en tiä muistatteko kun olen kertonut siskostani joka ei vieläkään ole synnyttänyt la oli joulukuussa

• Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Mäkin tiedän kaks tapausta jossa raskaus on ollut 3vkoa yli. Toinen ihan sairaalan toimesta, eli eivät käynnistäneet ja toinen siksi ettei äiti halunnut käynnistettyä synnytystä...

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Mäkin tiedän kaks tapausta jossa raskaus on ollut 3vkoa yli. Toinen ihan sairaalan toimesta, eli eivät käynnistäneet ja toinen siksi ettei äiti halunnut käynnistettyä synnytystä...
Erittäin harvoin raskaus kuitenkin päästetään menemään noin paljon yli. Ja jos päästetään, se kyllä vaatii todella tarkkaa seurantaa, useimmiten osastolla.

täh?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
Ei kukaan voi olla niin raskaana, etteikö sitä mitenkään huomaisi. Kas kun et kertonut, että on ampiaisvyötärö.
Se tästä vielä puuttui.
Vastaan vain tähän että voi olla mahdollista.Eipä mun työkaveristakaan pahemmin nähnyt ellei tiennyt että odotti.

Onkin täysin eri asia, jos ei tiedä epäillä raskautta. Silloin sitä ei välttämättä huomaa.
Jos tietää, ihan takuulla sen huomaa. Ap kirjoitti, ettei mistään päin katsottuna huomaa siskon raskautta.

Ei kukaan voi olla niin raskaana, etteikö sitä mitenkään huomaisi. Kas kun et kertonut, että on ampiaisvyötärö.
Se tästä vielä puuttui.
Vastaan vain tähän että voi olla mahdollista.Eipä mun työkaveristakaan pahemmin nähnyt ellei tiennyt että odotti.

Mutta jos suku tietää raskaudesta ja vaikka kuinka katsovat mitään ei näy
:whistle: , noh on se mahdollista, kuin myös se, että esim. ultran jälkeen la:ta on siirretty kuukaudella tai muutamalla viikolla, mutta odottaja itse ei halua myöntää sitä ja siitä voi olla sekin, ettei ole la:ta halunnut muille kertoakkaan.

surku
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Erittäin harvoin raskaus kuitenkin päästetään menemään noin paljon yli. Ja jos päästetään, se kyllä vaatii todella tarkkaa seurantaa, useimmiten osastolla.
Tiedän tapauksen jossa vauva oli 3 viikoa yli ja eivät suostuneet käynnistämään...
Syystä tai toisesta vauva kuoli synnytyksen aikana :(

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Siskosi on tainnut kertoa lasketun ajan väärin, jostakin syytä? Ei synnytystä siirretä loputtomiin, max. 2 viikkoa ja sitten käynnistetään. Nvolassa käydään loppuvaiheessa viikottain- tai minä ainakin kävin.
Kröhöm..Mun kamu sai syksyllä vauvan rv 43+2
:whistle:
mä nyt selvennän kaikille.
Lapsi menee yliaikaiseksi vasta kun mennään yli 42
koska se 42 on normaali aika vielä syntyä. ja samoin alle 38 on ennenaikainen. se laskettu aika on 40 mutta siihen miinus ja plus kaksviikkoa on normaali aika.
tästä poikkeavat on yli aikaisiatai ennenaikaisia

minni
Se tästä vielä puuttui.

TYökaveri jäi varmaan äitiyslomalle myös n. kuukausi ennen laskettua aikaa ellei aikaisemmin. Mutta tässä onkin kyse odottajasta, jolla laskettuaika pitäisi olla jo ollut. Kyllä silloin kun synnytys on ihan käsillä sen mahan tosiaan huomaa.

Ja tuskin työkaverisi mahtui tavallisiin vaatteisiin kuten ap:n sisko. Äitiyshousut kyllä ainaskin tarttis olla. Itsellänikin maha oli pitkään melko huomaamaton, mutta äitiyshousut otin käyttöön jossain viikolla 20.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailijatar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kuulkaapas, mulla oli laskettuaika 26.6 ja tyttö syntyi 13.7, kun vasta sillon käynnistivät. Aikaa tosin tästä jo 12 vuottaa, mut että voivat antaa mennä noinkin pitkälle, jos kaikki ok. Istukka oli jo tosi kalkkeutunut, tyttö painoi 4kg.
17päivää yli on hieman eri asia kuin 30 päivää yli..
Juu, on mun serkultakin käynnistetty rv 42+3 mut jos alkaa olla rv 43+1 niin tätä en oikein jaksa uskoa...

kätilö
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailijatar:
No kuulkaapas, mulla oli laskettuaika 26.6 ja tyttö syntyi 13.7, kun vasta sillon käynnistivät. Aikaa tosin tästä jo 12 vuottaa, mut että voivat antaa mennä noinkin pitkälle, jos kaikki ok. Istukka oli jo tosi kalkkeutunut, tyttö painoi 4kg.
17päivää yli on hieman eri asia kuin 30 päivää yli..
Juu, on mun serkultakin käynnistetty rv 42+3 mut jos alkaa olla rv 43+1 niin tätä en oikein jaksa uskoa...

Niin siis 42+3 , siinähän on vaan 3 päivää yli aikaisesta kyse =)

Jos raskaus olisi kolme viikkoa yliaikainen niin lapsi syntyisi rv 45 + jotain..

vieras
Onko siskosi äitiyslomalla? Onko hän puhunut äitiyspakkauksesta? Onko hän käynyt synnytysvalmennuksessa?

Asia kannattaisi jättää sikseen, mutten minäkään jättäisi, jos omasta siskostani olisi kyse. Joku ongelma hänellä ainakin on!

Juuh... Synnytys kyllä kynnistetään, olit sairas tai et jos niin on sairaalan toimesta päätetty. Itse oli kovassa flunssassa syyskuussa, ja 42 viikkoa tuli täyteen, käynnisteltiin muutama päivä ja neiti syntyi 42+3. Eli KOLME päivää yliaikaisena, mutta 17 päivää yli lasketun. Sitäkin kauhisteltiin ja oma odotusajan neuvolatätikin kysyi että lukeeko tässä väärin kun katsasti synnytyspaperit... Nojuu. Sattuuhan noita. Tuli myös mieleen että luulisi että "siskon mies" älyäisi että lapsi heille tulossa (tai sitten ei) kun kerran jo tavaroitakin ostettuna. Kyllä mun ukko ainakin huomaa vaikka olisin ostanut uuden tiskiharjan, puhumattakaan kaukaloista ja vauvankamoista... On niitä ihmisiä niin erilaisia.

Oli vitsi ap:n tai siskon puolelta, olisi kiva tietää miten asia todellisuudessa on.

sisko
ei ole provo ( jos et usko voit tänne tulla ja itse katsomaan siskoani)
mutta tosiaan mulla on elämää tämän lapsi katraani kanssa kun pitää hoitoihin ym viedä enkä enään illalla käynyt kun lähdin lapsia nukkumaan viemään

tänään kävin siskoni luona mutta ei edistyny. huomenna hänellä on neuvola.

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Kysynpä vielä, ette ole ilmeisesti myöskään näheet ultrakuvia?
ei =(
ei kuulemma halunnut niitä
Aha just. Ja mahaakaan ei näy? Selvää varmaan on se ettei mitään raskautta ole enää, jos on ollutkaan.

Olisko siskos luonteeltaan sellainen pänkki, että on saanut alkuraskauden keskenmenon ja ovat ajatelleet, että eivät siitä kerro, vaan yrittävät heti uutta raskautta perään. Ja kun se ei olekaan onnistunut, on jo valehdellut niin pitkään, että ei oo kehdannu kertoa asioiden oikeaa laitaa. Ja sit vielä ärsyttää kun kaikki odottavat ja kyselevät, eivätkä oo edes huomaavinaan, että ei oo edes mahaa.
tämäkin voisi olla yksi vaihtoehto.
kun kertoisi edes jollekkin niin ei tarvisi miettiä näitä vaihtoehtoja mutta kun ei.
ja voisi ihan hyvin olla että saanut keskenmenon mutta ei uskalla kertoo mutta ei myöskään kerro vaikka suoraan on kysytty.
tänään kävin hänen tykönään aattelin että mitään en puhu raskaudesta kertoo jos haluaa. eikä näemmä kertonut
kaikki oli hommattu vaipat,tutit,tuttipullot ja mähän olen antanut noita isompia tavaroita ja vaatetta. sekasta oli kaikki hujan hajan.kysyin millanen olo ja sano ok. muuten keskustelut liitty mun lapsiin,ym

sisko
kaikkee te uskotte laugh edes oma mies ei muka tiiä onko akka paksuna vai ei? jos tää olisi totta ja kyse olisi mun siskosta niin soittasin sille miehelle saman tien...
kyllä se tietää (siis onhan niillä ollut mun kuullen yksi raskauskeskustelu) liittyen siihen tuleeko tämä mukaan synnytykseen. mutta kun se on yhtä salaperänen. ja niin kiinni töissä on siis aina töissä. viikon jokasena päivänä ja se mitä on kotona menee nukkumiseen. tulee yöllä 22-00.00 lähtee aamulla 04.00-06.00
en edes usko että pitää isyyslomaa mutta en tietty varmaks sano.mut on sen luontonen mitä nähny 2-3v aikana 5 kertaa sillonkin ollu kamala kiire kun pitää takasin töihin palata

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja varmaan joo:
voiko olla kummina kahdelle sisarukselle? niinkuin ap väitti että siskonsa on kummi hänen kahdelle lapselleen?

Taitaa olla mielenterveyspotilas, kyllä nyt jotenkin saisi oikeasti selville onko raskaana vai ei! ja kuka äiti ei haluaisi kuvia lapsestaan?
ap taitaa nauraa partaansa siellä että menee täydestä tää juttu :D
höh. en naura. kyllä tää ahdistaa meitä kaikkia. äitini kanssa puhuin tänään ja se oli jo "sekoomis" pisteessä kun kaikki tietty kyselee siltä ekaksi. töissä ja joka paikassa

ja miksei voi olla kummina kahdelle?? mutta kai se vaan on mahdollista. samoiten äitini on kummi kahdelle lapselleni pieni suku eli tarvii laittaa sukulaiset uusinta kierrokselle =)

siskoni on omaperäinen tapaus. mutta itekkin pääsis helpommalla kun kertois säästyis näiltä mein kyselyiltä. tai sit haluaa olla huomion keskipiste ja naureskelee meille sukulaisille kun me vaahdotaan sen ympärillä,soitellaan jatkuvasti ja käydään. ja mielenterveysongelmat on oikeesti käyny mielessä ja siitä olen puhunut myös äitini kanssa =(

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
mä odotan täällä että tähän loistavaan tarinaan tulee jatko-osa :attn: :xmas:
Odota loppuviikkoon, silloinhan sitä seuraavaksi käynnistetään! Saadaan lauantai-illan iloksi kuulla vauvauutisia!
no vaikka te ette usko meille tämä on joka päivästä. katon itse mitä loppuviikosta sanoo. huomenna on neuvola ja perjantaina uusi käynnistys päivä. ja kyllä mä sen tänne tuun kertoon oli siellä masussa sit vauva tai mielenterveysongelma. kun vaan nyt eka ittekkin sais tietää.

outohan tämä on mutta valitettavasti totta

llllllllllllllll
Soita sille miehelle tuntemettomasta numerosta, niin saattais vastata, jos ei muuten sulle vastais.. Ja kautta rantain utele, miten siskos laita on.....

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä