en tiä muistatteko kun olen kertonut siskostani joka ei vieläkään ole synnyttänyt la oli joulukuussa

  • Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Siskosi on tainnut kertoa lasketun ajan väärin, jostakin syytä? Ei synnytystä siirretä loputtomiin, max. 2 viikkoa ja sitten käynnistetään. Nvolassa käydään loppuvaiheessa viikottain- tai minä ainakin kävin.
Kröhöm..Mun kamu sai syksyllä vauvan rv 43+2
:whistle:
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
pitäskö sun soittaa vanhemmilles ja jos menisit niitten kanssa käymään siskos luona ja kysysitte siltä asioista,sanokaa et olette huolissaan siitä.
pitää ehdottaa ei tästä tuu kyllä mitään.
olon jo ihan sekasin joulukuun lopussa ni entäs nyt kun ei mitään.

en tiä masennuksesta voisko olla. mitä puhelimessa puhuttu niin kuullostaa normaalilta/naureskelee kunhan ei vaan raskaudesta puhu niin muuten kaikki ok
miehen kanssa olleet varmaan 2-3v yhdessä
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja mamma3:
Aikanaan kun ekan lapsen sain, niin mun kanssa yhtäaikaa oli raskaana yks naapurin tyttö. Mahakin sillä kasvoi samaa rataa ja kotona sillä oli vaunut, sängyt yms.valmiina vauvaa varten odottamassa. Outoa kans tuossa tytössä oli se, ettei koskaan ollut äitiyskorttia näyttänyt kenellekkään, mutta kaikenlaista kertoili neuvolakäynneistänsä.

No tuli laskettu aika, eikä mitään tapahtunut viikkoihin, maha oli ja pysyi. Kunnes sitten yks päivä ilmoitteli, että vauva syntynyt ja oli kuollut synnytyksessä.... lääkärin vika ja haastaa lääkärin oikeuteen yms. Eipä mennyt aikaakaan kun tämä tyttö joutui hoitoon ja lääkitykselle.... Mitään raskautta eikä vauvaa ollut koskaan ollutkaan. Tämä tyttö oli armottomasti rakastunut yhteen poikaan ja toivoi lasta hänelle. Poika lemppasi tytön ja tyttö sairastui sillä seurauksella, että alkoi valeraskaus johon itsekkin uskoi.
Ja eikä kellään tosiaankaan tullut mieleen aiemmin, etteikö olisi puhunut totta raskaudestansa, niin vakuuttava oli asioiden suhteen.

kuullostaa kamalalta tämä käynyt mullakin mielessä mutta en sitä kenellekkään kertonut toisin nämä ovat olleet kyllä yhdessä joitain vuosia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
ei ole provo.

vaikka musta ite alkaa tuntuun että pikku siskoni provoilee meille =(
meidän kylällä yks kerto et kuukausi lykätty kun lapsi oli pieni eikä kasvanu oli sit lopulta syntynyt 1.9kg mutta sillä oli joku sairaus.

koko suku ihan varpaillaan kun mitään ei tapahtu ja siskoni salaa nyt jotain.kun vaikka kyselee niin hermostuu entisestään.

käynnistys illalla siksi että mieskin pääsisi mukaan ainakin osa aikaseks tueks. työ sellanen josta ei pahemmin saa vapaita tai lomia.
itse myös kokemuksesta tiedän että ei se lapsi samana päivänä tule mulla toisdin ei mennyt kun parisen tuntia mutta kaikilla ei ole näin.
Voisikohan vanhempanne ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysyä sieltä?Voisivat sanoa että on huolissaan ja "pelkäävät" että jotain on/voi mennä hassusti??
minä soitin mutta eivät kerro paitsi siskon luvalla =(
Entäs jos vanhempasi soittaa??

eihän niilläole oikeutta kertoa kenellekään ap:n siskon asioista :headwall: suomessa asutaan ja tollasta ei tiedetä...
 
sisko
ja laitetaan nyt viä että la oli 31pv sitten =)
jos la ois ollut 13.1 niin eihän se oo kun päivän myöhässä mut kuka nyt unohtaa lapsen la:n
minäkin muistan kaikki vaikka synnytyksistä aikaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
miksköhän ei oo suostunu näyttää neuvolakorttia?
:whistle:
ihme juttu..
En kyllä minäkään näytellyt neuvolakorttia. Saatoin mä kertoa sieltä tietoja, mutta en todellakaan näyttänyt kellekään muulle kuin miehelleni.

Eräs henkilö, jonka tunnen, on ollut vuositolkulla jo raskaana :whistle: .
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oisko antanut vauvan pois?
en usko. on niin lapsirakas.
jos ei oikeesti oo jotain tapahtunut niin jotasin mystisempää/ kamalampaa
kuten keskenmeno,luulee olevansa raskaana mutta ei oo, yrittävät lasta mutta ei vaan tärppää tai siskolla vauvakuume mut mies ei halua kun on naimisissa työnsä kanssa

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
miksköhän ei oo suostunu näyttää neuvolakorttia?
:whistle:
ihme juttu..
En kyllä minäkään näytellyt neuvolakorttia. Saatoin mä kertoa sieltä tietoja, mutta en todellakaan näyttänyt kellekään muulle kuin miehelleni.
En minäkään näyttänyt neuvolakorttia kenellekään, en edes miehelle... Ei se sitä halunnut nähdä, mä kerroin mitä neuvolassa oli sanottu ja se siitä. En myöskään kertoillut kellekään mitä neuvolassa oli sanottu tai kuinka iso mahanympärys nyt olikaan. Sukulaisille kerroin lasketun ajan eikä ne muuta kyselleetkään.

Eikä ne neuvolasta saa antaa mitään tietoja kenekään raskaudesta, vaikka kuinka vanhemmat tai sisko kyselisi. Valitettavasti ap:n on ihan niiden tietojen varassa elettävä, mitä sisko kertoo.
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
kannattaa mennä käymään siskos luona ja yrittää puhua sen kanssa..ennen kun asiat pahenee.
yritetty on. käy kylässä (no mun tykönä ei oo käyny nyt vähään aikaan)mut vanhemmmillamme käy ja ne ovat käyneet siskolla.
on koitettu puhua järkeä että se aattelis vauvan parasta mut ku se sit hokee et tulee kun on tullakseen.
 
Jos sillä on ollut laskettu aika muutaman viikon pieleen ilman sen kumpia isyysepäselvyyksiä tai muita. Nyt sitten naureskelevat partoihinsa miehensä kanssa, kun loppusuku sekoaa tätä asiaa pähkäillessään?!?

:D :D :D No ei mutta oikeesti, luulisi jo tässä vaiheessa tajuavan missä menee vitsin ja kiusanteon raja...
 
Minkä ikäinen siskosi on, siis onko miten nuoresta ihmisestä kyse? Jos haluaa niin kipeästi huomiota, kun ei esim. kotona mieheltään sitä saa koska mies aina poissa.. Ja tunteekin jääneensä sinun varjoon tässä lasten saamisessa? Ja on kehittänyt tämän kuvion, josta ei nyt mahdollisesti ulos pääse ja häpeää totuuden kertomista. Ja noita neuvola yms. asioita on kuitenkin aika helppo "keksiä". Tekisin varmaan niinkuin joku tuolla ehdotti, marssisin suoraan siskon eteen vanhempien kanssa selvittämään asiat ja kertoisimme huolemme. Jos siskosi on keksinyt kaiken, luulisi tunnustavan lähimmilleen. Painottaisin ainakin sitä, ettö loppujen lopuksi totuuden kertominen on kaikkein helpoin tie ulos. Ja aikahan tässä alkaa käydä vähiin, jos olisi samat jutut vielä muutaman kuukauden päästä alkaisin varmaankin hankkimaan ammatti apua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
kannattaa mennä käymään siskos luona ja yrittää puhua sen kanssa..ennen kun asiat pahenee.
yritetty on. käy kylässä (no mun tykönä ei oo käyny nyt vähään aikaan)mut vanhemmmillamme käy ja ne ovat käyneet siskolla.
on koitettu puhua järkeä että se aattelis vauvan parasta mut ku se sit hokee et tulee kun on tullakseen.
Anteeksi nyt, mutta mistä te tiedätte mikä on lapsen parasta? Selkeästi siskosi on valehdellut (ainakin) joistakin yksityiskohdista, joten tehän ette voi tietää oikeaa tilannetta. Jos siskosi ei halua puhua asiasta niin miksi otat sen esille?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Saanut keskenmenon ja siitä surusta mielenterveysongelman. Kieltää keskenmenon, valmistautuu olemattoman lapsen tuloon ostelemalla vauvantarvikkeita jne.

Eikös sen miehen kanssa voisi keskustella?
Mielenterveysongelmaa minäkin heti ajattelin. :whistle: Kun kysyit neuvolasta siskosi laskettua aikaa, sanoiko TH sisaresi siellä käyneen? Vai sanoiko ettei sen niminen ole heillä asiakkaana?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Mielenterveysongelmaa minäkin heti ajattelin. :whistle: Kun kysyit neuvolasta siskosi laskettua aikaa, sanoiko TH sisaresi siellä käyneen? Vai sanoiko ettei sen niminen ole heillä asiakkaana?
Ei sellaistakaan tietoa mun mielestä saa neuvolasta antaa. Vaikka olisi kuinka sukulainen ( ja puhelimessahan kuka vaan voi väittää olevansa kenen vaan sukulainen).
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mun synnytys käynnistettiin vuonna 2002 17 päivää yliaikaisena, eli kyllä tuota tapahtuu tänäkin päivänä, mutta että 4 viikkoa...kyllä nyt taitaa siskosi sepustaa omaa tarinaa lasketusta ajasta.
Meinaatko että sulla meni synnytys 17 päivää yli rv 42?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä