskelu kiinnosta, mutta on myös niitä joita se kiinnostaa. Ja oletko koskaan ajatellut että on myös ihmisiä jotka haluaisivat kovasti opiskella ja yrittävätkin, mutta esimerkiksi lukihäiriön takia se on vaikeaa. Huh huh.

"aloittaja"
Insinöörejä pidän palikka-aivpoina, jotka osaavat ehkä matikkaa hyvin, muttei aina ymmärrä paljon muuta.

Se varmaan onkin fyysisesti rankkaa. Voi olla henkisestikin. Ja todella huonopalkkaista. Joten älykkäämpi hakeutuu muualle.

Jos lähihoitajat on sun mielestä yksinkertasia niin mihis kastiin lasket insinöörit jotka kyllä lukee muttei töitä osaa tehdä? Lähihoitajan työ on fyysisesti ja henkisesti raskasta. Eikä ne opinnot mitään helppoja ole hyvillä papereilla peruskoulunsa päättäneillekkään

"vieras"
Eipä niille asenteilleen mitään voi. Vaatii niin isoa rohkeutta alkaa muuttamaan asenteitaan ja laajentamaan ymmärtämystään.

Minun tutut lähärit ovat päätyneet jatko-opintojen kautta toimintaterapeuteiksi, terveydenhoitajiksi, ensivastehoitajiksi; kukin omien kiinnostustensa ja vahvuuksiensa mukaan.

"vieras"
Onko tää nyt yhtään sen viisaampaa alkaa mollata jotain muuta ammattiryhmää sen enempää kuin lähihoitajiakaan? Joka ammatista löytyy motivoituneita ja ahkeria tekijöitä, ja sitten niitä jotka ei ole ihan parasta A-ryhmää.

"aloittaja"
Ihan joka kouluun ei pääse niitä, joita ein opiskelu kiinnosta.

Mieheni on lukihäiriöinen ja yo + korkeakoulututkinto. Yksi sukulaislapsi pahemmalla lukihäiriöllä meni opiskelemaan kauppaopistoon.

[QUOTE="lähihoitaja";26553221]Olet idiootti! Itsehän valmistuin kiitettävin paperein aikoinani, kuten monet muutkin luokkatovereistani. JOKA kouluun mahtuu niitä joita ei opiskelu kiinnosta, mutta on myös niitä joita se kiinnostaa. Ja oletko koskaan ajatellut että on myös ihmisiä jotka haluaisivat kovasti opiskella ja yrittävätkin, mutta esimerkiksi lukihäiriön takia se on vaikeaa. Huh huh.[/QUOTE]

"äitee"
Kiitti. Hyvillä arvosanoilla kouluun menin ja lähes täysillä numeroilla valmistuin.

Joo.. mutta periaatteessa oon kyllä pitkälti samaa mieltä monen kohdalla. Tiedän todella monta lähihoitajaa jotka ovat lähihoitajia kun eivät muuta keksineet. Koulussakin niitä näki. Muussa eivät juuri loistaneet kuin purkan pureskelussa.
Mutta ei silti pidä yleistää. On oikeesti niitä jotka on fiksuja ja opiskelevat koska ovat kiinnostuneita ja valmistuvat taitaviksi työntekijöiksi. Moni myös jatkaa opintoja. Ja valmistuttua se opiskelu vasta alkaakin.

Se on vaan tämä hoitaja pula. Lähihoitajaksi pääsee nykyään opiskelemaan jo suoraan peruskoulusta ja hirveesti ei arvosanoja tai soveltuvuutta vaadita. Lisäksi monella ihan turhan ruusuinen kuva lähihoitajan ammateista.
Tämä siis vain minun mielipide. 12 vuotta lähihoitajana olen työskennellyt ja pari viimestä vuotta vakavasti alan vaihtoa harkinnut.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26553234]Insinöörejä pidän palikka-aivpoina, jotka osaavat ehkä matikkaa hyvin, muttei aina ymmärrä paljon muuta.

Se varmaan onkin fyysisesti rankkaa. Voi olla henkisestikin. Ja todella huonopalkkaista. Joten älykkäämpi hakeutuu muualle.[/QUOTE]

Missä ammatissa sun mielestä sitten toimivat ne viisaat ja älykkäät ihmiset?

"aloittaja"
Kokki-hommia pidän järkevämpänä käytännön ihmiselle. Tosin raskas ala sekin.

[QUOTE="Satu";26553210]Pakko kommentoida: olen lähihoitaja JA kokki. Onko se yksinkertaisuuden huipentuma?

Mua ei kiinnostanut lukio- opiskelu, vaan halusin tehdä muutakin kuin kuluttaa "pyllyäni penkissä"...[/QUOTE]

"mä"
60% on ihan ok tyyppejä mutta ikävä kyllä nykyään on koulussa kuin koulussa niitä jotka opiskelee pakolla :( ja todellakin sen näkee jo harjoitteluissa . Laiskoja ja saamattomia typeryksiä jotka pilaa koko ammattikunnan maineen.
Saati sitten jos tällainen valmistuu lähäriksi ja joutuu töihin joka ei vois vähempää kiinnostaa.

"aloittaja"
Niin, yleensä, eikä vielä ole tullut vastaan ketään, joka olisi ollut poikkeus.

[QUOTE="vieras";26553224]Samaa mieltä aapeen kanssa; he ovat yleensä keskivertoa tyhmempää sakkia.[/QUOTE]

just
[QUOTE="vieras";26553247]Onko tää nyt yhtään sen viisaampaa alkaa mollata jotain muuta ammattiryhmää sen enempää kuin lähihoitajiakaan? Joka ammatista löytyy motivoituneita ja ahkeria tekijöitä, ja sitten niitä jotka ei ole ihan parasta A-ryhmää.[/QUOTE]

Mulla nyt ei ollu tarkotus mollata mitään ammattiryhmää, sori!
Ap tuossa kommentoi et fiksut hakee muulle alalle kun lähihoitajaksi kun on rankkaa ja huonostipalkattua työtä. Ehkäpä nää lähihoitajat onkin siinä fiksuja et jonkun täytyy sairaat, vanhukset, lapset ym hoitaa. Aika fiksu siinä täytyy olla että opinnot saa päätettyä ja osaa ammattinsa kunnialla hoitaa =)

"Lähihoitaja"
Siinäpähän pidät. Toivottavasti makaat vanhainkodissa omassa kusessa ja paskassa kun me lähihoitajat lähdetää jatko-opiskelee koska ei jakseta katsoa tuollaisia kiittämättömiä ihmisiä.

"aapee"
En tunne yhtään tuollaista jatkajaa. Hyvä jos niitä on. Ne toimintaterapeutit ym. keitä olen tavannut (ja yksi on hyvä ystävänikin) ovat menneet suoraan opiskelemaan sitä, lukion jälkeen.

[QUOTE="vieras";26553237]Eipä niille asenteilleen mitään voi. Vaatii niin isoa rohkeutta alkaa muuttamaan asenteitaan ja laajentamaan ymmärtämystään.

Minun tutut lähärit ovat päätyneet jatko-opintojen kautta toimintaterapeuteiksi, terveydenhoitajiksi, ensivastehoitajiksi; kukin omien kiinnostustensa ja vahvuuksiensa mukaan.[/QUOTE]

Yhteistyössä