en tiä muistatteko kun olen kertonut siskostani joka ei vieläkään ole synnyttänyt la oli joulukuussa

  • Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Mielenkiintoista. Ajatelkaa jos tämä tarina olisi totta..koska sitä ei voi varmuudella tietää, jään odottelemaan jatkoa mielenkiinnolla.
Meni syteen tai saveen, niin tämä tarina on viihdyttävä!

Pitäkää ketjua pinnalla kun uutisia tulee.
valitettavasti totta niin uskomattomalta kun kuulostaakin.
jos joku täällä kertois saman stoorin mitä mä niin ehkä itekkin ajattelisin provoksi.mutta kun se nyt on tässä meidän suvussa ja oma sisko niin ei pysty käsittämään.

jossain takaraivossa mulla on pieni kipinä että se oikeesti on raskaana ja sille on oikeesti sanottu että se on liian pieni syntymään.
mutt en tiedä mihin enään uskoa.
hakeeko huomiota? haluaa lapsen mutta ei saa/mies ei halua kun työnarkomaani. yksikseen liikaa hulluus iskemässä

mutta eihän sitä tässä vaiheessa vaan voi enään olla jos se oikeesti on raskaana ja sit me pidetäänkin hiljaiseloa. ja miksei se vauva vaan voi itekseen syntyä.

en itekkään tiä mihin uskoa. mutta ilmoitan varmasti kun tiän itekkin taas uusia käänteitä.
 
Mulla
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaikkee te uskotte laugh edes oma mies ei muka tiiä onko akka paksuna vai ei? jos tää olisi totta ja kyse olisi mun siskosta niin soittasin sille miehelle saman tien...
kyllä se tietää (siis onhan niillä ollut mun kuullen yksi raskauskeskustelu) liittyen siihen tuleeko tämä mukaan synnytykseen. mutta kun se on yhtä salaperänen. ja niin kiinni töissä on siis aina töissä. viikon jokasena päivänä ja se mitä on kotona menee nukkumiseen. tulee yöllä 22-00.00 lähtee aamulla 04.00-06.00
en edes usko että pitää isyyslomaa mutta en tietty varmaks sano.mut on sen luontonen mitä nähny 2-3v aikana 5 kertaa sillonkin ollu kamala kiire kun pitää takasin töihin palata
Jospa tällä miehellä on toinenkin nainen/perhe jota elättää...!?
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
En jaksanut lukea kaikkia vastauksia,mutta siis jos on epäselvää tuo laskettuaika niin aika tiuhaan käydään siellä ultrassa loppuvaiheessa ja ottavat kyllä sisään sairaalaan jos la epäselvä ja on enemmä kuin 2viikkoa yli,sairaalassa sitten seuraavat miten vauva masussa jakselee ja miettivät milloin käynnistelevät,mutta eivät anna näin kauan olla yli la:n "vapaalla jalalla"
tätä mäkin ihmettelen. luulis kun kuitenkin noin pitkä aika etteivät päästäsi enään kotiin. vaan seurailisivat siellä sairaalassa.tai käynnistäisivät. voisi vauvaakin hoitaa paremmin helpommin se käy kuitenkin teholla kun mahassa kun kyllä se varmasti varmaan sen 2kg on ylittänyt. kyllä se käy neuvolassa joka viikko ja tuo käynnistys siirtynyt nyt 2 kertaa.(siskon sanojen mukaan)
en tiä siskollani on 2 koiraa eli jos on niiden takia sanonut että saa olla kotona. en tiedä tästä ei ole ollut puhetta eli tää oli mun arvaus.

 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Tuli mieleen että onko sitä miestäkään oikeasti olemassa :) jos ap on nähnyt sen 5 kertaa, ja on pari tuntia viikossa kotona.. Jos ap:n sisko on oikeasti keksinyt kaiken, sellaisia ihmisiä on olemassa oikeastikin (=sairaita).
no sen tiedän että on.
mutta on niin töitä rakastava =)
kyllä siitä kuvia löytyy mut tekee pitkiä päiviä jouluna olimme kaikki yhdessä ja tämä mieskin oli jopa riehassa mukana =)
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miks ap ensimmäisessä kysymyksessä kysyy et miten usein loppuvaiheessa käydään neuvolassa, luulis ap:n tietävän kun kerran itsellä lapsia.
Muistaakseni ap:n lapset on syntynyt joskus rv36-38
jep eli kaikki ovat syntyneet rv 38+ risat.
eli mulla ei oo kokemusta millaista on olla lasketun ajan jälkeen ja kuinka tiuhaan silloin pitäisi käydä tain kuinka usein polilla pitää käydä
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
olen kahteen otteeseen kertonut siskostani

ekalla kerralla kysyin että koska käynnistävät. kun laskettu aika oli joulukuun puolessa välissä. tammikuun alussa pitikäynnistää mutta siskoni mukaan oli liian pieni lääkäreiden mukaan ei voitu käynnistää
tänään olis taas pitänyt olla mutta taas siirty loppuviikkoon

muutama kysymys on askarruttanut

-jos on pelkkä kuume käynnistävätkö?
-kuinka usein pitäisi käydä loppuvaiheessa neuvolassa tai ultraavat
-jos äiti haluaa että isäkin pääsee synnytykseen käynnistävätkö iltaisin?
Eikös sun pitäis tietää nuo asiat kun itselläsikin lapsia?
ehkä olen sitten super tyhmä äiti mutta en tiedä

on mulla käynnistetty mutta ei ollut kuumetta? mutta selvisi täällä että eivät käynnistä-
en tiedä/enkä muista kuinka usein käydään loppuvaihessa rv 37 asti taisin käydä kerran viikossa mutta entä kun menee yli? mutta tähänkin sain vaustauksen 2x neuvolassa sekä polilla
käynnistyksestä iltaisin en tiedä mulla käynnistettiin heti aamulla
 
Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja varmaan joo:
voiko olla kummina kahdelle sisarukselle? niinkuin ap väitti että siskonsa on kummi hänen kahdelle lapselleen?
Voi olla vaikka jokaiselle lapselle. Meilläkin on veljeni kanssa samoja kummeja. Äläkä ap, todellakaan tee niin, että soittaisit neuvolaan siskosi nimissä. Todella typerää edes ehdottaa moista, tuo on petos.
On munki sisko kummina meidän kahdelle lapselle...

 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
olen kahteen otteeseen kertonut siskostani

ekalla kerralla kysyin että koska käynnistävät. kun laskettu aika oli joulukuun puolessa välissä. tammikuun alussa pitikäynnistää mutta siskoni mukaan oli liian pieni lääkäreiden mukaan ei voitu käynnistää
tänään olis taas pitänyt olla mutta taas siirty loppuviikkoon

muutama kysymys on askarruttanut

-jos on pelkkä kuume käynnistävätkö?
-kuinka usein pitäisi käydä loppuvaiheessa neuvolassa tai ultraavat
-jos äiti haluaa että isäkin pääsee synnytykseen käynnistävätkö iltaisin?
Eikös sun pitäis tietää nuo asiat kun itselläsikin lapsia?
Ja jos siskosi on muka raskaana eikä tämä aloitus ole vitsi,menisin sinne neuvolaan kytikselle jos kerran tiedät koska seuraava aika.Mieluummin sisälle ettei näe sua vielä ulkona!
tätä olen miettinyt. mutta mistä tiedän ettei ole perunut sitä. ja mä oman lapsi laumani kanssa sisällä. voi ne neuvolatätitkin ihmetellä.

ja kun tuossa taas tuli NIIN JOS MENEE YLI NIIN KÄYDÄÄNKÖ PELKÄSTÄÄN POLILLA?? kun siskoni on käynyt omien sanojensa mukaan myös neuvolassa niinkuin huomennakin mutta myös polilla
 
Minttu
Voisitko soittaa polille ja kysyä että onko siskosi siellä. Kyllä heidän rekistereissään näkyy että onko siellä käynyt. Tai kai ne neuvolassa kertoo edes sen että onko siskosi vielä äitiysneuvolan asiakas. Selität vaikka oikein juurta jaksain asian.
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
Tässä jutussa niin moni asia "kusee", että en enää tiedä, onko ongelmaihminen tämä kirjoittaja vai "raskaana oleva sisko".

Ap on ollut raskaana ja synnyttänyt monesti, eikä siltikään tiedä itse ihan simppelijuttuja raskauden kulusta ja käynnistyksestä ym.

