Voi ei näitä huonoja uutisia, paljon tsemppauksia! Kyllä sitä taas miettii, että mitähän vielä on itselle tiedossa.
Mikä siinä muuten on, että pitää noita työehtosopimuksia kaivella. Jotenkin turhauttavaa ajatella, että työnantajat on noin sydämettömiä. Eihän se, että on poissa työstä hetken aikaa tarkoita, että ei sitoutuisi työnantajaan sitten lapsien teon jälkeen 110%. Varmaan ainakin sitoutuisi paremmin, jos suhtautuminen olisi positiivista. Tylsä juttu, tsemppiä työjuttuihin kaikille! Itse en ole töissä vielä kertonut. Neuvola sattui päivälle, että esimies ei oikein taida muistaa/tietää, että olin poissa, joten eipä tarvinnut sitäkään vielä selitellä
Toisaalta olen sellaisessa työssä, että äitiyslomat on työnantajalle ihan arkipäivää ja uskon, että uutinen otetaan ihan kohtalaisen positiivisesti vastaan. Omat kollegat saattaa olla enemmän huolissaan työmäärän muutoksista, kun olen poissa, mutta tuskinpa minulta mitään suurta työmäärää heille jää/jäisi.
Ultra-ajat ei ole vieläkään tullut.... jännää, milloin ne tulee. Haluaisin siellä ultrassa päästä käymään, kun taas on tiedossa kekkereitä helmikuulle, joissa olisi ihan luonnollista paljastaa tämä tilanne. Ensinnä oman isän synttärit, joihin tulisi sopivasti koko lähipiiri, omat vanhemmat, anoppi ja appi, sisko sekä mummi. Toivottavasti voidaan tuolloin heille paljastaa, koska muutoin on tylsä paljastaa muille asiasta... huh, onhan tämä vähän tylsää "salailua", mutta juuri tuo Elohiirenkin tilanne sai taas miettimään, että mitä pidempään sen parempi. Sähköisen asioinnin kautta mainitsin ultra-aikojen puuttumisesta myös neuvolan tädille, mutta tuskinpa se mihinkään vaikuttaa.
Onko teillä muuten kokemusta hepatiitti rokotuksen ottamisesta raskausaikana? Olen ottanut aiemmin 2 rokotetta kuukauden välein ja vahvistus pitäisi nyt pian ottaa (6kk jälkeen viimeisimmästä). En oikein tiedä kun neuvolassa sanoi, että voi ottaa, mutta nyt laittoi sähköisen asioinnin kautta viestiä, että ei kannata sittenkään, ellei ole lähdössä matkalle. No, en ole lähdössä matkalle, mutta tuo vahvistus lupaisi suojaa koko loppu elämäksi. Ei olisi ihan kiva ottaa uutta 3 rokotteen settiä n.70e/kerta sitten raskauden jälkeen...
No johan tässä taas kaikkea. Vaikka tämä on osan mielestä hiljainen ryhmä, niin kyllä minusta täällä on ihan kivasti kirjoiteltu ja onneksi niin
Toivottavasti jatkuu näin, eikä suurin osa jymähdä facebookiin.
Elythia 10+6 (huomenna poksuu... ja enää viikko edessä epävarmoimpia aikoja, ymmärtääkseni
)