Tässä jutussa niin moni asia "kusee", että en enää tiedä, onko ongelmaihminen tämä kirjoittaja vai "raskaana oleva sisko".
Ap on ollut raskaana ja synnyttänyt monesti, eikä siltikään tiedä itse ihan simppelijuttuja raskauden kulusta ja käynnistyksestä ym.
Ei kukaan voi olla niin raskaana, etteikö sitä mitenkään huomaisi. Kas kun et kertonut, että on ampiaisvyötärö.
Se tästä vielä puuttui.
Ap kertoi, että sisko ja mies olivat riidelleet synnytyksestä ja hetken päästä: "mies ei ehkä tiedä raskaudesta". Selitteleppä tuo nyt vielä uudestaan.
Oikeasti, mitä ihmettä tämä ap ja koko suku kyttää, odottaa ja tiiraa? Ilmeisesti siskollesi pukkasi vauvakuumetta ap:n vauvan ristiäisissä ja kertoi olevansa raskaana. Oli tai ei, raskaus on jossakin vaiheessa päättynyt keskenmenoon tai ei ollutkaan raskaana. Mukavahan sitä on huvikseen kertoilla, että joulukuussa tulee, kun joku uteliaana kyselee.
Ajattele ap sitäkin, että te koko suku vaahtoatte siitä raskaudesta. Onhan se mahdollinen keskenmeno siskollesi kuitenkin surun paikka ja teidän kuuluu kysellä, mitä oikeasti kuuluu, eikä syyllistää. Mieti, mitä tunteita se siskosi käy nyt lävitse, kun te edelleen vaan odotatte sen muksun syntyvän(jos keskenmeno tapahtunut)
Käytökseen voi syynä olla myös oikea vauvakuume, mutta raskaus ei edes ole vielä alkanut. Ehkä siskosi on niin vauvakuumeinen, että on hankkinut tavaroita valmiiksi.
Joka tapauksessa, lopeta tuo vouhotus.
En minäkään ole esitellyt kenellekkään neuvolakorttejani eikä ultrakuvilla ole minulle kauhean suurta merkitystä. Ihan sama, saanko niitä vai en.
Ei kukaan raskaana oleva ole tilivelvollinen suvulleen lasketusta ajasta, keskenmenoista, asuinkumppanistaan ym. Tajutkaa se! En ole minäkään kertonut kenellekkään laskettua aikaa, paitsi miehelleni tietenkin. Eikä hän muuten ole kytännyt mun neuvolakortteja koskaan. Kerron suullisesti tärkeimmät asiat.
kiitos kommentista. kaja kirjoitit kyllä ihan asiaa
eli jos aloitan alusta noihin mitkä sua askarrutti
olen ollut raskaana montakin kertaa ja yksi käynnistetty mutta en tiedä voiko anoo iltasin käynnistystä tai kuumeessa (tyhmä minä) mulla käynnistys alotettiin heti aamusta
siskollani ei ole ampiaisvyötärö siitä ei huomaa että on raskaana käyttää t-paitoja,verkkareita löysiä (ei siis kulje farkuissa ja topeissa eikä ole edes ikinä ollut mikään farkku käyttäjä.vaan on sellanen rento vaate tyyli enkä oo nähny siskooni puolipukeissa/uimpuvussa ym. me aateltiin että tyttö tulee. voi olla että takapuoli ois levinnyt.
ja tähän kysymykseen
Ap kertoi, että sisko ja mies olivat riidelleet synnytyksestä ja hetken päästä: "mies ei ehkä tiedä raskaudesta". Selitteleppä tuo nyt vielä uudestaan.
eli kyllä se mies varmaan tietää puhuivat just tuosta että mies tulisi mukaan synnytykseen mutta siis vähän kut "zoukilla" heitin että että en ITE ihmettelis yhtään vaikka ei tietäis kun on aina töissä ja siskoni kotona,käy kaupassa ym mut siis kyllä tietää tai sitten molemmat valehtelevat
mutta kun vaikka se keskenmeno olis tullu nyt tai rv 20 niin miksei voi edes tekstiviestillä laittaa että "se on loppu nyt" tai jotain että me ymmärrettäs
mutta kun se ite alkaa puhumaan joka viikko (vaikka ei olis edes kysynyt) että mulla on sit sillon ja sillon neuvola tai että mahassa on nyt kunnon ralli menossa pysty edes istumaan tai kuitenkin alottaa puheen siitä "raskaudesta" mut jos esittää lisäkysymyksen niin vaikenee kuin muuri.
tai niinkun tässä viikonloppuna kertoi että oli käynyt shoppailemassa vauvan vaatetta ja kaikkee pientä vauvalle ite alotti kertomisen mutta sekin jäi siihen. ja kai se ois ihanaa saada vauva sukuun kun ei niitä ole kuin mulla. ja varsinkin omalle siskolle suo sen lapsen
pakkohan meidän tässä mukana olla toinen kertoo jotain asioita mutta sitten vaikenee jos me kysytään. jos on keskenmeno miksi ei olis vaan hiljaa koko vauva touhituksesta. entäs jos se onkin raskaana ja me ei pidetä yhtään yhteyttä kun ajatellaan että sillä on suruaika =)
en tiä pääsekoo oikeesti =)