Ei kukaan voi olla niin raskaana, etteikö sitä mitenkään huomaisi. Kas kun et kertonut, että on ampiaisvyötärö.
Se tästä vielä puuttui.

Ap kertoi, että sisko ja mies olivat riidelleet synnytyksestä ja hetken päästä: "mies ei ehkä tiedä raskaudesta". Selitteleppä tuo nyt vielä uudestaan.

Oikeasti, mitä ihmettä tämä ap ja koko suku kyttää, odottaa ja tiiraa? Ilmeisesti siskollesi pukkasi vauvakuumetta ap:n vauvan ristiäisissä ja kertoi olevansa raskaana. Oli tai ei, raskaus on jossakin vaiheessa päättynyt keskenmenoon tai ei ollutkaan raskaana. Mukavahan sitä on huvikseen kertoilla, että joulukuussa tulee, kun joku uteliaana kyselee.

Ajattele ap sitäkin, että te koko suku vaahtoatte siitä raskaudesta. Onhan se mahdollinen keskenmeno siskollesi kuitenkin surun paikka ja teidän kuuluu kysellä, mitä oikeasti kuuluu, eikä syyllistää. Mieti, mitä tunteita se siskosi käy nyt lävitse, kun te edelleen vaan odotatte sen muksun syntyvän(jos keskenmeno tapahtunut)

Käytökseen voi syynä olla myös oikea vauvakuume, mutta raskaus ei edes ole vielä alkanut. Ehkä siskosi on niin vauvakuumeinen, että on hankkinut tavaroita valmiiksi.

Joka tapauksessa, lopeta tuo vouhotus.

En minäkään ole esitellyt kenellekkään neuvolakorttejani eikä ultrakuvilla ole minulle kauhean suurta merkitystä. Ihan sama, saanko niitä vai en.

Ei kukaan raskaana oleva ole tilivelvollinen suvulleen lasketusta ajasta, keskenmenoista, asuinkumppanistaan ym. Tajutkaa se! En ole minäkään kertonut kenellekkään laskettua aikaa, paitsi miehelleni tietenkin. Eikä hän muuten ole kytännyt mun neuvolakortteja koskaan. Kerron suullisesti tärkeimmät asiat.



kiitos kommentista. kaja kirjoitit kyllä ihan asiaa
eli jos aloitan alusta noihin mitkä sua askarrutti

olen ollut raskaana montakin kertaa ja yksi käynnistetty mutta en tiedä voiko anoo iltasin käynnistystä tai kuumeessa (tyhmä minä) mulla käynnistys alotettiin heti aamusta

siskollani ei ole ampiaisvyötärö siitä ei huomaa että on raskaana käyttää t-paitoja,verkkareita löysiä (ei siis kulje farkuissa ja topeissa eikä ole edes ikinä ollut mikään farkku käyttäjä.vaan on sellanen rento vaate tyyli enkä oo nähny siskooni puolipukeissa/uimpuvussa ym. me aateltiin että tyttö tulee. voi olla että takapuoli ois levinnyt.

ja tähän kysymykseen
Ap kertoi, että sisko ja mies olivat riidelleet synnytyksestä ja hetken päästä: "mies ei ehkä tiedä raskaudesta". Selitteleppä tuo nyt vielä uudestaan.

eli kyllä se mies varmaan tietää puhuivat just tuosta että mies tulisi mukaan synnytykseen mutta siis vähän kut "zoukilla" heitin että että en ITE ihmettelis yhtään vaikka ei tietäis kun on aina töissä ja siskoni kotona,käy kaupassa ym mut siis kyllä tietää tai sitten molemmat valehtelevat

mutta kun vaikka se keskenmeno olis tullu nyt tai rv 20 niin miksei voi edes tekstiviestillä laittaa että "se on loppu nyt" tai jotain että me ymmärrettäs
mutta kun se ite alkaa puhumaan joka viikko (vaikka ei olis edes kysynyt) että mulla on sit sillon ja sillon neuvola tai että mahassa on nyt kunnon ralli menossa pysty edes istumaan tai kuitenkin alottaa puheen siitä "raskaudesta" mut jos esittää lisäkysymyksen niin vaikenee kuin muuri.

tai niinkun tässä viikonloppuna kertoi että oli käynyt shoppailemassa vauvan vaatetta ja kaikkee pientä vauvalle ite alotti kertomisen mutta sekin jäi siihen. ja kai se ois ihanaa saada vauva sukuun kun ei niitä ole kuin mulla. ja varsinkin omalle siskolle suo sen lapsen

pakkohan meidän tässä mukana olla toinen kertoo jotain asioita mutta sitten vaikenee jos me kysytään. jos on keskenmeno miksi ei olis vaan hiljaa koko vauva touhituksesta. entäs jos se onkin raskaana ja me ei pidetä yhtään yhteyttä kun ajatellaan että sillä on suruaika =)

en tiä pääsekoo oikeesti =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
:attn: ap, et ole vastannut, miksi ette soita hänen miehelleen?
:attn:
mä vähän jeesaan sua :D :attn: :attn:
Vilkaisin vaan ketjun loppuosaa, mutta tämä asia minuakin jäi mietityttämään ja myös ettei ap kommentoi tätä mitenkään!
:attn: B)
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko siskosi äitiyslomalla? Onko hän puhunut äitiyspakkauksesta? Onko hän käynyt synnytysvalmennuksessa?

Asia kannattaisi jättää sikseen, mutten minäkään jättäisi, jos omasta siskostani olisi kyse. Joku ongelma hänellä ainakin on!
niin kerroin jossakin että kun tämä koko raskaus on ollut alusta asti outo.tässä on ollut paljon kaikkea mitä mua mietityttää mut mähän olin muutenkin tyhmä kun en tiennyt kuinka usein kuuluu käydä loppuvaiheessa neuvolassa.
ja yks on tuo että ei halunnut pakkausta äippälomasta en tiä mutta ollut työttömänä jo pitemmän aikaa ja synnytysvalmennuksesta ei puhunut sanallakaan.

pakkauksen pois jättämisen ajattelin niin että kun mies on aina pois ja aina töissä niin rahaahan heillä on. ja haluaa sit ite ostaa kaikki tai väri ei miellyttänyt ym ja varmaan tiesi että saa multa paljon kun mulla noista omista jäänyt yhtä sun toista.

on tää kyllä monimutkasta.
kun tulis vaan viesti "syntyhän se vihdoinkin"
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Juuh... Synnytys kyllä kynnistetään, olit sairas tai et jos niin on sairaalan toimesta päätetty. Itse oli kovassa flunssassa syyskuussa, ja 42 viikkoa tuli täyteen, käynnisteltiin muutama päivä ja neiti syntyi 42+3. Eli KOLME päivää yliaikaisena, mutta 17 päivää yli lasketun. Sitäkin kauhisteltiin ja oma odotusajan neuvolatätikin kysyi että lukeeko tässä väärin kun katsasti synnytyspaperit... Nojuu. Sattuuhan noita. Tuli myös mieleen että luulisi että "siskon mies" älyäisi että lapsi heille tulossa (tai sitten ei) kun kerran jo tavaroitakin ostettuna. Kyllä mun ukko ainakin huomaa vaikka olisin ostanut uuden tiskiharjan, puhumattakaan kaukaloista ja vauvankamoista... On niitä ihmisiä niin erilaisia.

Oli vitsi ap:n tai siskon puolelta, olisi kiva tietää miten asia todellisuudessa on.
todellisuus on just mitä täällä koitan kertoa varmasti on paljon asioita mitä ovat salanneet
mutta kun mun mielestä vaikka se vauveli olis sen 2kg ( ei ole kertonut painoa mutta sanonut että on pieni) niin olishan se pitänyt käynnistää aika päiviä sitten tai jos ei ni pitää siellä sairaalassa ja tarkkailla siellä.

joku mättää kun tietäs mikä.
ku vois auttaa mutta ei.
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Onko siskollasi mielenterveysongelmia? Mitä siskosi mies sanoo tilanteeseen? On kai hänellä puhelin, johon voi soittaa ja kysyä, ellei häntä muuten näe?
ei ainakaan ennen ollut. mutta nyt en enään itsekkään tiedä =(
mies ei sano mitään on onniteltu isäks tulosta niin hymisee vaan on muutenkin hiljanen soitettu on tekstiviestejä laitettu mutta ei vastaa (en tiä sit onko siskoni kieltäny vastailemasta meille)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä