en tiä muistatteko kun olen kertonut siskostani joka ei vieläkään ole synnyttänyt la oli joulukuussa

• Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
ei ole provo.

vaikka musta ite alkaa tuntuun että pikku siskoni provoilee meille =(
meidän kylällä yks kerto et kuukausi lykätty kun lapsi oli pieni eikä kasvanu oli sit lopulta syntynyt 1.9kg mutta sillä oli joku sairaus.

koko suku ihan varpaillaan kun mitään ei tapahtu ja siskoni salaa nyt jotain.kun vaikka kyselee niin hermostuu entisestään.

käynnistys illalla siksi että mieskin pääsisi mukaan ainakin osa aikaseks tueks. työ sellanen josta ei pahemmin saa vapaita tai lomia.
itse myös kokemuksesta tiedän että ei se lapsi samana päivänä tule mulla toisdin ei mennyt kun parisen tuntia mutta kaikilla ei ole näin.
Voisikohan vanhempanne ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysyä sieltä?Voisivat sanoa että on huolissaan ja "pelkäävät" että jotain on/voi mennä hassusti??
minä soitin mutta eivät kerro paitsi siskon luvalla =(

ootko nähny siskoas millon viimeks?
onko mahaa kuitenkin paljon?

soita neuvolaan sun siskos nimissä ja sano etä on ollu jotain särkyä ja kysy vaivihkaa niitä viikkoja :D

*uteliasko?*

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
miksköhän ei oo suostunu näyttää neuvolakorttia?
:whistle:
ihme juttu..
sanoppa se =) samaa miettiny minäkin.
itelläni useampi lapsi enkä olisi ikinä uskonut että oman siskoni raskaudesta tulee tällänen haloo kaikki vaan odottaa ja odottaa ja toinen se vaan shoppailee kaiket päivät
eikö ne vois edes sairaalaan ottaa sisään.

ja siinä siskon kanssa niin erinlaisia että mä oon hirveen avoin kerron kaikille kaikki. raskauksissa oon kertonut kaikki (vaikka ketään varmaan kiinnostanutkaan) siin kaikki kivut,painonnousut,sairaudet,pissa jutut kaikki kertonut =) ja muutenkin olen avoin

siskoni on mun vastakohta omissa oloissaan viihtyvä tiedän että lapsista tykkää sillä on mun lapsia hoitanut paljon ja kahdelle kumminakin.
ainut mitä se on kertonut on että se on raskaana ja lasketun ajan (joka varmasti väärä) mutta ei muuta
siitä ei edes huomaa että se on raskaana

miun veljen poika meinas kuolla aikalujen atkia..samoin miun viides vaikka käynnistettii ennen laskettua aikaa.. ei herttinen ..sillon kun eka synty..meni vedet minimiin ja sain kolme päivää oottaa että käynnistettiin(meni sen 3 vrk yli) ja oli aika raju homma kun toisella olisitten rymit sydämessä sekasin...onneks vaan alussa...säikähti ressu..
ja se jos ei loppu ajasta kasva on muuten se että napanuoran virtaukset sekasin ja sillon tehään ainakin mein sairaalassa sektio miltei välittömästi...ravinnon ja hapen saannin vaikeutumisen vuoksi..
toivottavasti pienellä ihmisellä kaikki ok.. :hug:

ihme juttu..
itelläni useampi lapsi enkä olisi ikinä uskonut että oman siskoni raskaudesta tulee tällänen haloo kaikki vaan odottaa ja odottaa ja toinen se vaan shoppailee kaiket päivät

ja siinä siskon kanssa niin erinlaisia että mä oon hirveen avoin kerron kaikille kaikki. raskauksissa oon kertonut kaikki (vaikka ketään varmaan kiinnostanutkaan) siin kaikki kivut,painonnousut,sairaudet,pissa jutut kaikki kertonut =) ja muutenkin olen avoin

siskoni on mun vastakohta omissa oloissaan viihtyvä tiedän että lapsista tykkää sillä on mun lapsia hoitanut paljon ja kahdelle kumminakin.
ainut mitä se on kertonut on että se on raskaana ja lasketun ajan (joka varmasti väärä) mutta ei muuta
tätä kerkesinkin kysyä tuolla jo..mietin ettei olis saanu keskenmenoa tai tehny jopa ehkä abortin aikasemmin??
*uskalsimpas sanoa tuon :D *

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
ei ole provo.

vaikka musta ite alkaa tuntuun että pikku siskoni provoilee meille =(
meidän kylällä yks kerto et kuukausi lykätty kun lapsi oli pieni eikä kasvanu oli sit lopulta syntynyt 1.9kg mutta sillä oli joku sairaus.

koko suku ihan varpaillaan kun mitään ei tapahtu ja siskoni salaa nyt jotain.kun vaikka kyselee niin hermostuu entisestään.

käynnistys illalla siksi että mieskin pääsisi mukaan ainakin osa aikaseks tueks. työ sellanen josta ei pahemmin saa vapaita tai lomia.
itse myös kokemuksesta tiedän että ei se lapsi samana päivänä tule mulla toisdin ei mennyt kun parisen tuntia mutta kaikilla ei ole näin.
Voisikohan vanhempanne ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysyä sieltä?Voisivat sanoa että on huolissaan ja "pelkäävät" että jotain on/voi mennä hassusti??
minä soitin mutta eivät kerro paitsi siskon luvalla =(
Entäs jos vanhempasi soittaa??

Jos vauva ei kasva kohdussa (viitaten tuohon, kun sanoit on pieni), se synnytys käynnistetään. Ei niin, että siirretään käynnistystä, kun on niin pieni ja annettas kasvaa vielä kohdussa. Kyllä se käynnistetään kasvamaan sit kohdun ulkopuolella.

Jos tää on totta, siskos pimitää teiltä jotain ja pahasti. Missään ei anneta mennä kuukaudella yli varmistetun lasketunajan :)

joku
oisko se oikeesti sit silleen et se olis saanut keskenmenon?jos siskollas ei oo isoa mahaa,eihän kaikille välttämättä isoa mahaa tulekkaan.jos se ei ole kenellekkään pystynyt kertomaan keskenmenosta.

sisko
ihme juttu..

tätä kerkesinkin kysyä tuolla jo..mietin ettei olis saanu keskenmenoa tai tehny jopa ehkä abortin aikasemmin??
*uskalsimpas sanoa tuon :D *
keskenmenoa on myös suvun kanssa mietitty ja äitimme sitä kysyi mutta suuttu vaan entisestään. abortti en usko koska tykkää lapsista
heillä pieni kaksio johon on kaikki hommattu toisin sikin sokin mut on vaunut,hoitopöydät minä olen antanut paljon kaikkea ei kai se niitä sinne huvikseen jemmaile.

toisin on voinut et jos tullut keskenmeno ei ole kehdannut kertoa ja ovat äkkiä uudestaan saaneet raskauden alulle.
siskoni on lyhempi kun minä eikä mikään läski (mutta ei myöskään mikään nina herala) mutta raskautta ei huomaa vaikka mistä kulmasta katsois. äitimme mielestä oli ehkä jo vähän laihtunutkin ( mutta se on muutenkin vähän hömppä ja muistaa aina kaikki väärin vaikka mikään vanha ees oo.

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Jos vauva ei kasva kohdussa (viitaten tuohon, kun sanoit on pieni), se synnytys käynnistetään. Ei niin, että siirretään käynnistystä, kun on niin pieni ja annettas kasvaa vielä kohdussa. Kyllä se käynnistetään kasvamaan sit kohdun ulkopuolella.

Jos tää on totta, siskos pimitää teiltä jotain ja pahasti. Missään ei anneta mennä kuukaudella yli varmistetun lasketunajan :)
tätä mieltä minäkin mutta kun ei tuo perhana kuuntele.
itselläni on syntynyt rv 38 ja istukka oli jo ihan entinen oli pahasti kalkkeutunut. oon koittanut selittää että onhan sitä vauvaa helpompi hoitaa vaikka ois pienempi niin vaikka siä keskolassa kun päivästä toiseen mahassa kantaa ja pelätä että onko sillä kaikki hyvin. ( toisin siskoni ei oo myöntäny edes pelkäävänsä kun ihan vähän =)

ja tätä ajoin takaa voidaanko oikeasti lykätä viikosta toiseen vaikka on pieni. ja kun ei suostu kertoon onko ylittänyt jo 2,5kg rajan.

Vieras
Saanut keskenmenon ja siitä surusta mielenterveysongelman. Kieltää keskenmenon, valmistautuu olemattoman lapsen tuloon ostelemalla vauvantarvikkeita jne.

Eikös sen miehen kanssa voisi keskustella?

Jo ei kerran yhtään näy niin saanut varmaan keskenmenon.Entäs jos ei halua kertoa joss aanut sen myöhäsessäkin vaiheessa.
Ite en ainakaan pystyis naamatusten kertoo varmaan kellekkään kun siinä tulis sellanen itku ettei oo tosikaan..jospa se koitta vaikka sitä välttää ja toivovat /ovat saanut alulle uuden vauvan.. tulipa vaan mieleen tällanen..

Näillä tiedoilla mitä olet antanut ei tule kuin muutama asia mieleen, joko tällä hetkellä siskosi ei ole raskaana ollenkaan. On ehkä ollut, mutta saanut keskemenon ja pitää kaiken sisällään eikä tiedä ulospääsyä valheesta. Tai saattaa jopa itsekkin uskoa olevansa vielä raskaana, mahdollisesti masentunut?? Tai sitten on saanut keskenmenon, eikä ole halunnut puhua asiasta ja on nyt uudestaan raskaana.

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
heh, illan piristys! tää EI VOI OLLA totta.
ei voi.. mut näyttävästi on =(
tää on oikeesti niin kummallinen tilanne ja kun tietäsitte kaikki mitä sisko on puhunut niin tippusitte tuoleiltanne =)

mut en viitti kaikkea kertoa jos sattuu samaan aikaan palstaileen =)tai no heippa vaan sisko jos tunnistit ei näitä ihan joka suvussa tapahdukkaan.

ite olen miettinyt myös että hakeeko huomioo onko ikinä edes ollut raskaana tai on ollut mutta tullut keskenmeno
koska mä olen ainut jolla on tässä suvussa ainoot lapset ite olen ensimmäistä serkkua lapsilleni odottanu mutta eipä sitä taida tulla.
omille lapsille kertonu että täti saa lapsen ja ne kyselee sit monta kertaa päivässä. kun viä erehdyin kertoon että se on nyt päässy sairaalaan sisälle joko ei oo edes menny on keksiny

en tiä pää hajoo oikeesti tää ei voi olla totta

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Saanut keskenmenon ja siitä surusta mielenterveysongelman. Kieltää keskenmenon, valmistautuu olemattoman lapsen tuloon ostelemalla vauvantarvikkeita jne.

Eikös sen miehen kanssa voisi keskustella?
se ei oo ikinä kotona eikä " ehdi" vastaamaan puhelimeen. ikää tällä miehellä 26v mutta mitä niitä nähny yhdessä niin ei ne edes puhu raskaudesta toinen on hiljaa ja toinen tiuskii ku jotain koittaa kysyä
kerran saivat kyllä tappelun aikaseks just tästä sairaalaan tulemisesta et miehen pitää tulla mukaan. ja sit tää mies siihen vaan tokas että kun ei ehdi kun on nyt kiirusta töissä

kaikki vauva kamppeet ostettu mutta vauva puuttuu

mamma3
Aikanaan kun ekan lapsen sain, niin mun kanssa yhtäaikaa oli raskaana yks naapurin tyttö. Mahakin sillä kasvoi samaa rataa ja kotona sillä oli vaunut, sängyt yms.valmiina vauvaa varten odottamassa. Outoa kans tuossa tytössä oli se, ettei koskaan ollut äitiyskorttia näyttänyt kenellekkään, mutta kaikenlaista kertoili neuvolakäynneistänsä.

No tuli laskettu aika, eikä mitään tapahtunut viikkoihin, maha oli ja pysyi. Kunnes sitten yks päivä ilmoitteli, että vauva syntynyt ja oli kuollut synnytyksessä.... lääkärin vika ja haastaa lääkärin oikeuteen yms. Eipä mennyt aikaakaan kun tämä tyttö joutui hoitoon ja lääkitykselle.... Mitään raskautta eikä vauvaa ollut koskaan ollutkaan. Tämä tyttö oli armottomasti rakastunut yhteen poikaan ja toivoi lasta hänelle. Poika lemppasi tytön ja tyttö sairastui sillä seurauksella, että alkoi valeraskaus johon itsekkin uskoi.
Ja eikä kellään tosiaankaan tullut mieleen aiemmin, etteikö olisi puhunut totta raskaudestansa, niin vakuuttava oli asioiden suhteen.

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
oisko se oikeesti sit silleen et se olis saanut keskenmenon?jos siskollas ei oo isoa mahaa,eihän kaikille välttämättä isoa mahaa tulekkaan.jos se ei ole kenellekkään pystynyt kertomaan keskenmenosta.
voipi olla mahdollista.
kun ei tällä kai paljoo niitä kavereita ole ja mies ehkä kerran viikossa sen pari tuntia kotona

mutta olis nyt vaikka tekstivistinä laittanut että on tullut kesken meno
oishan se sillekin helpompaa ettei koko suku koko ajan kysele koska,koska,koska
täällä kun äiti,minä,mummot,serkut soitellaan toisillemme ja tiedustellaan ja pähkäillään eri vaihtoehtoja mutta kaikkien mielestä tämä on outoo ja että siskoni salaa jotain
tai ei oo ollut ikinä raskaana.
oli ollut just meidän nuorimmaisen ristiäiset siitä n. kuukausi kun kerto että on raskaana.mä olin onnesta soikeena itkin ja nauroin mutta nyt oon ihan hermoraunio mutta kun välitän siskosta ja se vaan salailee.

mä vaan jossain aattelen et jos se vaan onkin ja me ollaan suvun kanssa tiäs miks jo haukuttu. jos sillä vaan on ongelma raskaus.
mutta kun aattelee
-ei näytä neuvolakorttia
-kukaan ei tiä onko käynyt neuvolassa
-mahaa ei yhtään käyttää normi vaatteita
-ei tiä laskettua aikaa/viikkoja
-ei kerro mistään mitään

niin kyllähän se vähän epäilyttää
pitää kai mennä vakoileen neuvolaan kun tiän mikä päivä se sinne menee päivystän ovella koko päivän ja kattelen meneekö sisään =) no varmaan se on senkin jo perinyt

eilen ois pitänyt käynnistää mutta kun tuli kipeäksi

joku
pitäskö sun soittaa vanhemmilles ja jos menisit niitten kanssa käymään siskos luona ja kysysitte siltä asioista,sanokaa et olette huolissaan siitä.

Voi apua jos hän on oikeasti niin sekaisin jotenkin mennyt vaikka keskenmenosta,että kuvittelee olevansa raskaana..? :/

Mutta jos näin olisi,luulisi että hänen miehensä ei olisi mukana jutussa...

Ettei kai ihminen voi missään psykoosissa tms.olla?

Jos kerta normivaatteet ja kaikki menee päälle..saiskohan siskoasi jos ei vauvaa tosiaan ala kuulua niin jotenkin hoitoon?

oili
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
pitäskö sun soittaa vanhemmilles ja jos menisit niitten kanssa käymään siskos luona ja kysysitte siltä asioista,sanokaa et olette huolissaan siitä.
näin juuri ajattelin ehdottaa. ja ette lähde pois ennen kuin asia selviää.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä