en tiä muistatteko kun olen kertonut siskostani joka ei vieläkään ole synnyttänyt la oli joulukuussa

  • Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
sisko
olen kahteen otteeseen kertonut siskostani

ekalla kerralla kysyin että koska käynnistävät. kun laskettu aika oli joulukuun puolessa välissä. tammikuun alussa pitikäynnistää mutta siskoni mukaan oli liian pieni lääkäreiden mukaan ei voitu käynnistää
tänään olis taas pitänyt olla mutta taas siirty loppuviikkoon

sisko on aina ollut ärhäkkä tapaus eikä siitä saa mitään irti. ei kerro asioita.ja on salamyhkänen kaikessa

toivo on tosiaan mennyt enkä tiä mitä tästä tulee. koko suku kimpussa

laskettu aika siis joulukuussa omien sanojen mukaan mutta nuorena ensisynnyttäjänä voi muistaa väärin tai ei ole kertonut meille oikein.

muutama kysymys on askarruttanut

-jos on pelkkä kuume käynnistävätkö?
-kuinka usein pitäisi käydä loppuvaiheessa neuvolassa tai ultraavat
-jos äiti haluaa että isäkin pääsee synnytykseen käynnistävätkö iltaisin?
 
vieras
siis tä? ei mitään raskautta viedä yli kuukaudella. luulempa, että la on siirtynyt tai sitten siskosi todelaakin valehtelee.'

ja miksi mies pääsisi vain illalla synnytykseen? töistähän voi olla pois synnytyksen takia.. vai missä hän on?

provoko tämä? B)
 
mutta eihän se tarkoita sitä,et jos illalla käynnistetään että vauva syntyisi illalla/yöllä :eek: mulla käynnistettiin ekan kerran aamulla lääkärikierron aikaan ja sitten iltapvällä ja illasta uudelleen..neiti sitten syntyi seuraavana aamuna
 
Siskosi on tainnut kertoa lasketun ajan väärin, jostakin syytä? Ei synnytystä siirretä loputtomiin, max. 2 viikkoa ja sitten käynnistetään. Nvolassa käydään loppuvaiheessa viikottain- tai minä ainakin kävin.
 
käynnistävät aamuisin,jos isä ei pääse niin sitten ei pääse.
jos on kuumetta niin luulisin etteivät käynnistä koska eihän leikkaustakaan tehdä jos on kipeä,tää varmaan siksi että jos joutuu hätäsekstioon..
ei ne kyllä kuukaudella yli päästä rupeehan siinä istukan toiminnot jo lakkoilemaan.
kaveri jolla meni rutkasti yli niin kävi kättärillä polilla joka toinen päivä..
 
vieras
No kuulkaapas, mulla oli laskettuaika 26.6 ja tyttö syntyi 13.7, kun vasta sillon käynnistivät. Aikaa tosin tästä jo 12 vuottaa, mut että voivat antaa mennä noinkin pitkälle, jos kaikki ok. Istukka oli jo tosi kalkkeutunut, tyttö painoi 4kg.
 
vierailijatar
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kuulkaapas, mulla oli laskettuaika 26.6 ja tyttö syntyi 13.7, kun vasta sillon käynnistivät. Aikaa tosin tästä jo 12 vuottaa, mut että voivat antaa mennä noinkin pitkälle, jos kaikki ok. Istukka oli jo tosi kalkkeutunut, tyttö painoi 4kg.
17päivää yli on hieman eri asia kuin 30 päivää yli..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kuulkaapas, mulla oli laskettuaika 26.6 ja tyttö syntyi 13.7, kun vasta sillon käynnistivät. Aikaa tosin tästä jo 12 vuottaa, mut että voivat antaa mennä noinkin pitkälle, jos kaikki ok. Istukka oli jo tosi kalkkeutunut, tyttö painoi 4kg.
mulla oli LA 16.2 ja vasta 3.3 käynnistettiin..tyttö oli onneksi norm. kokonen 3400 g ja 49 cm..istukka samoin kalkkeutunut..

 
Mun synnytys käynnistettiin vuonna 2002 17 päivää yliaikaisena, eli kyllä tuota tapahtuu tänäkin päivänä, mutta että 4 viikkoa...kyllä nyt taitaa siskosi sepustaa omaa tarinaa lasketusta ajasta.
 
sisko
ei ole provo.

vaikka musta ite alkaa tuntuun että pikku siskoni provoilee meille =(
meidän kylällä yks kerto et kuukausi lykätty kun lapsi oli pieni eikä kasvanu oli sit lopulta syntynyt 1.9kg mutta sillä oli joku sairaus.

koko suku ihan varpaillaan kun mitään ei tapahtu ja siskoni salaa nyt jotain.kun vaikka kyselee niin hermostuu entisestään.

käynnistys illalla siksi että mieskin pääsisi mukaan ainakin osa aikaseks tueks. työ sellanen josta ei pahemmin saa vapaita tai lomia.
itse myös kokemuksesta tiedän että ei se lapsi samana päivänä tule mulla toisdin ei mennyt kun parisen tuntia mutta kaikilla ei ole näin.
 
sisko
ja ensisyttyttäjä kun on niin voi olla vähän sekasin noista lasketuista ajoista vaikka se siellä kortissa lukee jota ei oo suostunut näyttään kenellekkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
ei ole provo.

vaikka musta ite alkaa tuntuun että pikku siskoni provoilee meille =(
meidän kylällä yks kerto et kuukausi lykätty kun lapsi oli pieni eikä kasvanu oli sit lopulta syntynyt 1.9kg mutta sillä oli joku sairaus.

koko suku ihan varpaillaan kun mitään ei tapahtu ja siskoni salaa nyt jotain.kun vaikka kyselee niin hermostuu entisestään.

käynnistys illalla siksi että mieskin pääsisi mukaan ainakin osa aikaseks tueks. työ sellanen josta ei pahemmin saa vapaita tai lomia.
itse myös kokemuksesta tiedän että ei se lapsi samana päivänä tule mulla toisdin ei mennyt kun parisen tuntia mutta kaikilla ei ole näin.
siis missä työpaikassa ei isä pääse lähtemään synnytykseen?kannattaskohan tulevan isän tarkastaa oikeutensa?

 
vieras
vai jos siskosi odottaakin lasta jollekkin toiselle miehelle jonka laskettu aika on myöhemmin ja sellaisena aikana että nykyinen mies ei voisi olla isä.. hmmm.. oisko mahdollista??kyllä ensisynnyttäjän nimenomaan luulisi olevan perillä siitä missä mennään raskaudessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vai jos siskosi odottaakin lasta jollekkin toiselle miehelle jonka laskettu aika on myöhemmin ja sellaisena aikana että nykyinen mies ei voisi olla isä.. hmmm.. oisko mahdollista??kyllä ensisynnyttäjän nimenomaan luulisi olevan perillä siitä missä mennään raskaudessa..
tätä mä mietin myös tätä..mä ainakin kun odotin tota meidän poikaa niin laskin melekin tunteja laskettuun aikaan :LOL:
 
vieras
nonnii. nyt tässä ketjussa on selvinnyt että on aivan normaalia ja yleistä, että la menee yli kuukaudella. kaikkihan tuntee jonkuu jolle niin käynny. niih!
 
joku
tuli mieleen semmonen et jos siskos on saanut aikasemmin keskenmenon ja sen jälkeen tullut uudestaan raskaaksi ja sotkee lasketun ajan..aika oudolta kyllä vaikuttaa siskosi käytös..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
ei ole provo.

vaikka musta ite alkaa tuntuun että pikku siskoni provoilee meille =(
meidän kylällä yks kerto et kuukausi lykätty kun lapsi oli pieni eikä kasvanu oli sit lopulta syntynyt 1.9kg mutta sillä oli joku sairaus.

koko suku ihan varpaillaan kun mitään ei tapahtu ja siskoni salaa nyt jotain.kun vaikka kyselee niin hermostuu entisestään.

käynnistys illalla siksi että mieskin pääsisi mukaan ainakin osa aikaseks tueks. työ sellanen josta ei pahemmin saa vapaita tai lomia.
itse myös kokemuksesta tiedän että ei se lapsi samana päivänä tule mulla toisdin ei mennyt kun parisen tuntia mutta kaikilla ei ole näin.
Voisikohan vanhempanne ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysyä sieltä?Voisivat sanoa että on huolissaan ja "pelkäävät" että jotain on/voi mennä hassusti??

 
laskuettu aikahan on +-2viikkoa.. eli jos se on se +2 viikkoa niin ois menny yli vasta 2 viikolla :D ..
no joo ,kyl kai ne kuitenkin käynnistäis (?)eik'ä siirtäis kuukaudella vaikka pieni lapsi onkin..
 
sisko

tosiaan hämärää tässä on mutta kun tietäs mitä.
onko se lapsi OIKEESTI niin pieni ettei sitä voi käynnistää
onko saanut keskenmenon ( mutta ei sillonkaan kai heti voi alkaa seksiä harrastaan)
onko olleenkaan raskaana

nimittäin oma äitimmekin puhui jo mielenterveyshäiriöstä =) no ehkä puoliksi leikillään mutta tämä on niin outo juttu ja kun tuo ei kerro mitään =(

ja miehestä sen verran että siskoni haluaa ehdottomasti miehensä synnytykseen minä ja äitimme koitettiin tulla tueks mutta ei halua meitä aateltiin että jos pelkää niin paljon synnytystä että keksii erinlaisia keinoja että sitä vois siirtää. käynnistys päivää siskon sanojen mukaan siirretty 2 kertaa.

ja miehen elämä on työ se on sille omistautunut ja sitä ei kiinnosta mikään muu. eli se että ei saa lomaa johtuu omasta miehestänsä kun pomosta.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä