en tiä muistatteko kun olen kertonut siskostani joka ei vieläkään ole synnyttänyt la oli joulukuussa

  • Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
oisko se oikeesti sit silleen et se olis saanut keskenmenon?jos siskollas ei oo isoa mahaa,eihän kaikille välttämättä isoa mahaa tulekkaan.jos se ei ole kenellekkään pystynyt kertomaan keskenmenosta.
voipi olla mahdollista.
kun ei tällä kai paljoo niitä kavereita ole ja mies ehkä kerran viikossa sen pari tuntia kotona

pitää kai mennä vakoileen neuvolaan kun tiän mikä päivä se sinne menee päivystän ovella koko päivän ja kattelen meneekö sisään =) no varmaan se on senkin jo perinyt
Tämä vois olla hyvä juttu että menet neuvolalle jos tiedät koska on seuraava aika.Mies ei ole varmaan nähnyt raskaustestiäkään (ei varmaan kaikki näytäkään) ajattelin kun noin paljon on pois kotoa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kunnioitus kehiin:
Mun mielestä kans vois antaa olla. Jos kerran jotain on tapahtunut niin voisi sen verran kunnioittaa ja antaa siskolle rauhan käydä asiaa läpi itsekseen ja ehkä joskus kertoa teille.
jos on vasta alussa niin kyllä se sitten aikoinaan selviää.

Raskaana se ei voi kertomasi perusteella olla.

Unohtakaa ne kyselyt ja antakaa siskolle yksityisyyttä. Se on ihan oikeasti sen asia eikä kenenkään muun. Jos ei halua kertoa, ei halua ja piste. Kyllä kaikki aikanaan luultavsti selviää.

Mutta kun sitä lasta ei ainakaan nyt juuri ole tulossa niin antakaa olla. Ette te asialle mitään voi.


Jos mun suku hyökkis koko ajan kimppuun enkä pystyisi kertoa esim keskenmenosta saattaisin kyllä katkaista välit kun niin kovaa ärsyttäisi.

Se on sun siskosi asia tuleeko vauvaa ja koska vai ei.
no jos olisi minun siskostani kyse niin en varmasti antaisi olla, eihän tuo ole normaalia käytöstä, jos jotain on sattunut on ko. henkilölle saatava henkistä apua ja apua nyt joka tapauksessa tämän tarinan peusteella. ei ole järissään tuollainen henkilö.
 
vieras myös
Alkuperäinen kirjoittaja Anna-Emiilia:
Asiaa muuten sen kummemmin kommentoimatta, niin kaikilla vatsa ei näy!

Kun olin meidän esikoisesta valmennuksessa, niin siellä kävi eräs pariskunta jota kaikki muut hämmästeli. Sitä naista yritettiin katsoa edestä ja sivusta vaihvihkaa, mutta ei sillä kyllä mahaa ollut (ja oli hoikka ihminen!)

Mutta niin vaan siitä olemattomasta mahasta syntyi vauva viikkoa ennen meidän poikaa :eek:
Ei munkaan yhdestä työkaverista paljoa nähnyt että raskaana oli ennen äitiyslomaa.Näki jos kunnolla katsoi.

 
Hmm
Mielenkiintoista. Ajatelkaa jos tämä tarina olisi totta..koska sitä ei voi varmuudella tietää, jään odottelemaan jatkoa mielenkiinnolla.
Meni syteen tai saveen, niin tämä tarina on viihdyttävä!

Pitäkää ketjua pinnalla kun uutisia tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
jos tää ap:n sisko on keksiny kaiken niin kyseessä on suuremman luokan kusetus :/

Joo ja mielenterveys häilyy silloin jo aika pahasti :/ Eihän kukaan täysjärkinen voi noin pitkään tuollaista huumoria viljellä :eek:
 
meitsi
Alkuperäinen kirjoittaja varmaan joo:
voiko olla kummina kahdelle sisarukselle? niinkuin ap väitti että siskonsa on kummi hänen kahdelle lapselleen?
Voi olla vaikka jokaiselle lapselle. Meilläkin on veljeni kanssa samoja kummeja. Äläkä ap, todellakaan tee niin, että soittaisit neuvolaan siskosi nimissä. Todella typerää edes ehdottaa moista, tuo on petos.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai entäs jos soittais neuvolaan siskosi nimellä ja kysyis et moneltakohan se seuraava käynti mahtoi olla, kun on unohtunut...
mä tekisin oiekesti näin..ja jos sieötä täti sanoo että "hetkinen,et sä kyllä mtäällä meillä käy neuvolassa jne" niin laittasin luurin kii..
Tai sanois et sori, mun pitikin soittaa eri nlaan....
 
hmm
Tuli mieleen että onko sitä miestäkään oikeasti olemassa :) jos ap on nähnyt sen 5 kertaa, ja on pari tuntia viikossa kotona.. Jos ap:n sisko on oikeasti keksinyt kaiken, sellaisia ihmisiä on olemassa oikeastikin (=sairaita).
 
minä
En jaksanut lukea kaikkia vastauksia,mutta siis jos on epäselvää tuo laskettuaika niin aika tiuhaan käydään siellä ultrassa loppuvaiheessa ja ottavat kyllä sisään sairaalaan jos la epäselvä ja on enemmä kuin 2viikkoa yli,sairaalassa sitten seuraavat miten vauva masussa jakselee ja miettivät milloin käynnistelevät,mutta eivät anna näin kauan olla yli la:n "vapaalla jalalla"
 
Mun serkulla vastaava tapaus, nuori, ensisynnyttäjä. Sanoi, että laskettu aika on helmi-maaliskuun vaihteessa (vuosi sitten). Syntyi huhtikuun puolessa välissä. Lasketun ajan valehteli, koska lapsen isä ei ollut poikaystävä.. Poikaystävä oli armeijassa, kun serkku tuli raskaaksi.
Isäpuolen veljen poika on kehitysvammainen, koska pitivät liian kauan yli (yli 3 vkoa lasketusta ajasta). Tästä tosin on yli 30v aikaa.

Niin ja en lukenut kaikkia vastauksia, mut tulikohan jo, et neuvolassa käydään loppuvaiheessa kerran viikossa ja lasketun jälkeen kaks kertaa viikossa.
 
Vieras
Miks ap ensimmäisessä kysymyksessä kysyy et miten usein loppuvaiheessa käydään neuvolassa, luulis ap:n tietävän kun kerran itsellä lapsia.

Mut jos tää on totta, niin veisin "raskaana" olevan siskon väkisin tk:seen ja hankkisin M1-lähetteen. Taitaa olla vaan mielikuvitusraskaus...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miks ap ensimmäisessä kysymyksessä kysyy et miten usein loppuvaiheessa käydään neuvolassa, luulis ap:n tietävän kun kerran itsellä lapsia.
Muistaakseni ap:n lapset on syntynyt joskus rv36-38
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
olen kahteen otteeseen kertonut siskostani

ekalla kerralla kysyin että koska käynnistävät. kun laskettu aika oli joulukuun puolessa välissä. tammikuun alussa pitikäynnistää mutta siskoni mukaan oli liian pieni lääkäreiden mukaan ei voitu käynnistää
tänään olis taas pitänyt olla mutta taas siirty loppuviikkoon

muutama kysymys on askarruttanut

-jos on pelkkä kuume käynnistävätkö?
-kuinka usein pitäisi käydä loppuvaiheessa neuvolassa tai ultraavat
-jos äiti haluaa että isäkin pääsee synnytykseen käynnistävätkö iltaisin?
Eikös sun pitäis tietää nuo asiat kun itselläsikin lapsia?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
olen kahteen otteeseen kertonut siskostani

ekalla kerralla kysyin että koska käynnistävät. kun laskettu aika oli joulukuun puolessa välissä. tammikuun alussa pitikäynnistää mutta siskoni mukaan oli liian pieni lääkäreiden mukaan ei voitu käynnistää
tänään olis taas pitänyt olla mutta taas siirty loppuviikkoon

muutama kysymys on askarruttanut

-jos on pelkkä kuume käynnistävätkö?
-kuinka usein pitäisi käydä loppuvaiheessa neuvolassa tai ultraavat
-jos äiti haluaa että isäkin pääsee synnytykseen käynnistävätkö iltaisin?
Eikös sun pitäis tietää nuo asiat kun itselläsikin lapsia?
Ja jos siskosi on muka raskaana eikä tämä aloitus ole vitsi,menisin sinne neuvolaan kytikselle jos kerran tiedät koska seuraava aika.Mieluummin sisälle ettei näe sua vielä ulkona!
 
hmm.mää tiedän yhden tyypin joka valehteli olevansa raskaana kaikille jopa miehelleen!!ostivat kaukalot ja vaunut ja kaikki..sitten kun oli mukamas rv 20 eikä ollut vielkään raskautunut keksi jutun et istukka repes..myöhemmin tunnusti ettei ollut ees raskaana :eek: se oli ky tosi outoo ne sen jutut jo "raskausaikana"et mää ihmettelin jo sillon..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Ja jos siskosi on muka raskaana eikä tämä aloitus ole vitsi,menisin sinne neuvolaan kytikselle jos kerran tiedät koska seuraava aika.Mieluummin sisälle ettei näe sua vielä ulkona!




Turhaan sinne neuvolalle menee, kun viimeinen neuvola-aikahan on viikolla 40 tai 41 ja sen jälkeen käynnit on yliaikaistarkastuksia synnärillä, neuvolaan vasta vauvan kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
olen kahteen otteeseen kertonut siskostani

ekalla kerralla kysyin että koska käynnistävät. kun laskettu aika oli joulukuun puolessa välissä. tammikuun alussa pitikäynnistää mutta siskoni mukaan oli liian pieni lääkäreiden mukaan ei voitu käynnistää
tänään olis taas pitänyt olla mutta taas siirty loppuviikkoon

muutama kysymys on askarruttanut

-jos on pelkkä kuume käynnistävätkö?
-kuinka usein pitäisi käydä loppuvaiheessa neuvolassa tai ultraavat
-jos äiti haluaa että isäkin pääsee synnytykseen käynnistävätkö iltaisin?
Eikös sun pitäis tietää nuo asiat kun itselläsikin lapsia?
Jos ei oma raskaus ole koskaan mennyt yli la:n eikä käynnistyksiä olla jouduttu edes miettimään niin mistä nuo tietäisi?
 
täh?
Tässä jutussa niin moni asia "kusee", että en enää tiedä, onko ongelmaihminen tämä kirjoittaja vai "raskaana oleva sisko".

Ap on ollut raskaana ja synnyttänyt monesti, eikä siltikään tiedä itse ihan simppelijuttuja raskauden kulusta ja käynnistyksestä ym.

Ei kukaan voi olla niin raskaana, etteikö sitä mitenkään huomaisi. Kas kun et kertonut, että on ampiaisvyötärö.
Se tästä vielä puuttui.

Ap kertoi, että sisko ja mies olivat riidelleet synnytyksestä ja hetken päästä: "mies ei ehkä tiedä raskaudesta". Selitteleppä tuo nyt vielä uudestaan.

Oikeasti, mitä ihmettä tämä ap ja koko suku kyttää, odottaa ja tiiraa? Ilmeisesti siskollesi pukkasi vauvakuumetta ap:n vauvan ristiäisissä ja kertoi olevansa raskaana. Oli tai ei, raskaus on jossakin vaiheessa päättynyt keskenmenoon tai ei ollutkaan raskaana. Mukavahan sitä on huvikseen kertoilla, että joulukuussa tulee, kun joku uteliaana kyselee.

Ajattele ap sitäkin, että te koko suku vaahtoatte siitä raskaudesta. Onhan se mahdollinen keskenmeno siskollesi kuitenkin surun paikka ja teidän kuuluu kysellä, mitä oikeasti kuuluu, eikä syyllistää. Mieti, mitä tunteita se siskosi käy nyt lävitse, kun te edelleen vaan odotatte sen muksun syntyvän(jos keskenmeno tapahtunut)

Käytökseen voi syynä olla myös oikea vauvakuume, mutta raskaus ei edes ole vielä alkanut. Ehkä siskosi on niin vauvakuumeinen, että on hankkinut tavaroita valmiiksi.

Joka tapauksessa, lopeta tuo vouhotus.

En minäkään ole esitellyt kenellekkään neuvolakorttejani eikä ultrakuvilla ole minulle kauhean suurta merkitystä. Ihan sama, saanko niitä vai en.

Ei kukaan raskaana oleva ole tilivelvollinen suvulleen lasketusta ajasta, keskenmenoista, asuinkumppanistaan ym. Tajutkaa se! En ole minäkään kertonut kenellekkään laskettua aikaa, paitsi miehelleni tietenkin. Eikä hän muuten ole kytännyt mun neuvolakortteja koskaan. Kerron suullisesti tärkeimmät asiat.








 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
Ei kukaan voi olla niin raskaana, etteikö sitä mitenkään huomaisi. Kas kun et kertonut, että on ampiaisvyötärö.
Se tästä vielä puuttui.
Vastaan vain tähän että voi olla mahdollista.Eipä mun työkaveristakaan pahemmin nähnyt ellei tiennyt että odotti.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä